Страница 1 от 1

проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 24 сеп 2010, 19:47
от hasan2024
specialista
diesel 1.6
вие сте номер 1. много ми хареса това което сте споделили.много полезна информация

На мен ми капеше нафта от помпата. ходих на майстор и той ми е сменил некакви гумички. като си взех колата от сервиза оборотите бяхамного ниски (около 600-700) а преди ремонта бяха 900-1000 което ме устройваше. Ходих да пробвам колата но нещоне беще добре. не се усещаше турбото, немаше никаква тяга. после се оказа че при сглобяване на помпата майстора е объркал пружинките. Днес пак ходих този пит оборотите бяха около 1200 и трудно ги смъкна на 900. Но сега ми се струва че турбото се включва много късно едва след 3200 оборота или въопще не се жключва. Не мога да разбера защо се получи така. Преди смяната на тези гумички след 2000 оборота се жклзчваше турбото и се усещаше тягата. Ако знаете нещо по въпроса моля помогнете :) _friends_ _friends_

мод: Използвай бутона "промени"
Няма нужда от 547563 последователни мнения през 20-30 сек.
Преди да изпратиш съобщението вземи прочети колко букви си объркал :)
Или след като си го изпратил използвай бутона "промени" за да си коригираш грешките

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 24 сеп 2010, 21:02
от specialista
Как да помогна като незнам този човек къде е пипал!?! Възможно е неволно да се допусне някаква грешка,но поне да знам къде е пипано???За полесно пусни една снимка на мястото където е разглобявано,аз ще се опитам да отговоря къде е възможно да се сгреши.За жалост после се е опитал да замаже положението а не да отстрани проблема.В такъв случай се почва едно въртене на болчета само и само да догони някакъв резултат който в повечето случаи е неуспешен.Аз когато правя някоя помпа после я качвам на стенда .По този начин се избягват до голяма степен грешките.

проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 24 сеп 2010, 21:58
от diesel1.6
Колега Хасан2024, повредата ти е за сервиз.
Трябва да се решиш дали да продължаваш със стария монтьор, или да търсиш друг.

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Публикувано: 25 сеп 2010, 12:32
от hasan2024
specialista написа:Как да помогна като незнам този човек къде е пипал!?! Възможно е неволно да се допусне някаква грешка,но поне да знам къде е пипано???За полесно пусни една снимка на мястото където е разглобявано,аз ще се опитам да отговоря къде е възможно да се сгреши.За жалост после се е опитал да замаже положението а не да отстрани проблема.В такъв случай се почва едно въртене на болчета само и само да догони някакъв резултат който в повечето случаи е неуспешен.Аз когато правя някоя помпа после я качвам на стенда .По този начин се избягват до голяма степен грешките.
Точно така се получи. майстора не можа да намери точното положение и вече почна та върти болчета докато стигне горе долу желаните обороти. Но в крайна сметка сега оборотите са малко под предпоследната чертичка до 1000 значи около 700 и колата не е както преди на 2000 и нещо да се включва турбото а просто вече не го усещам или е много слeд 3000 оборота

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 26 сеп 2010, 20:50
от specialista
Трябва да знаеш че този тип загадки не са от най-любимите ми.Въпреки всичко когато се наложи се блъскам с тези проблеми.

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 26 сеп 2010, 22:24
от hasan2024
Значи това е моята помпа. майстора каза че течовете са от мястото между помпата и двигателя, някакви гумички. сменил ги е но грешно е сглобил ония ружинки Колата работеше на ниски обороти и не се регулираха. пробва да настрои номер 2. но не става. от там следващия ден пак пак разглоби помпата и този път е сглобил правилно пружинките но пак са ниски оборотите и колата нема тяга, нещо турбото не се включва, или късно се включва. Опита с болчето с номер 3. и номер 2. но не става. накрая малко се вдигнаха оборотите от превъртането на номер 1. Взех си колата но нещо не е както преди дали проблема е в номер 2. Много съм объркан. Дано някой ми помогне #-o: #-o: :(

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 26 сеп 2010, 22:50
от diesel1.6
Сервиз със стенд и налични данни за лукас. Днес прочетох два учебника за лукас - гадовете искат да се правят помпи само на одобрени $$$ от фирмата стендове.
Сервизите са - Варна, до зеленчуковата борса, също и Моторконсулт в ЗПЗ, Ямбол, Габрово - с. Донино, Пловдив - сервиз Авел, Карлово - един чичко в техникума (само това знам), София - Пламен. Също Супер дизел в София, но не са старателни, въпреки, че май са си купили нужната техника. Ремонта струва май към 200 лв +-100.

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 27 сеп 2010, 10:31
от hasan2024
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 27 сеп 2010, 20:39
от hasan2024
някой знае ли как да регулирам кога да се включва турбото

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 27 сеп 2010, 23:18
от specialista
Не виждам картинка ,а казваш за номер едно.....!
Аз ли невиждам или не си качил?
Дай първо да видя къде сте барали и по възможност къде каво е сменяно.Цялата ли е разглобявана или частично?

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 27 сеп 2010, 23:54
от diesel1.6
hasan2024 написа:някой знае ли как да регулирам кога да се включва турбото
Ефектът "включване на турбото" зависи от допълнителните устройства към онова, което казва кога да се впръска горивото. Ако те правят центровката грешна, колата ще бучи и пуши и само ще се мъчи без да засилва. Центровката ти се определя от клапана в задната част на помпата (към тръбичките за високо налягане) - ако си пред колата, това е дясната част. Обаче ти трябва чертеж на помпата за да ти кажа къде е точно. Този клапан трябва да се настрои на нужното налягане - това му е работата, поддържа определено налягане в помпата.
Щом сте навили болтчета, значи сте пипнали и дозирането на горивото - това е под платсмасовата капачка в другия край на помпата.... може да се поотвие малко, но не трябва да започва да пуши черно на ниски обороти. Възможо е и дозирането на горивото според налягането на турбото да сте поразбутали, но това го знае всеки монтьор и сигурно е отвито достатъчно. Това е едно кръгло, от страната на радиатора, в което влиза маркуче от турбото. В средата има болт за шестограм 5, застопорен с контрагайка - като отвиваш болта, пуска повече нафта, като завиваш, намалява. Върти по малко, по 1/8 оборот, че е важно и чувствително.
Мисля, че няма смисъл да пипаш така помпата. Трябва да знаеш как работи, за да може да се нагласи на слух да върви горе-долу. Заведи я на сервиз, или си я карай така, ако не гори много.

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 28 сеп 2010, 10:27
от svetgen
Здравейте, става въпроос за ескорт 1.8 TDI 94' с помпа LUCAS CAV. Форда е перфектен пали на -20 с един подгрев, не пуши нито черно нито бяло, върви с 200 км/ч,гори малко, не бута масло грам.Има следния проблем, който ме дразни. При определено натоварване на двигателя се получава едно пречукване, като от аванс на бензинова кола.Това пречукване изчезва, когато му подам много газ и мотора влезе в обороти.Чува се най-вече при колебливи обороти,когато набира скорост.Четох много във форума и си мисля, че може да е от клапана авансатор на помпата. Ще съм благодарен на всеки, който успее да ме насочи към нещо. Възможно ли е авансатора да не прави правилна центровка, когато мотора е натоварен? Благодаря на всички, който са фенове на ФОРДА!!!

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 28 сеп 2010, 22:38
от diesel1.6
Чукане като аванса на жигула или друга бензинова кола с детонации мисля, че не може да чуеш от дизел без да пуши на умряло, да е тромав, да гори повечко.
Ако ти гори малко, не пипай центровката. Рови да видиш да ли има проблем. Да не е механичен шум - от помпата, от разпръсквач?
От авансатора, който така не обичам, се получава придърване при лекичко плавно ускоряване, бучене, преразход с 10-20%. Така пишат хората.

Re: проблем след ремонт на ГНП - 1,8 тд(и)

Публикувано: 29 сеп 2010, 08:08
от svetgen
diesel 1.6, благодаря ти за мнението.ще кажа, че усещам за загуба на мощност когато се чува това пречукване.няма как да ми дава преразход, защото се чува за много кратко време само когато набира обороти.от разпръсквач или дюза може ли да се чува чукане?чукането се чува при спокойно каране при плавно ускоряване.Помагайте ,колеги, че майсторите режат глави :)))))))))