"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 06 мар 2013, 20:57

Първо изпарителя се връзва успоредно на маркуча който връща студената вода от парното педи мястото на което се прави баипас Второ маха се блендата която е в същия маркуч преди входа на термостата"молко пластмасово топче с отвор 10мм " Трето термостат който отваря на 74гр Четвърто обезвъздушава се системата като се оставя капачката на разширителния съд леко отворена и мотора работи на 3000 оборота докато не отвори термостата тоест" нагрява се долният маркуч "и перките се включват тоест достига 103 гр.При правилно обезваздушена система матора трябва да работи при отвита капачка на разширителя

b1r1b1ty
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 16 фев 2009, 16:24
Модел на автомобила: ford focus
99
АГУ
Местоположение: Павликени
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от b1r1b1ty » 09 мар 2013, 19:18

Колеги,Форда ми загряваше за 10 секунди извън градско,стрелката тръгваше на дясно и после се връщаше,после газ,газ и не мърдаше от средата.Закарах я да и сменят термосата е то стана по-зле.В града перката ми се включва постоянно,а извън града не може да се кара тя постоянно загрява.
Какво да правя!?
Аз мисля да си купя от сервиза на форд термостат за фокусника.Изглежда че има и фалшиви,Възмошно ли е чисто нов за 22 лева и да ми прави проблеми.А от сервиза на Форд колко ще струва,всичко опира до пари.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 09 мар 2013, 19:42

Прочети темата отначало, има отговори на всичките ти въпроси.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

b1r1b1ty
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 16 фев 2009, 16:24
Модел на автомобила: ford focus
99
АГУ
Местоположение: Павликени
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от b1r1b1ty » 14 мар 2013, 21:10

Колеги,сложил съм 74 градуса термостат.Какъв разход ви дава с него?Стрелката си ми стои в средата,но ме притеснява,да не върви студена и да имам голям разход!

Потребителски аватар
kimi666
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от kimi666 » 14 мар 2013, 22:17

Пусни си тест режима и виж на колко градуса ти работи.

b1r1b1ty
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 16 фев 2009, 16:24
Модел на автомобила: ford focus
99
АГУ
Местоположение: Павликени
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от b1r1b1ty » 14 мар 2013, 22:19

kimi666 написа:Пусни си тест режима и виж на колко градуса ти работи.
нямам такива екстри на моя фокус

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от DigiPro » 14 мар 2013, 22:22

b1r1b1ty написа:нямам такива екстри на моя фокус
Имаш имаш.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=54739

Потребителски аватар
cobra2003
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 12 фев 2011, 13:29
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zеtec-S
Местоположение: гр.Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cobra2003 » 18 мар 2013, 18:34

Привет колеги нека споделя и аз какво направих по въпроса с греенето.
Изчетох цялата тема и реших да го пробвам този метод с байпаса.Тъйкато имаше неща които не ми бяха ясни се обърнах към колегата cvetan.cenkov и му благодаря за отделеното време и че ми обърна внимание.Та първо реших да сменя термостата, отидох при моя майстор и сложихме оригинален термостат Форд на 74 градуса, струваше 48 лева, както и смени някакви гумички/гарнитурки, неразбрах точно но бяха 2 броя и струваха общо около 10 лева.След смяната ми каза, че термостата който съм имал изобщо не е бил за тази кола.Реших първо да покарам така и след това ако отново проблема е налице да направя и байпаса.Преди смяната на термостата колата държеше 105-106(перката работеше непрекъснато, а радиатора беше студен), като когато колата работи на място градусите падаха до около 99-100, а при извънградско каране или градско с повече настъпване потъва в червеното за секунда и се налага да спирам.Сега със сменен само термостат оригинален на 74 градуса, без други интервенции колата граско държи 95-96 градуса при нормално каране, когато спирам по светофари или работи на място около 90 градуса, и при по агресивно градско шофиране 100-102 градуса, като перката включена не съм я чул.Парно има и заграва нормално до работна температура(за около 2-3 километра).Засега ще карам така, ако пак възникне проблема, ще направя байпас.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от chains » 21 мар 2013, 04:53

Здравейте!

И аз имам същия проблем ..... с прегряването на Фокус 1.6 16V !

Прочетох всички постове! Моля колегите, които са си отстранили този проблем да приложат снимки! Установих къде трябва да направя байпаса и почти ми се изясни как да го изпълня! Но нямам идея къде да намеря въпросната бленда, как да я разпозная и отстраня!

Според мен изложеното решение от колегата Ценков има резон! ... разгледах схемата на охладителната система и установих че топлата вода от двигателя се разпределя по: 1. малкия кръг - от двг. отива в парното, след което се връща в двг.; 2. след като отвори термостата антифриза тръгва по по-дебелия маркуч към радиатора, след което се връща в двг. ........ та според мен проблема идва от това, по този начин системата на малкия кръг е "ленива" и при по-голямо натоварване докато от нея се получи "сигнал" да се отвори термостата, то водата в главата вече е станала на пара и стрелката в червеното .... ииииии .... Относно това потвърждение донякъде ми е и факта, че при позиция максимално топло на врътката на парното колата не прегрява ... тоест ускорява се в известна степен потока на охладителната течност в малкия кръг и така термостата своевременно разбира, че трябва да отвори големия кръг / но в купето става жега ....а и не може лятото да се кара на парно..../ ... та от посоченото до тук поставянето на байпаса би трябвало да реши въпроса с циркулацията на охладителната течност ... още повече, че с монтирането на АГУ-то. реално се поставя още един съд /изпарителя/, като по този начин вероятно се влошава допълнително положението!!!

ПП: То и при хората сърдечно-съдовата система по рождение е една .... но с времето на някой се налага поставяне на байпас....!

ПП 2: ... когато ми го направи за първи път този проблем веднага отбих, отворих капака /в мен по случайност бяха и двата ключа/ и установих, че самия радиатор и течността в разшрителния съд не са много топли /очаквах едва ли не от разширителния съд да свисти пара и тн.... но докато го отварях нямаше нищо такова/! Та и това допълнително ме кара да мисля, че не сработва своевременно втория кръг!!!
Прикачени файлове
Ohl S-ma Focus 1.JPG

Astfgl
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 24 апр 2012, 12:10
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Astfgl » 06 апр 2013, 11:03

Здравейте колеги. След смяна на антифриз в средата на декември миналата година и при мен започна абсолютно същият проблем с прегряването. Смених водна помпа, антифриз (2 пъти), термостат (2 пъти, втория път с оригинален от мото пфое, който отваря на 70 и няколко градуса), температурен датчик на блока на двигателя и капачка на разширителния съд за антифриза, ефект никакъв. Накрая щяхме да сменяме компютър в мото пфое Велико Търново, точно преди да започнем тази процедура механиците там ми казаха, че колегите им от София са им казали как може да се оправи този проблем, само трябва да си оставя колата при тях за 2-3 дни. Оставих я и след 2 дни ми се обадиха да си я взема, взех я и вече три месеца нямам никакъв проблем с прегряване. Не ми казаха какво са правили и пари не ми взеха, сигурно защото бях опитния заек, на който пробваха дали ще стане това, което са им казали софийските им колеги. Така, че този проблем може да се реши и без байпас.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 06 апр 2013, 19:12

А сега в тест режим каква температура ти държи

Coulthard
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 04 апр 2013, 22:18
Модел на автомобила: Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Coulthard » 09 апр 2013, 00:28

Цецо благодаря за оказаната помощ днес .... не очаквах такова радушно посрещане във форума на Форд.
Та след зверски изтезания над горкия ми фокус след интервенцията байпас на малкият кръг и отстраняване на блендата колата държи стабилни 95-98 градуса... Мъките за мен свършиха мога да се наслаждавам на стегнатата и доста приятна возия на малкият фокусник... Сега трябва да свиквам с дърпането, а не бутане на предното предаване липсата на турбо бууст, малките нютони, малките коне, разхвърляни уреди, високата позиция и липсата на подлакътник, НО Фокуса ме изненадва адски приятно и не съжалявам за "слизането" от чипното Е36 325тдс на Фокус 1.6.

b1r1b1ty
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 16 фев 2009, 16:24
Модел на автомобила: ford focus
99
АГУ
Местоположение: Павликени
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от b1r1b1ty » 13 апр 2013, 20:53

b1r1b1ty написа:Колеги,Форда ми загряваше за 10 секунди извън градско,стрелката тръгваше на дясно и после се връщаше,после газ,газ и не мърдаше от средата.Закарах я да и сменят термосата е то стана по-зле.В града перката ми се включва постоянно,а извън града не може да се кара тя постоянно загрява.
Какво да правя!?
Аз мисля да си купя от сервиза на форд термостат за фокусника.Изглежда че има и фалшиви,Възмошно ли е чисто нов за 22 лева и да ми прави проблеми.А от сервиза на Форд колко ще струва,всичко опира до пари.
Реших си проблема,като разредих антифриза.Беше много силен и за това ми загряваше извън града.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от chains » 15 апр 2013, 09:53

Здравейте колеги, в събота и аз си направих "байпас"!

Към настоящия момент все още съм с оригиналния термостат, тъй като не успях да намеря такъв на 74 градуса, но въпреки това разликата е много голяма спрямо преди байпаса - направих пробно пътуване София - Трън - София. Предишния път след първия тунел на магистралата в посока Перник, при опита ми да ускоря от 80 до 100 на пета предавка бързо вдигна температурата до червената зона, сега след байпаса /на включен тестов режим/ колата твърдо поддържаше температура в диапазона 96 - 98 градуса /стрелката беше стабилно закована в средата/. На връщане с включен климатик умишлено я натоварих да ускорява на пета предавка при качването на магистралата след Перник - от 60 до 110 ; Въпреки всичко колата само веднъж стигна до 100 градуса и после пак охлади до 96 градуса.

Пробвах я в последствие градско - пак поддържа от 96 до 98 градуса!

Тестовете бяха направени при движение на газ.

Колеги байпаса наистина функционира и въпреки, че реално колата работи с няколко градуса по-студена отколкото е предвидено не усетих разлика в разхода на гориво и общата работа на двигателя! Днес сутринта не усетих разлика във времето за което колата вдига температурата и преминава на газ /на същия завой превключи/.

Благодаря много на всички колеги взели участие в тази дискусия /особено на колегата Ценков /въпросната методика наистина функционира и ни спасява от ненужни и скъпи ремонти!

Най - трудно бе изваждането на блендата!

Необходими части за байпаса - 1 бр. тройник 16/16/16мм. , 1 бр. тройник 32/16/32мм., воден маркуч със сечение 16мм. /при мен бе около 55 - 60 см. - не исках да има прегъвания и затова го отпуснах по-дълъг като направих реално окръжност/, 6 бр. скоби /4бр. по-малки и 2 бр. по-големи - желателно е да се вземат по-качествени/ - цена за всичко ~ 25лв.

Ето снимки от моето решение на проблема:
Прикачени файлове
P3.jpg
P1.jpg

Andrey Mitev
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 25 дек 2012, 20:05
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Andrey Mitev » 21 апр 2013, 21:31

Andrey Mitev написа:Здравей те.Днес ходих до Д-град и колата не вдигна повече от 98 градуса.Като махнах тази плака температурата на мотора падна с 10 градуса.Според мен по добре да се махне.
Така ще мога ли да карам лятото или ще трябва да сменям и термостата с 74 градусов ?
Здравей те колеги.Да споделя малко опит . Времето се затопли и реших да видя как загрява фокуса.Направил съм байпаса , махнал съм блендата само не съм сменил термостата с 74 градусов.Сега съм с оригиналния на 82-96 градуса.Днес карах чевръсто 130-150 км и градусите стогаха 102-103 . И не е толкова топло още.Градцко не вдига повече от 95 градуса . Ще трябва да го сменям с 74 градусов.Няма да се размине.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 22 апр 2013, 23:24

Не бързай със смяната на термостата все пак и предвидено перките да включат на 103 първа степен .втора на 106 ти да не се гониш с вятъра При 180 км и повече ще загрее
Последна промяна от cvetan.cenkov на 24 юни 2013, 20:07, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от chains » 23 апр 2013, 13:23

Здравейте колеги, брат ми този уикенд пътува с Фокуса ми до Поморие и обратно. Следил е показанията на температурата - през целия път стрелката си е била на средата! ... аз все още съм с оригиналния термостат!

svetomir
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 22 май 2013, 17:36
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от svetomir » 22 май 2013, 17:50

Колеги, някой може ли да ми каже от къде мога да си купя този термостат, който отваря на 74 градуса.Проверих много магазини но никъде нямат такова нещо и ме карат да взема на 82 градуса.Само в мото пфое не съм търсил. И ако има някъде такива термостати те оригинални ли са за форд?

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от DigiPro » 22 май 2013, 20:14

svetomir написа:Колеги, някой може ли да ми каже от къде мога да си купя този термостат, който отваря на 74 градуса.Проверих много магазини но никъде нямат такова нещо и ме карат да взема на 82 градуса.Само в мото пфое не съм търсил. И ако има някъде такива термостати те оригинални ли са за форд?
Гледам, че си от В. Търново. Срещу бензиностанцията на Петрол (до военното училище), има магазин с авточасти за Форд (до магазина за авточасти на Нанков). Може и там да провериш, ако не си проверил. Иначе Мото-Пфое сигурно могат да ти го доставят, ако го нямат в наличност, но като цена незнам как ще е.

Achito
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 01 яну 2013, 21:38
Модел на автомобила: Мондето 1.8 ТД, Фокус 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Achito » 23 май 2013, 09:36

Благодаря, там не съм проверявал.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта