"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Tsirkov
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 19 мар 2009, 15:52
Модел на автомобила: Ford C Max 2.0
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Tsirkov » 05 ное 2015, 17:37

Здравейте
Аз имах същия проблем с прегряването на фокуса на газ. И аз сменях термостати без ефект. реших проблема по много случаен начин. От една скоба при изпарителя се е била разхлабила и течеше антифриз. Видях го чак когато в казанчето нивото застана на миниму и реших да огледам от къде е. Пристегнах я и спря да тече. Та от както застана нивото на минимума спря да ми показва че прегрява в града и извън града няма проблеми. долях антифриз до максимума и пак почна да показва че прегрява. Сега съм го източил на ниво минимум и карам вече 4-5 месеца така без проблем.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 15 ное 2015, 22:50

Не съм напълно сигурен в това, което ще напиша, просто предположение, но може да е насока за решение на проблема.
На моя Фокус Италианците са му монтирали термостатно тяло от по-старите Зетеци (Фиестата ми 1.25 има такова). Предполагам че в него има и съответен термостат и по този начин са елиминирали проблема с тотално обърканата концепция на охлаждането на мотора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
CappY
Потребител
Потребител
Мнения: 245
Регистриран: 05 май 2012, 13:43
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D
Местоположение: гр. Горна Оряховица
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от CappY » 16 ное 2015, 01:34

Здравейте, от 1 седмица и аз съм с такъв Focus и при мен го има този проблем. Колата я взех с байпас между големия и малкия кръг.

Моето предположение за проблема е следното: Понеже термостата се намира след радиатора, до него стига охладена вода и (почти) никога не отваря.
Колата загря на 106 градуса, слязох пипам радиатора целия студен.

Утре съм поръчал термостат от Рено 5, които ще сложа точно след байпаса на големия кръг, а оригиналния термостат ще махна и ще пиша с резултат. :)

Потребителски аватар
lld
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от lld » 16 ное 2015, 08:18

HACKO написа:Не съм напълно сигурен в това, което ще напиша, просто предположение, но може да е насока за решение на проблема.
На моя Фокус Италианците са му монтирали термостатно тяло от по-старите Зетеци (Фиестата ми 1.25 има такова). Предполагам че в него има и съответен термостат и по този начин са елиминирали проблема с тотално обърканата концепция на охлаждането на мотора.
Би ли дал по-подробно, че не разбирам нищо от фиести и стари зетеци и ако може със снимка, ще съм ти много благодарен.
www.mebelist.com - Мебелният форум на България

Потребителски аватар
CappY
Потребител
Потребител
Мнения: 245
Регистриран: 05 май 2012, 13:43
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D
Местоположение: гр. Горна Оряховица
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от CappY » 16 ное 2015, 14:37

При мен стана перфектно с термостата от Рено 5.
Повече от 96 градуса на зор на баир не вдига. Термостата отваря на 86 градуса. Вече и радиатора се стопля, преди винаги беше студен.

Сега само мисля, да махна байпаса.
Прикачени файлове
IMG_2492.JPG

Потребителски аватар
ФордБългария
потребител
потребител
Мнения: 854
Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ФордБългария » 16 ное 2015, 19:30

Я дайте с 2 изречения какво трябва да направя, за да може като отида тия дни при един познат майстор да му кажа какво трябва и дали може да го направи.

Потребителски аватар
CappY
Потребител
Потребител
Мнения: 245
Регистриран: 05 май 2012, 13:43
Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D
Местоположение: гр. Горна Оряховица
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от CappY » 17 ное 2015, 21:03

Според мен ако нямаш байпас, пробвай само да сложиш термостат от Рено 5 на входящата тръба на радиатора.

Потребителски аватар
taralion 1
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от taralion 1 » 25 ное 2015, 17:40

В крайна сметка след коя година и месец двигателите нямат този проблем?
Изображение

tahioni
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 01 апр 2015, 20:53
Модел на автомобила: Focus 1.6se, 2002г. комби
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от tahioni » 01 дек 2015, 20:44

taralion 1 написа:В крайна сметка след коя година и месец двигателите нямат този проблем?
Аз съм с фокус 2002 фейслифта и имах този проблем. С байпас за сега е ок. Не знам кога са го оправили.

kriviq
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от kriviq » 07 дек 2015, 11:03

УжасТ.Все едно карам Москвич / едно време това ми беше първата кола/ и като изляза на извънградско постоянно следя темепературата на двигателя и като мръдне първият път минавам веднага на бензин докато се изпраи стрелката и така се ксачват всички баири.Опитах и да спра парното за да не охлажда допълнително и няма ефект пак същото.
и от цялата работа ми стана ясно че със този байпас се вкарва гореща вода от изхода на двигателя която да облее термостта и той да отвори, като допълнително се правят още две неща, сменя се термоста с такъв на 74 градуса и се маха диафрагмата на изходящият маркуч на парното, и като се нправи това всичко се оправя само че колата загрява по продължително време, на ден въртя по 10 км градско сутрин и толкова вечер.Кога ще обърна на газ!
По тази причина по съм сколенен да опитам със теремостат на рено 5 или друг автомобил чиито теромстата е със подходящ диаметър за вграждане във изходящият маркуч на двигателя.
За мене причината за тези прегрявания е вграждането на ГИ чиито изпарител е вързан към маркучите на парното и допълнително изстудява водата идваща от парното.
основният дефект на автомобила е зад волана!!!

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 08 дек 2015, 02:40

Продължават да се намират хора, които вярват че причината фокус 1.6 да прегрява е монтирането на ГИ....е да, ама не!
Фокуса на брат ми е фейслифтов 1.6 2002 г, който никога не е имал газ! Миналата година го пробвах какви градуси държи, Май месец ако не греша...достигаше до 106 гр извънградско нормално каране...никога не е влизала стрелката в червеното, но си стига до 106 гр.
Днес му смених разширителния съд( казанчето за антифриза) понеже от известно време сълзяло...издърпвайки дясното маркуче, щуцера се отчупи! Беше се изпекъл и напукал от високата температура на антифриза идващ от главата! Интересно е че в този маркуч нямаше втулка, каквато има моя примерно, и може би това е причината моя щуцер да не е изпечен, а неговия да е. ( Мисля че няма да е излишно, собствениците на фокуси с 1.6 мотори да си проверят състоянието на щуцера и изобщо състоянието на разширителния съд ,за да няма неприятни случки на път). След като приключих с монтажа на новия съд, запалих мотора и го чаках да загрее за да отвори термостата....еми не можах да го дочакам...то не ебава да стопли маркуча към термостата двайсетина минути. При моя фокус, няма нищо подобно. Да не говорим за бързодействието на термостата, за мен е несравнимо термостата на ориг. му място( след радиатора) спрямо термостат преди радиатора. И тоя тънък радиатор, който го имат 1.4, 1.6, и 1.8... никой друг мотор на фокус мк1 не ползва този тънък радиатор, дори най- слабите дизели! Но приемам, че за стандартен 1.6 може да е достатъчен, макар че не съм убеден в това.
За мен, категорично охладителната система на мотора е сбъркана, по- точно - мястото на термостата!
При моя фокус, с дебелия радиатор и термостата от рено, нямам никакви проблеми да поддържам висока скорост на магистралата(160-180-200 км) в продължение на километри, а колата е около 170 коня, доста повече топлина трябва да се разсее от стандартен 1.6 но нямам проблеми. При мен , градско при около 5-6 градуса външна и парното на макс, вентилатора на 2, радиатора е горещ, макар че карам на газ, и изпрителя+ парното отнемат топлина, но радиатора ми е горещ. За мен, категорично по- добрия вариант е термостат от рено 5, вместо байпаси и кранчета. Моята кола обръща на газ за 800 метра при 6-7 градуса, тоест е достигната температура на антифриза 25 градуса, и това при положение че съм разпробил термостата с 1.5 мм, иначе по- бързо щеше да обръща на газ.

Потребителски аватар
taralion 1
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 28 мар 2010, 22:09
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.3 L ENDURA-E-MOTOR 37KW, 1997 год.
Местоположение: Ботевград
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от taralion 1 » 08 дек 2015, 23:02

Съвсем ме объркахте... Сега някой да каже и по колко масло харчат...
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от paci » 08 дек 2015, 23:22

taralion 1 написа:Съвсем ме объркахте... Сега някой да каже и по колко масло харчат...
Нали за "прегряването" пишат?!
Какво масло?

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 09 дек 2015, 02:28

Колегата има предвид че 1.6 мотора на фокус не бива ( поне аз така го разбрах)
Без съмнение, са със сбъркана охладителна система, но доколкото знам, проблем с маслото се среща само при фокус 1.6 преди фейслифта. Поправете ме ако греша.
1.6 като не бива, има 2.0 или 1.8, който явно е по- читав мотор от 1.6

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 10 дек 2015, 14:13

След като смених течащото казанче на фокуса на брат ми, реших да проверя казанчето на моя фокус в какво състояние е....и се оказа че и моето изпуска през едни стари пукнатини( но мисля че едва наскоро са достигнали до повърхността. Разликата е че пукнатините на моето са над нивото на антифриза, и съответно през тях излиза само въздух, но не и антифриз, както при брат ми и е по- трудно за откриване. Замислих се върху един въпрос, който съв виждал точно в тази тема: защо години наред, някой е нямал проблем с прегряването на фокус 1.6, но с остаряването на колата този проблем се появява.
Дали проблема с прегряването не идва от пукнати казанчета( налягането излиза през пукнатините, вместо през капачката - при достигането на около 1,5 бара) заради което охладителната система не работи правилно?
Има ли някой, който е имал проблеми с прегряване на 1.6 мотора, и е сложил НОВО/ здраво казанче, да сподели прегряването продължило ли е?
Скоро ще тестваме колата на брат ми, каква температура ще държи извънградско, но не знам доколко ще са съпоставими данните: м. Май държеше 106 градуса, но сега условията са други.

teh_policer
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от teh_policer » 10 дек 2015, 15:43

Има едни "джиджавки", които се завиват на мястото на капачката на разширителния съд (в случая) или на радиатора. С тях се напомва въздух в системата и гледаш дали държи налягането. Моята не съм я тествал, но съм забелязвал антифриз върху казанчето, което значи, че изпуска от някъде (вероятно от капачката). В документацията за поддръжка на колата пише да се сменя капачката през някакъв период от време или ако се забележи теч, така че може и от това да е :).
Само че се съмнявам да се реши проблема. А относто промяна на конструкцията на охлаждането, бих предприел единствено след като съм проверил всичко останало по системата.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 10 дек 2015, 19:50

Tъй като имам наблюдения над много Фокуси, мога да кажа, че проблема е от конструкцията на охладителната система. Проявява се на случаен принцип и тва е най-гадното. При смяна на водна помпа или само антифриз или е така от днес за утре без логика. Явно от Форд са го хванали бързо, което значи че доста коли в рамките на първите 2-3 години са изревали. Виж колко скоро са пуснали бюлетина.
TECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001
Car and Light/Medium Commercial 17.05.2001
А други карат 10 години и не разбират що да променят заводската грешка. Може да чакат да прегрее и да "роди"гарнитура. И с тоя келев уред за температура съвсем се изперква.

"Форд от край време са с термостат на изхода на главата, но при тези мотори го слагат на входа към помпата. Така са почти всички ВАГ коли и те имат традиции. При Фокусите проблема е в циркулацията на антифриза и се проявява или при смяна на антифриз, или при слагане на газова , или случайно точно от днес."

http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 60#p486512
Експеримента с термостата от Рено се провли, щото на колата, която го сложих се сцепи маркуча след 4-5 месеца, все пак е стар, а се разпъва доста. С байпаса работят нормално, само някои се налага термостат на 74 .
Поздрави

italianchestz
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 05 дек 2015, 19:47
Местоположение: Aylesbury
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от italianchestz » 12 дек 2015, 03:22

JoroM написа:Да напиша какъв е резултата от премахването на термостата от оригиналното му място, и замяната му с термостат от рено 5 1.4/1.6, поставен в горния маркуч на радиатора... И двата термостата са Вернет от Евро 07, оригиналния като конструкция е на 74 гр, този за рено е на 75 гр. Оригиналния започва да отваря по-рано...от реното обаче, веднъж като се отвори, остава отворен до по-ниска температура. Термостатите ги варих няколко пъти, нямам забележки към работата им.
Резултатът от промяната е десет градуса по-ниска температура на главата (датчика в главата мери температурата на самата глава, а не на антифриза) при еднакъв режим на работа на мотора, положение на парното и т.н. По-конкретно - извънградско със 120, средно положение на парното и вентилатора, външна температура 9-10 гр. С термостата на оригиналното му място, температурата беше 106 гр. След промяната, температурата беше 96 гр. Изпарителя ми е ПОСЛЕДОВАТЕЛНО свързан, c премахната бленда от малкия кръг. Колата е и турбинирана, което при всички случаи натоварва топлинно повече мотора спрямо стоков такъв. Направих отвор 1мм в корпуса на новия термостат, за да не прави тапа за въздуха. След промяната, обезвъздушаването е пъти по-лесно отпреди! Термостата е отворен в някакво положение на практика през цялото време след загряването на мотора. Във всяко отношение нещата са по-добре от преди, единственото по-трудно нещо е набутването на термостата в маркуча, трябва да се набута колкото е възможно по-навътре. С течен сапун и камък от най-големите гедорета 30 мм за дорник, не е толкова трудно.
Големи благодарности на колегата kingralf който е написал за този начин за справяне с прегряването, Ето и линк към темата:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 26#p415626
За мен това е по-добър вариант от байпаса...тук го няма експериментирането колко да пропуска байпаса, а и предпочитам термостата да определя колко да участва в охлаждането големия кръг.


Снимки:

http://prikachi.com/images/823/7950823m.jpg


http://prikachi.com/images/828/7950828o.jpg
http://prikachi.com/images/829/7950829d.jpg
http://prikachi.com/images/830/7950830v.jpg
http://prikachi.com/images/832/7950832n.jpg
Здравей, във кой маркуч си сложил термостата на рено 5 че неразбрах нещо ако можеш да го снимаш ще е най добре блгагодаря.

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 12 дек 2015, 13:19

На снимките в поста ми който цитираш, е v.1, но след това направих v.2, понеже при v.2 през термостата има по- голям дебит, понеже изхода му не се опира в сгъвката в началото на маркуча( при v.1 поне 1/3 от изхода на термостата беше препречена от стената на маркуча). При обикновен 1.6 и v.1 може да е достатъчна, но не съм сигурен. А в моя случай, по обясними причини исках да имам максимален дебит през термостата, и затова измислих v.2 Това е оптималния и окончателен вариант на местоположението на термостата при мен!
Маркуча се срязва на мястото където са двете скоби, преди входа на радиатора, напъхва се термостата от рено в по-малкия маркуч, с изхода към радиатора ( но не се набутва докрай!!!) и двете части маркуч се съединяват с помощта на щуцер( забравих колко мм беше, но максимално голям, и тънкостенен!!!), след това се слага и една скоба върху термостата, за да не може да се придвижи напред от налягането. При набутването на термостата в маркуча ползвах голям камък от гедоре, и веро за да влезе по- лесно.
За всеки случай си набавих и резервен маркуч втора употреба от фейслифтов 1.6 ( ако този с термостата се цепне примерно), но досега нямам проблеми. Нов, неоригинален маркуч струва трийсетина лв в Автохит и др. магазини.
Между другото, с помощта на кука, термостата излезе без особени трудности от първоначалното място на монтаж- в началото на маркуча. Няма повреди по маркуча от термостата.

Изображение

Изображение

Devo90
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 13 дек 2015, 19:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v 2003
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Devo90 » 13 дек 2015, 20:58

Здравейте,
карам фокус 1.6 16в зетек (септември 2003г).
Имам същия проблем с прегряването,смених термостата,с термостат от по-стар модел форд,който работи на 74гр.(това помогна доста)
На баир колата загрява.Странното е,че стрелката показваща температурата на таблото директно скача от средата към червения сектор.
Колата мина през много майстори,сменени са много работи.
Още не мога да оправя проблема със скачането на стрелката,не зная дали фабрично трябва да е така,никой до сега не успя да ми каже.Мисля си,че може и датчика да си е заминал. (моделът му е facet - F65F- 6G004 - AB)
Бихте ли ми дали съвети какъв точно датчик да сложа.
Благодаря предварително!
(Във вторник ще направя и байпаса.)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта