"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Devo90
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 13 дек 2015, 19:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v 2003
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Devo90 » 15 дек 2015, 18:35

Здравейте отново,
днес направих байпаса! Разликата е огромна.Няма прегряването - баирът вече не е мираж! Обезвъздушаването стана много по-лесно! Парно си има...покарах я 30на км,качвах баирите с 120,градусите не минаха 107.
Датчикът няма да се сменя...хе хе.
Благодаря на всички,след 3 месеца кръв и пот,проблемът най-накрая е решен!
Поздрави!

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 16 дек 2015, 02:46

Ако постигането на " само" 106-107 гр. за някой е решение на проблема :shock: ...та нали като вдигне още 1-2 гр. до 108 и стрелката пак ще отиде в червеното! Моята кола пък на магистралата не вдига повече от 96 гр! На два ръна до 200 от място (на бензин), веднага един след друг( рън до 200, спирам и отново рън до 200)температурата стига до 101 гр. а мотора ми не е 100 коня!
Това "решение" на проблема, с нормално каране със 107 гр за мен не е никакво решение на проблема, а някакво подобрение...колкото да не отива стрелката на пет минути в червеното! Това може да се постигне и само със смяна на термостата с такъв на 74 гр.
При мен, само със поставянето на термостат от рено на 75 гр, температурата падна от 106 гр на 96 гр. при еднакви условия!!! Проблема е решен, казваш...дообре :lol:

Потребителски аватар
ФордБългария
потребител
потребител
Мнения: 854
Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ФордБългария » 16 дек 2015, 03:16

Тоест само със смяната на термостата се променя всичко ? Каква е цената на това нещо и нов или втора ръка да търся ?

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 16 дек 2015, 03:25

Термостата който ползвам аз, е Вернет на 75 гр. за Рено... баничарка някаква, от Евро 07. Нов е 12-13 кинта. В МАРКУЧА се слага, не на мястото на оригиналния.

Devo90
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 13 дек 2015, 19:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v 2003
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Devo90 » 16 дек 2015, 10:09

Това стана на газ...и да,да ти кажа - решение на проблема е! Преди не можех да кача баир на 4та,трябваше да връщам на 3та,за да не прегрее колата! А сега на 5та с 120,никакъв проблем. Когато не изкачвам,градусите не минават 100.С термостат от форд съм,който отваря на 74гр и се поставя на същото място.
Днес ще я пробвам на магистралата,но не вярвам да се качат много градусите.
Поздрави!

Потребителски аватар
ФордБългария
потребител
потребител
Мнения: 854
Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ФордБългария » 18 дек 2015, 14:17

Като за някой, дето не разбира грам, в кой маркуч се слага термостата от Рено и по какъв начин ? Ако някой има и снимка - идеално.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 18 дек 2015, 19:46

За който не чете...
По нагледно от варианта на JoroM няма как!

http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 20#p536926

Поздрави

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 18 дек 2015, 23:05

Верно ли изплющя тоя въпрос, без да прочетеш последната страница...от това което съм направил (качих снимки и описание какво се прави), повече не мога да направя...освен да почна и да ви набутвам термостатите в маркучите. :lol:

Потребителски аватар
ФордБългария
потребител
потребител
Мнения: 854
Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ФордБългария » 18 дек 2015, 23:07

Някакси съм го пропуснал това мнение, сигурно заради тапаталка. Скузи.

ignatovael
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 10 яну 2016, 18:56
Модел на автомобила: FORD FOKUS 1,6 BENZIN 2004
Местоположение: pernik
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ignatovael » 10 яну 2016, 23:23

ЗДРАВЕЙТЕ,
ИЗЧЕТОХ ЦЕЛИЯ ФОРУМ НА ТАЗИ ТЕМА .
МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ВСЕ ПАК ДА МИ ПРЕДЛОЖИ НАЧИН ЗА ОБЕЗВЪЗДУШАВАНЕ -
ПРОБЛЕМА СЕ ПОЯВИ СЛЕД ДОЛИВАНЕ НА АНТИФРИЗ /нивото беше много под минимума - почти на нулата/СМЕНИХ КАЗАНЧЕТО, ВСИЧКИ МАРКУЧИ СА ТОПЛИ, РАДИАТОРА СЪЩО, ПАРНО ИМА .
НА БАИР ПРИ ДОСТИГАНЕ НА 2000 ОБОРОТА СТРЕЛКАТА РЯЗКО ОТИВА В ЧЕРВЕНИЯ СЕКТОР СЛЕД ОТНЕМАНЕ НА ГАЗТА ИЛИ ИЗКЮЛЧВАНЕ СЕ ВРЪЩА В ХОРИЗОНТАЛНО ПОЛОЖЕНИЕ, НА МЯСТО ДОРИ И НАД 2000 ОБОРОТА СТРЕЛКАТА СИ СТОИ ХОРИЗОНТАЛНО .
ПРЕДВАРИТЕЛНО БЛАГОДАРЯ

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 11 яну 2016, 12:53

lld написа:
HACKO написа:Не съм напълно сигурен в това, което ще напиша, просто предположение, но може да е насока за решение на проблема.
На моя Фокус Италианците са му монтирали термостатно тяло от по-старите Зетеци (Фиестата ми 1.25 има такова). Предполагам че в него има и съответен термостат и по този начин са елиминирали проблема с тотално обърканата концепция на охлаждането на мотора.
Би ли дал по-подробно, че не разбирам нищо от фиести и стари зетеци и ако може със снимка, ще съм ти много благодарен.
По-добре късно отколкото никога.
Ето това имам добавено на мотора, намира се на главата, под бобината, където стандартно се намира термостата на CVH и ZETEC моторите на Форд. В началото, като взех Фокуса и установих, че на включвателя на вентилаторите няма закачена букса и не откривам такава в близост, се бях втресъл че нямам охлаждане. След тест, в който оставих колата да работи на място докато се включат вентилаторите или прегрее, се замислих защо има монтиран ненужен датчик, а и тялото изглежда ново. В последствие, след размисъл и консултация, стигнах до заключение, че някой просто е сложил термостата на правилното място.
Изображение

Ето го въпросното тяло, само дето на моя мотор е от пластмаса.
Изображение
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 11 яну 2016, 16:26

Това на снимката не е термостатно тяло, и стандартно стои точно където е и при теб - отстрани на главата, под бобината.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 11 яну 2016, 17:03

Не съм сигурен дали вътре има термостат, но е ново и не е от тази кола, поне на датчика не му е мястото там. На Фиестата термостата е във същото тяло. Засега нямам проблем със загряване, но при възникване, не бих се занимавал с байпаси или натикване на термостати в тръбите а ще си сложа термостата където му е мястото, така както е проектиран този двигател
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 11 яну 2016, 18:25

И да искаш, в алуминиевия фланец, не можеш да поместиш термостат! Пластмасовия едва ли е по- различен в това отношение...
Едва ли има по- голям противник на байпаса от мен, ноо предпочитам байпас пред това да възстановя в оригиналния и вид охладителната система на колата ми!

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 11 яну 2016, 21:58

Чета темата отдавна, имах същия проблем със необяснимо загряване. Байпас не съм правил, преди седмица сменях термостат на 82 градуса е и засега нямам проблеми повече от 103 градуса не вдига. Не знам как ще е лятото , но ще видим. При мен проблема е по скоро от не добро обезвъздушаване . Забелязал съм ,че не откача ли горния маркуч на изпарителя докато наливам антифриза каквото и да правя въздух във системата има. Изпарителя ми е монтиран зад двигателя и е сравнително високо и може да се каже че е може би е най високата точка в системата, наливам докато текне от изпарителя и маркуча после паля без да затварям казанчето и дръпвам леко маркуча на изпарителя докато не потече на плътна струя,само така успявам да обезвъздуша напълно.За момента това е моето решение температурата варира между 95 и 103 градуса, но да не забравяме че от кола до кола разлика голяма може би за някои байпаса е единственото възможно решение.

Потребителски аватар
lld
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от lld » 12 яну 2016, 11:27

HACKO написа:Не съм сигурен дали вътре има термостат
Гледам, че тези от мегапартс продават тази част като цитирам "Корпус термостат за Ford Focus ". https://www.megaparts.bg/product/22941920 линка не е за реклама, просто източник
А часта зад която стои и моят термостат е " Конзола антифриз за Ford Focus 1.6 " https://www.megaparts.bg/product/konzol ... chbek-5-vr
Да не би да знаят нещо повече от нас ?
След 2002 година може ли да е променен дизайна на горната част, и да може да побира термостат
Между другото как е решен проблема във фейслифта.
Някъде бях чел, че някой от ровърите имат външен термостат ( не се набутва термостат в маркуча, а стои в пластмасов корпус.)
ТоваИзображение
тънката тръбичка лесно може да се запуши
www.mebelist.com - Мебелният форум на България

Потребителски аватар
JoroM
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от JoroM » 12 яну 2016, 14:38

Забравете, че в алумин. корпус на снимката може да се побере термостат! Свалял съм го тоя фланец. Термостата стои под пластмасовия фланец( конзола антифриз) под динамото! Проблема при фейслифта, не е решен!
Това тяло за термостат от Ровър, доколкото знам, термостата им е много скъп...около 50-60 лв
Последна промяна от JoroM на 12 яну 2016, 20:44, променено общо 1 път.

navi06
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 19 юни 2010, 13:35
Модел на автомобила: FORD focus 1.6 16V 2002г.Zetec SE хечбек с АГУ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от navi06 » 21 яну 2016, 07:54

Здравейте колеги,при мен се появи същият проблем.Мисля,че не е обезвъздушена,защото колата работи ,парното горещо,теста 106 градуса а не пръска в казанчето.Как да я обезвъздуша правилно.Двата тънки маркуча ли трябва да пръскат в казанчето.Моля за правилен съвет,ако може подробно да ми опишете.P.S. Колата е фокус 1.6 16v 2002 година Zetec SE.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 21 яну 2016, 10:21

Не търси под вола теле! Системата е самообезвъздушаваща.
Начините на решение са описани многократно.
Наивно е да се мисли, че с оригиналната водна инсталация, призната от ФОРД за издънка, може да се постигне задоволителен резултат.
lld написа:Гледам, че тези от мегапартс продават тази част като цитирам "Корпус термостат за Ford Focus "....
Не се надявай на фирма за скраб да знае нещо тайно, просто пишат някакво наименование.
Поздрави

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 21 яну 2016, 14:09

Самообезвъздушаваща се , ама не съвсем, особено ако има и газова. Ненапразно препоръчват при наливане на антифриза да се откачи входяшия маркуч на парното и да се налива бавно докато не потече от маркуча.
И да допълня термостата ако е със щифт а не със съчмен клапан пак не можеш да обезвъздушиш. Премахването на щифта помага донякъде , но през зимата загрява по бавно и изстива когато работи на място или се спускаш по наклон. Така ,че това е само частично решение. Иначе както бях писал по напред във темата сега съм със термостат Vahler на 82° без байпас. При -20° за 5 минути работа на място обръща на газ ,след още 10 минути градусите са 80 и когато карам повече от 103° не вдига. За мен това е решението без да имам претенции ,че ги разбирам нещата просто споделям какво и как съм правил.
Последна промяна от Milen74 на 21 яну 2016, 19:21, променено общо 2 пъти.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 66 госта