"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 22 дек 2016, 17:46

kostalav написа:..... Та... божа работа са фордовете:)
Вярно е, на мене за година и половина ми го е правил този номер 2 пъти, веднъж миналата и веднъж тази година. И двата пъти на Маказа, отнемам газта за 15-20сек. влиза в норми и после никакъв проблем.

Почвам и аз да си мисля, че проблема е от "бъг" в софтуера, защото на моята кола закачена на диагностика показва 20о по-висока температура от реалната. Същевременно таблото в тестов режим показва точна температура, еднаква със тази на изпарителя. Двигателя има само един температурен датчик и по тази причина разликата между тестовия режим на таблото и диагностиката (пробвано с ELM и DELPHI) е направо озадачаваща. В Хасково има един Фокус, който е и със бай-пас и с "плаващ" термостат и продължава редовно да прави магарии.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

rhct
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 ное 2016, 22:39
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от rhct » 23 дек 2016, 19:01

Има ли хора, които имат байпас и нямат проблеми и са с 82 градусовия оригинален термостат на форд?
Въпросът ми е байпасът дали е успешен само със 74 градусов термостат или става и с 82.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от lubomirov89 » 23 дек 2016, 21:10

Аз нямах никакви проблеми с прегряването след поставяне само на байпас, но тъпото е, че перките бучаха на всеки баир. Стрелката не мърда от средата.

rhct
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 ное 2016, 22:39
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от rhct » 25 дек 2016, 02:54

Добре, толкова хора са писали в тази тема, макар и преди доста време. Все някой трябва да може да ми каже човек който да ми направи въпросния байпас както трябва. Колата я взех преди два месеца и не прегрява, но в града и на къси разстояния не загрява нормално и отидох да сменям термостат и се оказа, че колата е с правен байпас, но като сложихме здрав термостат веднага започна да загрява, а стария е някакси изтърбушен, явно не са могли нещо да я направят както трябва. Ходих при иначе добър майстор, ама го заболя глават от моя форд, просто не е нещо с което има опит и след няколко неуспешни проби оставихме стария изтърбушен термостат. Моля помагайте, става въпрос за София, като също имам възможност да дойда до Варна или съседни на Варна градове.
Последна промяна от rhct на 25 дек 2016, 13:33, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 25 дек 2016, 07:20

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

rhct
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 22 ное 2016, 22:39
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от rhct » 25 дек 2016, 13:09

Забравих да напиша, че не успях да се свържа с въпросния човек от линка.
Затова питах евентуално за друг вариант.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ЯЛТА » 25 дек 2016, 16:04

rhct написа:Забравих да напиша, че не успях да се свържа с въпросния човек от линка.
Еми празници са, и вероятно е хванал на някъде. Иначе е сериозен и ще ти свърши работа, да знаеш. Пак ще го търсиш.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 31 дек 2016, 14:45

rhct написа:Забравих да напиша, че не успях да се свържа с въпросния човек от линка.
Затова питах евентуално за друг вариант.
Не знам що не си се свързал с мен, има телефон ... Съобщенията само като имам време им отговарям.
rhct написа: Защото вече имам възможност да се сдобия с чисто нов оргинален на 82
Оригиналните термостати са с 82 и 74 градуса. Ако разгледаш темата, ще видиш, че в повечето случаи не минава номера с 82.
Затова като правя байпаса препоръчвам 74 .
Поздрави

Потребителски аватар
energy76us
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 01 дек 2007, 12:45
Модел на автомобила: FORD Mondeo MK I- 1.8 16v Zetec
, FORD Fiesta 1.4 16v zetec s Ford Focus MK I 1.6 benzin
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от energy76us » 05 яну 2017, 14:16

Това са снимки от моя байпас
Прикачени файлове
07122013.jpg
07122013(003).jpg
12122013.jpg

Kris_P
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 03 фев 2016, 18:58
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Kris_P » 08 апр 2017, 15:38

Карам focus 1,6 mk1 на бензин повече от 4 години проблем с температурата на двигателя не съм имал, стрелката никога не е стигала до червено винаги си е стояла на 12 часа. Тази година реших да му сложа ГИ. И се започна с проблемите, на равно и на спускане колата не загрява но дойде ли стръмно започва да загрява и стига до червеното за 5 ,6 сек. и после се връща обратно. Първоначално помислих, че има въздух в системата но не беше това. Направи ми впечатление, че когато загрее маркуча след термостата е студен (не отворил термостат) а перките са се пуснали .Купих нов смених го проблема си остана, казах си тоя термостат е менте купих оригинален от форд за 27 лева на 82 градуса. Смених го с него проблема си остана, при каране на изкачване колата загрява термостата стои затворен как дойде равно и спускане термостата отваря и колата се охлажда. Газовият изпарител беше вързан на малкия кръг на 30 сантиметра от фланеца , с коляно маркуч (около15 см) и влиза в изпарителя, на изхода беше пак с маркуч(15см) коляно и другия край на оригиналния маркуч на малкия кръг. Като искам да отбележа , че маркуча излизайки от фланеца беше извит нагоре почти до горната част на колектора където влизаше в изпарителя. Отивайки при майстора които монтира ГИ , и обяснявайки какъв е проблема неговия отговор беше ами водната помпа :lol: :lol: :lol: :D. Естествено не се съгласих защото няма как да е от нея проблема. Накарах го да превърже маркучите за изпарителя. Направи ги по следния начин. Същия този маркуч които излиза от фланеца го пусна ниско долу както си върви оригинално хоризонтално без да се извива на горе, сложи един тройник с маркуч към изпарителя и другата част на оригиналния маркуч. Връщането се направи като се преряза маркуча които идва от радиатора на парното и влиза от страни на двигателя пак с тройник към изпарителя (демек направи си отделен кръг за изпарителя). След така направените промени колата вече не загрява !!!!!! Парното си духа топло изпарителя си загрява бързо и най-важното колата вече не загрява. След тези промени съм карал повече от 500км в тестов режим температурата не надвишава 97 градуса, термостата отваря перките не са се пускали. Проблема според мен идва от не правилното връзване на изпарителя и най-вече от тази извивка и дигане на маркуча нагоре като по този начин при изкачване се нарушава потока блендата затваря и в малкия кръг налягането се увеличава, така повишеното налягане не позволява на термостата да се отвори нищо, че температурата е 105 градуса. Идвайки колата в хоризонтално положение потока се подобрява налягането спада и термостата се отваря. Така , че за всички които имат този проблем след слагане на ГИ нека си проверят как е направена системата. Да не бързат с махане на бленди правене на байпас!

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hristov008 » 16 апр 2017, 20:32

Стрелката на температурата пак започна да играе...Направих байпас още миналото лято, тъй като сложих газова и започна да загрява. След това се оправи. Миналата седмица след смяна на ангренаж, водна попма, антифриз започна извън града при скорост над 100 и най-вече на баир да отива стрелката в червеното. Спирам, вдигам капака, двата вентилатора работят, казанчето с антифриза си е наред, нито ври, нито кипи. Като отнема газта се оправя. Смених термостат. Нищо не се промени. Сега ще сменям темп. датчик за всеки случай.
Странно!!!

Kris_P
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 03 фев 2016, 18:58
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Kris_P » 18 апр 2017, 14:35

А като се пуснат перките маркуча след термостата топъл ли е? Да не би да имаш същия проблем като при мен. Как ти е вързана водата за изпарителя? Аз вече 2000 км съм му навъртял от както превързах системата и не съм имал проблеми.

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hristov008 » 18 апр 2017, 19:57

Колега, не знам как е вързан изпарителя, но след монтиране на газовата зимата много бавно започваше да духа топло парното, примерно след изминати 10 км. А преди да сложа газовата парно имаше след 3 км. Днес се прибирах от Пловдив, като почти през целия път стрелката беше в червеното, дори няколко пъти колата влизаше в авариен режим и не мога да се движа с повече от 80км в час. Показваше ми градусите, съответно на 123 светва удивителния, на 125 градуса влиза в авариен. Светка и лампата за двигателя. Но реално на колата нищо и нямаше /не прегря/, не изхвърли вода. Като влезе в авариен гася мотора, след това веднага паля пак и си влиза в нормален режим. Двата вентилатора работят, парно си има. Преди малко смених датчика за температурата, този дето е между две от свещите. Трябва да я изкарам извън града по-късно да я пробвам, но в града ми вдигна до 104, което ме кара да си мисля, че проблема отново не е решен...

Kris_P
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 03 фев 2016, 18:58
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Kris_P » 19 апр 2017, 11:48

Странно наистина. Добре сега аз не разбрах като светнат тия всички лампи слезе ли да провериш маркуча към радиатора от дясно, топъл ли е студен ли е ? А за изпарителя проследи кои маркуч къде отива. За студеното парно зимата според мен е заради направения байпас. Се си мисля, че проблема ти идва от нарушената циркулация на водата както при мен. Миля, че добре съм обяснил ситуацията при мен така, че прегледай си как е вързано всичко.

Потребителски аватар
lld
потребител
потребител
Мнения: 106
Регистриран: 21 окт 2013, 20:32
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 16v 100 hp 99г. Ghia
с газов инжекцион Tartarini
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от lld » 19 апр 2017, 16:10

Kris_P написа:
19 апр 2017, 11:48
Странно наистина. Добре сега аз не разбрах като светнат тия всички лампи слезе ли да провериш маркуча към радиатора от дясно, топъл ли е студен ли е ? А за изпарителя проследи кои маркуч къде отива. За студеното парно зимата според мен е заради направения байпас. Се си мисля, че проблема ти идва от нарушената циркулация на водата както при мен. Миля, че добре съм обяснил ситуацията при мен така, че прегледай си как е вързано всичко.
Качи няколко снимки да видим нагледно, моля.
www.mebelist.com - Мебелният форум на България

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hristov008 » 19 апр 2017, 19:39

С нов датчик същата работа! За маркучите - единия, който излиза от термостата и влиза долу в дясно в радиатора е ледено студен, другия, който излиза от термостата е топъл. Другите маркучи, около байпаса всички са топли. На светофарите, докато чакам държи около 100-102 градуса. На място колкото и газ да давам не се вдигат градусите. Тръгна ли по права отсечка да ускорявам над 90-100 на пета скорост градусите отиват на 120. Ако не ми отваря термостата и прегрява колата до сега не трябваше ли да е гръмнал мотора, като вчера минах 120 км стрелката в червеното?

Kris_P
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 03 фев 2016, 18:58
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Kris_P » 20 апр 2017, 14:42

Да и при мен беше така дебелия маркуч от термостата към радиатора като загрееше колата и беше студен а той трябва да е горещ след като са се пуснали перките, но дори и да не са се пуснали при каране трябва да е топъл а не студен. сега ще се опитам да обясня по точно как е вързано при мен. Ще започна с изпарителя, монтиран е от ляво зад радиатора и е вързан с планка за кутията на акумулатора. Маркучите които го захранват с топла вода са следните. Зад двигателя от дясно от купето излизат два тънки маркуча от радиатора на парното, единият от тях влиза от задната лява част на двигателя а другият продължава напред минава над скоростната кутия прави завои на дясно и се връзва за фланеца на термостата до дебелия маркуч. Та маркучите които захранват изпарителя са изведени с два тройника от тези два маркуча на парното. Нищо друго не е правено не съм махал бленда не съм правил байпас.
Не знам не мога да си го обясня защо преди загряваше а сега няма проблеми но е факт, че така направено не ми загрява.

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hristov008 » 20 апр 2017, 15:04

Ако демонтирам газовата ще остане ли проблема? Сега дори не мога да продам колата в това състояние! Ако миналия месец не бях инвестирал 6-700 лв в обслужване нямаше да ме е толкова яд.

Kris_P
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 03 фев 2016, 18:58
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Kris_P » 20 апр 2017, 15:15

hristov008 написа:
20 апр 2017, 15:04
Ако демонтирам газовата ще остане ли проблема? Сега дори не мога да продам колата в това състояние! Ако миналия месец не бях инвестирал 6-700 лв в обслужване нямаше да ме е толкова яд.
Дали ще остане проблема не зная. Но пробвай да вържеш изпарителя както е при мен но без този байпас които си правил.

unrealxxx
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 08 мар 2015, 16:48
Модел на автомобила: ford focus mk1
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от unrealxxx » 20 апр 2017, 20:39

Привет. Искам и аз да се "похваля" с проблем свързан със загряването. Колата е фокус мк1 99-та. От 3 години я карам, откакто съм я взел веднага й сложих газова, но до днес не беше загрявала. Двигателя е след основен, сменяни са- 1 бутало, сегменти, лагери, гумички,масло и антифриз. Още не съм й направил 1000 км за допълнително затягане на главата. Наложи и се днес да пътувам от Гоце Делчев до Благоевград и на връщане при изкачване на Предела, 3-4 скорост 60-80км в час, точно преди върха стрелката на темп. от вертикална клин нагоре се покачи с още 1/2 ра за секунда -2 и след това отиде в макса, като отнех от скоростта почна да пада също толкова бързо. Отбих и загасих мотора. Не видях под капака нещо нередно. Антифриза си беше на макс, перката не въртеше (не знам дали трябва да върти на изкл. мотор.) Не е светвала никаква лампа при покачването на макс. Изчаках 5 мин и тръгнах, включих парното да вземе малко от температурата и така. След това не е заграявала, ако може да се нарече загряване. Идеи ?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта