"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 04 дек 2018, 13:27

Няма начин да направиш шунт на радиатора и потока на флуида през него да не намалее.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dzhorov
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 14 яну 2019, 18:46
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от dzhorov » 14 яну 2019, 19:20

Здравейте Колеги,

Нека споделя и моя скорошен опит.
Имам Фокус МК1 1.6 бензин 100 к.с. ZETEC-S от 2000 г., който никога не ме беше предавал през последните 3 години. Преди 4 месеца, след 3 годишно колебание, реших да сложа ГИ. Всичко беше чудесно, докато не тръгнах една сутрин на работа. Излязох от Пловдив и точно преди магистралата, стрелката на температурата започна да отива към червеното. Спрях автомобила и много уплашен от създалата се ситуация (предния ден бях сменял масло), се реших и отворих капака. На пръв поглед в тъмното всичко беше наред, но след проверка с фенерче се оказа, че антифриза е под минимума. Долях вода и продължих пътя си към работа. Стигнах до работа и реших да видя къде тече, естествено се оказаха скобите, който хващат допълнителните маркучи към изпарителя. Бяха се разхлабили. Стегнах ги, долях антифриз и после още един месец мъки, аз ги стягам, те пак текат, аз стягам те текат и т.н. През това време имам проблема с прегряването ама точно както вие го описвате. На 5-та след 110 км/ч и 3000 оборота, колата почваше да загрява и да вдига стрелката. Тръгнах на път към Мадан и реших да мина през Кърджали (по полегат е пътя), пълен ужас, загрява на 60 по баира. Направо полудях, отварям капака и пак тече единия маркуч на ГИ и пак паднало нивото. Стегнах го (въпреки че вече беше яко стегнат) и тръгнах. Уж всичко наред, ама не, след два дни пак тече същия маркуч. Викам си тук работата е сериозна, явно надува маркучите. Представете си колко глупаво се почувствах, когато преди три дни установих, че на единия маркуч към изпарителя (от долу на изпарителя са общо 3, два за водата и един м/у тях за газта) никога не съм му натягал скобата, тъй като е на кофти място и с опипване съм набарал тази на газта. Само докоснах скобата с пръст и чудо, тя се завъртя около маркуча. Плеснах се по плувката и стегнах скобата. Само да вмъкна, че през това време смених сума скоби на другия маркуч на водата, тъй като изпарителя е монтиран леко под наклон и тече от единия щуцер на изпарителя, водата се олива по дъното му и после се олива по другия маркуч (този който счупих от затягане). Отидох на работа и яко газ на магистралата, минах 120, стрелката леко тръгна към червения сектор и пак се върна по средата. Викам си има напредък и бам 140. Пак същото тръгна леко към червеното и пак се върна по средата. Прибрах се от работа вечерта и рязане по същия начин и няма проблем. В събота с кеф отидох да си измия колата и реших да обезвъздуша малко, отворих капачката на разширителя и в студа 3000 оборота директно. През това време пред блока всички ме гледат като луд. Аз още по яростен, отидох на 4000, поседя 1 мин. и пак свалих на 3000. Всичко продължи не повече от 5 мин. Бях си пуснал теста и гледах градусите, стрелката се вдигна до средата и колата я загрях до 94 градуса. Оставих я да почине 10 сек. и изгасих. В Неделя пак тест, никакви проблеми. Днес и сутринта и вечерта 140 на магистралата и на теста повече от 108 градуса не откара, а стрелката точно като в доброто старо време - не мърда от средата.

Накратко: при мен оправянето на теча в охладителната система, за сега изглежда оправи проблема.

Само за справка, мой колега има абсолютно същия зетек-с 100к.с. и той има същия проблем без да има ГИ. Днес го питах има ли проблем с антифриза и той ми сподели, че като е сменял ремъци, при откачането на разширителния съд е забелязал, че въпросният е пукнат по ръба. На него не му пада нивото на антифриза, тъй като ръба е над максимума но явно системата е проектирана да работи под налягане и е много капризна, когато не може да го задържи. На него не му пречи, тъй като я кара само в града.

Надявам се, че това трайно е решило проблема при мен, ако има развръзка по моя случай или на колегата, ще пиша допълнително.

Извинявам се за дългото четене, дано да съм успял да помогна.

Поздрави,
Ваш Колега!

ror
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 22 фев 2019, 00:50
Местоположение: самоков
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ror » 23 фев 2019, 18:49

Здравейте прегряващите :D ,
значи, на моя Фокус 1 zetec SE 1,6, септ.2003, сложих ГИ някъде юли.2016, но чак миналата година към есента, 2018, се появиха първите симптоми по темата. Имаше броени на едната ръка случаи, на отместване на стрелката в дясно, но не в червено, а някъде на 1-1.30ч :)
И така до преди десетина дни. Ходих до съседен град, и на връщане хоп стрелката в червено, на равно при ~80km/ч. Стой 5-10сек и се върне. И така го прави от време на време. Смених термостат. На другия ден тръгвам на път, 160км нищо, но на връщане по средата на пътя при 120км/ч пак в червено. Абе държи се вече като на всички тук :)
Да отбележа, че доста често ми се пускаше вентилатора при не особени натоварвания от почти както съм на газ.

Та, словоизлиянието ми е по повод предния пост, за спукания разширителен съд. Гледам и моя се е спукал над нивото. Дали това може да е причината, загуба на определено налягане, ако действително е проектирана системата да работи на такова? Някой може ли да даде отговор, или някъде документация за форд.

А забелязах чак сега /не че не съм отварял капака :)/, че моята ГИ-изпарителя е вързан последователно, ще го направя паралелно, та да видим. Но не очаквам промяна, за чиста съвест. След това смяна разжирител, проверка вискозитет на антифриза, смяна на пак на термостат и на края бай, бай-пас :lol:

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от aspasia » 23 фев 2019, 19:58

ror написа:
23 фев 2019, 18:49
Здравейте прегряващите :D ,
значи, на моя Фокус 1 zetec SE 1,6, септ.2003, сложих ГИ някъде юли.2016, но чак миналата година към есента, 2018, се появиха първите симптоми по темата. Имаше броени на едната ръка случаи, на отместване на стрелката в дясно, но не в червено, а някъде на 1-1.30ч :)
И така до преди десетина дни. Ходих до съседен град, и на връщане хоп стрелката в червено, на равно при ~80km/ч. Стой 5-10сек и се върне. И така го прави от време на време. Смених термостат. На другия ден тръгвам на път, 160км нищо, но на връщане по средата на пътя при 120км/ч пак в червено. Абе държи се вече като на всички тук :)
Да отбележа, че доста често ми се пускаше вентилатора при не особени натоварвания от почти както съм на газ.

Та, словоизлиянието ми е по повод предния пост, за спукания разширителен съд. Гледам и моя се е спукал над нивото. Дали това може да е причината, загуба на определено налягане, ако действително е проектирана системата да работи на такова? Някой може ли да даде отговор, или някъде документация за форд.

А забелязах чак сега /не че не съм отварял капака :)/, че моята ГИ-изпарителя е вързан последователно, ще го направя паралелно, та да видим. Но не очаквам промяна, за чиста съвест. След това смяна разжирител, проверка вискозитет на антифриза, смяна на пак на термостат и на края бай, бай-пас :lol:
Трябва да го вържеш паралелно на маркучите за парното и да е по ниско от казанчето за антифриза. При последователно свързване изпарителя намалява дебита на преминаващата охладителна течност сиреч антифриза.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 23 фев 2019, 20:08

ror написа:
23 фев 2019, 18:49
Да отбележа, че доста често ми се пускаше вентилатора при не особени натоварвания от почти както съм на газ.
То само това трябва да те наведе на мисли за влошаване на охлаждането.
ror написа:
23 фев 2019, 18:49
След това смяна разжирител, проверка вискозитет на антифриза, смяна на пак на термостат и на края бай, бай-пас
Защо последна версия е байпаса? Те има мнения, че и не е проблем истински, а май софтуерен, ма те за тва са известни като маслояди 1.6. Постоянното бачкане на високи температури, довежда до проблеми с маслени сегменти.
dzhorov написа:
14 яну 2019, 19:20
вечерта 140 на магистралата и на теста повече от 108 градуса не откара
Това е висока температура, гледана през менюто на таблото!
Поздрави

ror
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 22 фев 2019, 00:50
Местоположение: самоков
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ror » 05 мар 2019, 16:46

Смених разширителния съд първо. Тест със 100км/ч на 5та - закова на 102 С, като имаше падове до 100, 101, градско 98-99 С.
Но може още, следва паралелно връзване на газовата.

ror
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 22 фев 2019, 00:50
Местоположение: самоков
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от ror » 09 мар 2019, 15:23

Така, свързах и газовия изпарител паралелно, налях червен антифриз 50:50 с вода или около за -32-35С и охлаждането заспа на 97 С/100км.ч, градско пада още.
Извода е, че охладителната система на тези фордове е много капризна, от значение е всичко: налягане /течове, спукано казанче/, дебит /задалжително паралелно връзване на изпарителя/, вискозитет на антифриза, на последно слагам термостата /по вероятно е да остане отворен, отколкото да не отвори, или да се сложи такъв на 74С ако проблема продължава/.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от freeway » 09 мар 2019, 21:54

Поздравления колега!
Ако всички така описвахме как сме решили проблемите си, нямаше да ни се налага да четем и гледаме клипове от братушките!?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 16 мар 2019, 17:46

Магистралата след Дупница към София температура към 17 градуса външна:
term1.jpg
termo1.jpg
На баира след Перник към първият тунел повиши още 2 градуса и после свали пак там.
Поздрави.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 16 мар 2019, 19:27

Според мене и е студено, ама ти си знаеш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

betmania
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 18 ное 2018, 11:06
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от betmania » 16 юни 2019, 17:05

Пичове айде и аз да вляза във викторината със въпроси, мойто фокусче 1.6 2000, не иска да върти водата, понеже имаше лек удар радиатора на парното е нов, превантивно смених и термосрата, водната помпа е нова на валео. Така имам съмнение че не мога да я обезвъздуша, поне така се надявам, или водната помпа не я бива може би перките са и малки или има задръстени водни магистрали помагайте парно има да те утрепе и до там, ако са водни магистрали как се отпушват

sundance1
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 10 ное 2019, 20:58
Местоположение: Bulgaria
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от sundance1 » 10 ное 2019, 21:13

Здравейте.

При мен "симптомите" имат една малка особеност, но преди това да изброя общите неща. Първо, това, че прегрява, е ясно. Сменихме термостат (2 бр., втория се оказа "нискотемпературен" и съответно - подходящ), водна помпа (оказа се, че нямало нужда...), радиатор (дори не искам да говоря за това...), датчик за температура... Съмнения за гарнитура на глава, проблем с газовата и какво ли още не... Автомобила е 2003 г., с газова уредба монтирана паралелно към маркучите за парното, изпарителя се намира зад колекторните тръби. Колата е БЕЗ байпас (макар, че като гледам накъде отиват нещата...).
Та това, което забелязвам при моят "Фокус" е, че когато системата се обезвъздуши, колата при всякакви скорости и във всякакви режими работи в диапазона 98-102 градуса. Когато я оставя за известно време (една вечер, да кажем), на другият ден колата отново има нужда от обезвъздушаване, защото без него термостата изобщо не се отваря, с всичките последствия. И кръга се затваря - отново и отново. Днес, след пътуване от над 250км с магистрала и планински път, когато паркирах колата пред вкъщи, веднага след като загасих мотора, чух лек шум като от бълбукане или движение на вода. Бях в купето когато забелязах шума, но той продължи не повече от 3 секунди.
За посоченото по-горе смятам, че има две решения: 1) проверка и затягане на всички връзки на охладителната система, особено в случай, че водата намалява за времето, в което колата не се движи и 2) поставяне на байпас.

Ако някой някога е забелязал подобни симптоми - моля да даде съвет. Автомобила е прекрасен като "работен кон" и никак не ми се иска да се разделям с него. Лъскавите коли са си лъскави, но трябва и такива, които да вършат работа и да не ми е мъчно когато се наложи да се надере или да повърви "по корем"...

perun
потребител
потребител
Мнения: 134
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от perun » 12 ное 2019, 21:47

Здравей колега и добре дошъл във форума.

Тази година сменях термостат на моя Фокус 1.6 2000г. и се сблъсках със същия проблем.Нямам газова уредба, но мисля, че проблема не е там.
Та сменям термостата, сглобявам всичко, наливам антифриз в разширителния съд и тръгвам да обезвъздушавам.Да, ама не.Двигателя достига работна темп., след това се включва перка, а термостата не се отваря.Предположих, че не нещо ми убягва и реших да потърся информация.Оказа се,че 1.4 и 1.6 моторите(до 2001г. предполагам и след това, но не мога да кажа със сигурност) имат нещо специфично относно наливането на антифриза, а именно:
Откачва се маркуча който се намира в дясно от двигателя под запалителната бобина и през него се налива антифриз(много бавно) докато не потече обратно.Връзва се и след това се налива в разширителния съд(също бавно).
След тази процедура и един ден каране съм долял около 100мл. и нямам никакви проблеми.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от aspasia » 12 ное 2019, 22:20

Три пъти съм сменял антифриза канчето и веднъж термостата моят отваря на 74 градуса източвам го през пробката на радиатора и го пълня през казанчето като единствено качвам предно дясно колело на някой бордюр за да е най високата точка казанчето и никакви други гимнастики.

perun
потребител
потребител
Мнения: 134
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от perun » 12 ное 2019, 22:32

Това не е гимнастика колега, а процедура предписана от производителя(не знам по какви причини).Гимнастика за мен са термостати на 74градуса и бай ...

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от aspasia » 13 ное 2019, 09:19

perun написа:
12 ное 2019, 22:32
Това не е гимнастика колега, а процедура предписана от производителя(не знам по какви причини).Гимнастика за мен са термостати на 74градуса и бай ...
Старият термостат беше на 74С новият го взех от МП защото цената му беше 13 лева по спомени.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 17 ное 2019, 14:10

perun написа:
12 ное 2019, 21:47
1.4 и 1.6 моторите(до 2001г. предполагам и след това, но не мога да кажа със сигурност) имат нещо специфично относно наливането на антифриза
perun написа:
12 ное 2019, 22:32
процедура предписана от производителя
Когато пишеш, че нещо е от производителят, показваш къде си го прочел като официална препоръка, написана от Форд.

Байпаса е в документ от Форд и е предназначен за премахване на грешка на водната система на тези модели. viewtopic.php?f=9&t=41304&p=557340&hili ... B5#p557340

Термостат 74 °C е стандартен за следващият Фокус 2 с 1.4 и 1.6 мотори ( Що ли?! ) .
Поздрави

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: RE: Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 17 ное 2019, 14:39

Milen74 написа:Извадка от ръководство за обезвъздушаване на Фокус
1. Отсоедините питающий шланг отопителя от
двигателя.
2. С помощью воронки через питающий шланг
залейте охлаждающую жидкость в систему
охлаждения настолько, чтобы охлаждающая
жидкость начала вытекать из двигателя.
3. Снова подсоедините питающий шланг
отопителя.
4.Залейте охлаждающую жидкость в
расширительный бачок до отметки "МАХ"
(при выключенном двигателе).
5. Установите крышку расширительного
бачка.
6. Прогрейте двигатель при частоте вращения
коленчатого вала 2750 об/мин.
7. Сделайте это за два цикла работы
вентилятора. Оставьте двигатель остывать
и затем перепроверьте уровень
охлаждающей жидкости.
И нещо за термостатите
Механическая проверка термостата
ПРИМЕЧАНИЕ: Полное открывание означает,
что клапан термостата поднимается над седлом на
расстояние 5.8 мм или больше.
Снимите термостат и погрузите его в кипящую
смесь антифриза и воды. Термостат должен начать
открываться при:
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Zetec-SE/1.4L.
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Duratec.
• 92°C (197°F) - автомобили с двигателем
1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 87°C (188°F) - автомобили с двигателем 1.8L
Diesel.
Термостат должен быть полностью открыт при:
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Zetec-SE/1.4L.
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Duratec.
• 99°C (210°F) - автомобили с двигателем
1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 102°C (215°F) - автомобили с двигателем 1.8L
Diesel.
Поздрави.
Публикувах го преди време сега го публикувам пак във отговор на въпроса откъде е прочетено. Поздрави. И във добавка съвременните автомобили отдавна не работят на 85-90 градуса работят си на 107-115 гарадуса.

Изпратено от моят Redmi 6 с помощта на Tapatalk




aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от aspasia » 17 ное 2019, 18:03

aspasia написа:
13 ное 2019, 09:19
perun написа:
12 ное 2019, 22:32
Това не е гимнастика колега, а процедура предписана от производителя(не знам по какви причини).Гимнастика за мен са термостати на 74градуса и бай ...
Старият термостат беше на 74С новият го взех от МП защото цената му беше 13 лева по спомени.
Като отидох в МП дадох им VIN номера за моят двигател zetec-S излязоха два модела 74С и 82С накараха ме да им донеса старият на който имаше щампа 74C колата е внос от Италия може би затова е с такава температура.

Qngata
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 11 дек 2008, 01:37
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Qngata » 03 яну 2020, 19:27

Здравейте колеги след обезвъздушаване на Milen74 оправи ли ви се проблема защото и при мен се появи?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта