"Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
hristov008
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hristov008 » 23 апр 2017, 08:36

Щом при 120 градуса дебелия маркуч на термостата е студен, значи термостата не е отворил. Така си го обяснявам аз и водата се върти само в малкия кръг. Дали да взема един термостат от МПф?

Kris_P
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 03 фев 2016, 18:58
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Kris_P » 24 апр 2017, 11:07

hristov008 написа:
23 апр 2017, 08:36
Щом при 120 градуса дебелия маркуч на термостата е студен, значи термостата не е отворил. Така си го обяснявам аз и водата се върти само в малкия кръг. Дали да взема един термостат от МПф?
Вземи 27 лева струва, нищо не пречи да пробваш може проблема да е от него.

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hristov008 » 24 апр 2017, 18:06

Днес купих термостат от Мото Пф за 55 лева. Предлагат се две вида - на 74 и на 82 градуса, като по-скъп е този на 74 градуса, а другия беше 27 лева. Не знам защо е толкова голяма разликата в цената? Утре ще го сменям и ще видим...

Kris_P
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 03 фев 2016, 18:58
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1,6
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Kris_P » 26 апр 2017, 11:47

hristov008 написа:
24 апр 2017, 18:06
Утре ще го сменям и ще видим...
Оправи ли се колата след смяната.

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 26 апр 2017, 18:08

Обезвъздушавайте момчета по стария изпитан начин ,защото ако чакате да се обезвъздуши сама просто не става.Вече два пъти си я обезвъздушавам след смяна на термостат от маркуча на изпарителя и нямам никакви проблеми.Между другото термостата е на 82 градуса vahler.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


unrealxxx
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 08 мар 2015, 16:48
Модел на автомобила: ford focus mk1
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от unrealxxx » 26 апр 2017, 19:35

Milen74 написа:
26 апр 2017, 18:08
Обезвъздушавайте момчета по стария изпитан начин ,защото ако чакате да се обезвъздуши сама просто не става.Вече два пъти си я обезвъздушавам след смяна на термостат от маркуча на изпарителя и нямам никакви проблеми.Между другото термостата е на 82 градуса vahler.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Я ми разясни как се прави с 2 думи, че мисля да прочистя малко системата и да налея нов антифриз. С фокус мк1 съм 1.6 бенз-газ. Мерси предварително.

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hristov008 » 26 апр 2017, 20:31

Днес пробвах колата с термостат на Форд 74 градуса. В града държи около 92-3 градуса. Успях само на околовръстното да
отида и там вдигнах 120 км в час, при което стрелката отново отиде в червеното, а таблото отчете 120 градуса, като веднага след това градусите се върнаха на 100. Иначе най-високи стойности достига до 103 градуса. Отчитам значителен напредък. Маркуча на термостата вече е горещ, както другите, което показва, че е отворил. Но проблема не е напълно решен, щом достигна пак 120 градуса. Като паркирах и загасих двигателя, отвих капачката на казанчето на антифриза и излезе малко въздух. Утре ще ходя до Пловдив и пак ще пиша...

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 27 апр 2017, 22:42

Изпарителя ми е вързан паралелно на парното с тройници,откачам горния маркуч и пълня докато текне,нанизвам го на изпарителя без да го стягам паля и леко го дръпвам за да може да излезе въздуха. Когато текне плътна струя го нанизвам докрай и го стягам и това е нямам проблеми със загряване.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Изпарителя ми е монтиран зад двигателя и е сравнително високо.

Между другото точно от форума изтеглих някакво ръководство за обслужване на фокус на руски език и там точно си беше описана процедурата по обезвъздушаване със откачане на входящия маркуч на парното при наливане на антифриза.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1023
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re:

Мнение от aspasia » 28 апр 2017, 13:16

Milen74 написа:
27 апр 2017, 22:42
Изпарителя ми е вързан паралелно на парното с тройници,откачам горния маркуч и пълня докато текне,нанизвам го на изпарителя без да го стягам паля и леко го дръпвам за да може да излезе въздуха. Когато текне плътна струя го нанизвам докрай и го стягам и това е нямам проблеми със загряване.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Изпарителя ми е монтиран зад двигателя и е сравнително високо.

Между другото точно от форума изтеглих някакво ръководство за обслужване на фокус на руски език и там точно си беше описана процедурата по обезвъздушаване със откачане на входящия маркуч на парното при наливане на антифриза.
Колега може ли да направиш снимка къде точно си захванал изпарителя?

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 28 апр 2017, 18:54

Изображение

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Долния маркуч е свързан с тройник на входа на парното,а горния пак така ама на изхода от парното.

hristov008
потребител
потребител
Мнения: 84
Регистриран: 31 юли 2014, 09:41
Модел на автомобила: ford focus estate 1.6 ztec 2000
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от hristov008 » 28 апр 2017, 21:54

София-Пловдив и обратно колата не вдигна повече от 104 градуса, дори и по баирите. Не съм карал с повече от 130. При нормално каране 90-100 км в час градусите се движат от 92 до 100, като не се променят често. Може би комбинацията байпас плюс термостат на 74 градуса решава проблема? В града ми се включи перката днес. Интересното е, че преди да сложа газова уредба за две години, в които съм карал на бензин и 35 000 км нито веднъж не се включи перка при никакви условия, а и стрелката съответно не е мърдала. Мисля, че този двигател 1.6 трябва да го сложат в графата "неподходящи за газ", щото след като се сложи газта почва да прави изпълнения...
smileys-car

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1023
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re:

Мнение от aspasia » 28 апр 2017, 22:15

Milen74 написа:
28 апр 2017, 18:54
Изображение

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Долния маркуч е свързан с тройник на входа на парното,а горния пак така ама на изхода от парното.
Добре се е получило само ме притеснява че е близо до изпускателните колектори ако го сложа там ще му сложа някакъв топлинен щит.

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 28 апр 2017, 22:17

Ами от 4 години е така не съм имал проблеми.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12349
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от HACKO » 29 апр 2017, 00:13

И на двата ми Фокуса изпарителите са там, близостта до колектора не е проблем. Конструкторите са сложили и подходящи шпилки за закрепване.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 02 май 2017, 20:17

Какво стана никой не се похвали със добри резултати след обезвъздушаване. Само при мен ли се получиха нещата?

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1160
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от fordmaniac » 02 май 2017, 20:57

https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p539172

Няма как да има добри резултати.
Бях писал за конструкцията на Пасат , ама снимката е изчезнала.
Изображение
Проблема не е в газовата, щото имам и случки с коли без газова. 74 термостат трябва да се сложи, макар че имам 2-3 с 82 и оцеляват.

https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p536816

Поздрави

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: RE: Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 02 май 2017, 21:06

fordmaniac написа:https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p539172

Няма как да има добри резултати.
Бях писал за конструкцията на Пасат , ама снимката е изчезнала.
Изображение
Проблема не е в газовата, щото имам и случки с коли без газова. 74 термостат трябва да се сложи, макар че имам 2-3 с 82 и оцеляват.

https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p536816

Поздрави
Във такъв случай явно съм късметлия :)

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 04 май 2017, 23:00

Извадка от ръководство за обезвъздушаване на Фокус
1. Отсоедините питающий шланг отопителя от
двигателя.
2. С помощью воронки через питающий шланг
залейте охлаждающую жидкость в систему
охлаждения настолько, чтобы охлаждающая
жидкость начала вытекать из двигателя.
3. Снова подсоедините питающий шланг
отопителя.
4.Залейте охлаждающую жидкость в
расширительный бачок до отметки "МАХ"
(при выключенном двигателе).
5. Установите крышку расширительного
бачка.
6. Прогрейте двигатель при частоте вращения
коленчатого вала 2750 об/мин.
7. Сделайте это за два цикла работы
вентилятора. Оставьте двигатель остывать
и затем перепроверьте уровень
охлаждающей жидкости.
И нещо за термостатите
Механическая проверка термостата
ПРИМЕЧАНИЕ: Полное открывание означает,
что клапан термостата поднимается над седлом на
расстояние 5.8 мм или больше.
Снимите термостат и погрузите его в кипящую
смесь антифриза и воды. Термостат должен начать
открываться при:
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Zetec-SE/1.4L.
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Duratec.
• 92°C (197°F) - автомобили с двигателем
1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 87°C (188°F) - автомобили с двигателем 1.8L
Diesel.
Термостат должен быть полностью открыт при:
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Zetec-SE/1.4L.
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Duratec.
• 99°C (210°F) - автомобили с двигателем
1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 102°C (215°F) - автомобили с двигателем 1.8L
Diesel.
Поздрави.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от cvetan.cenkov » 10 май 2017, 23:31

Най лесно се обезвъздушава като се отвие леко капачката и се остави мотора да работи над 2500 об.докато отвори термостат.Ако тръгне да излиза вода затваря се капачката гасиш мотора и след малко отново същата процедура.

Потребителски аватар
Milen74
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 03 юни 2012, 13:16
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99г
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Мнение от Milen74 » 12 май 2017, 18:33

cvetan.cenkov написа:
10 май 2017, 23:31
Най лесно се обезвъздушава като се отвие леко капачката и се остави мотора да работи над 2500 об.докато отвори термостат.Ако тръгне да излиза вода затваря се капачката гасиш мотора и след малко отново същата процедура.
За съжаление точно по този начин при мен не се получава.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 10 госта