Страница 23 от 28

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 23 апр 2017, 08:36
от hristov008
Щом при 120 градуса дебелия маркуч на термостата е студен, значи термостата не е отворил. Така си го обяснявам аз и водата се върти само в малкия кръг. Дали да взема един термостат от МПф?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 24 апр 2017, 11:07
от Kris_P
hristov008 написа:
23 апр 2017, 08:36
Щом при 120 градуса дебелия маркуч на термостата е студен, значи термостата не е отворил. Така си го обяснявам аз и водата се върти само в малкия кръг. Дали да взема един термостат от МПф?
Вземи 27 лева струва, нищо не пречи да пробваш може проблема да е от него.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 24 апр 2017, 18:06
от hristov008
Днес купих термостат от Мото Пф за 55 лева. Предлагат се две вида - на 74 и на 82 градуса, като по-скъп е този на 74 градуса, а другия беше 27 лева. Не знам защо е толкова голяма разликата в цената? Утре ще го сменям и ще видим...

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 апр 2017, 11:47
от Kris_P
hristov008 написа:
24 апр 2017, 18:06
Утре ще го сменям и ще видим...
Оправи ли се колата след смяната.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 апр 2017, 18:08
от Milen74
Обезвъздушавайте момчета по стария изпитан начин ,защото ако чакате да се обезвъздуши сама просто не става.Вече два пъти си я обезвъздушавам след смяна на термостат от маркуча на изпарителя и нямам никакви проблеми.Между другото термостата е на 82 градуса vahler.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 апр 2017, 19:35
от unrealxxx
Milen74 написа:
26 апр 2017, 18:08
Обезвъздушавайте момчета по стария изпитан начин ,защото ако чакате да се обезвъздуши сама просто не става.Вече два пъти си я обезвъздушавам след смяна на термостат от маркуча на изпарителя и нямам никакви проблеми.Между другото термостата е на 82 градуса vahler.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk
Я ми разясни как се прави с 2 думи, че мисля да прочистя малко системата и да налея нов антифриз. С фокус мк1 съм 1.6 бенз-газ. Мерси предварително.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 26 апр 2017, 20:31
от hristov008
Днес пробвах колата с термостат на Форд 74 градуса. В града държи около 92-3 градуса. Успях само на околовръстното да
отида и там вдигнах 120 км в час, при което стрелката отново отиде в червеното, а таблото отчете 120 градуса, като веднага след това градусите се върнаха на 100. Иначе най-високи стойности достига до 103 градуса. Отчитам значителен напредък. Маркуча на термостата вече е горещ, както другите, което показва, че е отворил. Но проблема не е напълно решен, щом достигна пак 120 градуса. Като паркирах и загасих двигателя, отвих капачката на казанчето на антифриза и излезе малко въздух. Утре ще ходя до Пловдив и пак ще пиша...

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 27 апр 2017, 22:42
от Milen74
Изпарителя ми е вързан паралелно на парното с тройници,откачам горния маркуч и пълня докато текне,нанизвам го на изпарителя без да го стягам паля и леко го дръпвам за да може да излезе въздуха. Когато текне плътна струя го нанизвам докрай и го стягам и това е нямам проблеми със загряване.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Изпарителя ми е монтиран зад двигателя и е сравнително високо.

Между другото точно от форума изтеглих някакво ръководство за обслужване на фокус на руски език и там точно си беше описана процедурата по обезвъздушаване със откачане на входящия маркуч на парното при наливане на антифриза.

Re:

Публикувано: 28 апр 2017, 13:16
от aspasia
Milen74 написа:
27 апр 2017, 22:42
Изпарителя ми е вързан паралелно на парното с тройници,откачам горния маркуч и пълня докато текне,нанизвам го на изпарителя без да го стягам паля и леко го дръпвам за да може да излезе въздуха. Когато текне плътна струя го нанизвам докрай и го стягам и това е нямам проблеми със загряване.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Изпарителя ми е монтиран зад двигателя и е сравнително високо.

Между другото точно от форума изтеглих някакво ръководство за обслужване на фокус на руски език и там точно си беше описана процедурата по обезвъздушаване със откачане на входящия маркуч на парното при наливане на антифриза.
Колега може ли да направиш снимка къде точно си захванал изпарителя?

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 28 апр 2017, 18:54
от Milen74
Изображение

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Долния маркуч е свързан с тройник на входа на парното,а горния пак така ама на изхода от парното.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 28 апр 2017, 21:54
от hristov008
София-Пловдив и обратно колата не вдигна повече от 104 градуса, дори и по баирите. Не съм карал с повече от 130. При нормално каране 90-100 км в час градусите се движат от 92 до 100, като не се променят често. Може би комбинацията байпас плюс термостат на 74 градуса решава проблема? В града ми се включи перката днес. Интересното е, че преди да сложа газова уредба за две години, в които съм карал на бензин и 35 000 км нито веднъж не се включи перка при никакви условия, а и стрелката съответно не е мърдала. Мисля, че този двигател 1.6 трябва да го сложат в графата "неподходящи за газ", щото след като се сложи газта почва да прави изпълнения...
smileys-car

Re:

Публикувано: 28 апр 2017, 22:15
от aspasia
Milen74 написа:
28 апр 2017, 18:54
Изображение

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Долния маркуч е свързан с тройник на входа на парното,а горния пак така ама на изхода от парното.
Добре се е получило само ме притеснява че е близо до изпускателните колектори ако го сложа там ще му сложа някакъв топлинен щит.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 28 апр 2017, 22:17
от Milen74
Ами от 4 години е така не съм имал проблеми.

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 29 апр 2017, 00:13
от HACKO
И на двата ми Фокуса изпарителите са там, близостта до колектора не е проблем. Конструкторите са сложили и подходящи шпилки за закрепване.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 02 май 2017, 20:17
от Milen74
Какво стана никой не се похвали със добри резултати след обезвъздушаване. Само при мен ли се получиха нещата?

Изпратено от моят GT-P5110 с помощта на Tapatalk


Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 02 май 2017, 20:57
от fordmaniac
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p539172

Няма как да има добри резултати.
Бях писал за конструкцията на Пасат , ама снимката е изчезнала.
Изображение
Проблема не е в газовата, щото имам и случки с коли без газова. 74 термостат трябва да се сложи, макар че имам 2-3 с 82 и оцеляват.

https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p536816

Поздрави

Re: RE: Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 02 май 2017, 21:06
от Milen74
fordmaniac написа:https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p539172

Няма как да има добри резултати.
Бях писал за конструкцията на Пасат , ама снимката е изчезнала.
Изображение
Проблема не е в газовата, щото имам и случки с коли без газова. 74 термостат трябва да се сложи, макар че имам 2-3 с 82 и оцеляват.

https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... B5#p536816

Поздрави
Във такъв случай явно съм късметлия :)

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 04 май 2017, 23:00
от Milen74
Извадка от ръководство за обезвъздушаване на Фокус
1. Отсоедините питающий шланг отопителя от
двигателя.
2. С помощью воронки через питающий шланг
залейте охлаждающую жидкость в систему
охлаждения настолько, чтобы охлаждающая
жидкость начала вытекать из двигателя.
3. Снова подсоедините питающий шланг
отопителя.
4.Залейте охлаждающую жидкость в
расширительный бачок до отметки "МАХ"
(при выключенном двигателе).
5. Установите крышку расширительного
бачка.
6. Прогрейте двигатель при частоте вращения
коленчатого вала 2750 об/мин.
7. Сделайте это за два цикла работы
вентилятора. Оставьте двигатель остывать
и затем перепроверьте уровень
охлаждающей жидкости.
И нещо за термостатите
Механическая проверка термостата
ПРИМЕЧАНИЕ: Полное открывание означает,
что клапан термостата поднимается над седлом на
расстояние 5.8 мм или больше.
Снимите термостат и погрузите его в кипящую
смесь антифриза и воды. Термостат должен начать
открываться при:
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Zetec-SE/1.4L.
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Duratec.
• 92°C (197°F) - автомобили с двигателем
1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 87°C (188°F) - автомобили с двигателем 1.8L
Diesel.
Термостат должен быть полностью открыт при:
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Zetec-SE/1.4L.
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L
Duratec.
• 99°C (210°F) - автомобили с двигателем
1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 102°C (215°F) - автомобили с двигателем 1.8L
Diesel.
Поздрави.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 10 май 2017, 23:31
от cvetan.cenkov
Най лесно се обезвъздушава като се отвие леко капачката и се остави мотора да работи над 2500 об.докато отвори термостат.Ако тръгне да излиза вода затваря се капачката гасиш мотора и след малко отново същата процедура.

Re: "Focus 1.6 Zetec - странен проблем. " - Прегряване!

Публикувано: 12 май 2017, 18:33
от Milen74
cvetan.cenkov написа:
10 май 2017, 23:31
Най лесно се обезвъздушава като се отвие леко капачката и се остави мотора да работи над 2500 об.докато отвори термостат.Ако тръгне да излиза вода затваря се капачката гасиш мотора и след малко отново същата процедура.
За съжаление точно по този начин при мен не се получава.