замяна на моноинжекция с карбуратор?
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 27 окт 2010, 08:47
- Модел на автомобила: eskort
- Status: Извън линия
замяна на моноинжекция с карбуратор?
Здравейте на всички искам да ви попитам следното:
Имам Форд ескорт 1.4 CVH мотор моноинжекция произведена ноември 1991 г.
Много здрава машина обаче с тези обороти направо ме побърква та искам да попитам мога ли да
сложа карбуратор от някакъв друг модел?
Имам Форд ескорт 1.4 CVH мотор моноинжекция произведена ноември 1991 г.
Много здрава машина обаче с тези обороти направо ме побърква та искам да попитам мога ли да
сложа карбуратор от някакъв друг модел?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: замяна на моноинжекция с карбуратор?
Има 1.4 CVH със карбуратор, предимно МК4 (86-91), за по-лесно го търси със колектора и кутията за филтъра, въпреки че и карбуратора и инджекиона са на Вебер и поне отгоре изглеждат еднакво (съответно кутията за филтъра ще е взаимозаменяема а може би и колектора). Ако е със механичен смукач, трябва да намериш място за монтиране на жилото в купето, ако е със автоматичен отпада, но пък оплакванията от завишен разход през зимата от автоматичния смукач са много.
По-големия проблем ще дойде от запалването. Тъй като промяната на ъгъла на запалване се задава от компютъра, ще трябва да се остави MAPа и евентуално TPSа, и да се монтира датчик за температурата на входящия въздух в кутията на филтъра. Докато MAPа е лесен то TPSа е трудно да се монтира. Другия вариант е да се сложи комутатор от Фиеста карбуратор със вграден MAP (няма TPS), обаче не вярвам буксите да са идентични и ел. инсталацията ще трябва да се преработи. Най-тъпия и лесен начин е да се монтира и механично делко (от същия период, като карбуратора).
По-големия проблем ще дойде от запалването. Тъй като промяната на ъгъла на запалване се задава от компютъра, ще трябва да се остави MAPа и евентуално TPSа, и да се монтира датчик за температурата на входящия въздух в кутията на филтъра. Докато MAPа е лесен то TPSа е трудно да се монтира. Другия вариант е да се сложи комутатор от Фиеста карбуратор със вграден MAP (няма TPS), обаче не вярвам буксите да са идентични и ел. инсталацията ще трябва да се преработи. Най-тъпия и лесен начин е да се монтира и механично делко (от същия период, като карбуратора).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1638
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: замяна на моноинжекция с карбуратор?
Както каза Наско: колектори, карбуратор и запалителна система са проблема. За карбуратора е по-добре да се намери за 1,6, той е с автоматичен смукач и с по-големи дифузьори. Върви повече колата с него! Запалителната система се оставя с датчиците на инжекциона. Горивото трябва да му осигуриш 0,3 Бара налягане вместо 1,0 или слагаш обикновенна помпа. Най-лесния начин да намериш такъв от кола която се разпродава и взимаш всичко накуп: кабуратор, помпа, колектори и делко, комутатор и бобина.
За мен по-лесно е да поправя МОНОТО, отколкото да го махна! Макар че най-безпроблемно е опелското моно, фордовската версия също не е кой знае колко капризна. А колата можеш да я осакатиш винаги!
За мен по-лесно е да поправя МОНОТО, отколкото да го махна! Макар че най-безпроблемно е опелското моно, фордовската версия също не е кой знае колко капризна. А колата можеш да я осакатиш винаги!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: замяна на моноинжекция с карбуратор?
Не може да се сложи механична бензинова помпа, въпреки че има гърбица за помпа на разпределителния вал, повърхността и не е циментирана и ще се износи изключително бързо. Задължително трябва да е със ел. помпа или да се смени и вала (станаха много смените).
Може би поставянето на карбуратор от 1.6 на д-л 1.4, няма да е добра идея. Ще върви много, но на каква цена?
Може би поставянето на карбуратор от 1.6 на д-л 1.4, няма да е добра идея. Ще върви много, но на каква цена?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1638
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: замяна на моноинжекция с карбуратор?
Наско, всичко което пиша е пробвано. Валовете и по каталог са с еднакъв номер и са взаимозаменяеми. А карбуратора дава нормален разход, но той винаги е малко по-висок от моното. Автоматичния смукач малко вдига, но е по-удобен!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта