замяна на моноинжекция с карбуратор?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
verttt
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 27 окт 2010, 08:47
Модел на автомобила: eskort
Status: Извън линия

замяна на моноинжекция с карбуратор?

Мнение от verttt » 27 окт 2010, 08:55

Здравейте на всички искам да ви попитам следното:
Имам Форд ескорт 1.4 CVH мотор моноинжекция произведена ноември 1991 г.
Много здрава машина обаче с тези обороти направо ме побърква та искам да попитам мога ли да
сложа карбуратор от някакъв друг модел?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: замяна на моноинжекция с карбуратор?

Мнение от HACKO » 27 окт 2010, 19:30

Има 1.4 CVH със карбуратор, предимно МК4 (86-91), за по-лесно го търси със колектора и кутията за филтъра, въпреки че и карбуратора и инджекиона са на Вебер и поне отгоре изглеждат еднакво (съответно кутията за филтъра ще е взаимозаменяема а може би и колектора). Ако е със механичен смукач, трябва да намериш място за монтиране на жилото в купето, ако е със автоматичен отпада, но пък оплакванията от завишен разход през зимата от автоматичния смукач са много.
По-големия проблем ще дойде от запалването. Тъй като промяната на ъгъла на запалване се задава от компютъра, ще трябва да се остави MAPа и евентуално TPSа, и да се монтира датчик за температурата на входящия въздух в кутията на филтъра. Докато MAPа е лесен то TPSа е трудно да се монтира. Другия вариант е да се сложи комутатор от Фиеста карбуратор със вграден MAP (няма TPS), обаче не вярвам буксите да са идентични и ел. инсталацията ще трябва да се преработи. Най-тъпия и лесен начин е да се монтира и механично делко (от същия период, като карбуратора).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: замяна на моноинжекция с карбуратор?

Мнение от fordmaniac » 27 окт 2010, 20:51

Както каза Наско: колектори, карбуратор и запалителна система са проблема. За карбуратора е по-добре да се намери за 1,6, той е с автоматичен смукач и с по-големи дифузьори. Върви повече колата с него! Запалителната система се оставя с датчиците на инжекциона. Горивото трябва да му осигуриш 0,3 Бара налягане вместо 1,0 или слагаш обикновенна помпа. Най-лесния начин да намериш такъв от кола която се разпродава и взимаш всичко накуп: кабуратор, помпа, колектори и делко, комутатор и бобина.
За мен по-лесно е да поправя МОНОТО, отколкото да го махна! Макар че най-безпроблемно е опелското моно, фордовската версия също не е кой знае колко капризна. А колата можеш да я осакатиш винаги!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: замяна на моноинжекция с карбуратор?

Мнение от HACKO » 27 окт 2010, 21:02

Не може да се сложи механична бензинова помпа, въпреки че има гърбица за помпа на разпределителния вал, повърхността и не е циментирана и ще се износи изключително бързо. Задължително трябва да е със ел. помпа или да се смени и вала (станаха много смените).
Може би поставянето на карбуратор от 1.6 на д-л 1.4, няма да е добра идея. Ще върви много, но на каква цена?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1638
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: замяна на моноинжекция с карбуратор?

Мнение от fordmaniac » 27 окт 2010, 21:09

Наско, всичко което пиша е пробвано. Валовете и по каталог са с еднакъв номер и са взаимозаменяеми. А карбуратора дава нормален разход, но той винаги е малко по-висок от моното. Автоматичния смукач малко вдига, но е по-удобен!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта