дизел и загряване

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
achkob
модератор
модератор
Мнения: 484
Регистриран: 25 май 2005, 22:44
Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

дизел и загряване

Мнение от achkob » 14 май 2006, 16:10

прави ми впечатление че доста бавно загрява...знам,че е нормално за дизелите...за около 15-20 мин каране загрява напълно,т.е. до средата...нека някои с дизел сподели при него как е ...
Биалетка за 140лв??? ДА-ДА...

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Мнение от teoto » 14 май 2006, 18:11

При мен са нужни 5-6 км. за да загрее. Разбира се равен участък.

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 15 май 2006, 10:24

5 до 10 мин. работа на празен ход или 2-3 км. шофиране.
Всичко зависи от времето, разбира се, от липсващи кори и т.н. От както я няма кората под халогена и тази в средата м/у двата халогена загрява малко по-бавно например.
А до средата моя ескорт много рядко загрява. Обикновено на "O" се задържа.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 15 май 2006, 11:15

с моя старец 7-9мин. лятото и 12 -15 мин зимата
а ако е на място 5-6 горе-долу.
тези цифри са при условие че работи на място 2 мин. и тръгва бавно спокойно с лека газ до към 40 км/ч на 3 предавка и докато изляза от квартала вече е загрял и се почва рейсинга по цариградско 8)
Be happy

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 15 май 2006, 18:53

Бавно загряват заради по-високото КПД и по-голямата маса.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Sim3
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран: 16 юни 2007, 22:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
Местоположение: Burgas
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Sim3 » 07 яну 2008, 14:49

Аз също съм забелязъл на Фокуса, че при работа на място колата загрява много по - бавно от колкото като е в движение. Въпреки това ми трябва да измина около 6 - 8 км за да загрее дастатъчно при минус 8 градуса външна температура.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 07 яну 2008, 15:11

Абсолютно бавно загряване, Фокус 1.8 TDdi луда работа.
Оная вечер на 04.01.2008 във Варна беше -14 градуса, прибирахме се от един юбилей и за 5-6 км успя само да отлепи стрелката за температурата от дъното :shock: .
Усети се хладък полъх от парното :( , обаче аз му хванах цаката, загрява бавно понеже се кара на ниски обороти до около 2000об./мин. То в тея ледове е трудно по друг начин, мноо пили иначе.
Хватката е след като е поработила 3-4 мин. да се съферяса ко стаа, караме по възможност с обороти над 2К, на 2-ра припомпване на няколко пъти до 4К , ако няма никой и е баир нагоре може и на 3-та.
Минута, максимум две и стрелката за температурата излиза от бялото.
Почти всички дизели страдат от недозагряване, особено при къси преходи до 5-6км и на ниски обороти :? .
Последна промяна от DTM на 07 яну 2008, 15:16, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 07 яну 2008, 15:14

Това му е цаката. По-високи обороти или изкачване на някакъв баир и топлото идва бързо.
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 яну 2008, 18:45

DTM написа: ...
Я както си я позасилил на средата на пътя някъде спри да си купиш цигари.
Или симулирай, че си спрял за минутка и си отскочил за цигари. Но не се бави де :)
Ескорта ми заради газовата нали го палех на газ при минусови температури и не съм убеден но случайно така го засякох със спирката за цигари, че така дига по-бързо температура.
Колко му е готино в този момент на двигателя незнам.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 07 яну 2008, 19:53

paci написа:
DTM написа: ...
Я както си я позасилил на средата на пътя някъде спри да си купиш цигари.
Или симулирай, че си спрял за минутка и си отскочил за цигари. Но не се бави де :)
Това не го разбрах :roll: , имаш впредвид, че загрява и като е на място ли?
Загрява да, на пропан бутан даже по-бързо от на бензин. На бензин също загрява добре при работа на място, вземи покарай за известно време печка да видиш на място как лопа и няма загряване :wink: .

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 яну 2008, 20:00

Спираш и гасиш!

Бе деа знам пропан кой е :)
Пробвай к'во те бърка :D

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от msotiroff » 07 яну 2008, 20:24

Тук пусках подобна тема... Някои колеги са стигнали до изключително рационално решение за сезона......... При мен Мондеото ми загрява бавно, но карам служебен Ескорт 1,8 чист дизел, който в тия студове изправя стрелката на темперетурата след няма и 2 км. каране......., ако запали разбира се... :mrgreen:
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 08 яну 2008, 00:26

Колеги и аз имам наблюдения за загряването ,че на газ е по-бързо от на бензин. Мойта за 4 километра и загряла ,но аз неразчитам на уреда защото си показва каквото си иска. А иначе не съм съгласен за дизела винаги е загрявал много по-бързо от бензина..На чичо ми стария колт 92-ра дизел като го запали и мине 300 метра и вече духаше топло от парното

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 08 яну 2008, 00:35

Щот си бил малък и са ти разправяли "за птичките и пчеличките" :)
На дизела тва му е готЯното, че КПД е мноо високо. Всичко ко гръмне у цилиндъра отива да върши раота.
Грей малко според митове и легенди ...
Аз не съм карал такова чудо и квот съм чел тва пиша :)

pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pasajero » 08 яну 2008, 14:55

А фокуса има ли някакви нагреватели по малкия кръг на охлаждането?
Понеже прочетох в посочения линк на колегите с фиат, някой спомена ще имало нещо като подгревни свещи но на охлаждането, и се чудя на фокуса, точно където влиза в радиатора маркуча преминава в метална тръба на която има две много приличащи на свещи неща и излиза по един кабел от тях, данеби да е някакъв подгрев?
За дачици малко дебел ми се вижда кабела, някой знае ли нещо по въпроса?
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 08 яну 2008, 15:22

В сервизната книга дават че може да има. Провери го твоя в Микрокат-а - трябва някъде в подробното описание на екстрите да има "axillary heater" ако е с доп. подгряване. Или виж в този файл дали не е това?
Прикачени файлове
Pages from Focus service Manual.pdf
(144.03 KБ) Свален 441 пъти
Изображение

Изображение

pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pasajero » 08 яну 2008, 15:52

Да точно това е, сега трябва да проверя и дали работи, както пише взема информация от компа на колата и от дачика на главата, съобразява се и с акумулатора.
Умно
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 08 яну 2008, 17:00

Къде го видяхте това нещо, колко пъти съм го гледал там няма нищо на моя :shock: .
Това е на маркуча, които отива към радиатора или които се връща?

pasajero
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 11 юли 2007, 17:11
Модел на автомобила: Focus 1.8 tddi 2000г. комби
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pasajero » 08 яну 2008, 17:15

DTM написа:Къде го видяхте това нещо, колко пъти съм го гледал там няма нищо на моя :shock: .
Това е на маркуча, които отива към радиатора или които се връща?
Това е маркуча който влиза точно е дадено на ПДФ файла който колегата беше пуснал.
Москвич 2140 GT - Совершенная Гоночная Машина

Потребителски аватар
batniky
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 10 авг 2008, 19:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCi 85кВ
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Re: дизел и загряване

Мнение от batniky » 28 дек 2008, 17:24

Аз да ви питам .Карам TDCi 115 коня фокус 2002 сега като стано студено гледам доста бавно загрява днес 13-14 км извънградско при температура на околния въздух -1 до -2 градуса със скорост 100км стрелгата на температурата отиде до средата.В града след 5км едва се отлепя.Въобразявам ли си или не заграва .Човека дето я взех от него каза че е сменял термостата и бил сложил "по-хубав" стария бил пластмасов а той сложил метален ама незнам кой е бил производителя на "по-хубавия" термостат :D:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 48 госта