Страница 1 от 1

питане за подгрев на транзит

Публикувано: 04 ное 2010, 20:53
от fordsz
колеги ако може някой да ми обясни как се вклюва подгрева на транзит 2,5 дизел,и кое подгрява ,защото сега като паднаха температурите около нулата
транзита почна да пали трудно.Във смисъл ,че се налага да въртя по дълго на стартер,защото до сега икато не е много студено пали само докато ме види.
благодаря предварително ;):

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 04 ное 2010, 21:32
от Sasho85
Подгрева представлява електрическа свещ, която подгрява въздуха в цилиндъра. Няма значение дали е лято или зима-работи винаги.
Нормално се включва само, когато дадеш на контакт. На таблото трябва да светне лампа с реотан и чакаш да загасне и тогава въртиш. Но съм виждал кола, на която се включва с копче от дистанционното на алармата. Трудното палене може да се дължи на изгоряла свещ.
Напиши от кой град си, за да може някой да ти помогне.

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 04 ное 2010, 22:18
от baidido
Според ник-а най-вероятно ще се окаже от Стара Загора колегата...

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 04 ное 2010, 22:28
от specialista
Sasho85 написа:Подгрева представлява електрическа свещ, която подгрява въздуха в цилиндъра. Няма значение дали е лято или зима-работи винаги.
Нормално се включва само, когато дадеш на контакт. На таблото трябва да светне лампа с реотан и чакаш да загасне и тогава въртиш. Но съм виждал кола, на която се включва с копче от дистанционното на алармата. Трудното палене може да се дължи на изгоряла свещ.
Напиши от кой град си, за да може някой да ти помогне.
Колега чест и почитания,но ми се струва че трябва да внеса мало уточнения,към така наречените консуматори във форума.Тук става въпрос за Транзит,а той не е с традиционната система за подгрев.Какво имам в предвид.Този модел е с една свещ в смукателния колектор и след подгряване ако всичко е наред се получава едно факелно горене в колектора което е причина за по лекия старт на мотора .Сигурно няма да повярвате но имам познат на чийто бус няма изобщо монтирана система за подгрев.Странното е че и на още един бус съм срещал това изпълнение.Нямам идея от къде са внесени но са си така оригинално.Иначе системата ако я има работи по следния начин:Първо трябва да има условия за включване на подгрева,т.с. достатъчно ниска температура според някой си датчик които управлява релето за подгрева:второ награва се реотана на свеща и в момента на старт се отваря едно клапанче и от система за излишно гориво се впръсква нафта върху нагрятата свещ.Ако всичко е нормално се запалва нафтата и все едно си подал факла в смукателния колектор въздуха засмуква пламъка на вътре.Тов е принципа тук и на други марки с директно впръскване.
Поздрави!!!

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 04 ное 2010, 23:18
от diesel1.6
Транзит от тези 2,5 литровите палеха без подгрев чак доста нагоре към северния полюс. Нещо увредено ще има, за да не пали.
Електрофакелното устройство може лесно да се провери, като се разучи как работи и ако го има. Обикновено се задейства от контактния ключ.

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 05 ное 2010, 22:33
от specialista
Не си споменал с коя помпа е буса ти!Сега се загледах и не ми стана ясно.Само да добавя че ако е с механичната на Бош,има система на помпата която трябва да се задейства(ако е изправна)в студените дни и да дава предвърение.Намира се отстрани на помпата и изпълнителния механизам се задвижва от ел.магнит.Като се издърпа назад лосчето от тази система буса ще запали значително по-лесно.
Успех!!!

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 06 ное 2010, 20:06
от fordsz
колеги благодаря за бързите отговори .А отностно бусът е с подгрев ,който както уточни колегата се включва ( според майстора)при минус 5 градуса.
Нагнетателната помпа е явно от механичния модел и има такова лостче с електромагнит ,но неми стана ясно и то ли се включва при минус5 градуса.

От русе съм колеги.

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 20 ное 2010, 13:33
от BaiLamarin
Колега, мисля, че подгрева е на по- ниска температура. Лостчето на помпата по спомен беше за ЕГР клапана. Отдавна го правих тоя транзит не ми с ерови из книгата. Ако е изправен ще пали без проблем на това време. Виж въздух в горивната система, ако е изправна провери компресия. Ако има проблем с разпръсквачите и топъл ще дими повече от необходимото. Не слушай майстори има си книги. Които едва ли те са чели... :)

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 24 ное 2010, 09:42
от ragazi
има една букса коя то се дава на късо и свеща си работи при в сяко палене .намирасе като се отвори капака от дясната страна до страничния мигач

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 06 дек 2010, 11:10
от esco
Здравейте колеги, да се включа и аз. Имал съм доста транзити и на повечето това им е единствения проблем. Сменял съм стартери свещи и накрая пак ги паля със спрей или със запушване на въздуховода. Като отида на майстор първото винаги искат да оправят стартера и след това почват с другите работи. Това лято продадох стария взех друг 98 година модел по-малкия двигател 100L с по малкото коне, не този банановия двигател както му жикат с колекторните тръби отгоре. И всичко му беше наред стартера си вартеше нормално и т.н докато не застуди и този спря да пали!!! :( Чудя се откаде да почвам пак, стартера наистина върти мудно и се едно на празни обороти, но имам и друг 190 модел който също не върти много добре и е с 80 амперов акумулатор но си пали.

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 06 дек 2010, 20:45
от specialista
Тези мотори са с директно впръскване и студа не ги плаши толкова много.Все пак произвидителя е предвидил улесняване на студения старт и трябва да се разбере какъв е принципа на действие,изправна ли е системата?Всичко по мотора наред ли е ?Има причина да не иска да запали
и сигурно е елементарна,но заключение не мога да направя туко така.
Успех!!!

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 02 сеп 2011, 12:07
от SMITH 357
Здравейте, Колеги! Искам да съживя интересната тема. От един месец притежавам Транзит, 2.5 дизел, 70 к.с. 1994 год. с десен волан. Помпата е Бош. Буса беше в окаяно състояние, три години не беше пален. Смених доста работи по спирачната уредба, сега спира прилично, макар, че сервото не работи (помпата си е наред) Ремонтирах стартера и сега върти на чекрък. Предвиден е един акумолатор, но явно ще монтирам и втори - в руския форум на модела има много добро упътване за. На колекторната тръба, където трябва да е факелната свещ сега има само една дупка ф10 мм. Казаха ми, че последния собственик го е палил като е впръсквал бензин от там. При мен през деня пали от раз, но сутрин му трябват две-три въртения, като опушвам квартала. Искам да провокирам знаещите да предложат оптимален начин за палене през зимата, като преди това някой да каже каква трябва да е компресията, за да не впрягаме каруцата преди коня. Ако двигателя е напълно свършил ще му мислим. Очаквам Вашите мнения! _friends_

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 03 сеп 2011, 21:51
от specialista
Какво значи опушвам квартала?Какъв е цвета на пушека?Ако е бял както предполагам значи не ти работи системата за промяна на началото на подаване на горивото.Тя е със жило и се задейства от температурата на мотора,т.с. когато мотора изстине без значение кога жилото само се изтегля.
За този мотор е важно да има добра компресия,да е зацепен и центрован правилно,дюзите да са наред и системите които помагат в такива случай да са изправни.Иначе служат вярно много дълго
стига да се поддържат.
Успех!

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 08 сеп 2011, 11:02
от SMITH 357
Пушека разбира се е бял (белезникав). Наложи се няколко сутрини да го паля рано-рано и първия път от въртене ми падна акумолатора, но не запали. Сега го паля по два начина - Първия като с пистолета за горещ въздух му духна 10-20 сек. във въздухозаборника и втория като му пръсна старт-спрей на Валволин през дупката на колектора. И в двата случая пали безотказно. Веднъж запалили сутринта, през целия ден пали от четвърт. Съдба.

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 16 окт 2011, 12:04
от lyubo
Здравейте
Аз от скоро имам транзит 2.5тд 97г. та исках да питам дали някои знае как трябва да се държи
при първоначално стартиране сутрин защото не ми се струва нормално.
Двигателя започва да се тресе много и пуши бяло и работи на 500 обор. а ако му дам газ загасва
иначе след 20-30 секунди се оправя и оборотите се нормализират и белия пушек изчезва
с механичната помпа на лукас е но има и букса за електронна такава понеже е от джамбазин
дали е възможно да му е сменил помпата по някаква причина и дали може да се оправи с реголаж
или свеща не работи. Притеснява ме защото сега как да е пали ами при -20 как ще запали
а и още нещо не всеки пат гасне като върна ключа иска пак обратно и обратно и тогава гасне
и когато е на контакт и натисна спирачка се включват и габаритите на фаровете и обратно когато са
включени фаровете и не е на контакт и натисна спирачка се включва таблото светва все едно е на контакт
Благодаря за отговорите

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 06 ное 2011, 22:42
от fordsz
колеги някой знае ли къде е тази букса,която се дава накъсо за да се включва подгрева при палене. :oops:

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 18 ное 2011, 19:36
от lyubo
lyubo написа:Здравейте
Аз от скоро имам транзит 2.5тд 97г. та исках да питам дали някои знае как трябва да се държи
при първоначално стартиране сутрин защото не ми се струва нормално.
Двигателя започва да се тресе много и пуши бяло и работи на 500 обор. а ако му дам газ загасва
иначе след 20-30 секунди се оправя и оборотите се нормализират и белия пушек изчезва
с механичната помпа на лукас е но има и букса за електронна такава понеже е от джамбазин
дали е възможно да му е сменил помпата по някаква причина и дали може да се оправи с реголаж
или свеща не работи. Притеснява ме защото сега как да е пали ами при -20 как ще запали
а и още нещо не всеки пат гасне като върна ключа иска пак обратно и обратно и тогава гасне
и когато е на контакт и натисна спирачка се включват и габаритите на фаровете и обратно когато са
включени фаровете и не е на контакт и натисна спирачка се включва таблото светва все едно е на контакт
Благодаря за отговорите
Здравейте открих проблема помпата ми не е вярна тоест не е за турбо дизел
Ако някои има помпа лукас за тразнит 97г. 63кв. за турбо да писхе или се обди. 0878229798
а относно ел инсталацията една крушка беше дала на касо.

Re: питане за подгрев на транзит

Публикувано: 10 дек 2013, 10:27
от nenov777
Здравейте, имам Форд Транзит 2.5 ТД но много трудно пали и във тази връзка се чудя къде точно се намира терморелето, което при определена температура подава ток на подгряващата свещ и облекчава старта на двигателя.
Ако някой може да ме светне по този въпрос ще му бъда адски благодарен!!!