Самоизключва първа скорост?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
IVAN_SA
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 29 апр 2006, 00:18
Модел на автомобила: Ескорт 93 1.3 mi комби
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Самоизключва първа скорост?

Мнение от IVAN_SA » 15 май 2006, 23:06

Здравейте! Имам следния проблем : при тръгване в повечето случаи ми изключва от първа преди да е "набрала" колата.Днес ходих на стенд за предницата,че са износени гумите дето не трябва,но както и да е.....та механика в сервиза ми каза,че по въпроса за изключването на първа най-вероятно има износена муфа някаква и трябва да се смени.Щяло да струва около 110 кинта заедно с труда(за мен си е пладнешки обир) :twisted: . Не съм запознат със скоростните кутии и ако някой може да даде съвет или е имал подобен проблем нека драсне някой ред :D .Колата е Ескорт комби 93г. 1.3 бензин .

П.П. Вече се досетих,че комбито е папкало гумите от нервния мърляч (собственик) преди мен на светофарите! :!:

monov
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 11 юли 2005, 00:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi '93
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от monov » 15 май 2006, 23:56

да - най-вероятно е от муфата, която задържа лоста да не се връща в неутрално положение.
можеш и сам да си я направиш, ако ти се разглабя скоростната кутия, а за да я разглобиш трябва първо да я откачиш от мотора и да я свалиш - беее мъка, така че 100-те кинта с труда не е ниска цена, но ако нямаш време си е наложително ... иначе - тръгваш от 2ра :D
Когато животът ти поднесе лимон - направи си ЛИМОНАДА :D

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 16 май 2006, 00:03

monov написа:... иначе - тръгваш от 2ра :D
Или държиш лоста и не пускаш докато тръгнеш и си на 1-ва
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 16 май 2006, 04:13

Не ви знам Фордовите скорости , ама на тоя проблем ние му викаме : синхронизатор . Парите са малко ДЕБЕЛИ , ама сам да го правиш е меко казано : НЕРАЗУМНО.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 16 май 2006, 04:46

бре...бре то и на първа имало синхронизатор

paci: Нещо по-дълго като текст не можеш ли да сглобиш ? Щом си сигурен има или няма напиши го без заядлив тон.
В двата раздела където имам права твоите "дълги", празни и безмислени мнения ще бъдат изтривани.
Изображение

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 16 май 2006, 09:56

Snaiperisto е прав. проблема наистина трябва да е синхронизатор. Явно при тръгването на светофарите с въртене на гуми бая са товарили скоростната кутия. Ами наистина ще си държиш лоста.

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 16 май 2006, 10:04

абе и аз го имам тоя проблем. но не като набера ами още на тръгването я плюй. интересното в случая е че се появи след като я разглобявах и я сглобих, но със сигурност не съм пипал муфи и синхронизатори от първа до 4та. само на 5та(където нямам проблеми). а номера с държенето не става щото пак успява да изплюй колкото и да се пъна. а тогава става едно харт хурт. според мен (поне в моя случай) е или кофти поставен първичен вал (сменях му лагерите и може да не са съвсем на място) или лоста към селектора не е добре центриран. трета ми е забележимо наляво и по надолу отколкото трябва.
Твоя лост на селектора да си го пипал случайно?
тази събота и неделя ще я вдигна да видя как е малкото и ще оправя лоста та да видим резултат.

Потребителски аватар
IVAN_SA
потребител
потребител
Мнения: 92
Регистриран: 29 апр 2006, 00:18
Модел на автомобила: Ескорт 93 1.3 mi комби
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от IVAN_SA » 17 май 2006, 03:23

jack71 ,май не се изразих правилно или не си ме разбрал. Като потеглям мнооого плавно на полусъединител не ми "изплюва",но когато се наложи да се изнеса по-бързо от кръстовище например връща първа в неутрално и не става със задържане на лоста с натиск(хрррррррррхххххххххххрррррхххххххххххххррррррр :x ).Другото нещо е ,че не съм барал никакви селектори,даже не знам къде се намират.

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 17 май 2006, 08:03

Луки написа:бре...бре то и на първа имало синхронизатор

paci: Нещо по-дълго като текст не можеш ли да сглобиш ? Щом си сигурен има или няма напиши го без заядлив тон.
В двата раздела където имам права твоите "дълги", празни и безмислени мнения ще бъдат изтривани.
имам впредвит че синхронизатора служи за синхрон м/у две скорости а първа при потегляне ... едвали има . А колкото до тона ми едва ли е заядлив сравнение с твоя аз просто се опитвам да побутвам хората да помислят преди да пишат . Да ама ти имаш власт...( знам човек когато има власт как се държи защото съм живял съзнателно и преди 1989г.за разлика....)за това действай
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 17 май 2006, 12:18

Ако беше синхронизатор, още при ръгването щеше да хърка, а първа дали има синхронизатор... ненам, би трябвало :oops:
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 17 май 2006, 13:09

cossy написа:...а първа дали има синхронизатор... ненам, би трябвало :oops:
Първа и задна нямат синхронизатори. Пробвай да форсираш колата към 2-3000 оборота *00935* и преди да са паднали пробвай да включиш първа или задна - ако успееш, значи си успял да прецакаш и скоростната кутия *00930*

:twisted:

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 17 май 2006, 13:16

Toй и слихтера ми се смя затфа... за задната-ясно :roll: Ма що ми бяха казали, че хлопелите имали... :roll:
Изображение

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 17 май 2006, 13:58

Brock написа:
cossy написа:...а първа дали има синхронизатор... ненам, би трябвало :oops:
Първа и задна нямат синхронизатори. Пробвай да форсираш колата към 2-3000 оборота *00935* и преди да са паднали пробвай да включиш първа или задна - ако успееш, значи си успял да прецакаш и скоростната кутия *00930*

:twisted:

cossy откаде знам мислиш :lol: пробвал сам го това което го пише Brock :oops: Направо къртиш зъби =)):

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта