1.8 TD не пали ... вече пали!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

1.8 TD не пали ... вече пали!

Мнение от Mondeo18TDI96 » 11 ное 2010, 10:45

Здравейте :)

Моя таралясник (мондео 1.8ТД 96, лукас) не беше каран от 10-на дни ... и вчера запали и след 30-на сек. загасна ...
с малко въртене на стартер и натиснат педал на газта ... запали за малко (1500rpm) ... но като отпуснах педала .. загасна и не ще да пали вече ...

няма никакви признаци да има гориво - не пуши ... все едно че няма нафта (трябва да има към 10-15л)

бутона на ръчната помпичка ми се струва омекнал ... ама и не се втвърдява много след напомпване
като откача маркуча за горивото от помпата и припомпя с ръчната ... пръска нафта

имам чувството че клапана за горивото нещо не е наред

само дето не знам кой е :)

има "нещо" с една жица близо до входа за горивото ... при контакт има 12V
другото "нещо" с 2 жици е отзад (на майната си) на помпата ...

та въпросите ми са:
- потенциални проблеми ?
- кой е клапана за горивото на помпата ?

Откакто я имам ... никога не е правила проблеми с палене дори и при -20 ... ама явно и е дошло времето за пенсия.
Последна промяна от Mondeo18TDI96 на 17 ное 2010, 19:50, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от Conan_1 » 11 ное 2010, 11:31

Първото което ми идва на акъл е спукано маркучле или дупка някъде и да смучи въздух, така и да въртиш с години няма да запали щото като си направи вакуум и почва да смучи въздух а не гориво към цилиндрите. :-/: има и малко клапанче за горивото което е почти пред двигателя и ако е останало на сухо може да се е спекло и да не пуска нафта към двигателя, както го описваш запалил си я на остатъчната нафта в системата и след като е нямало приток на нова е загаснала. сега не се сещам за друго виж тея неща , отвърти и капачката н арезервоара да вземе въздух, колкото и да е странно понякога помага ако тръбиската която не позволява да става вакуум в резервоара е запушена, тогава при загасена кола бавно смучи нафтата пак в резервоара - и тоя съм го ял

_friends_
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от Mondeo18TDI96 » 11 ное 2010, 12:27

Като откача маркучето от помпата и припомпя с ръчната ... пръска нафта
т.е. малкото клапанче не е запушено.

връзките на маркучето (от към филтъра) са много хлабави ... мърдат с 3-4 мм почти без съпротивление

от къде може да се купи подходящо прозрачно маркуче за целта (Варна) ?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от diesel1.6 » 11 ное 2010, 16:46

На всяка железария има маркучета.
Ако последно си е повишила оборотите сама до 1500, това показва засмукан въздух в големи количества.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от Mondeo18TDI96 » 11 ное 2010, 17:33

diesel1.6 написа:На всяка железария има маркучета.
Ако последно си е повишила оборотите сама до 1500, това показва засмукан въздух в големи количества.
не ги е повишила сама - след като загасна ... успях трудно да запаля с педала поддържах 1500 за 10-сек ... но след като го отпусках загасна и вече не ще .

току го пробвах с маркучета и ново клапанче - няма мехурчета, но пак не пали !

съмнявам се в клапана за нафтата на помпата ... освен да го сменя друго не се сещам !?
може ли да се тества/почиства някак (имам лаб. захр до 5A) ?
и от къде може да се купи МП или другаде !?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от diesel1.6 » 11 ное 2010, 17:43

Клапанът се управлява с импулсен сигнал според някой из форума. Опитай да тестваш като напомпиш до втвърдяване без да си дал контакт, и задръж натиснат бутона на помпата. В този момент някой да завърти и би трябвало да омекне.
А ако е нагълтало въздух, няма и да запали лесно. Аз подавам нафта под налягане в такива случаи, примерно от маркуч към високо повдигнато шише. Някъде на помпата нямаше ли и пробка за обезвъздушаване при принудително подавана на нафтата?

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от specialista » 11 ное 2010, 23:01

Добре дошъл в клуба !!! :D
По описанието ти ми идва да заключа че е въздух,въпреки че има и друга причина.
На първо време разбери изправен ли е клапана (пуск/стоп).Прави се по следния начин,ако имаш достъп до него,защото в повечето случай са скрити с метана планка със секретни болтове и за отстраняване то им се сваля помпата.Та ако имаш достъп до клапана(той се намира на всички модели на едно и също място, а именно на металния фланец(точно отгоре) от който излизат тръбите за високо налягане).Провери да ли има захранване на кабела,провери с друг кабел да подадеш (+) на клапана и чуй дали ще щтракне.Щтракането е признак че работи(движе се вътре).При подаден контакт помпай с помпата докато не излезе нафта през маркуча за излишна нафта от помпата.За по лесно извади малкото маркуче което идва от дюзите и влиза в това от помпата.Когато протече от там значи помпата вече е пълна.Отвий леко тръбите за високо налягане на дюзите и за върти няколко пъти докато от там започне да излиза нафта на силни струи.Затегни тръбите и завърти още малко за палене.Ако всичко е нормално ще запали.
Смени си горивопроводите и си сложи обратен клапан преди помпата.
Успех!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от Mondeo18TDI96 » 12 ное 2010, 09:15

specialista написа:...
Мерси много за съветите !

Тази вечер ще пробвам да я обезвъздуша.

Клапана изглежда работи:
- при контакт си има 12V
- при подаване на 12V се чува щракане ...
- като е на контакт при напомпване от обратната нафта излиза малко (ако беше затворен не би трябвало да излиза нафта - не се сетих да пробвам :oops: !?)

в маркучето което сложих вчера няма въздух (има едно малко балонче ... от вчера си е)!

притеснява ме:
че като помпя с помпичката от обратната нафта (над помпата) излиза нафта, но с много слаб дебит !?
очаквах фонтанче (ръчната помпа има доста голям дебит - с 3-4 напомпвания ще източи 200-300мл!?) :)
но може да се дължи на въздух в помпата ... (като обезвъздуша и от дюзите дано се оправи....)


Акумулатора съм го свалил за заряд (все го мислех за нов .. а като сметнах се оказа на 5+г. :) )... така че ще пробвам довечера пак !

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от gazetto » 12 ное 2010, 20:00

Набии директно мъркуча към помпата в шише с нафта.Ако запали търси въздуха......
Изображение

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от Mondeo18TDI96 » 13 ное 2010, 11:13

Днес пробвах обезвъздушаване ... но без успех :(

Като извядя маркучето за обратната нафта от помпата - от нея (помпата) изтича нафта - върнах го обратно
Развих (разхлабих) гайките на горивопроводите от дюзите
При въртене на стартер от тях пръска нафта!
затягах ги докато се върти на стартер (опръсках се с нафта :))
сложил съм прозрачно маркуче с клапанче ... няма въздух

НО няма никакви - дори и минимални признаци на запалване - нито пушек/звук ... нищо

Колата никога не е имала проблеми с паленето - така че изключвам компресия.
- разцентровала помпата: помпата не е пипана никога (агренажа е сменян преди 7г - но е на не повече от 30-40000км)
- скапана помпа - да не може да вдигне налягане !?
- изгорели подгревни свещи (може ли да се запали без свещи !? - стария ми 1.6Д май можеше :) )
- оня "шибан" клапан за студеното палене ?

Други идеи ? :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от diesel1.6 » 13 ное 2010, 11:23

Махни клапанчето от прозрачното маркуче, освен ако нямаш ясна идея за какво то е. То само ти бърка диагностиката и не ти трябва.
Като разхлабваш тръбичките към дюзите, отвивай съвсем малко.
Това, че от там излиза нафта, или в тръбата за обратната нафта има нафта не означава че няма и въздух в помпата. Помпата не е буркан, да се напълни, да измести въздуха и да прелее и като излиза нафта да си сигурен за липсата на мехурчета вътре. Най-сигурното е да подадеш нафта с постоянно налягане - закачи едно шише някъде по-високо и пъхни в него маркуча.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от specialista » 13 ное 2010, 21:02

Mondeo18TDI96 написа:Днес пробвах обезвъздушаване ... но без успех :(

Като извядя маркучето за обратната нафта от помпата - от нея (помпата) изтича нафта - върнах го обратно
Развих (разхлабих) гайките на горивопроводите от дюзите
При въртене на стартер от тях пръска нафта!
затягах ги докато се върти на стартер (опръсках се с нафта :))
сложил съм прозрачно маркуче с клапанче ... няма въздух

НО няма никакви - дори и минимални признаци на запалване - нито пушек/звук ... нищо

Колата никога не е имала проблеми с паленето - така че изключвам компресия.
- разцентровала помпата: помпата не е пипана никога (агренажа е сменян преди 7г - но е на не повече от 30-40000км)
- скапана помпа - да не може да вдигне налягане !?
- изгорели подгревни свещи (може ли да се запали без свещи !? - стария ми 1.6Д май можеше :) )
- оня "шибан" клапан за студеното палене ?

Други идеи ? :)

Има!!! Въпреки че си направил доста и трябваше поне да се обади. Така,провери си сещите щом не си го правил,това като номер едно,изкарай една дюза и я монтирай на тръбичка отвън.Идеята е да видиш ще впръсне ли отнея.Няма да стане веднага а след няколко завъртания.Ако пръска тази дюза и сещите са наред съм готов да ти съощя една лоша новина.Ще го направя със въпрос.
Сигурен ли си че се въртят всички части на мотора????
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от lorinzar » 13 ное 2010, 21:07

с същия проблем бях от помпата назад махай всички маркучи до металната тръбичка дето идва от резервоара слагаш обикновен филтър най удобен е от голф махни и джаджата за подгреване на горивито

^^devil_boy^^
потребител
потребител
Мнения: 223
Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от ^^devil_boy^^ » 14 ное 2010, 11:56

Колега като въртиш на стартер от двигателя чува ли се чукане по силно от като е запален, ако отговора ти е "да" значи е станало нещо мн неприятно.
При мвн беше така както работи след запалване изгасна и след оглед изненада скъсан ремък...................нататака няма да говоря.
Свали пластмасовия капак и виж дали ремака е там, също след като си го свалил помоли някои да заварти да видиш че се върти и разпределителния вал.

Една бърза проба е с едно шише нависоко с дирекен маркуч в помпата без филтър, ще трябва да повъртиш доста докато засмуче и запали.

Иначе както казват колегите първо си смени филтъра/горивния/ щом казваш че като помпиш едвам едвам капи нафта може да е от запушен филтър.
След това свещите. Наи лесния но и най-несигурния е като им махнеш кабелите и с друг им подаваш плюс трябва да се получи преискряване тва е признак че работят дори и да не е на 100%.
Махаш всики излишни джаджи само един маркуч от металната тръба-филтър-помпа нищо др, в тоя ред и със излишната нафта.

Разцентроването на помпата може да стане ако прехвърли ремък но това е мн мн малко вероятно освен ако не сте я дърпали за да запали.

Ако след всичко това което казаха колегите и аз не запали.....................голяма мистерия.
ima samo dva vida koli Ford i drygi

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от Иван Вълков » 14 ное 2010, 13:49

Колега много е вероятно предвид старината на ремъците (казваш 7 години) да се охлабили и от там да ти е изместена центровката. Преди година мой познат се прибра на ход с едно Мондео. По пътя никакви забележки когато отидохме с друг мой приятел да го огледаме с цел покупка колата не запали при положение че вечерта преди огледа лично видях колата и си палеше. След преглед в сериз констатираха че помпата има прескочил зъб защото ремъка се е разтегнал. Така че може и от това да е. Успех с отремонтирането!

Потребителски аватар
vanko
потребител
потребител
Мнения: 315
Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
Местоположение: pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от vanko » 14 ное 2010, 14:07

Колега 7г. ми се струват малко множко за Дизеловия мотор и тънкия ремък.Погледни си първо ангренажа ако всичко си е наред тогава пробваи да търсиш въздуха по системата.На моето Мондео при първоначалното обслужване се получи така,проблема беше в помпичката която подкачва.Аз си купих нова за около 40лв. но има и ремонтни комплекти за нея.Също проблем прави и джаджата за подгрева нея направо я премахни.
Успех и да пишеш каде е бил проблема!
Изображение

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от Mondeo18TDI96 » 14 ное 2010, 14:19

Мерси за отговорите !

Преди малко пробвах ... не запали, но не съм се и старал много:

бях сам и затова нямаша как да направя всичко "перфектно"

- при развити гайки на 1/2 оборот, при въртене на стартер пръскат капки нафта на поне 50см (виждам ги от шоферското място!)
- като затегна гайките и откача маркуча от филтъра и го напълня догоре с нафта, при въртене на стартер нивото на нафтата спада с 1см/1сек. (ф8мм) (гледам от шоверското място)
- няма никакви признаци на запалване (нито пушек, кихане..)
- звука на въртене на стартер е като при сработил имобилайзер (т.е. без нафта)

Отностно ремъка:
Преди да загасне "за винаги" :) си запали нормални и работи 20-30сек на 800-900rpm - така че едва ли е центровка (не че не може да прескочи и тогава ....)
след това 1-2 пъти успях да я запаля с малко газ, но паднеше ли на 1000рпм загасва ... след това съвсем неще

(никога не е теглена!)

Нещо с помпичката/филтъра/маркучатата до подгряването не е съвсем наред, но това ще ги мисля по-нататък !?


Така че:
- помпата се върти - пръска нафта и нивото в мъркучето спада

Въпросът ми е:
- Колко нафта трябва да изсмуче за да се обезвъздуши напълно ?
т.е. ко,ко време да въртя - че и аку май отива към "вечните аку полета :) "
(т.е. колко време да въртя на стартер)
мисля да пробвам с бутилка нафта и мъркуча ....

засега разчитам че помпата е наред ... и е глътнала въздух :)

PS:
Преди 4-6м като сменях филтри/масло (преди 1500км), майсторите се бориха поне 30-40мин да я обезвъздушат/запалят (и псуваха форд :))

Свалянето на дюзата е добра идея, ... но ми се струва проблем без подходящи инструменти и екипировка (т.е за мен :))

И ... се чудя къде отива нафтата - значи излиза през дюзите
(освен ако в помпата има доста въздух ... и трябва голямо въртене)

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от lorinzar » 14 ное 2010, 14:38

колкото и въздух да има с теглене ще запали на 20 -тия метър с въртене можа и 2 акомулатора да скапеш минал съм през тоя проблем

Потребителски аватар
vanko
потребител
потребител
Мнения: 315
Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
Местоположение: pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от vanko » 14 ное 2010, 14:46

lorinzar написа:колкото и въздух да има с теглене ще запали на 20 -тия метър с въртене можа и 2 акомулатора да скапеш минал съм през тоя проблем
С теглене може и ремъка да се превърти за 20 метра и много по-лоши неща да се случат,но това все пак е риск само за собственика на автомобила
Изображение

Потребителски аватар
lorinzar
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 21 юли 2009, 21:01
Модел на автомобила: продаден
Местоположение: montana
Status: Извън линия

Re: 1.8 TD не пали ...

Мнение от lorinzar » 14 ное 2010, 16:59

когато ми дърпаше вездух са ме теглили поне 10 пъти не съм имал проблем

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 49 госта