Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от tzocho » 13 ное 2010, 13:42

Пускам темата с цел събиране на информация, отзиви и препоръки за проблеми и решения свързани с този вид помпа. Наскоро моята протече и се оказах пред дилемата дали да извърша само частичен ремонт като сменя няколко о-пръстенчета или да отида при майстор за цялостен ремонт. Прецених, че това не е работа за всеки и след като разговарях с няколко човека от гилдията избрах втория вариант. Оказа се обаче, че майсторите със стенд за центровка на ГНП и опит с ремонта точно на тези помпи не е голяма, а оттук и избора при кого да отида също. Повечето за които чух се оказаха в провинцията. След като получих добри отзиви се спрях на един, който се казва Николай и се намира в ловешкото село (квартал) Продимчец. След предварителна уговорка за деня на ремонта, аз тръгвам от София предишния ден за да му оставя колата. Чухме се по телефона преди това и го известих, за приблизителния ми час на пристигане, около 17.00ч. Пристигнах обаче към 19.00ч., на улицата пред дома му ме посрещна неговата жена с думите, че майстора вече бил в банята и после щял да си ляга. Каза ми къде да паркирам колата и след като и дадох моя визитка се прибра. Уговорихме се да и оставя и ключовете от колата по-късно, защото човека с когото се бях разбрал да ме вземе обратно, все още не беше пристигнал. След няколко минути обаче излезе самия майстор с визитката ми в ръка, рекох си проява на жест на колегиалност - на визитката ми пише "сервизен мениджър", но уви това което последва ме изненада напълно. Каза ми, че няма да изпълни поетия към мен ангажимент тъй като съм бил закъснял с два часа и вече имал уговорка за дуга кола на утрешния ден. Допълни също, че най-рано след 4-5 дни щял да бъде свободен след което се прибра толкова бързо, че даже не успях и да го напсувам. Хвана ме яд на този задник, бяха ми казали, че е особняк, но това надхвърли представите ми. Сега като "парен, каша духа" пускам темата с идеята този сюжет да не се повтаря не само на мен, но и на други колеги тръгнали по този път. Като за начало ме интересува къде в София някой е останал доволен от ремонта на този вид помпа - без значение сервиз или майстор, че отново съм на изходна позиция. :evil:
Последна промяна от tzocho на 13 ное 2010, 15:42, променено общо 1 път.

bezushen
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 01 сеп 2009, 17:52
Модел на автомобила: Форд Ескорт комби 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от bezushen » 13 ное 2010, 13:57

Лошото е ,че в София май наистина няма къде да се ремонтират Лукас.И аз си търся ,че нямам възможност да обикалям България...

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от diesel1.6 » 13 ное 2010, 14:43

Има няколко теми за лукас, половината от мене :D:
Там сме писали и за сервизите, и за някои от проблемите - може да продължите. Но няма тема "сервизи за Лукас", ако не греша - може да промените името на тази.

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от tzocho » 13 ное 2010, 15:11

Лошото е ,че в София май наистина няма къде да се ремонтират Лукас.И аз си търся ,че нямам възможност да обикалям България...
Досега съм говорил с по-един в Плевен, Габрово и Ямбол! По техните думи имат доста клиенти от София, които или си карат колите на място при тях или по куриер им изпращат само помпите. Би трябвало и в София да има.
diesel1.6 написа:Има няколко теми за лукас, половината от мене :D:
Там сме писали и за сервизите, и за някои от проблемите - може да продължите. Но няма тема "сервизи за Лукас", ако не греша - може да промените името на тази.
Колега, не е важно колко теми има по даден казус, а какво стойностно има написано в тях :!: И къде в заглавието на темата видя "сервизи за Лукас" :?:
Предвид, че не всички сервизи със стенд за центровка на ГНП поемат ремонта на Лукас и предвид факта, че нямаме кой знае какъв избор съм пуснал темата. Ако имаш конкретна информация, просто я напиши иначе поста ти с нищо не е полезен!

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от tzocho » 18 ное 2010, 00:58

Ето го и решението на моя проблем - Сервиз BOSCH - "Супер дизел" на околовръстен път.
Сменени комплект о-пръстени и гарнитура на капака на ГНП, както и маркучетата за обратната нафта. Освен това и добавяне на втори горивен филтър по мое настояване (преди това бях премахнал бързите връзки, че смучеше въздух и филтъра който бях сложил не беше най подходящия за целта). След това почистване на двигателя с пароструйка и подсушаване с въздух под високо налягане. Всичко това за около час, час и нещо. Цена на труд и материали (без горивния филтър, него бях си го купил предварително) - 120 лв. Гаранция за труда - 6 месеца, на материалите - 1 год. В сравнение със случката от първия пост, освен 200-те лв. обявени за ремонта, пътя до ловешкото село и обратно, както и един цял загубен ден, щях и да почеша егото на един селски тарикат с комплекси за величие. Сега се замислям, че избора на майстор по подобие на избора на личен лекар, зъболекар, адвокат и т.н. се гради на доверието, което им гласуваме. А то зависи освен от резултата на труда им и от отношението им към самите нас. :wink:
P.S. Изказвам благодарност за съветите и съдействието на колегите: Ianaki , specialista, ЯЛТА и Пресиян Василев. :drink:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от HACKO » 18 ное 2010, 08:38

Може би не се е държал както трябва, а може и да не може по друг начин, щом е особняк.
А ти като разбра че закъсняваш, обади ли се да му кажеш, че закъсняваш но ще дойдеш и уговорката не отпада?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
gazetto
потребител
потребител
Мнения: 700
Регистриран: 20 фев 2008, 19:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от gazetto » 18 ное 2010, 09:24

*00118* *167* Тоз в Продимчец си е .....Наскоро му звънях за настройка на помпа Бош (ВП 40).Помпата беше разглабана за профилактика на механичната част (от майстор разбира се)!В последствие се установи проблем в ел.главата.Не веднъж съм писал,че ремонта струваше 5 лв.Та на въпроса.Човека ми заяви по телефона че настройката ще ми струва между 200 и 500.След което се изсмя,помълча няколко секунди и ме прати при тоя който ми е правил помпата да си оправя бакиите.Страшен наглец е!Настройките ги направи Милен (тротоарния)за 60 лв..Колегите от плевен сигурно го знаят.Намира се под гергушки.Изключително точен е и знае какво прави.А за в Плевен Слави ремонтира Лукас и горе долу успешно.Намира се по-пътя за табаковата чешма.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от diesel1.6 » 18 ное 2010, 10:40

За да не е подвеждаща темата, ще припомня, че в супердизел имат апаратура но липсва желание да се употреби за оправа на колата. Някой да не се хвърли там без да обмисли - според клиенти, имат прекален стремеж да вземат някой лев с повърхностни ремонти.
В случая са сменили гумени уплътнения без проверка и центровка на системите на помпата. По-трудното за правене по сервизите е именно това - регулирането.
Къде в Габрово е говорено за ремонт на тази кола? Там в района е единият сервиз, който трябва да е добър според проученото.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от Ianaki » 18 ное 2010, 11:18

Спред мен важното е, че са свършили работата. Когато не можеш да намериш кой да я свърши, а Боша на околовръсното са я направили, смятам, че не е лош сервиз. Плюс това цената отговаря на търсенето. Много се радвам, че колегата си оправи помпата и то в София! Поздрави!

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от tzocho » 18 ное 2010, 12:50

...Къде в Габрово е говорено за ремонт на тази кола?
http://servis-diesel.hit.bg/adres.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
По телефона се свързах с Пресиян Василев, с.Донино - човека беше много отзивчив, но за петък-събота му беше невъзможно да ме приеме, дори клиент намиращ се при него за да не го върне сам е поел да извърши част от ремонтните дейности. В Плевен бях при Слави, но и там положението беше същото. Не беше проблем да отида и в Ямбол, но пак казвам, за мен проблема не беше в парите, а във времето. Що се онтася до отказа, останах с впечатлението, че закъснението беше само предекст. Не мога да гадая какво му е дошло в главата след като е погледнал визитката ми, както споменах работя като сервизен мениджър на национално ниво. Във всеки случай коректността в случая за мен е от първостепенно значение.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от escorttd1 » 28 ное 2010, 21:11

Стана ми и на мен интересно къде аджеба около Габрово има свестен сервиз за дизел и поразпитах за този в с.Донино. Градът е малък и не се затрудних особено да намеря някой, който е ходил там. Източникът на информацията е категорично недоволен по всички показатели: компетентност и обслужване - не е решен проблемът за който е отишъл, даже се е влошила ситуацията, колата гори 10/100 след ремонта; отношение - отишъл да каже как е колата след ремонта и оня му казал че излиза и пуснал кучето??? коректност - 1/2 резервоар нафта ми се вижда много за диагностика и настройки.
Имах голямо желание да науча, че се е появил добър сервиз наоколо, но явно ще почакам още, т.е. както и досега съм го правил, сам ще си решавам проблемите.
За дребни ремонти(диагностика на дюзи, мерене на компресия...) препоръчвам Мишо под автогарата. Човека е вече на години и не е в крак с новите технологии, но пък е много коректен и не е някой алчен мошеник. С помпи Лукас не е много запознат, но като отида подготвен и знаем конкретно какво да търсим на стенда резултатът е добър.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

tzocho
потребител
потребител
Мнения: 93
Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от tzocho » 28 ное 2010, 22:27

escorttd1 написа:Стана ми и на мен интересно къде аджеба около Габрово има свестен сервиз за дизел и поразпитах за този в с.Донино. Градът е малък и не се затрудних особено да намеря някой, който е ходил там. Източникът на информацията е категорично недоволен по всички показатели: компетентност и обслужване - не е решен проблемът за който е отишъл, даже се е влошила ситуацията, колата гори 10/100 след ремонта; отношение - отишъл да каже как е колата след ремонта и оня му казал че излиза и пуснал кучето??? коректност - 1/2 резервоар нафта ми се вижда много за диагностика и настройки.
Имах голямо желание да науча, че се е появил добър сервиз наоколо, но явно ще почакам още, т.е. както и досега съм го правил, сам ще си решавам проблемите.
За дребни ремонти(диагностика на дюзи, мерене на компресия...) препоръчвам Мишо под автогарата. Човека е вече на години и не е в крак с новите технологии, но пък е много коректен и не е някой алчен мошеник. С помпи Лукас не е много запознат, но като отида подготвен и знаем конкретно какво да търсим на стенда резултатът е добър.


Добре би било да се дават лични впечатления и конкретни резултати, както от проявеното отношение така и от качеството на ремонта. Това в което съм убеден, е че и двете заедно рядко се срещат на едно място, както у нас така и в чужбина. :wink:
Темата е открита и право на отговор има и обратната страна в случай, че държи на имиджа си!

pile_vd
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 29 авг 2011, 20:03
Модел на автомобила: escort 1.8 tdi
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от pile_vd » 29 фев 2024, 18:11

Колеги помагайте - протече ми Лукаса и то от клапаните :( Във Видин никой не иска да се занимае с ремонта, нямало мембрани и т.н.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от HACKO » 29 фев 2024, 18:36

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблеми с ГНП Лукас - решения, кой, къде, как?

Мнение от ЯЛТА » 29 фев 2024, 20:06

pile_vd написа:
29 фев 2024, 18:11
Колеги помагайте - протече ми Лукаса и то от клапаните :( Във Видин никой не иска да се занимае с ремонта, нямало мембрани и т.н.
Сваляш и изпращаш с "Еконт" помпата на https://www.facebook.com/DieselCenturYa ... cale=bg_BG
Жоро в Ямбол, и той е видинчанин, и ще ти я направи перфектна.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 106 госта