Мондео Турбо Дизел 1995г.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
omax
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 30 май 2005, 09:10
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мондео Турбо Дизел 1995г.

Мнение от omax » 22 май 2006, 09:53

Привет колеги......имам много странен проблем и направо вече имам чувството че във мотора ми витае дух......
Когато покарам доста време във градски условия колата изведнъж става супер "спъната", все едно някой ми слага 300 кг в багажника. Когато спра някъде и загася мотора за повечко време всичко става ОК. Колата лети, ускорява страхотно, турбината се включва на около 2500 обората, а когато се появи въпросното "спъване", турбото реагира едва на около 3000-3300 оборота. В периода на вървене на колата педала на съединителя е супер мек /както трябва и да бъде/. Когато се появи въпросното "спъване" педала става супер твърд. Да обясна, че компресията на мотора е много добра, съединителя пълен комплект заедно със лагер-помпата му са чисто нови на фирмата ЛУК, филтри са сменени, ауспусните тръби и гърнета са прогонени и нямам запушване никъде.....направо ще се побъркам. Имам чувството, че системата за изгорелите газове, от която се храни турбината нещо не ми е в ред и се натрупват изгорели газове, които не могат да бъдат изхварлени навън и това пренасищане води до задъхване на автомобила, защото като спра и го изфорсирам до над 4000 оборота изкарвам една тумба черен пушек, който при движение извън града и с висока скорост никога не се е появявал. Разсъждавам в тази насока поради факта че и когато изгася автомобила и има определен престой нещата се оправят. Но това са само предположения.
Моля ви дайте съвет какво да правя и евентоално сериозен сервиз към който да се обърна.Мисля си вече и за Мото Пфое поради факта че имат богата база с данни и много инфо но незнам самите им специалисти доколко са в час....Помагайте колеги, предварително ви благодаря!

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 22 май 2006, 10:01

Ходи да ти свалят катализатора , запушен е...
...дрън-дрън...мноо важно...

omax
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 30 май 2005, 09:10
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от omax » 22 май 2006, 10:39

Този модел е без катализатор, а написах че всички испускателни траби и гърнета са прогонени и няма запушвания.Благодаря ти все пак

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 22 май 2006, 10:57

Незнам какъв може да е проблема,но нещото което ми направи впечатление - турбото обикновенно започва да се "развърта"на 1800-2000 об/мин.,а при теб защо чак на 2500
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

omax
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 30 май 2005, 09:10
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от omax » 22 май 2006, 11:01

Почвам да си мисля, че нещо турбината не е наред и не може да отработи постъпващите изгорели газове. Или някоа лопатка е заминала или има прекалено много нагар и ще трябва да се почисти.....просто незнам дали да ходя в МотоПфое с този проблем. Ващо мнение за МотПфое конкретно за такъв вид проблем?

Потребителски аватар
ikov_vr
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ikov_vr » 22 май 2006, 14:59

кога за полседно си сменявал горивния и въздушния филтър?

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 22 май 2006, 19:35

ikov_vr написа:кога за полседно си сменявал горивния и въздушния филтър?
omax написа:. Да обясна, че компресията на мотора е много добра, съединителя пълен комплект заедно със лагер-помпата му са чисто нови на фирмата ЛУК, филтри са сменени, ауспусните тръби и гърнета са прогонени и нямам запушване никъде.....направо ще се побъркам.
*0031* :D
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 22 май 2006, 22:03

Току-що проведох един телефонен разговор точно за твоя проблем и сега ще се помъча да обясня какво запомних от цялата работа,пък дано ти стане донякъде ясно :arrow:
Значи турбото взима информация кога да се включи от един датчик(съчма с пружина) на всмукателният колектор.Когато налягането стане по-голямо(2000-2500 об/мин) съчмата отваря и посредством вакум се отваря клапата на турбото и то се развърта.Същата работа е когато оборотите станат много големи(около 4000-4500)същата тази клапа затваря турбото и изгорелите газове минават покрай турбото и се изхвърлят навън.И понеже тази клапа няма как да се смазва,може да и ръждяса осичката и да започне да запъва.Или да не се отваря навреме,или да не се затваря напълно.При теб проблема може да е точно това.Щом след дълъг преход в града(обикновено градското каране е екстремно за двигателя)турбото започва да се включва на по-високи обороти(клапата заяжда и отваря притока на газове по-късно на по-високо налягане),логично е мощността да падне и като я загасиш да поистине клапата се оправя.Все пак на това тежко купе ако няма турбо двигателя е мъртвец.А на извънградското обикновенно през повечето време двигателя си работи равномерно (2500-3000 об/мин.120-130км/ч) и клапата си стои наполовина отворена колкото е нужно и турбото си работи както трябва.
И друго което ми казаха,че до тази клапа се стига много трудно,защото май не е на турбото,а на изпускателният колектор,или там някъде между двете,не разбрах точно.

:idea:
И сега ми става ясно и защо колата ми като достигне 4 500 об/мин и забива предницата,досега си мислех че помпата ми има ограничител и не пуска гориво,а то се затваря турбото и двигателя от 90 си става на 60 катъра и спира да върви.Всъщност пак отива докъм 4700-4800 об/мин,но много трудно.Няма толкова прав път за да чакам да ги вдигне
1.8d написа:Незнам какъв може да е проблема,но нещото което ми направи впечатление - турбото обикновенно започва да се "развърта"на 1800-2000 об/мин.,а при теб защо чак на 2500
Явно при теб пружината е по-твърда и отваря съчмата на по-високо налягане.Чувал съм че може да се направи така че турбото да се развърта още на 1500 об/мин.Явно се сменя пружинката с по-мека,или има няколко вида датчици
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

omax
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 30 май 2005, 09:10
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от omax » 23 май 2006, 08:57

Направо ми идва да те нося на ръце за тази информация и пътьом за морето ще нося каса бира. Нямаш си придстава колко съм ти благодарен за положените усилия и за изчерпателната информация. Сега си разпечатвам твоето мнение и започвам да търся добър сервиз и ще те държа в течение какъв е ефекта.В София на бул.България има страхотен сервиз за Турбакомпресори и си мисля, че там биха могли да ми свършат работа. Страшно ти благодаря за изчерпателния отговор и положения труд :D

Само да видя как ще се измъквам от работа ама........

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 23 май 2006, 13:24

Чух за някакви бири :drink: . Ако е за с-мата за връщане на недоизгорелите газове, ето как е решен проблема при мен.
Прикачени файлове
img_0004.jpg
Вакумния маркуч който управлява клапана се срязва и се запушва с болче 4-5 мм /срязва се главичката/ ,другия срязан край на маркуча и той се нанизва на същото болче
img_0006.jpg
Това е клапана и пътя на връщаните газове за доизгаряне.
Небойте се роби Спартак е с вас!

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 24 май 2006, 16:58

и без никви бири ще ви кажа, че за елиминиране на системата за рециркулция на изгорелите(напълно) газове е за препоръчване да се прекъсне достъпа на въпросните газове до всмукателния колектор НАПЪЛНО!
това става мнооого лесно - развивате фланеца(там където на картинката на aaleks свършва синята стрелка) и слагате ламаринена заглушка( от капачка за буркан или кутийка Кока-кола). После дублирате с метода на aaleks.
Обяснавам защо - на повечето стари автомобили клапана(тва което е ограсдено в зелено на картинката на aaleks ) изпуска дори и в затворено положение(моя изпуска по малко и навън), тоест изгорелите газове преминават от изпоскателния право в смикателния колектор и "душат" двигателят, а маркучето което прекъсва aaleks управлява клапана. Поставяйки заглушката м/у фланеца до синята стрелка и всмук. колектор вие прекъсвате потока напълно, а с прекъсване на тънката тръбичка помагате на заглушката да не прегори.

Това по-горе е процедира която е желателно да де направи на всяка кола над 10 год(вкл. и бензинова)

Дотук за всички :idea:

Към omax - и мойта кола е така :cry: :cry: :cry:
Процедурата с газовете не помогна остава предпазния клапан на турбината или ГНП- там ме съмнява че е проблема

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 24 май 2006, 22:26

ivboje написа:и без никви бири ще ви кажа, че за елиминиране на системата за рециркулция на изгорелите(напълно) газове е за препоръчване да се прекъсне достъпа на въпросните газове до всмукателния колектор НАПЪЛНО!
това става мнооого лесно - развивате фланеца(там където на картинката на aaleks свършва синята стрелка) и слагате ламаринена заглушка( от капачка за буркан или кутийка Кока-кола). После дублирате с метода на aaleks.
Обяснавам защо - на повечето стари автомобили клапана(тва което е ограсдено в зелено на картинката на aaleks ) изпуска дори и в затворено положение(моя изпуска по малко и навън), тоест изгорелите газове преминават от изпоскателния право в смикателния колектор и "душат" двигателят, а маркучето което прекъсва aaleks управлява клапана. Поставяйки заглушката м/у фланеца до синята стрелка и всмук. колектор вие прекъсвате потока напълно, а с прекъсване на тънката тръбичка помагате на заглушката да не прегори.

Това по-горе е процедира която е желателно да де направи на всяка кола над 10 год(вкл. и бензинова)

Дотук за всички :idea:

Към omax - и мойта кола е така :cry: :cry: :cry:
Процедурата с газовете не помогна остава предпазния клапан на турбината или ГНП- там ме съмнява че е проблема

А аз като сменявах тапите на главата се чудех кой копелдак е извадил маркучето ... и псувах много...и го сложих пак.
...дрън-дрън...мноо важно...

omax
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 30 май 2005, 09:10
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от omax » 25 май 2006, 13:05

aaleks, положително ли е това решение на проблема? Добър ли е ефекта и турбината нормално ли си работи?
Леле момчета наистина май много бири ще купувам ама да ми остане време да я направя тази интервенция.
Дано и моя проблем се реши.....

ivboje, това е малко обезпокоително.За помпата говоря. Проблема е, че незнам дали ще намериш кадърни спецове за диагностиката на помпата. Иначе за турбината сервизи има.....дано с ирешиш проблема.Ако имам някъв резултат в тази насока непременно ще ви уведомя

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Overclock » 25 май 2006, 15:05

Аз тази система съм я изолирал отдавна, но си пазя всички маркучета и чарколяци, че с този европейски съюз не се знае кога ще ти кажат, че зад колата трябва да мирише на минзухари.Някои Сиери изобщо нямат такава система.

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 25 май 2006, 20:37

Съжелявам за *00118* , но как се прави това на бензинов ескорт?
Мерси. :oops:

Потребителски аватар
agent_smith
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 29 яну 2006, 20:45
Модел на автомобила: Ескорт комби 1.8ТД Ендура-Де 96г., Фиеста 1.4 TDCI 2007г.
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от agent_smith » 27 май 2006, 19:11

А при мен беше скъсън само мъркуча... купих си нов и го сложих.. Кво да правя сега :(

nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Мнение от nikineo » 30 май 2006, 20:01

и моята кола е така направих това което съветвате но ефект никакъв.Продължава да няма мощност все едно върви без турбо

omax
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 30 май 2005, 09:10
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от omax » 05 юни 2006, 11:06

уфффф не е от този клапан :(
Сега започва една яка одисея.....в сряда карам колата в бокса и от резервоара до помпата всичко ще е долу и ще се търси засмукване на въздух в системата. До такъв извод стигна един наистина много добър инженер по дизелите но сервиза му е в Кюстендил /за сега - ще го мести към Перник или СФ понеже има много клиенти от тук/. Цяла събота си игра, мери компресий, налягане на турбо, клапани и квот се сетиш още и стигна до извода, че системата просто не е под пълен вакум. Стигна до този извод след като клапана, с който напомпваш ръчно нафта от горивния филтър, вместо да е твърд по време на работа на двигателя беше доста мек и след няколко напомпвания се втвърди както и трябва да бъде. Тогава явно е прогонила виздуха от системемата.......бе незнам но съм длъжен и това да направя, че вече си мисля че наистина имам дух в двигателя :P
Всичко му е ОК, а на моменти не върви, на моменти просто побеснява този звяр :lol: :lol: :lol: /да цитирам Снайпера/

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 10 юни 2006, 19:41

Междодругота писах го и в друга тема, но и тук да кажа. При съмнения за запушване в ГНПто или по дюзите е добре да се налее ударна доза масло в резервоара и де се покара така. Колеги ми се кълнат, че върши чудеса за прочистването. Един познат с Мондео имаше подобен проблем и се реши така. Доста евтин и безопасен начин за прочистване на боклуци по цистемата е.

nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Мнение от nikineo » 19 юни 2006, 07:28

Отидох в Супер дизел сервиза и за половин час мия оправиха и сега
е звяр

Заключена

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта