ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от adrian.mezdra » 17 дек 2010, 17:23

Здравейте колеги !
ФОРД ЕСКОРТ 1.8 чист дизел 97 год. при - 8 градуса, колата е отвън завъртам няма палене изтощи акумолатора и няма палене, слагам чисто нов акумолатор върти ще изхвърли мотора и няма палене, като и свещите за подгряване са чисто нови.
Дърпам я на буксир в снегъ тресе се цялата и няма палене.
Обадих се на един познат маистор и тои каза да ти подаде някои ток директно от акумолатора на свещите и опитаи. Така и направих резултата е запали от раз.
Та въпросите са ми каква е причината за това и като съм я дърпал и мъчил да пали има ли проблем, поне след това като я карах незабелязвам нищо.
При дърпане какво може да стане.

Потребителски аватар
Kamazabg
потребител
потребител
Мнения: 596
Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
Местоположение: гр Сливен
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от Kamazabg » 17 дек 2010, 18:09

От релето за подгряващите свещи е. Намира се някаде по вътрешната страна на левия калник в двигателния отсек. С куплунг, защитен от гумена изолация. Имах същия проблем с такава кола миналата зима. Можеш да потърсиш от някоя автоморга. Аз просто си сложих едно обикновеено реле 60А и с един бутон в купето (най-евтиния и ефективен вариант)Като искам да паля давам на контакт, задържам бутончето около 5 сек и паля.Ако е много студено задържам 8-10сек(това е предимството). Иначе оригиналното е с Реле за време което ти изключва подгряването на точно определено време и струваше около 60 лв новото. Аварииния вариант е една туба гореща вода. Започваш да поливаш ГНП -то и мястото където са дюзите и после палиш.
Успех _friends_
PS. ИЗБЯГВАЙ ДА ПАЛИШ ДИЗЕЛ С ДЪРПАНЕ !!!
Изображение Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от ЯЛТА » 17 дек 2010, 19:46

При чист дизел , това-/паленето/ е лесно,-махаш съединението от всмукателните тръби,-и поднасяш една факла-огън, и въртиш, щом глътне огъня, колата пали, стига да има нафта обаче ! А кола с ангренажни ремъци, въобще не се дърпа или бута, с цел палене, защото ремъка се опъва различно, и след време се къса, а късането струва до 500 лв.-/ скъсан ремък,поне 4 ударени клапана в буталата, може и счупен разпределителен вал /. Не използувай също спрей за студено палене,получава се същия ефект, като при дърпане !
Ако при подгрев, на свещите- до тях не идва ток, то със сигурност, релето не е в ред .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Nikola Iordanov
потребител
потребител
Мнения: 405
Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6
Местоположение: Дупница
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от Nikola Iordanov » 17 дек 2010, 20:27

На студа поливането със гореща вода е много опасно ,когато водата попадне върху ремъка замръзва във зъбите му и при развъртане на двигатела прехвърля центровката .И последствията са фатални ,изкривени клапани ,счупени водачи или пък още по лошия вариянт изкривена биела .Колегата който е поливал със вода просто е извадил голям късмет.
На мой роднина такова поливане със вода му струваше към 1200 лева .

Потребителски аватар
Kamazabg
потребител
потребител
Мнения: 596
Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
Местоположение: гр Сливен
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от Kamazabg » 17 дек 2010, 21:49

Nikola Iordanov написа:На студа поливането със гореща вода е много опасно ,когато водата попадне върху ремъка замръзва във зъбите му и при развъртане на двигатела прехвърля центровката .И последствията са фатални ,изкривени клапани ,счупени водачи или пък още по лошия вариянт изкривена биела .Колегата който е поливал със вода просто е извадил голям късмет.
На мой роднина такова поливане със вода му струваше към 1200 лева .
Не случайно съм споменал за АВАРИЕН вариант ..Пък и не съм казал "Заливай ремъка" или "заливай я редовно"
Не виждам как ще замръзне ремъка при положение,че след това веднага палиш,
ремъка започва да се върти и изсъхва на 15-тата секунда. Просто твоя роднина не е имал късмет.
Тоя трик го знам от стар шофьор. Пробвал съм го 1-2 пъти и знам,че е ефективен. и пак повтарям
ТОВА Е АВАРИЕН ВАРИАНТ ДА ЗАПАЛИШ КОЛАТА

P.S. Много по лошо е да се опиташ да дърпаш колата и да скъсаш някой ремък
особено пък в снега :shock: може да стане някоя беля заради пониженото сцепление
Изображение Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от ЯЛТА » 17 дек 2010, 23:03

То , и това с водата се прави, но с тънка, и насочена струя вода, бавно, за няколко минути, а не лисни вода па пали ! Нали трябва време за да бъде отнета топлината от водата, не става веднага !
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от adrian.mezdra » 19 дек 2010, 11:12

Колеги оказа се, че е изгорял бушон на подгряващото реле - оправихме го и вече е ток и жица, пали без проблем.
Минах вече около стотина километра откакто правих тези изпълнения с дърпането засега няма никаква разлика от преди върви, пали, работи, не пуши.
Въпросът ми е възможно ли е след това занапред да възникне проблем в следствие на това което съм правил ?

Потребителски аватар
tonyfireman
потребител
потребител
Мнения: 117
Регистриран: 10 юли 2010, 17:43
Модел на автомобила: Ford Escort хечбек 1,8 D 95'
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от tonyfireman » 19 дек 2010, 12:18

adrian.mezdra написа:Колеги оказа се, че е изгорял бушон на подгряващото реле - оправихме го и вече е ток и жица, пали без проблем.
Минах вече около стотина километра откакто правих тези изпълнения с дърпането засега няма никаква разлика от преди върви, пали, работи, не пуши.
Въпросът ми е възможно ли е след това занапред да възникне проблем в следствие на това което съм правил ?
Този бушон вътре в релето ли е? Какъв е? Сподели как отстрани проблема, че и при мен е явно същото.
Черната перла

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от specialista » 19 дек 2010, 12:26

adrian.mezdra написа:Колеги оказа се, че е изгорял бушон на подгряващото реле - оправихме го и вече е ток и жица, пали без проблем.
Минах вече около стотина километра откакто правих тези изпълнения с дърпането засега няма никаква разлика от преди върви, пали, работи, не пуши.
Въпросът ми е възможно ли е след това занапред да възникне проблем в следствие на това което съм правил ?
Класическа грешка по време на диагностиране на проблема!Сваля се шината за да се проверят свещите ,дори някой ги вади за да види как греят(в което няма лошо) и никой не се сеща да провери идва ли напрежение до шината!!!В страни от темата направи така че да си заредиш напълно акумолатора,от толкова въртене в тия студове може да ти поднесе изненада.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
Kamazabg
потребител
потребител
Мнения: 596
Регистриран: 07 фев 2010, 11:35
Модел на автомобила: Orion Mk3 1.3OHV Orion Mk3 1.6 EFI Tourneo Connect 1.8 TDCI
Местоположение: гр Сливен
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от Kamazabg » 19 дек 2010, 15:15

tonyfireman написа: Този бушон вътре в релето ли е? Какъв е? Сподели как отстрани проблема, че и при мен е явно същото.
Бушона май беше в кутийката при акумулатора(тая на клемата +) , или поне така си мисля. Нека колегата ме поправи ако бъркам. А ти можеш и да проследиш кабела :D Все пак прегледай свещите и напрежението към тях (от шината на сещите спрямо масата)
Изображение Изображение

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от adrian.mezdra » 19 дек 2010, 17:21

Да колегата е прав точно там в кутийката при акумолатора на клемата на + се намират бушоните те са четири на брои и са по големи като размер от тези който са в купето под таблото от ляво.
Прегледаи ги и проследи кабела от там към свещите.

adrian.mezdra
потребител
потребител
Мнения: 107
Регистриран: 04 ное 2010, 18:40
Модел на автомобила: ESCORT
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от adrian.mezdra » 21 дек 2010, 12:03

Здравейте колеги !
Пишете още по темата, аз мога само да добавя ЕВАЛА НА МОЯ МАЙСТОР които ми отстрани повредата.
Ходих и при други майстори в района всеки дава акъл но никои неможа да го оправи.
Оправи го само един без да дава акъл.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ПАЛЕНЕТО

Мнение от ЯЛТА » 21 дек 2010, 12:53

Всички сме така, докато си намерим ТОЧНИЯ майстор .
Успех .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта