Страница 1 от 2
голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 18 дек 2010, 14:00
от lorinzar
на въпроса направо сутринта запалих без проблем беше -9 градуса след 20-30 секунди работа започна да тресе двигателя при подържане на обороти няма проблем тръгнах колата направо спира все едно че няма горивои отведнъж пак се отпушва навъртях над 50 км вече ускорява нормално но на място няма работа двигателя тресе леко помпата е онафтена
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 18 дек 2010, 20:01
от specialista
Помпата си плаче за ремонт!
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 18 дек 2010, 20:27
от lorinzar
повече от година ме мъчи тая помпа не може да направи налягане лятото е по добре но зимата е големия проблем ше се сменява то за ремонт няма смисъл
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 18 дек 2010, 21:47
от specialista
Защо си мислиш че е по-добре да купиш друга?Ако твоята кола попадне в моргата,още на другия ден помпата и ще е на рафта и продавача там ще се кълне че помпата е свалена от работеща кола и даже че е проверена на стенд и т.н.Тази помпа ще я купиш ли?
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 19 дек 2010, 00:09
от lorinzar
щото никой майстор така и не можа да каже от каде идва проблема видимо за мен е че не можа да направи налягане защото когато беше е оригиналния филтър отгоре с инжектора тресеше и пушеше сиво като почна да помпя принодително инжектора работи като швейцарски часовник нямам идея от каде може да е възможно ли е да се отремонтира от бобина ли едва от клапан ли или изобщо си е заминала
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 19 дек 2010, 12:40
от specialista
Ако не бях видял теча от помпата,щях да се закълна че проблема ти е на друго място,но сега вече е съвкупност от проблеми.За да те убедя че не си в правилната посока ще си позволя думи които може и да не ти харесат.Казваш че за теб помпата не вдига налягане,как го разбра и от какво е видимо???
Аз въпреки че правя това не си позволявам да твърдя подобни неща докато не се провери.Има си прибори(манометри) които онагледват какво е състоянието на помпата.За твое сведение тези помпи трудно дефектират.Най-често срещания проблем е да протече нафта от тях!!!Още веднъж за налягането за да напрви помпата налягане и да отвори дюзата има едно голямо условие,да има нафта в нея !!!! Ти сам каза че като напомпиш и се оправят нещата.Какво мислиш че правиш с тая помпа?
Да не би да си мислиш че правиш 150 бара?Просто захранваш помпената секция в ГНП-то отговорна за това да се нагнети и разпредели горивото.Ако прочетеш няколко пъти внимателно какво съм написъл
съм сигурен ,че ще вденеш къде ти е бил основния проблем,за съжаление вече не е единствен.Смея да твърдя че дори и друга помпа да сложиш ако не си направиш ревизия на горивопроводите няма да имаш успех!!!
Поздарви!!!
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 19 дек 2010, 21:46
от lorinzar
ами проблема е в помпата според мен защото след престой от 1-2 часа няма палене сложил съм прозрачен маркуч и е пълен с въздух това при положение чее с оригиналния филтър с инжектора в момента карам с обикновен
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 19 дек 2010, 22:28
от specialista
Щом е пълен с въздух що обвиняваш помпата! Направи така че да не ти се разхермитизира системата.
Тя помпата работи с нафта и мрази силно въздуха.Имаш проблем с горивопроводите.
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 20 дек 2010, 20:02
от ЯЛТА
Послушай специалиста ! Няма да те излъже .
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 22 дек 2010, 23:36
от gazetto
specialista написа:Щом е пълен с въздух що обвиняваш помпата! Направи така че да не ти се разхермитизира системата.
Тя помпата работи с нафта и мрази силно въздуха.Имаш проблем с горивопроводите.
Съгласен!!!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=31533" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 24 дек 2010, 10:15
от lorinzar
частично реших проблема отвих малко болта и вдигнах оборотите малко над 900 държи работи перфектно няма прекъсване няма тресене, остава въздуха но в тоя студе не ми се занимава
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 24 дек 2010, 10:46
от ЯЛТА
Сега е моментът, топличко е, направи една дребна профилактика .
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 28 дек 2010, 12:39
от biser77
Колега, страдах от този проблем преди 2 години, същите признаци, само дето не бях със прозрачни маркучи и не знаех дали има въздух в системата. На снимката виждам че ти тече от този клапан за регулиране на оборотите или още авансатор му викат или соленоиден клапан.., няма значение. Заминават му уплътненията и почва да смуче въздух оттам. Нов струва около 170 лева, но може и да се ремонтира, ако намериш майстор, защото е капсолован и малко майстори се наемат да го отварят. Виж тази тема, може да помогне, въпреки че има доста коментари че са ме излъгали и т.н., аз 2 години нямах проблем с палене и всичко останало по ДВГ
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=23855" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 29 дек 2010, 20:34
от azaza72
намери моятя тема и следи как ще се развиват нещата. ще давам инфо.
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 06 яну 2011, 12:47
от lorinzar
я ме светнете каква е ролята на тоя соленоиден клапан да не ми е причината в него че вчера пак почнаха проблемите -10 градуса по датчика в колата пали на заб както се казва сичко окей тръгвам към центъра след километър почва да забива изключвам от скорост с доста газ оспява да вдигне 2600-2800 оборота при пускане на газта гасне така мъчене на място 2-3 минути след това сичко си става нормално . p.s днес беше -5 не съм имал проблем но не е само от студа и лятото го прави от време на време само че тогава проблема е за секунда така че ако някой обясни пронципа на тая джаджа ше съм благодарен може от нея да идват всичките неволи
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 06 яну 2011, 14:22
от diesel1.6
Променя момента на впръскване в зависимост от натоварването на двигателя и положението на педала на газта. Вероятно ползва датчика за положение на педала на газта, датчика за консумираният въздуг, датчика за положение на коляновия вал и датчика на умната дюза, и някой датчик за температурата. Управлява се с импулси, може ни широчинно модулирани, а обратната връзка изглежда е през някой от споменатите датчици.
Не знам как работи - дали чрез малко или по-голямо отваряне на отвор дроселира преминаващото гориво, или просто напълно се отваря в някои режими или се затваря в други. Някой специалист трябва да каже, това е тайна информация - крие се от производителя на помпата.
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 06 яну 2011, 16:07
от supernatural
моя клапан е същия като на колегата дето е качил снимка отгора, че доколкото забелязвам има някаква разлика в клапаните, незнам защо е така, четох някъде че се управлява импулсно от минуса, но при моя излизат 2 кабелчета от него едното е завито за помпата а другото отива в буксата и съответно до ел блока за управление, незнам моя клапан въобще жив ли е, четох по темите че треа да чака при мен няма цакане освен при контакт дето се изключва стоп клапана на горивото, някой знае ли с колко волта се захранва и от кой пин на буксата страх мее да му подам 12в да не изгори ако някой е запознат да каже, благодаря предварително, колата е от профила

Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 06 яну 2011, 17:58
от specialista
Тази помпа от снимката е от по-старото поколение и е с два авансаторни клапана.Това голямото което се вижда е едното и работи само на студено а другия не се вижда той е от другата страна на помпата и оптимизира центровката.
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 06 яну 2011, 18:09
от supernatural
благодаря за разяснението колега, може ли малко по подробно да обясниш за двата клапана как се диагностицира повредата им, освен течове, и трябва ли да цакат? имам проблем с паленето сутрин и искам да разбера изправна ли ми е помпата, благодаря предварително,
Re: голям проблем нафтова помпа
Публикувано: 06 яну 2011, 19:15
от lorinzar
като четох обясненията май не е в него проблема ми