ПАК ДА ПОПИТАМ ?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

ПАК ДА ПОПИТАМ ?

Мнение от snaiperisto » 24 май 2006, 06:50

1. Преките на радиатора включват когато стрелката е на буквата " L " от надписа " NORMAL" , така ли трябва да бъде ?
2. Парното не духа ТОПЛО , или духа малко и почва СТУДЕНО , като на яко запушен радиатор (на парното)?
3.На големия радиатор (както вероятно знаете ) има две прки , има и два датчика - един на термостата и друг долу на радиатора...та въпроса ми е : и двете перки ли трябва да се въртят (сега е така) или единия датчик включва едната а другия и двете?

Струва ми се че има нещо нередно в тая работа...смених днес датчика на термостата (30 лв. Господ да ги убие) и капачката на разширителния съд (демек - казанчето ) ама ми се струва че не е нормално да загрява до " L " ???

Приемам съвети само от собственици на автомобили като моя.

Знам че някой ще каже : " Това е дискутирано вече " , ама аз не мога да работя с търсачката...ШЕ МЕ ИЗВИНЯВАТЕ...
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 24 май 2006, 13:40

Там включва, бате.
Отначало докато свикнеш е малко гадно, ама после минава.
Тва си е недомислица на Форд...недей да му се плашиш.
А за перките нека някой друг да каже. ( с Мондео де)

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 24 май 2006, 14:30

при мен (след смяна на термоизключвателя дето е на термостата 32лв от МП) вентилатора се включва при вертикално положение на стрелката (между R и M) . Досега само веднъх съм забелязал вентилатора да се включи и то след качване на баир и няколко минути на място (преди месец!). Иначе зиме/лете стрелката стига до положението на снимката (О).
Стария ми орион 1.6D беше по същия начин (стига макс. до средата на скалата - вертикално).

За вентилаторите мисля че е като казваш: термо изключвателя върху термостата май трябва да вкл и двата вентилатора. Ако включиш климатика - пак трябва да се включи (един или два не съм гледал)..

Струва ми се че средата на скалата е положението при което трябва да се вклю вентилатора - най-вероятно показанието на термометъра ти НЕ е съвсем точно ... особенно ако е сменян термодатчика (дето е в/у термостата) с неоригинален или пък нещо кабелите му !?

Всъщност ако се включва при 100oC - нямаш място за притеснения (можеш да измериш темературата на двг. ) - явно само показанието не е вярно !?
Прикачени файлове
Picture(4).jpg
моя термометър

Потребителски аватар
Манияка
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 05 май 2006, 20:56
Модел на автомобила: Мондео CHIA 1.8 16v 115 PS и Орион 1.4 73 PS Моно
Местоположение: Крумовград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Манияка » 24 май 2006, 16:02

Ми бате,то и при мен е така на Мони.Чак на L.Ама при теб ми се струва малко странно.Не би трябвало дизела да загрява толкова.Иначе е някъде там загрявката :roll:

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 24 май 2006, 16:25

моя вентилатор(и двата) включва някъде около М и то доста често през лятото и понякога и зимата даже.
Ако искаш да си сигурен дали включва на време направи един прост тест- махни капачката на казанчето, загрей мотора докато включи вентилатора, и ще видиш дали завира.
Имай предвид, че при поставена правилно капачка, антифриза завира при някоко градуса повече в зависимост от това колко концентриран и стар е.
Много фордаджии се оплакват от термодатчика и уреда отчитащ температурата, и винаги показват в повече(такава е физиката на процеса)

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 24 май 2006, 16:28

Моя включва някъде към края на М (Вентилатора)
А, дали 1 или 2 не съм поглеждал...

Потребителски аватар
Манияка
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 05 май 2006, 20:56
Модел на автомобила: Мондео CHIA 1.8 16v 115 PS и Орион 1.4 73 PS Моно
Местоположение: Крумовград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Манияка » 24 май 2006, 18:12

То в ти жеги е нормално някъде там да включва,ама зависи и какъв ти е термостата,щото ако ти е зимен ще ти включва по-късно

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 24 май 2006, 18:55

Манияка написа:То в ти жеги е нормално някъде там да включва,ама зависи и какъв ти е термостата,щото ако ти е зимен ще ти включва по-късно
Неговото питане е за включането на вентилаторите а не за отваряне на термостата.

Така че зиме лете - при едно положение на стрелката за температурата ще трябва да се включва (95-100 градуса пише на термоизключвателя дето е върху термостата). Него го притеснява дали всъщност вентилаторите не се включват при 120градуса (например) - затова и смятам че след като е сменил термоизключвателя - значи той е наред и включва вентилаторите при 100 градуса - просто показанието на уреда е по високо (при него !?)

само подчертавам че при мен почти не се налага да се вкл. вентилатор и стрелката почти винаги е малко преди средата (както е на снимката)- освен при работа на място/задръстване - явно моя прибор показва по-ниска температура от неговия

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 24 май 2006, 22:22

парното се оправи (само) , сигурно е имало възд. възглавница...ама това с стрелката ме ядосва...свикнал съм да гледам стрелките около средата ?
...дрън-дрън...мноо важно...

kotyo
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 04 май 2006, 00:08
Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kotyo » 24 май 2006, 22:49

Еми,то мойто е бензин,ама включва точно в края на А-то(мерил съм го-100-101С) и изключва някъде посред М. И аз бях свикнал с вертикалната стрелка на фиата и се стресирам като плъзне на дясно.Затова го и мерих ,та се поуспокоих малко.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 25 май 2006, 00:19

kotyo написа:Еми,то мойто е бензин,ама включва точно в края на А-то(мерил съм го-100-101С) и изключва някъде посред М. И аз бях свикнал с вертикалната стрелка на фиата и се стресирам като плъзне на дясно.Затова го и мерих ,та се поуспокоих малко.
Няма място за притеснение,там трябва да включва :wink:
Сега съм махнал предния радиатор/този на климатика/,ще го ремонтирам и няма разлика в показанията на стрелката.Даже използвах момента и почистих задния от боклуци по него с мека четчица.Когато стрелката на Мондео е в цялата зона нормал,всичко е ОК.
Миналото лято,като включвах климатика се вкл. и втория/постоянно/ вентилатор и допълнително охлаждаше колата.
Шипка като минавам при 35-40 градуса външна температура и вкл. климатик,стрелката отива до края на А-то вкл.вентилатора и така.Втората степен на първия вентилатор до сега не съм я забелязал да се включи. :wink:
Тази тема сме я дискутирали нееднократно:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ght=#28252
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0
Изображение

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 25 май 2006, 05:01

demiro , абсолютно си прав че темата е дискутирана вече (с мое активно участие) ама не можах да я намеря и за това питам на ново.

А втория линк дето си дал е "БАШ" по моя въпрос...тенкю.

Та , горе-долу се успокоих...днес връчвам колата на жената (с необходимите инструкций) и ше видиме...надявам се довечера да не се появи пост с заглавие : " КУПУВАМ ГЛАВА ЗА ДИЗЕЛ"...писан от мене *00101*
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 25 май 2006, 09:20

Уважаеми Колеги!
Извинете, че се намесвам (без да съм запознат с проблема, а и не карам този модел Форд), но бих искал да ви обърна внимание на нещо просто, но ефикасно. През тези сезони поне два пъти отивам на автомивка с молба да ми измиян радиатора от вътре навън, за да се изчисти от малките инсекти (буболечки), които се набиват в него и намаляват охлаждащата площ.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 25 май 2006, 10:02

При ford бензина загрява трудно пък нафтата хич !
Сега сериозно, вентилаторът се включва при екстремни температури, така че няма нищо притеснително от това, че вентилатора ти се включва рядко .От 10г. карам ford и вентилаторът се включва след яко пържене. Пък относно даването на жена аз я дадох и после я бракувах обаче на двигателя нищо му нямаше само дето купето за нищо не ставаше.

Потребителски аватар
ikov_vr
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 30 апр 2006, 13:53
Модел на автомобила: `05 Fiesta 1.3
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ikov_vr » 25 май 2006, 14:18

мойто е стигало най-много до R

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 27 май 2006, 01:25

Новите приключения са следните : стрелката отива почти до червеното , и то доста бързо...и когато реши се връща пак толкова бързо . Парното пак духа студено...и пак се оправя...
Заключението ми е : прави въздушна възглавница...ври водата в разширителя и я изхвърля през НОВАТА капачка. Обаче...открих датчика под термостата...дето е с четири кабела...и с един мост ръчках ...и перката (дясната) завъртя с страховити обороти...та утре май ще го сменям и него.

А съм чел за този датчик че е за показанията на темп. на таблото...ама май не е така...нещо сте ме "метнали"...или е некъв комбиниран???
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 27 май 2006, 02:22

snaiperisto написа:......А съм чел за този датчик че е за показанията на темп. на таблото...ама май не е така...нещо сте ме "метнали"...или е некъв комбиниран???
Ей човек ще си прегрееш колата бре :!:
Горният датчик пуска вентилаторите/грубо казано/,долният е за стрелката,той явно е наред,дето казваш от въздушната възглавница ще да е. Ако махнеш куплунга на горния датчик и двата вентилатора ще въртят здраво.Получило се е някъкво съвпадение при тебе явно,когато си ръчкал и в тоя момент е дал сигнал горния на вентилатора,ако не,може и горния да е заминал. :roll:
Тъй ще е,ти тая кола я взе без пари на инвалид нали :?: Следя те още като беше писал в клуб форд в дира аз :wink: :lol:
Изображение

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 27 май 2006, 08:38

"Тъй ще е,ти тая кола я взе без пари на инвалид нали Question Следя те още като беше писал в клуб форд в дира аз " Е па направо "без пари я взех"...ако 4000лв. не са пари...ми айде да ти я продам...за тия "без пари"?

А за датчика не си прав...първо като откача горния перките НЕ въртът , второ : НЕ Е случайност че се е вкл. перката като сложих "мост"на долния датчик...щото го слагах и махах няколко пъти и перката тръгваше и спираше всеки път.
...дрън-дрън...мноо важно...

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 27 май 2006, 11:40

Нещо не мога да те разбера - нали УЖ беше сменял термоизключвателя който е върху термостата -!?

Той включва вентилаторите при 100 градуса

За това говоря:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%F2%E5%EB

единственното друго нещо което има кабел и е върху термостата (отгоре) е датчика за температурата (за стрелката на таблото) - явно него си сменил а не термоизлкючвателя дето вкл/изкл вентилаторите :idea:
Последна промяна от Mondeo18TDI96 на 27 май 2006, 11:56, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 27 май 2006, 11:50

Незнам колеги, при монти /засега/ стрелката се държи много културно, обикновенно си седи на R, досега съм чувал само няколко пъти да се задейства перката /при мен е само една?/, при мен това става ~ М и то когато съм дълго на едно място в горещините /демек задръстванията из Сф/, а колкото до това, че загрява при дизелаците е много опасно /нали сме от чугун/, прегрееш ли го ще стане страшно. На VW и Ауди дизелаците имат склонност към прегряване и после зимата няма палене /като изключим скъпия ремонт преди това/.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта