1.8tddi турбо

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
achkob
модератор
модератор
Мнения: 484
Регистриран: 25 май 2005, 22:44
Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

1.8tddi турбо

Мнение от achkob » 25 май 2006, 20:24

отскоро имам колата и все ме притеснява едно...когато чистих интеркулера вътре имаше капчици моторно масло...нормално ли е?колата е на 95000,може ли някое уплътнение да е сдало багажа или?и дали турбината се разглабя?
Биалетка за 140лв??? ДА-ДА...

Потребителски аватар
Georgiev
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI
Местоположение: Разград
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Georgiev » 26 май 2006, 01:28

Сигурно нетрябва да има масло там. Вероятно е от турбото, нали и то се смазва с масло от двигателя. Аз не съм се сещал да си почиствам интеркулера, незнаех че може да има мръсотии вътре.Но ако отворя моя и той ще има масълце вътре.

okm
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 18 апр 2006, 21:35
Модел на автомобила: Orion 1.8TD 1992
Status: Извън линия

Мнение от okm » 26 май 2006, 06:41

турбото ти пуска масло в тръбите на интеркулера. Това е от семерингите и лагерите. Полу4ава се от висока температура. Ако много те4е , то турбото пла4е за ремонт.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 26 май 2006, 09:24

Всички турбини, дори и чисто новите хвърлят масло в интеркулера - нормално е до определени граници - питай в сервиза, колко е допустимо да се долива в ДВГ-то между смените на маслото.

:twisted:

Потребителски аватар
achkob
модератор
модератор
Мнения: 484
Регистриран: 25 май 2005, 22:44
Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
Местоположение: софия
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от achkob » 26 май 2006, 16:41

ами за 2000км нивото не се е променяло...не е много,но имаше капчици...хората с опит нека споделят...
Биалетка за 140лв??? ДА-ДА...

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 26 май 2006, 17:43

Съвсем нормално е да се омаслява интеркулера - причините са споменати вече. Но при обилно омасляване извода е еднозначен!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 26 май 2006, 18:30

Brock e абсолютно прав! Всички турбини хвърлят масло особено на празен ход или ако то е мръсен въздушния филтър.
Ако разхода ти е до 1л. масло на 8-10 000 км всичко е ОК, карай колата и си свиркай с уста.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 28 май 2006, 13:08

Колега @achkob както вече знаеш и аз съм с тоя мотор, преди месец реших да направя същото. Свалих да почистя Intercooler-a и освен че беше задръстен с камъни,мухи и кви ли не гадини, даже и жито имаше :D , това отвън:). Установих, че и при мен има нещо подобно на масло вътре в кулера, а то няма какво друго да е освен масло. Да капчици са и при мен и са намазнени стените вътре в радиатора. Аз откакто я имам вече съм на 5-6000 км от смяната на маслото (5W-40) и не е мръднало нивото му. Доста я режа особено в града и това би трябвало да се отрази на разхода на масло, ако има съществена хлабина в турбината и не само там. Моята е на 145000 км и всичко е наред за сега, явно загубата на масло е толкова малка ,че като сменях старото масло нивото му си беше в оптималните граници.
Дано всичко е нормално и безаварийно щофиране най-вече.
Последна промяна от DTM на 28 май 2006, 18:47, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 28 май 2006, 13:23

DTM написа:
Intercooler-a и освен че беше задръстен с камъни,мухи и кви ли не гадини, даже и жито
Колега имаш ли въздушен филтър и проверил ли си от къде са влезли тези боклуци?
Последна промяна от nikolovvd на 05 юни 2006, 01:21, променено общо 1 път.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 28 май 2006, 14:06

nikolovvd написа:DTM нариса:
Intercooler-a и освен че беше задръстен с камъни,мухи и кви ли не гадини, даже и жито
Колега имаш ли въздушен филтър и проверил ли си от къде са влезли тези боклуци?
Интерлулера си е радиатор (за сгъстения въздух) - така тварите са си отвън а не вътре в радиатора. Всъщност кулера е след турбината - така че едва ли някоя твар може да стигне в кулера цяла (разпознаване: ДНК анализ) :lol:

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 28 май 2006, 18:46

nikolovvd написа:DTM нариса:
Intercooler-a и освен че беше задръстен с камъни,мухи и кви ли не гадини, даже и жито
Колега имаш ли въздушен филтър и проверил ли си от къде са влезли тези боклуци?
Колега абсолютно имам въздушен филтър. Написал съм, че това са боклуци отвън по кулера. :wink:

Димитар
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 11 апр 2006, 09:54
Модел на автомобила: Mondeo 1.8ТДИ
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от Димитар » 29 май 2006, 21:32

Отдушника на картерните газове е пред турбото,преминаваики през кулера, тези газове се охлаждат и кондензират в/у наи-студените участъци ,,стените''.ТАВА Е НОРМАЛЕН МАСЛЕН КОНДЕНЗАТ.

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

с какво се мие

Мнение от plamenford » 03 юни 2006, 11:08

с какво се мие интерколера от маслото и как

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 03 юни 2006, 20:18

Ами и при мен има масло в кулера, но нивото на маслото не се променя съществено между смените(10 000км - 10W40) - явно няма проблем. Аз съм измивал моя 2 пъти. Първия път с бензин, а втория с нафта. Смея да твърдя, че и с двете се постига доста добър ефект.

Потребителски аватар
sotiroff
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 28 юни 2007, 11:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8TDDI '01
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от sotiroff » 29 фев 2008, 16:27

Момчета, може ли някой да ми каже как точно става почистването на турбината? Ако мога да си го направя сам, ако не - в сервизчето да го вкарам моя Фокусник.
Нещо напоследък тягата я няма... *00143* не бяга така, както преди 1-2 месеца...и си мисля, че е от това, понеже маслото и филтъра ги смених!
А, м/у другото някой има ли представа от следния проблем:
на въздуховодите, които излизат от турбото има едни уши с болтове, закачени за горната част на двигателя. На мен единия ми болт липсва и се притеснявам, че няма как да се смени това нещо! Той реално стърчи от двигателя с един тампон гумен, който при мен е скъсан.
Накой ако може да ми каже как да го оправя...ще бъда благодарен.
Казаха ми, че може да се завари, но нещо...не ми се рискува!
На снимката с жълто съм оцветил въпросните болтове. При мен десния липсва.

Благодаря предварително!
Прикачени файлове
focus.jpg

zagor13
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 20 фев 2007, 15:45
Модел на автомобила: ford escort 1.8 tdi
Местоположение: Lom
Status: Извън линия

Мнение от zagor13 » 29 фев 2008, 21:54

Верно - Нека някой сподели как се Почиства този Куулер!!! Ще е полезно да се направи една пролетна профилактика!!!

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: 1.8tddi турбо

Мнение от ivo_63 » 11 мар 2008, 09:28

чисти се елементарно колеги - промивка с бензин :D

keser
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 29 мар 2008, 20:34
Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 1,8 TDDI
Status: Извън линия

Re: 1.8tddi турбо

Мнение от keser » 30 мар 2008, 11:34

Аз моя го почистих с въздушна струя от компресор, нямах масло по него. Двигателя е TDDI.

smirnoff
потребител
потребител
Мнения: 110
Регистриран: 14 сеп 2007, 23:45
Модел на автомобила: FORD FOCUS
Status: Извън линия

Re: 1.8tddi турбо

Мнение от smirnoff » 04 окт 2008, 17:19

Здравейте колеги :) И аз измих интерколера с бензин, но промяна никаква... Турбото е чао-чао, според моя майстор! След 2000 оборота има някакво като шумене, а след 3000 виене, но не върви! Колата върви като спъната няма го този ряз дето го имаше преди! Турбото му дават гаранция 200 000км и след това колкото изкара :) Някой има ли представа за някакви цени и дали ще стане от Escort или Orion... Ама и да става според мен цената няма да е кой знае каква разлика в цените...
FORD -> FEEL THE DIFFERENCE

malerd
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 06 окт 2008, 21:54
Модел на автомобила: ford focus
Status: Извън линия

Re: 1.8tddi турбо

Мнение от malerd » 06 окт 2008, 22:26

Здравейте!! да знаете каква я патих /късмета ми напълно ме е изоставил/!?. Реших да си купя колаи си харесах Форд Фокус 1.8 ТДИ 90 коня.Качих се покарах колата/има ускорение ,ряз,добри спирачки,няма къдене през аспуха/ всичко точно/поне за мене/ и я купих.Минахме нотариус както му е реда.....дадох парите ,стиснахме ръцете и всеки по пътя си... От там почнаха проблемите.След 60- 70 километра на едно баирче изгубих мощност,един сиво-бял пушек,ама пущек отзад от аспуха ...направо онемях.Ми сега...на входа на голям град бях.Телефона,колесар и в сервиз.Значи колата си пали нормално на ниски обороти,като мине 2000 оборота и...димът е сиво-бял.В картера няма масло,всичкото през турбо-компресора -в -цилиндрите -и- в аспуха.В сервиза срещу 1400 лв -нов турбокомпресор,смяна на масло,маслен филтър,въздушен филтър и перфектна кола.Сега ми цапа още масло от аспуха,но било нормално след като са влезли 4-5 литра масло там.

Та това е моята идилия-почти нова кола със нов турбокомпресор ........ пак си е далавера

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 65 госта