Страница 1 от 1

1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 05 яну 2011, 10:06
от astika_be
Здравейте, по новогодишните празници ми се случи нещо странно (или може би не), та ако някой може да даде обяснение - нека пише.
Колата ми е Форд Фокус 1.8 ТДДИ. Зимно време пали буквално от раз... та историята е следна:
Тръгвам от Хасково (130м надморска височина, -3градуса) - пали веднага.
Отивам в с.Ягодина (1100м надморска височина, -8градуса) - запалих с голям зор, може би 1 минута въртях.
Отивам в София (500м надморска височина, -13градуса) - отново пали от раз.
Въпросът ми е дали надморската височина оказва влияние на запалването при този двигател, защото очевидно не е от акумулатора, както си помислих докато бях в с.Ягодина.
Всяко едно от запалванията беше рано сутрин на студен двигател.

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 05 яну 2011, 10:16
от HACKO
Абе градски, това е от чистия въздух. *00120* *00120* *00120*

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 05 яну 2011, 10:30
от astika_be
Сега остава да кажеш, че пиеш само Астика и разцъкваш яко бридж - и да местим темата в "КАФЕНЕ" _friends_ :lol:

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 05 яну 2011, 11:30
от HACKO
И Каменица, откакто я правят във същия казан. Бриджа, меко казано запознат съм с правилата, но не съм виртуоз. _friends_

Принципно е възможно, заради надморската височина, въздуха е по-разреден, но на практика 1100м не трябва да окаже влияние, по тази логика в Андите не трябва изобщо да вървят коли. Може би просто съвпадение, трябва поне няколко пъти да го пробваш.

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 05 яну 2011, 12:59
от diesel1.6
В Ягодина между 22 и 6 ч. може да е било доста по-студено, а в София през нощтта може да е било по-топло. Различен е теренът, това води до различни въздушни течения в течение на денонощието.

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 05 яну 2011, 14:34
от ЯЛТА
Парафина в нафтата замръзва, във филтъра ти .

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 05 яну 2011, 21:22
от krasimir_petev
Предполага се, че е зареждал и поне 2 пъти. Не се знае и каква нафта е сложена.

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 06 яну 2011, 00:57
от S_C
ТДДИ няма как да го бърка разредения въздух.Дизела работи с адски налягания...не е там ключа от бараката.
Бензина го бърка обаче.Сериозно.Минус 10% от конете на всеки 1000 метра нмв.

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 06 яну 2011, 09:44
от urgan
S_C написа:ТДДИ няма как да го бърка разредения въздух.Дизела работи с адски налягания...не е там ключа от бараката.
Бензина го бърка обаче.Сериозно.Минус 10% от конете на всеки 1000 метра нмв.
Това го усетих един път с мойта кола. Бяхме на Белмекен, там нмв е 2600 м и тва мондео неще и неще да върви.
За дизела по скоро от нафтата е проблема както са ти казали по горе.

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 09 яну 2011, 08:53
от astika_be
Може би наистина е от нафтата, защото в Хасково зареждах ден преди да тръгна (ОМВ), в София пак зареждах (Шел). вече минаха 6-7 дни и колата си пали перфектно..... , а по принцип си зареждам по-често в ОМВ, щото са ми под носа.
Благодаря на всички за отговорите.

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 09 яну 2011, 09:44
от HACKO
Кажи че си зареждал на ОМВ бе човек. Преди години, зареждаме сутринта на ОМВ (Орион 1.6) и отиваме в Пампорово. През деня времето беше много топло, снега се топеше, около 16ч решаваме да се тръгнем и колата не пали. След дълго въртяне запали, но определено мотора не работи както трябва. Като се прибрахме в Х-во и след проверка, резултата беше две запечени дюзи. Може би е просто съвпадение ама... . Тогава точно бяха пуснали Алпина.

Re: 1.8 Tddi / надморска височина / запалване

Публикувано: 09 яну 2011, 10:48
от PcMan
S_C написа:ТДДИ няма как да го бърка разредения въздух.Дизела работи с адски налягания...не е там ключа от бараката.
Бензина го бърка обаче.Сериозно.Минус 10% от конете на всеки 1000 метра нмв.
Доста се усеща, с нов филтър, изправна, и много добре се усеща как се задъхва, подаваш газ и не вдига обороти така добре (совобдна), чак към 1500 почвам да го усещам аз, зависи и от времет и температурата, студения въздух е по-добре. От там и разхода. Повечето български градове, и най-големия - София (средна 550м) не са на особено ниско + мръсния въздух по нечистените от 30 години улици от големия трафик и всяка кола пред теб - ето хубав преразход, въпреки, че без задръствания градския си го правя, но очевидно може още. В ловеч нищо не гори, там на улицата не съм като в рали дакар - изгорели газове и тонове прах във въздуха :mrgreen: И рейсове хвърлящи co2 и масло, пък и някои поддържани коли и те с облаците. Вчера карам от боровец зад едно мондео мк1 комби td само с шофьора, на поне 10-15метра в голяма колона, и то надолу не се тварят колите! и не вярвах - през филтъра на купето и парното вунеше на масло чак лошо ми стана и наруших колоната за да го задмина, видима пушилка нямаше(нощ), невидима колкото искаш.