Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от Ozzie » 22 ное 2021, 00:41

По-горе исках да кажа, че ако има механично износване, то няма как да се оправи със скъпо масло или с каквото и да е масло изобщо.
Давам за пример 2,0 TDi на Фоксваген / Ауди с прословутата помпа-дюза. Колата влиза за смяна на повдигачи на клапани и от там като се тръгна.... разпределителния вал - за кофата, две от дюзите с механичен проблем, сваляне на главата за оправяне на други кусури и т.н. и т.н. Накрая като се тегли чертата, ремонта ще стъпи към хилядарка.
Та има неща, които се неспасяеми, каквото и масло да се налива.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от ivo_63 » 22 ное 2021, 11:33

По спецификацията на мотора , най-евтиното и честа смяна. Полза от най-скъпото и смяна на 15 000+ няма.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 22 ное 2021, 13:37

Моето мнение по темата е най-качественото(и скъпо) и смяна на максимум 7000км.-независимо дизел, или бензин !:wink:
Предстои ми смяна на маслото(според моите критерии на 7000км.) и ще се набутам със 110лв. за 5л. туба(най-скъпото с вискозитет 5/30), но нямам никакви съмнения кога да го направя, а добичето е на 272000км. Разбира се не говоря за тотално издухал двигател, а за такъв, в който има още живот.
Изказвам само лично мнение, обосновано на много четене, зяпане, пулене и практика.
Много автомати-слаби резултати!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 26 ное 2021, 12:42

Искам да помоля специалистите-тигри по интернет да разчетат следните спецификации на "Форд" за моторно масло, а именно:
WSS-M2C929-A/946-A / 946-B1
Благодаря предварително!
Много автомати-слаби резултати!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 28 дек 2021, 19:43

Ще споделя нещо изключително важно относно интервалите за смяна на маслото на двигателя, за което в наше село изобщо не протича мисъл!
Какво имам предвид-гледа се само и единствено пробегът, а изобщо не се имат предвид моточасовете. Пример-една кола се ползва основно извънградско, а повечето коли се трудят градско и чат-пат извън. Първата категория се използва със средна скорост около 80-90 км./ч., а останалите с 10-15км./ч. Въпросът е какъв пробег ще измине едната и другата кола за едно и също време? И още-колата на дълъг път работи в много по-щадящ режим за двигателя (и маслото) от другата, която е на тръгни-спри и все недозагряла. Рашъните са правили изследвания на моторното масло при двата режима на експлоатация и са стигнали до извода, че 400 мото-часа са максимално допустимият праг за смяната на маслото(ако е качествено-инак по-рано), ако се кара основно извънградско и 300 моточаса за градските.
Също така изследванията им на основните марки синтетични (уж) масла след 300 моточаса показват поне 50% загуба на качествата му.
Та, вярвам може да сметнете сами според режима на експлоатация какви часове работи двигателят ви, докато измине определен пробег, когато според разпространеното мнение трябва да се смени маслото.
Надявам се, че поне за някои съм бил полезен.
И изобщо не вярвайте на дилъра(производителя) да си сменявате маслото на 20-30 000км.-всичко това е с цел двигателят да издържи гаранционният срок, след което-нов автомобил, или скъпи ядове за следващият собственик! :evil:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от pepy1 » 28 дек 2021, 21:40

Всеки преценява сам! :D https://m.24chasa.bg/mnenia/article/10549335 :D
Аз винаги сменям на 10 000, вместо на 15 000, карам с 5в40. Не че съм богаташ, но искам двг да работи добре. Въпреки, че от април/май - зависи от времето, имам повече извънградско. Още повече, че караме с евтини синтетики, направени по кракинг технологията, налага се да сменяме по-рано. А иначе и при градското имам 30-50 км/ч средна скорост. Гледам да се движа по големите булеварди предимно преди и след час пик. Служебния бус кара с 10в30 , досега сменяхме на 10 000/почти винаги прехвърляхме 12 000/, обаче шефа е скръндза и вече ще караме по 15 000 преди смяна. Може би и тях ще прехвърляме, ама буса си е негов и той си решава.
времето е като парите-никога не стига

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 29 дек 2021, 18:21

Пепи, линка който прилагаш ми иска съгласие от "24 часа" за достъп до лични данни(е, няма да го дам), та не разбрах за какво иде реч в него.
Абе накратко искам да кажа, колкото следите пробега си, толкова и мото-часовете, може да се пресметнат сравнително точно-ако желаете, разбира се. :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от pepy1 » 29 дек 2021, 21:13

И без да го дадеш, пак ще стане. Няма как да те задължат да дадеш ЛД. Може да сме на Балканите , но сме в ЕС.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от Ozzie » 29 дек 2021, 23:01

F Focus написа:
29 дек 2021, 18:21
....линка който прилагаш ми иска съгласие от "24 часа" за достъп до лични данни(е, няма да го дам)...
На мен пък не ми иска такова нещо. *00926*
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 30 дек 2021, 19:59

Ей-сега пак опитах и отново ми досажда с това съгласие! :evil: Явно съм им много интересен-както и да е, няма да опитвам повече-весело изкарване на Новата Година!
Наздраве!
Много автомати-слаби резултати!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 26 яну 2022, 14:20

Искам да споделя с Вас нещо интересно(и скандално според мен), което научих от руските форуми-според еко-изискванията на ЕС до 2025г. трябвало двигателното масло да не се сменя през целият живот на двигателите, та затова били тези все по-увеличаващи се интервали за смяна на дв. масло, че да тестват какво се случва! :evil: А, сега, де...все едно не е ясно? Това, ако е вярно нЕам думи! :evil:
Не от вчера най-качествените и издръжливи масла са тези на ПАО-основа(поли-алфа-олеини) и естерните масла, и(или) комбинацията от тях, но никой производител не ги препоръчва за използване-много странно, нали?
В останалите познати масла няма истинска синтетика и според изследвания на руснаците след 5-6000км. пробег са с поне 70% изчезнали важни добавки. М/у другото в Япония хората си сменяват дв. масло м/у 5-6000км. пробег-дали са тъпи, а? Хем в Япония е абсурдно да има ментета!
За протокола: най-евтиното истински изкуствено масло с ПАО и естери е Мотул с цена 78лв./2л. а качествено хидрокрегингово масло е към 20лв./л. за 5л. туба.
Лабораторните, химически и физически изследвания(на триене) на едните и други масла са в пъти(6-8) в полза на наистина синтетичните.Убеден съм, че що-годе съвременните ни и кекави двигатели искат все по-добра поддръжка. А за хептен новите още повече!
Надявам се да съм бил полезен за мераклиите-останалите си знаят всичко! :lol:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от pepy1 » 26 яну 2022, 18:23

Хе, хе, до тогава може да сме преминали на електрички. Като кажем думата масло тогава, ще се сещаме само за масло за готвене и за препечени филийки :D Аз не приемам това сериозно, поне на този етап.
времето е като парите-никога не стига

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 26 яну 2022, 18:43

Дано скоро не минем на електрички-тогава ще видиш и разбереш що е то проблем, и разочарование!
Понеже сме години назад и встрани от света се надявам те да дойдат в наше село много по-късно! :lol:
Напомням, че както писах поста ми се отнася за хора-мераклии, желаещи максимално да удължат животеца на кекавите ни двигатели, а не за бъзик и несмислени коментари! :evil:
Да сме живи и здрави да стигнем дотам, пък после ще му мислим, ок? Засега не сме близо и трябва да действаме според ситуацията и ДОХОДИТЕ НИ! Тук мисля, че няма такива с високи доходи-те не влизат в подобни форуми, нали? :wink:
Поздрави, Пепи!
Много автомати-слаби резултати!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 31 яну 2022, 22:10

С риск да бъда много меко казано неразбран(и оплют) ще си призная, че закупих 2л. метална туба с масло Мотул 300V 5/30, което е на естерна основа за 76лв. за 2-та литра и е наистина синтетично масло-всичко останало е майтап. Както писах, замерванията при рашъните показват потресаващи в много пъти по-добри резултати по всички параметри, та ще го ползвам за доливане и ще пиша какво-що, разбира се-надявам се да Ви е интересно. Не е проблем да се смесват с останалите "синтетични" масла, въпреки, че естерните масла се извличат не от петрол, а от растения(?!), но имат и някаква петролна основа. Тези масла се използват основно за спортни автомобили от всякакъв род и вид, които не използват друго масло!
От мерак вече долях 150 гр., ама предобрих количеството(отново), защото не изчаках поне 2-3 часа имайки предвид спецификата на измерване на нивото на маслото при Форд-2 и всичко сега е в масло! :evil: Абе Фокус-2 не е ли паркиран на равно място и не са ли минали няколко часа няма смисъл да мерите нивото на дв. масло-за трети път се убеждавам! Кога ли ще ми дойде акълът да не бързам?
И още нещо интересно пак от рашъните: по-гъстите масла(напр. 5/40, спрямо 5/30, еле 0/20) са с по-дълги молекулни връзки, които се разкъсват по-бързо и се налага по-честата смяна на по-гъстото масло, докато по-редките масла издържат по-голям пробег-това само за сведение.
Поздрави!

П.С. Много моля ползващите масла от Кауфланд 10/40 за 5лв./л. да не четат този ми пост, или ако по погрешка са го прочели да не коментират, за което им благодаря предварително! :D
Много автомати-слаби резултати!

toly
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 04 май 2010, 23:30
Модел на автомобила: фокус МК2.5 бензин 145 к.с. 2011г.
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от toly » 08 фев 2022, 21:44

В държавите от които си купуваме фордове половината ползват 5w20 Сменят го на 15-20 000 км. и ни ги продават на около 200 000. И тогава почва голямото мислене на 7 или на 8 хиляди да сменяме и 5 w30 или на 40 да е . Със здраве.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 09 фев 2022, 21:07

Така е-и, ако искаме да удължим животеца на що-годе съвременните ни-демек кекави и капризни двигатели започваме да търсим начин(и)-всеки според вижданията и разбиранията си-демек знанията си, доколкото ги има, или няма, и изобщо иска ли да ги има?
За запад-а не знам, но производителят препоръчва 5/30, който вискозитет за нашите температури е ок, а и за малко по-ниски температури също.
Който е мераклия да ползва масла на ПАО и Естерна основа, каквото използват всички спортни автомобили-всичко останало е майтап и рекламни трикове-толкоз! Са някой задължително ще се изцепи без да има грам познан, че нашите не са такива-само гледайте!:)Е-цената им е 35-40лв./л.,(има ги с всякакви вискозитети) но според мен си заслужава, колкото и скандално да прозвучи за някои.
Поздрави!

П.С. При скорошната си смяна на масло в двигателя(и ск. кутия) майстора сподели, че скоро идвал редовен клиент с
"Порше" (не питах за модела), който прави смяната според предписанието на производителя на 40х. км.-е, просто нЕам думи! :evil:
Тук преди около 6 месеца по темата се беше развихрил един потребител-Ronin, който си сменявал маслото на дизелите си на 25-30х. км., и като започнахме спор, изтъкна, че е инженер ДВГ-хубаво, ама от физика и химия на маслата не вдяваше нищичко, а и откак е завършил явно е спрял да се учи, че и е тръгнал назад с висока скорост от самочувствие. Та така...
Относно маслата съм казал толкова много вече, че ще започна да се повтарям, което не желая, както и няма занапред да влизам в спорове-споко! :wink:
Май единственото, което не съм споделил, е че рашъните казват, че докато дв. масло не стигне 30С качествата и ефекта му са много ниски-т.е. дотогава не е добре да се ползва двигателят при високи обороти.
Ако вече съм го писал се извинявам!
Абе, като се замисля още много неща, които съм научил не съм споделил, ама стига съм досаждал и дразнил, щото обикновенно не се приемат, а се критикуват и то от хора, които изобщо не са в час, което е много дразнещо, разбира се!. Мога да кажа много за добавките в маслата, например за по-износени двигатели и как влияят на катализатора(ите), DPF филтрите...абе темата за маслата мисля, че е най-безкрайната и все повече се убеждавам колко хората я игнорират, защото този, или онзи "капацитет", разбираш ли така бил казал, а те вярват сляпо без да подлагат на съмнение чутото.
И за последно-НИКОГА не съм попаднал на маслар, "майстор" по двигатели, или продавач, които наистина да са наясно с продукта, който продават, препоръчват, или сменяват-само общи и глупави приказки-ако някой се чувства засегнат веднага съм готов на дуел(спор)!
За разлика от наше село в Русия имат огромен Ойл-Клуб, в който членуват истински химици-специалисти по маслата, а не дървени и неуки философи, като у нас -хората непрекъснато пробват всякакви масла в истински лаборатории за целта, като нови и след определен пробег и накрая подробно обясняват, и показват резултатите-за нищо подобно в наше село не можем да говорим, където никой не желае наистина сам да се научи, а вярва на продавача, "майстора", или на масларя, или, на каквото се пише по форумите-като в случая от мен! :wink: :wink:
Не уточних, че иде реч за поддръжка на читави, или спасяване на що-годе читави двигатели-за "издухалите" спасение няма, каквото и масло да им се налее. Няма да ми стигне страницата, май за да споделя личен опит със що-годе читавият ми двигател след използване на естерно масло 5/30.
С целият ми този дълъг пост искам да съм полезен на мислещите мераклии, и на никой друг-останалите всичко знаят и не можеш да ги"бутнеш" по никакви теми-в наше село те са мнозинство!
Лека нощ и не вярвайте сляпо на всичко, което Ви се каже, а се опитвайте да се самообразовате, което в днешно време е лесно.
Много автомати-слаби резултати!

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от imitev » 10 фев 2022, 16:03

При нормалните масови автомобили скъпите и модерни масла са хвърлени пари на вятъра.

Навремето в Ню Йорк 1996 г. бяха правили тестове - 75 бр. таксита 2 г. ги бяха карали със евтини, среден клас и скъпи качествени масла, съответно с интервал на смяна на маслото на 5000 и 12000 км. Тествали са различни добавки за подобряване на качествата на маслото. Сещате се, че двугодишният пробег на такситата в Ню Йорк си е пробег при някой автомобили за целият им живот.

След това разглобяват двигателите и мерят износването. Оказало се, че няма особена разлика в износването на двигателите.

Изводите - сменяйте редовно маслото (10-12 000 км в зависимост от натоварването) с такова с параметри предписани от производителя и гледайте да не е менте и двигателите ви няма да имат проблеми.

Очевидно е, че скъпите и мега качествени масла имат смисъл при силно натоварени и работещи при екстремни температури двигатели - състезателни автомобили, машини в тежки условия.

Трябва да се направи уточнението, че всички масла са били със сертификат по API, иначе казано не са ментета.

Не ми се рови в нета - потърсете си статиите сами.

PS: Никого не спирам да си налива масло за 100 лв. литъра. Лично аз имам повече километри на колите си от повечето водачи. Мотор не съм износвал до изхвърляне, като сменям редовно консумативите - масло, филтри, свещи, ремъци, ангренаж. Всички повреди по двигателите, които съм имал не са били свързани с маслото и износване.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от F Focus » 10 фев 2022, 18:43

Американски двигател от 1996г. няма много общо със сегашните (и по старите) европейски нито, като кубатура, нито като натовареност, нито, като обороти, конструкция и т.н. А и сравнение с таксита, чиито двигатели не изстиват принципно не е коректно. От тогава маслата не са се променили кой-знае колко-дори големите производители са правили истински синтетични масла тогава, за разлика от днешните.
Виж-ако се направи подобен тест с Дуратек двигатели, например, които не са таксита, които са над 250х. км. и които основно се карат градско ще е много интересно. :D
Ако двигателят ми беше хАмерикански с 5л. обем и ниска литрова мощност е-хее-баси кефа! Ама къде ти...е, разходът щеше да е "малко" по-висок, ама то пълно щастие няма!

П.С. Споменавал съм цена 36лв./л., а не 100лв./л.-нека сме коректни, но всеки да си решава сам, разбира се!
Обещах да не отговарям занапред по темата, но понеже сравнението е крайно некоректно не се сдържах! :wink:
Тест на камиони "Mack" по темата дали има-щото предполагам, че ще изкарат поне 2-3 млн. км. пробег(и повече) и смяна на маслото на 50-70х. км. ...? :lol:
Много автомати-слаби резултати!

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от imitev » 10 фев 2022, 21:59

Обърни внимание - сравняват се ЕДНАКВИ двигатели, работещи в ЕДНАКВИ режими с РАЗЛИЧНИ масла. В този случай няма значение дали двигателят е V6, I4, двутактов. Разликата в износването зависи единствено от маслото. И ако по-качествените масла бяха толкова животоспасяващи щеше да има драстична разлика спрямо евтините, а то няма. Всичко е маркетинг.

Duratec е модел, който се слага на мондео мк2 от 2000 година, така че 1996 - 2000 е все тая като концепция. Затова и duratec-a харчи много, сравнен с модерните двигатели.

Износването се мери с микрометър, индикаторен вътромер. Като не се появи разлика в износването между различните масла означава, че те реално нямат голямо значение. Важното е да не са ментаци и да се сменят редовно на макс. 250-300 мото часа (10к градско - 15к извънградско).

Кой в каквито мантри иска да си вярва. Аз съм учил малко машиностроене и имам идея как работят плъзгащите лагери - повярвай ми, разлика в работата на маслата има предимно при екстремни натоварвания и високи температури, когато вискозитета на маслото се променя твърде много от температурата и налягането, масленият слой изтънява и триещите се повърхности започват да имат директен контакт. Такива реално не присъстват в двигателите Duratec, нито има турбина, нито хидравлични повдигачи, нито VVT за да е капризен към маслото. Прост, стар и здрав (сравнително) мотор.

За съжаление алуминиевият блок и неграмотно залятите ризи са му слабо място - но те не са свързани с маслото. За щастие кара по 4-500 хил. км затова си купих 2ро мондео, дето ми стъжни живота :lol:

Другата истина е, че ако е сменяно маслото и моторът е износен на 200000 км по километраж - обикновено пробегът е над 350000 км и моторът отива към ремонт бавно, но сигурно, а така наречените "присадки" помагат на разочарованият собственик да си продаде колата на следващия заблуден мераклия.

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Масло за двигателя

Мнение от imitev » 10 фев 2022, 22:18

И понеже е редно да се споделя и личен опит - всичко е карано на газ:

Kadett 1.3 карбуратор 1988 72 коня - 70000 км - масло не гореше въобще, каквото ми паднеше наливах. Не че имаше много опции навремето, продадох го за да си купя комби :lol:

Kadett 1.4 комби моноинжекция 1990 60 коня . Каран е над 300000 км само от мен с масло полусинтетика 10w40 BP, Selenia, Motul, Opel. Каквото ми е паднало от вносителя на цена. Сигурно беше над 500000 км и към края гореше от макс. до мин. Кърпих го 2 пъти и на 24тата година съвсем изгни и се качи на платформата на собствен ход.

Астра 1.6 моноинжекция комби (полицейска) 75 коня 1998 - след основен ремонт (счупено бутало) при покупката мина 200000 км само с Opel 10W40. Гореше по литър на 10000 км от ремонта докато го продадох.

Мондео 2.0 дюратек 2008 седан (никога вече седани!) - от 160 000 км го карах 40 000 км с Opel 5W30

Mondeo 2.0 дюратек 2010 комби - от 165 000 км минах 70 000 км с Opel 5W30. Изгоряха му клапаните от газта. Вътре моторът е чист, хонът по цилиндрите си стои.

Lacetti 1.4 16V 2006 карано е на газ, но му е свалена газовата уредба преди да го купя аз - 100% превъртян километраж, сигурно е над 250000 км - масло не гори въобще, кара се с Opel 5W30.

На всички коли маслото при мен е сменяно на 10 000 км

На мондеотата, а и на опелите, не съм забелязал да се променя работата на двигателя при смяна на маслото.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта