Страница 1 от 106

Масло за двигателя

Публикувано: 31 май 2006, 23:09
от paci
Целия раздел е в масло.
Ако тръгне човек да търси инфо за маслото в двигателя ще се омаже до ушите.
Хайде да пробваме на едно място да пишем за това масло.
Дано да е полезна темата по този начин.
Драскайте тук да видим какво ще се получи.
Аз като не съм толкова уморен ще се пробвам да напиша и аз нещо.

Прочетете това преди да пускате нови теми с питания за маслото
http://www.clubford.org/portal/content/view/20/95/

Маслото и Зетек/Зетек Е

Публикувано: 01 юни 2006, 11:15
от demiro
Ето една полезна статия за препоръчваните спецификации на маслото
в автомобили Форд с двигатели Зетек и Зетек Е :!:

Масло за Zetec/Zetec E


За най-добро разглеждане на въпроса, да започнем от самото начало.
От 1992г., двигателите Zetec, започват да се слагат серийно на Ford Escort, а от януари 1993г., при пускането на Ford Mondeo, същият двигател заема лидерско място в гамата, не само в Escort, но и в Mondeo. По-нататък и в Cougar, Puma, Fiesta, Focus.
Постоянно подобряващи характеристики на Zetec, Ford нееднократно се обръщат към въпроса за използваните масла.


За любознателните Technical Service Bulletins:
TSB No. 83/1994
TSB No.102/1996
TSB No. 92/1997
TSB No. 69/1999

Обръщайки внимание на данните в Ford Motor Company в “Справочника на технически характеристики” (CG366), (стр.68) и разглеждайки техническите бюлетини, може да се констатира, че за нормално функциониране на двигателя Zetec/Zetec E настоятелно се препоръчва използването на моторно масло 5W30 съответстващо на спецификацията Ford (WSS-M2C913-A; WSS-M2C913-B) API SL и ACEA A1/B1.
Това е един от моторите в гамата двигатели “Ford”, в който е нежелателно да се използва друго масло.

Нека погледнем мненията, присъщи, на някои собственници на Zetec:

*
При покупката на масла, се ориентирам само по цената. Което е по-евтино, него вземам. Все едно всички масла са еднакви, защо да се набутвам?
*
Защо да се “мъча” в търсене на необходимото масло, когато мой познат налива всякъкво масло от известни производители и всичко е на ред? (крылатая фраза “Год езжу – полет нормальный”)
*
Защо да наливам в любимата си машина евтино масло от Форд? Аз наливам по-скъпо и модерно масло, за да се чувства автомобила ми по-добре. Аз от масла не икономисвам!

При лични разговори и изяснение на ситуацията, по правило, болшинството автолюбители започват да разбират за какво иде реч..

В автомобилостроенето, за достигане оптимално КПД и ресурс на работа ДВС, се разчита не само на конструкцията на механическите детайли, системата на управление на двигателя, и т.н., но и на взаимодействието на детайлите в двигателя с експлоатационни течности. За много мотори на Форд до 08.98 се допуска за използване достатъчно широк асортимент моторни масла и само за Zetec/Zetec E се препоръчва използването на масло по спецификация WSS-M2C913-B. След 08.98 за Zetec изискванията не се променят, което не може да се каже за другите мотори (TSB No.69/1999).
Това масло се отличава от останалите, защото се явява продукт на каталитически хидрокрегинг. Хидрокрегинг (hydrocracking) – получаване на базово масло с висок индекс на вискозитет, противоокислителност и устойчивост на деформации. Маслото получено с помощта на хидрокрегинг, защитава детайлите на двигателя от износване и понякога даже по-добре от синтетичното. Хидрокрегинга се явява един от най-перспективните методи за подобряване на свойствата на маслото. По време на хидрообработката едновременно или последователно протичат ред химически реакции, в резултат на които се отделят съединения на сяра, азот и други полиатомни съединения. Едновременно протича гидрирование полициклических ароматических соединений, расщепление нафтеновых колец, деструкция длинных парафиновых цепей и изомеризация продуктов /ето това го преведете вие/:)).
Тези процеси обезпечават подобрението на молекулярната структура на маслото, усилват устойчивостта на механични, термични, химически въздействия и повишават стабилността на свойствата в интервала на експлоатация.

От практиката, се срещат жалби от клиенти със затруднение на пускането на двигателя при отрицателни температури и в някои случаи диагностичните действия по проверка на системата на управление на двигателя водят към една единствена препоръка – замяна на моторното масло със съответните изисквания от завода производител. При изменение на вискозитета на маслото,хидротласкачите на клапаните не обезпечават надежно работата на газоразпределителният механизъм, което води до затруднен пуск на двигателя.
Така също, не трябва да се забравя, че съгласно TSB No.024/1997, препоръчваните детайли (хидротласкач на клапан и регулиращ клапан на маслената магистрала ГБЦ) са адаптирани за работа с моторно масло по спецификацията WSS-M2C913-B.

Избора на моторно масло за автомобили след завършване на гаранционният срок е ваша работа, но за съхранение на ресурса на Zetec и неговото нормално функциониране, настоятелно препоръчваме използване на моторно масло
Ford WSS-M2C913-B (с търговски код код 1339643 — 5л. и 1339641 — 1л.)
При невъзможност за намиране на оригинално моторно масло Ford, използвайте масла от други производители, но обръщайте внимание за наличие на спецификация WSS-M2C913-A; WSS-M2C913-B. Тя трябва да е указана на етикета на маслото.



Моторни масла, съответстващи на WSS-M2C913-B, имат болшинството от производителите, и намирането им в продажба никак не е трудно.

Възможни заменители:
Texaco Havoline Energy. 5W30
Coma Xtech. 5w30
JB German Oil LL-Spezial 5. 5w30
Motul Specific Ford 913B. 5w-30
Aral HighTronic F. 5W-30
Mobil Super FE Special. 5W-30
Agip Formula LL FO. 5W30
Total Quartz Future 9000. 5W-30
BP Visco 5000 FE. 5W-30
Eurolub Multitec. 5W/30
Statoil LazerWay F. 5W-30
Mol Dynamic Sint. 5W-30
Liqui Moly Leichtlauf Special 5w-30
Valvoline SynPower FE 0W-30 (WSS-M2C913A
Shell Helix F 5w-30 (API SJ, ILSAC GF-2, ACEA A1/B1, Ford WSS M2C 913 A1/B1)
RAVENOL FO 5W-30 (API SL/ Energy Conserving; ACEA A1-01, A5, B1-01, B5. използвано изискване по: Ford WSS-M2C913-B; Ford WSS-M2C913-A; Jaguar WSS-M2C913)
Teboil Diamond Plus II SAE 0w-30 (АСЕА А1/А5, В1/В5),
Teboil Gold 5W-30 (API SJ/CF, ACEA A1/B1)
RAVENOL WIV 0W-30 (ACEA A1/A5, B1/B5)

Фордовски заменители не са открити при:
- Bizol
- Лукойл
- Тнк
- Consol
- Zic
- AGA
- Chevron (има фордовски заменители но не са Европейски!!!)
- Q8
- QUAKER STATE
- Penzoil
- Unocal 76
- Castrol
- Elf
- Esso

По материали от Руския печат и по специално форума на собсвениците на Мондео!
:wink:

a aз какво масло да сипвам

Публикувано: 01 юни 2006, 15:18
от penataa
форд ескорт 1.4 моноинжекция от далечната 1992 не гори грам масло .
Сипвал съм му различни масла но май най доволен съм от ЕЛФ вие как мислите?

Публикувано: 04 юни 2006, 08:31
от mitakacapri
Аз карам с "Ford Super Multigrade-15W-40" (35лв.-5л).Маслото е немско и е продукт на "Motorcraft" (така поне пишеше на старата разфасовка,сега е с нова). Слагам го за втори път и съм доволен

Публикувано: 05 юни 2006, 15:34
от HACKO
ESKORT 1.4i/`92 върви без проблем с Диона супер на Плама(15лв/5л) сменяш на 8-10 хиляди и всичко е наред.

Публикувано: 05 юни 2006, 15:53
от paci
Ако бачкаше Плама и аз щях да карам с тяхно масло.
Карал съм Ладата с Жерина и още със сипването се усети :)
Иначе в момента съм се спрял на BP visco 2000 15W40- това беше на стария ми Ескорт '87 1,3 44KW HCS
Мои лични впечатления:
Не подскачайте от марка на марка и от вискозитет на вискозитет !!!
При смяна на марката или вискозитета сменете по-рано маслото, аз бих го сменил на половината пробег 5000 примерно.
Всеки производител на масло има собствена комбинация на присадки към маслото. Като сменявате маслото не изтича всичкото старо, поне при мен остава към литър. Сипвате ново (марка и вискозитет) и се получва омешване което не се препоръчва. Ако ще сменявате марка и вискозитет първата смяна на "новото" масло я направете по-рано и продължете със същото.
Ако карате предимно градско имате повече работа на мотора на място и тези моточасове никой ги няма в предвид. Така, че при каране предимно градски условия пак смяна по-рано от 10000 км.

Публикувано: 06 юни 2006, 09:41
от fiestaracing
:D Така е!Аз лично карам 80% градско,а останалите 20% са ми извънградско при обороти над 4500!За това винаги върху километрите на километража (при засичане на смените на маслото) слагам 30% отгоре!Така долу-горе се получава нещо близко до реалните километри при нормално каране!Смятам си "реалните" километри и правя смяната малко по-рано от необходимото!Така се застраховам винаги!До сега не съм изстървал смяна!

Публикувано: 06 юни 2006, 20:17
от kiro1969
Аз карам с масло от МП FORD FORMULA E HIGH PERFORMANCE 5W30 и съм предоволен :D .Цената му е 56лв./5литра в МП!

Публикувано: 18 юни 2006, 00:05
от chains
Да, хубаво е да се сменят течностите по-рано - карам си мондито не повече от 8хил., а не чакам до 10хил. - наистина както каза един приятел при съвременните модели масла на реномираните фирми се слагало голям резерв от пробег до около 45 - 50 % /майка му е работила в БАН и там са правени изследвания/ като това се правело с цел да се спестят скъпи съдебни спорове, но аз понеже живея в РБ и никога не съм 100% сигурен какво точно ми продават дори в реномираните магазини + любовтта ми към двг - то предпочитам да изхвърлям все още годно/ново масло, но да запазя колатга си в добра форма по-дълго време. Тази формула е добре изпитана на сиерката на баща ми, която е при нас от средата на `90, а иначе е набор `86 - при нея стриктно е спазвана тази процедура и с колата сме навъртяли /ние/ над 250 000км /а на колко е била преди това???/ без двг да е отварян, а много нейни набори са отдавна в моргата или им е правен поне един основен ремонт!!!.

Та Сиерката на баща ми 1600 ОНС изпитва най-голяма любов към Валволин - работи много меко и за ~ 5000 км. няма нужда от доливане. Наскоро сложихме Мобил, но като чели сутрин докато е студена малко тропат клапаните.

Мондито съм го карал с Тотал Q9000 10/40 за и Мобил 10/40 за турбо
дизели - и тук открих, че тотала май е по-доброто масло за ТДИ, но напоследък нещо се запалих по Мотул и след като го пробвам, ще дам коментар по темата. /и старата ми сиера 1.8тд я карах с Тотал Q9000 за турбо дизели и мъркаше като котарак/

/Странно на резервния ни автомобил едно старо Волво 340, 1.4Е3 двигателя се чувства най-добре с Мобил - направо спи, но явно френските двигатели са по различен начин конструирани /различно се обработват повърхностите?/ от немските, защото дори при най-новите образци до 2000сс се чува един такъв характерен звук - пробвал съм на него и валволин и кастрол и арал, на най - добре си е с мобил и то 15/40!!!/

Публикувано: 18 юни 2006, 02:37
от Rick
И аз съм с Ford Super Multigrade 15W40 засега... В МП все нямат по 5 литровите и го взимам по 7,90 литъра. Ще пробвам по-горните класове другия път, както дискутирахме в предната тема.
Двигателя е 1.8 CVH и не съм имал проблеми, но нямам представа дали е достатъчно добро маслото, предполагам че поне не е лошо щом е на Motorcraft.

Публикувано: 18 юни 2006, 02:58
от cossy
Уж нямало заместител маслото на ЕЛФ, но аз карам с елф еволюшън 5w30 от 3 години и двигателя работи перфектно.... има и удължен срок на пробега :roll: и уж намалявало разхода :?

п.п. Пропуснах - 1.6 зетек :idea:

Shell Helix F

Публикувано: 22 юни 2006, 00:14
от demiro
Някой ползвал ли е това масло :?:
Ако да,колко струва и дали е убаво за нашите хидравлични клапанчета :?: :roll:

Публикувано: 22 юни 2006, 17:13
от chains
До сега не съм положителни отзиви за маслата на Шел; дори съм чул, че в тях се слага рециклирано моторно масло /но може би са само слухове/.

Публикувано: 24 юни 2006, 10:27
от веден
Преди бях с масло Ford Formula XR+ сега съм с Chevron 10W40 . При сравнение на двата вида масло ми правят впечатление две неща : предишното го гореше, сегашното не го гори ; при предишното като си сложех дланта под ауспуха излизаха черни капчици , а сега излизат бистри капчици вода. Някой има ли мнение по въпроса .

Публикувано: 24 юни 2006, 23:55
от _SLiThER_
chains написа:До сега не съм положителни отзиви за маслата на Шел; дори съм чул, че в тях се слага рециклирано моторно масло /но може би са само слухове/.
Не са слухове :roll: Или аз съм попаднал на менте :evil:

Публикувано: 06 юли 2006, 22:40
от ivo9180
Вече 5 000 км карам с тексако-синтетик 5 w 40 Никакви проблеми с двигателя За сега сам доволен

Публикувано: 07 юли 2006, 06:30
от paci
Сипах FORD FORMULA XR+ 10W40
Някак си не посмях да скоча на 5W30 щото незнаех в какво състояние е мотора. За сега 200 км. от наливането се държи добре.
Мнение нямам за сега. Като имам ще пиша.
Ако се държи добре следващото ще е 5W30. Но нека това да е и един вид промивка на мотора, все пак от Италия и е вкарана фиестата.

Публикувано: 07 юли 2006, 22:52
от ivo9180
Според мен 5w40 е по-добро от 5w30 По течно е при студено време и по гъсто при горещини При последните студове нито имах тракане на клапани нито други шумове Сега в топлото време нито теч нито разход на масло

Какво е мнението ви за присадката Liqui Moly?

Публикувано: 09 сеп 2006, 10:29
от ultrawolf
Аз карам с Mobil Super S 10W40 + тази присадка на Лики Моли. Хидравличните ми повдигачи почти не се чуват с две думи "доволен съм".
Вие какво мислите по този въпрос?

Публикувано: 10 сеп 2006, 22:46
от shark
А какво е мнението ви за маслата ма ОMV?