Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Масло за двигателя

Мнение от paci » 31 май 2006, 23:09

Целия раздел е в масло.
Ако тръгне човек да търси инфо за маслото в двигателя ще се омаже до ушите.
Хайде да пробваме на едно място да пишем за това масло.
Дано да е полезна темата по този начин.
Драскайте тук да видим какво ще се получи.
Аз като не съм толкова уморен ще се пробвам да напиша и аз нещо.

Прочетете това преди да пускате нови теми с питания за маслото
http://www.clubford.org/portal/content/view/20/95/
Последна промяна от paci на 24 юли 2006, 17:43, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Маслото и Зетек/Зетек Е

Мнение от demiro » 01 юни 2006, 11:15

Ето една полезна статия за препоръчваните спецификации на маслото
в автомобили Форд с двигатели Зетек и Зетек Е :!:

Масло за Zetec/Zetec E


За най-добро разглеждане на въпроса, да започнем от самото начало.
От 1992г., двигателите Zetec, започват да се слагат серийно на Ford Escort, а от януари 1993г., при пускането на Ford Mondeo, същият двигател заема лидерско място в гамата, не само в Escort, но и в Mondeo. По-нататък и в Cougar, Puma, Fiesta, Focus.
Постоянно подобряващи характеристики на Zetec, Ford нееднократно се обръщат към въпроса за използваните масла.


За любознателните Technical Service Bulletins:
TSB No. 83/1994
TSB No.102/1996
TSB No. 92/1997
TSB No. 69/1999

Обръщайки внимание на данните в Ford Motor Company в “Справочника на технически характеристики” (CG366), (стр.68) и разглеждайки техническите бюлетини, може да се констатира, че за нормално функциониране на двигателя Zetec/Zetec E настоятелно се препоръчва използването на моторно масло 5W30 съответстващо на спецификацията Ford (WSS-M2C913-A; WSS-M2C913-B) API SL и ACEA A1/B1.
Това е един от моторите в гамата двигатели “Ford”, в който е нежелателно да се използва друго масло.

Нека погледнем мненията, присъщи, на някои собственници на Zetec:

*
При покупката на масла, се ориентирам само по цената. Което е по-евтино, него вземам. Все едно всички масла са еднакви, защо да се набутвам?
*
Защо да се “мъча” в търсене на необходимото масло, когато мой познат налива всякъкво масло от известни производители и всичко е на ред? (крылатая фраза “Год езжу – полет нормальный”)
*
Защо да наливам в любимата си машина евтино масло от Форд? Аз наливам по-скъпо и модерно масло, за да се чувства автомобила ми по-добре. Аз от масла не икономисвам!

При лични разговори и изяснение на ситуацията, по правило, болшинството автолюбители започват да разбират за какво иде реч..

В автомобилостроенето, за достигане оптимално КПД и ресурс на работа ДВС, се разчита не само на конструкцията на механическите детайли, системата на управление на двигателя, и т.н., но и на взаимодействието на детайлите в двигателя с експлоатационни течности. За много мотори на Форд до 08.98 се допуска за използване достатъчно широк асортимент моторни масла и само за Zetec/Zetec E се препоръчва използването на масло по спецификация WSS-M2C913-B. След 08.98 за Zetec изискванията не се променят, което не може да се каже за другите мотори (TSB No.69/1999).
Това масло се отличава от останалите, защото се явява продукт на каталитически хидрокрегинг. Хидрокрегинг (hydrocracking) – получаване на базово масло с висок индекс на вискозитет, противоокислителност и устойчивост на деформации. Маслото получено с помощта на хидрокрегинг, защитава детайлите на двигателя от износване и понякога даже по-добре от синтетичното. Хидрокрегинга се явява един от най-перспективните методи за подобряване на свойствата на маслото. По време на хидрообработката едновременно или последователно протичат ред химически реакции, в резултат на които се отделят съединения на сяра, азот и други полиатомни съединения. Едновременно протича гидрирование полициклических ароматических соединений, расщепление нафтеновых колец, деструкция длинных парафиновых цепей и изомеризация продуктов /ето това го преведете вие/:)).
Тези процеси обезпечават подобрението на молекулярната структура на маслото, усилват устойчивостта на механични, термични, химически въздействия и повишават стабилността на свойствата в интервала на експлоатация.

От практиката, се срещат жалби от клиенти със затруднение на пускането на двигателя при отрицателни температури и в някои случаи диагностичните действия по проверка на системата на управление на двигателя водят към една единствена препоръка – замяна на моторното масло със съответните изисквания от завода производител. При изменение на вискозитета на маслото,хидротласкачите на клапаните не обезпечават надежно работата на газоразпределителният механизъм, което води до затруднен пуск на двигателя.
Така също, не трябва да се забравя, че съгласно TSB No.024/1997, препоръчваните детайли (хидротласкач на клапан и регулиращ клапан на маслената магистрала ГБЦ) са адаптирани за работа с моторно масло по спецификацията WSS-M2C913-B.

Избора на моторно масло за автомобили след завършване на гаранционният срок е ваша работа, но за съхранение на ресурса на Zetec и неговото нормално функциониране, настоятелно препоръчваме използване на моторно масло
Ford WSS-M2C913-B (с търговски код код 1339643 — 5л. и 1339641 — 1л.)
При невъзможност за намиране на оригинално моторно масло Ford, използвайте масла от други производители, но обръщайте внимание за наличие на спецификация WSS-M2C913-A; WSS-M2C913-B. Тя трябва да е указана на етикета на маслото.



Моторни масла, съответстващи на WSS-M2C913-B, имат болшинството от производителите, и намирането им в продажба никак не е трудно.

Възможни заменители:
Texaco Havoline Energy. 5W30
Coma Xtech. 5w30
JB German Oil LL-Spezial 5. 5w30
Motul Specific Ford 913B. 5w-30
Aral HighTronic F. 5W-30
Mobil Super FE Special. 5W-30
Agip Formula LL FO. 5W30
Total Quartz Future 9000. 5W-30
BP Visco 5000 FE. 5W-30
Eurolub Multitec. 5W/30
Statoil LazerWay F. 5W-30
Mol Dynamic Sint. 5W-30
Liqui Moly Leichtlauf Special 5w-30
Valvoline SynPower FE 0W-30 (WSS-M2C913A
Shell Helix F 5w-30 (API SJ, ILSAC GF-2, ACEA A1/B1, Ford WSS M2C 913 A1/B1)
RAVENOL FO 5W-30 (API SL/ Energy Conserving; ACEA A1-01, A5, B1-01, B5. използвано изискване по: Ford WSS-M2C913-B; Ford WSS-M2C913-A; Jaguar WSS-M2C913)
Teboil Diamond Plus II SAE 0w-30 (АСЕА А1/А5, В1/В5),
Teboil Gold 5W-30 (API SJ/CF, ACEA A1/B1)
RAVENOL WIV 0W-30 (ACEA A1/A5, B1/B5)

Фордовски заменители не са открити при:
- Bizol
- Лукойл
- Тнк
- Consol
- Zic
- AGA
- Chevron (има фордовски заменители но не са Европейски!!!)
- Q8
- QUAKER STATE
- Penzoil
- Unocal 76
- Castrol
- Elf
- Esso

По материали от Руския печат и по специално форума на собсвениците на Мондео!
:wink:
Изображение

Потребителски аватар
penataa
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 17 май 2006, 12:48
Модел на автомобила: escort 92
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

a aз какво масло да сипвам

Мнение от penataa » 01 юни 2006, 15:18

форд ескорт 1.4 моноинжекция от далечната 1992 не гори грам масло .
Сипвал съм му различни масла но май най доволен съм от ЕЛФ вие как мислите?

Потребителски аватар
mitakacapri
потребител
потребител
Мнения: 277
Регистриран: 21 фев 2006, 16:53
Модел на автомобила: Ford Capri МК III ; 2.3 V6
FORD SIERRA 2.0i DOHC CLX 120kc
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от mitakacapri » 04 юни 2006, 08:31

Аз карам с "Ford Super Multigrade-15W-40" (35лв.-5л).Маслото е немско и е продукт на "Motorcraft" (така поне пишеше на старата разфасовка,сега е с нова). Слагам го за втори път и съм доволен

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 05 юни 2006, 15:34

ESKORT 1.4i/`92 върви без проблем с Диона супер на Плама(15лв/5л) сменяш на 8-10 хиляди и всичко е наред.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 юни 2006, 15:53

Ако бачкаше Плама и аз щях да карам с тяхно масло.
Карал съм Ладата с Жерина и още със сипването се усети :)
Иначе в момента съм се спрял на BP visco 2000 15W40- това беше на стария ми Ескорт '87 1,3 44KW HCS
Мои лични впечатления:
Не подскачайте от марка на марка и от вискозитет на вискозитет !!!
При смяна на марката или вискозитета сменете по-рано маслото, аз бих го сменил на половината пробег 5000 примерно.
Всеки производител на масло има собствена комбинация на присадки към маслото. Като сменявате маслото не изтича всичкото старо, поне при мен остава към литър. Сипвате ново (марка и вискозитет) и се получва омешване което не се препоръчва. Ако ще сменявате марка и вискозитет първата смяна на "новото" масло я направете по-рано и продължете със същото.
Ако карате предимно градско имате повече работа на мотора на място и тези моточасове никой ги няма в предвид. Така, че при каране предимно градски условия пак смяна по-рано от 10000 км.
Последна промяна от paci на 06 юли 2006, 05:35, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 06 юни 2006, 09:41

:D Така е!Аз лично карам 80% градско,а останалите 20% са ми извънградско при обороти над 4500!За това винаги върху километрите на километража (при засичане на смените на маслото) слагам 30% отгоре!Така долу-горе се получава нещо близко до реалните километри при нормално каране!Смятам си "реалните" километри и правя смяната малко по-рано от необходимото!Така се застраховам винаги!До сега не съм изстървал смяна!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
kiro1969
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 10 окт 2005, 00:29
Модел на автомобила: FORD MONDEO 2.0 16V GHIA WAGON 1998
Местоположение: СОФИЯ кв.СЛАТИНА
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kiro1969 » 06 юни 2006, 20:17

Аз карам с масло от МП FORD FORMULA E HIGH PERFORMANCE 5W30 и съм предоволен :D .Цената му е 56лв./5литра в МП!
АБЕ АКО НА НЯКОЙ МУ ДОТРЯБВАМ СПЕШНО..............0899128996.И БЕЗ ТЪПОТИИ ТАМ!!!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 18 юни 2006, 00:05

Да, хубаво е да се сменят течностите по-рано - карам си мондито не повече от 8хил., а не чакам до 10хил. - наистина както каза един приятел при съвременните модели масла на реномираните фирми се слагало голям резерв от пробег до около 45 - 50 % /майка му е работила в БАН и там са правени изследвания/ като това се правело с цел да се спестят скъпи съдебни спорове, но аз понеже живея в РБ и никога не съм 100% сигурен какво точно ми продават дори в реномираните магазини + любовтта ми към двг - то предпочитам да изхвърлям все още годно/ново масло, но да запазя колатга си в добра форма по-дълго време. Тази формула е добре изпитана на сиерката на баща ми, която е при нас от средата на `90, а иначе е набор `86 - при нея стриктно е спазвана тази процедура и с колата сме навъртяли /ние/ над 250 000км /а на колко е била преди това???/ без двг да е отварян, а много нейни набори са отдавна в моргата или им е правен поне един основен ремонт!!!.

Та Сиерката на баща ми 1600 ОНС изпитва най-голяма любов към Валволин - работи много меко и за ~ 5000 км. няма нужда от доливане. Наскоро сложихме Мобил, но като чели сутрин докато е студена малко тропат клапаните.

Мондито съм го карал с Тотал Q9000 10/40 за и Мобил 10/40 за турбо
дизели - и тук открих, че тотала май е по-доброто масло за ТДИ, но напоследък нещо се запалих по Мотул и след като го пробвам, ще дам коментар по темата. /и старата ми сиера 1.8тд я карах с Тотал Q9000 за турбо дизели и мъркаше като котарак/

/Странно на резервния ни автомобил едно старо Волво 340, 1.4Е3 двигателя се чувства най-добре с Мобил - направо спи, но явно френските двигатели са по различен начин конструирани /различно се обработват повърхностите?/ от немските, защото дори при най-новите образци до 2000сс се чува един такъв характерен звук - пробвал съм на него и валволин и кастрол и арал, на най - добре си е с мобил и то 15/40!!!/

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 18 юни 2006, 02:37

И аз съм с Ford Super Multigrade 15W40 засега... В МП все нямат по 5 литровите и го взимам по 7,90 литъра. Ще пробвам по-горните класове другия път, както дискутирахме в предната тема.
Двигателя е 1.8 CVH и не съм имал проблеми, но нямам представа дали е достатъчно добро маслото, предполагам че поне не е лошо щом е на Motorcraft.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 18 юни 2006, 02:58

Уж нямало заместител маслото на ЕЛФ, но аз карам с елф еволюшън 5w30 от 3 години и двигателя работи перфектно.... има и удължен срок на пробега :roll: и уж намалявало разхода :?

п.п. Пропуснах - 1.6 зетек :idea:
Изображение

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Shell Helix F

Мнение от demiro » 22 юни 2006, 00:14

Някой ползвал ли е това масло :?:
Ако да,колко струва и дали е убаво за нашите хидравлични клапанчета :?: :roll:
Прикачени файлове
Shell Helix F.jpg
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 22 юни 2006, 17:13

До сега не съм положителни отзиви за маслата на Шел; дори съм чул, че в тях се слага рециклирано моторно масло /но може би са само слухове/.

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 24 юни 2006, 10:27

Преди бях с масло Ford Formula XR+ сега съм с Chevron 10W40 . При сравнение на двата вида масло ми правят впечатление две неща : предишното го гореше, сегашното не го гори ; при предишното като си сложех дланта под ауспуха излизаха черни капчици , а сега излизат бистри капчици вода. Някой има ли мнение по въпроса .

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 24 юни 2006, 23:55

chains написа:До сега не съм положителни отзиви за маслата на Шел; дори съм чул, че в тях се слага рециклирано моторно масло /но може би са само слухове/.
Не са слухове :roll: Или аз съм попаднал на менте :evil:

Потребителски аватар
ivo9180
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
Местоположение: Пирдоп
Status: Извън линия

Мнение от ivo9180 » 06 юли 2006, 22:40

Вече 5 000 км карам с тексако-синтетик 5 w 40 Никакви проблеми с двигателя За сега сам доволен

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 юли 2006, 06:30

Сипах FORD FORMULA XR+ 10W40
Някак си не посмях да скоча на 5W30 щото незнаех в какво състояние е мотора. За сега 200 км. от наливането се държи добре.
Мнение нямам за сега. Като имам ще пиша.
Ако се държи добре следващото ще е 5W30. Но нека това да е и един вид промивка на мотора, все пак от Италия и е вкарана фиестата.
Последна промяна от paci на 03 авг 2006, 05:36, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
ivo9180
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
Местоположение: Пирдоп
Status: Извън линия

Мнение от ivo9180 » 07 юли 2006, 22:52

Според мен 5w40 е по-добро от 5w30 По течно е при студено време и по гъсто при горещини При последните студове нито имах тракане на клапани нито други шумове Сега в топлото време нито теч нито разход на масло

Потребителски аватар
ultrawolf
потребител
потребител
Мнения: 51
Регистриран: 17 авг 2006, 22:10
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4Mi 91/11 като дам газ и от ауспуха огън излиза :)
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Какво е мнението ви за присадката Liqui Moly?

Мнение от ultrawolf » 09 сеп 2006, 10:29

Аз карам с Mobil Super S 10W40 + тази присадка на Лики Моли. Хидравличните ми повдигачи почти не се чуват с две думи "доволен съм".
Вие какво мислите по този въпрос?
Прикачени файлове
Ford Cosworth.jpg

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 10 сеп 2006, 22:46

А какво е мнението ви за маслата ма ОMV?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 34 госта