обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от valio57 » 21 апр 2011, 09:59

Здравейте колеги,нов съм във форума а и нов собственик на дизел.Та молбата ми е ако някои има знаене и желание моля да ми помогне,като ми каже как мога да си обезвъздуша горивната система.Мъчих се как ли не и неможах да я обезвъздуша.А на филтъра или където и да е на друго място по двигателя нямам ръчна помпа за подкачване на нафта.Много ше съм благодарен ако някои ме посъветва какво да направя.Благодаря предварително.Колата е Форд ескорд 1.6Д 1987 г.МК3.Моля за извинение ако повтарям темата но с търсачката ненамерих нищо.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от ЯЛТА » 21 апр 2011, 11:41

Отвиваш тръбичките за високо налягане от дюзите- /разхлабваш/, и почваш да въртиш на стартер докато започне да тече нафта без въздух-/мехучета/от четирите тръбички, спираш въртенето, затягаш тръбичките добре, и палиш,трябва да е обезвъздушила и да запали .
Успех.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от valio57 » 21 апр 2011, 12:15

ЯЛТА написа:Отвиваш тръбичките за високо налягане от дюзите- /разхлабваш/, и почваш да въртиш на стартер докато започне да тече нафта без въздух-/мехучета/от четирите тръбички, спираш въртенето, затягаш тръбичките добре, и палиш,трябва да е обезвъздушила и да запали .
Успех.
Благодаря колега,това съм го пробвал вече.Като напълня филтъра с нафта и тръбичката до ГНП-то и после малко отвия гаиките на дюзите и започна да въртя на стартер ми спада малко горивото във филтъра (около 3 см) и съм дотам.отново е засмукал въздух и ...... всичко започва отначало! Не ми постъпва гориво от резервоара,а там в резервоара всичко е чисто.Като потегля нафтата до филтъра от резервоара и после докато завия гаиката на търбичката и нафтата е обратно в резрвоара :(

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от escorttd1 » 21 апр 2011, 12:31

Сложи си помпичка за ръчно подкачване преди филтъра.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от ЯЛТА » 21 апр 2011, 12:35

Един надува в резервоара с помпа, а друг след като се обезвъздуши-затяга, ако пак не стане значи от някъде смуче яко въздух . Тая работа е тънка.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от valio57 » 21 апр 2011, 22:40

ЯЛТА написа:Един надува в резервоара с помпа, а друг след като се обезвъздуши-затяга, ако пак не стане значи от някъде смуче яко въздух . Тая работа е тънка.
За това несъм се сетил,благодаря .Утре отивам да го направя.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от ЯЛТА » 21 апр 2011, 22:51

И уплътни с нещо входа на резервоара.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от diesel1.6 » 21 апр 2011, 22:54

Надуването ще стане особено сполучливо през маркучето за обратната нафта.
За да си обезвъздушиш помпата и филтъра, подай нафта под налягане с едно парче маркуче, пъхнато в някое шише, и шишето на по-високо място. Като запалиш така, сложи нормалния маркуч и пробвай да форсираш за да мине въздуха. За да не ти се връща нафтата където оне трябва, прегъвай и стискай... Успех

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от valio57 » 22 апр 2011, 23:40

diesel1.6 написа:Надуването ще стане особено сполучливо през маркучето за обратната нафта.
За да си обезвъздушиш помпата и филтъра, подай нафта под налягане с едно парче маркуче, пъхнато в някое шише, и шишето на по-високо място. Като запалиш така, сложи нормалния маркуч и пробвай да форсираш за да мине въздуха. За да не ти се връща нафтата където оне трябва, прегъвай и стискай... Успех
Благодаря дизел 1.6 с твоя съвет и малко фантаия от моя страна проблема е решен.Колата запли след 4 часа мъки,обаче запали.И вече имам кола
Сега мога и аз да давам съвети по въпроса.Вече съм по-мъдър с това от днес,БЛАГОДАРЯ :lol:

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от ЯЛТА » 23 апр 2011, 09:13

Браво , и само газ за изкарване на остатъчен въздух .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от valio57 » 23 апр 2011, 21:50

ЯЛТА написа:Браво , и само газ за изкарване на остатъчен въздух .
В интерес на истината и аз останах очуден как стана. 4 часа си играх и нестава и нестава. извиках си и помощник и направихме акомулатора да прилича на смачкана кутия от бира и нема палене.Вече се бех отчаял.Реших след една цигара време да направя последен опит,нервите ми беха опнати като струна! Та взех една спринцовка и налях тръбичката до ГНП-топосле я поставих на място на горивния филтър но не я затегнах.След което взех една помпа за помпане на гуми (ръчна) и я захванах за отпадния маркуч,за излишната нафта де, и започнах да помпя резервоара.В един прекрасен момент след 10-тото напомпване около болта за стягане на търбата отиваща до ГНП-то започнаха да излизат балончета и почти веднага тръгна нафта.Затегнах бързо колкото мога болта и върнах тръбичката за излишната нафта на място.Загрях с пдгряващите и стартирах...о чудо...Мотора запали веднага,все едно несъм имал проблем с обезвъздушаване.Оставих го да поработи така още 10 мин без да го форсирам.И сега пали нормално.Това е цялата одисея с моя дизел.Искам още веднъж да благодаря на колегите от форума за помоща.Сега имам малко проблеми с уреда за температурата, отчита ми в обратна посока но мисля че с това ше се справя и сам.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от diesel1.6 » 23 апр 2011, 21:56

Аз като съм си скъсал мембраната на помпичката на мондеото, карам с филтъра от ескорт без помпа и при всяко източване на помията на дъното му глътвам въздух... и следва приключението с маркучето. Много съм бърз, за две минути е запалена, и то ако нямам маркуч хаха (последното е преувеличение).
Между другото, източвайте си помията ежегодно. Но го правете с приготвен маркуч, шише нафта и голяаааам баир пред колата (надолен).
На колегата с 1,6д мога да дам уред за температурата, ако не се справи с ремонта му :) Без пари, разбира се - това е колата за 1000000 км с части без пари. В кой град е? Напиши си го в профила.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от ЯЛТА » 23 апр 2011, 22:31

Еми всички дизелджии, рано или късно минаваме по този път, и така сме се научили та да учим и другите.
П.С.- Ради вземи си смени помпичката, ти поне знаеш как. Моята я смени Specialista, продават се нови.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от valio57 » 25 апр 2011, 10:10

Ами какво да ви кажа колеги,доволен съм че успях да си обезвъздуша горивната система благодарение на вашата помощ. Благодарение на тази случка станах и малко по-мъдър и мога да помогна и на други колеги със съвет по въпроса :).А що се отнася до уреда за температурата,вчера след като минах първите си 100 км установих че проблема не ми е в уреда,работи си съвсем нормално.Едва подминава бялата ивичка в началото на скалата.И това ми подказа че проблема не е в уреда а в термостата.Маи е заседнал в отворено положение,и двигателя неможе да се загрее до оптималната температура.Така че ше го сменявам,трябва да си сменя и датчика за вентилатора на охладителната система понеже върти постоянно. А несъм си писал града понеже не съм в България.Живея за сега в Словакия.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от ЯЛТА » 25 апр 2011, 10:21

Ако ти е заседнал термостата в отворено положение, ще разбереш лесно, след 5 мин. работа на място дебелият маркуч след термостата в посока радиатора ще бъде топличък. При нормална работа се затопля чак след като загрее двигателя добре и термостата отвори-тогава маркуча за кратко време става врял-горещ.
П.С.- Нали и в Словакия си има градове, освен ако искаш да си инкогнито.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от valio57 » 25 апр 2011, 10:41

Ами живея в Banovce nad Bebravou.На около 130 км от Братислава е.Не е голямо градчето но е много спретнато и чисто.

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от valio57 » 08 май 2011, 12:17

Отново съм тук.По въпроса с термостата.Не знам какво му е било но като го свалих си беше нормално затворен,не го варих да видя какво прави и кога отваря понеже като монтирах новия,и парно вече имам и колата си загрява нормално и разхода ми свали и мотора се чувства че работи по добре.Може би стария термостат,оригинален немски е отварял на доста по ниска температура (поне така мисля) и затова не съм имал парно.Засега всичко е наред и е радост да шофирам тази кола :)

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10842
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от ЯЛТА » 08 май 2011, 12:52

Браво, новото си е ново и си работи перфектно. Явно е позастарял и отваря по рязко, а антифриза не е луд да се качи нагоре към парното,-следва си гравитацията и си отива в челния радиатор.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
valio57
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 18 мар 2011, 22:45
Модел на автомобила: Ford FOCUS lll 1.6 TDCi 2012г
Местоположение: Slovakia
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от valio57 » 08 май 2011, 23:48

И аз съм на това мнение.Само с нови части да се сменяват повредените в една кола.Не е за препоръчване да се заменят с втора ръка (употребявани) например от някоя катастрофирала кола. 8)

valentin2018
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 29 окт 2018, 08:41
Модел на автомобила: Fort Fokus
Местоположение: Popovo
Status: Извън линия

Re: обезвъздушаване на горивен филтер и ГНП

Мнение от valentin2018 » 29 окт 2018, 17:21

След двудневна борба открих един много елементарен начин за обезвъздушаване на горивната система ГНП БОШ vp 44. с електронно управление нa Fort Fokus 1,8L 66kW.- 90кс . И искам да го споделя. На филтъра махаш тръбичката засмукваща гориво от резервоара и на нейно място пъхаш прозрачна тръбичка с 10мм вътрешен отвор. На тази тръбичка с преходник се поставя по широка маркуч също прозрачен, около метър дълъг, в която се поставя фуния и се налива нафта, на височината на отвореният капак над двигателя. На горивната помпа се развива накрайника по който се връща нафтата, заедно с обратният вентил. Когато нафтата, протече накрайника се завива обратно. През фунията се напълва маркуча до горе и се следи за нивото на нафтата, която спада. Когато помпата е обезвъздушена, развиваме всички тръбички отиващи до дюзите, и започваме бавно да въртим с лула крива звезда 19, гайката на шайбата на коляновият вал. Периодично във зависимост от положението на горивната помпа от тръбичките започва да излизат мехурчета смесени с нафта. Изчакваме докато мехурчетата свършат и превъртаме докато започне да излизат от следващата дюза. Когато и от последната тръбичка сме изкарали въздуха, затягаме всички тръбички, напълваме фунията догоре и стартираме, като наблюдаваме нивото на нафтата в маркуча, за да не засмуче въздух. След стартирането угасваме, махаме свързаният маркуч към филтъра и поставяме този който идва от резервоара. Първото запалване правим с предварително подадена газ и оставяме да работи няколко минути докато засмуче нафта от резервоара, който е по ниско от филтъра и помпата. Подкачващата помпа на vp44 се намира в ГНП и първоначалното обезвъздушаване на смукателният тръбопровод от резервоара е критично.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта