Четейки тази, и няколко други теми стигнах до решението да възобновим поставения въпрос за лагер- помпата.
Колегата пуснал темата е споменал за виене при вече отпуснат педал. Или иначе казано зацепена трансмисия,
осъществена връзка: двигател- съединител- скор. кутия- изходящ вал- полуоси- колела. Нещата, които искам да
доуточня са , че при мен този звук се появи от около месец и не постепенно а отведнаж. Появата му е само когато
двигателя не е загрял, прилично. Само на първите 4-5 смени на предавки и то само от 1-ва до 4- та. Никога м/у
4- та и 5- а. Звука оприличавам по- скоро на свирене, като с уста /смея да кажа, че е тона-си от първа октава

/
Тънкият момент когато се чува е точно мига на плавното отпускане на педала м/у предавките, или точно в момента
на зацепване. При напълно натиснат и изцяло отпуснат педал, свирене липсва!
Пак припомням- това е само при първите няколко смени /още по-точно- покачвания/ на предавките, сутрин или когато
е напълно студен мотора. След две- три минути шофиране вече не свири.
Бе споменато, че може да не е от лагер- помпа, но не е ли под действие тя , точно в описаните по- горе моменти?
Не търся спор с колегите, а задавам обикновен въпрос следвайки моята логика.
Имаше и предположение за първичния вал. При използване на втора и четвърта предавка не е ли натоварена повече
зъбната тройка и двойка на междиния вал?
Останалите подробности са:
автомобила е този от профила /Форда/
съединителя е в доста добро състояние. При рисковия тест с ръчната- гасне на 4- та в средата на хода на педала.
При изкачване на стръмен наклон на 4- та или 5- а, колата се подчинява на работата с педала на газта- има
допълнително ускоряване. Третия тест за здрав съединител- тръгване на 1- ва по наклон, без газ, също е положителен.
Погледнато отдолу, точно отпред, има маслено петно точно м/у двигателя и кожуха на ск. кутия, но не е прясно, а е
като зацапано преди години и набило се с прах- старо петно. Големина колкото CD.
Нямам загуба на спирачна течност.
При работа на място няма паразитни шумове и вибраций.
Клоня към износен лагер- помпа, но все пак биха ми били полезни още мнения преди "доктора" да започне да ме
убеждава, че половината кола е за ремонт.