Слава-богу реших проблема с минимални усилия. Оказа се , че съм се заиграл с малкия дявол. Днес на спокойствие
реших да огледам отново механизма в купето и каквото се движи, отвива, завърта... всичко под лупа. Отвих три
винта, които притискат чрез пластмасова, формована пластина, ябълката в основата на лоста и ... въздъхнах с
облекчение. От пластмасовата форма се бе отчупил задържащ щифт:
http://www.prikachi.com/images/967/3479967R.jpg
Ролята на този щифт е двойна:
http://www.prikachi.com/images/968/3479968b.jpg
Задържа пружината- 6 в работно положение- натегната. На графиката не е изобразена правилно. В горния си край
е отворена като скоба и едното краче е запънато в основата на този щифт/малката стрелка/. По този начин тя фиксира
и в работно положение възелът-5, от който тя самата е част. От своя страна пък към 5 посредством ябълковидно
шарнирче е захваната основата на едното жило.
Втората функция на пластмасовият щифт е да помага при задържането на скоростния лост в неутрално положение,
когато е нужно да се регулират фиксаторите на жилата, отдолу под автомобила. За тази цел отгоре на самия щифт е изработен канал-3 мм.От първата снимка се вижда.
След минута размисъл и приготовления направих следното:
http://www.prikachi.com/images/969/3479969N.jpg
Премерих колко стърчи щифта от пластината, намерих тази бронзова втулка и я отрязах, така че дължината и + главата на
винта да са равни на размера когато щифта е бил на мястото си, изпилих отчупената основа към пластината, за да легне
втулката равно и правилно, разпробих отвор със свредло по-малко от резбата на винта с една идея по встрани от възможния
център. После ще пиша защо.
Накрая с късо 3-ка свредло разпробих радиално на вече затегнатата втулка,отворче, което евентуално да се използва за
фиксиране на лоста , ако не дайси боже се наложи реглаж на жило.
http://www.prikachi.com/images/970/3479970c.jpg
Вече бе готово за монтаж.Изчистих старата грес, която макар и чиста се бе поствърдила, като сапун. Сложих прясна
зелена за плъзгащи се детайли и готово.
Резултата за мен бе убийствено удовлетворителен. Това, че разпробих мъничко/0.5 мм./по- напред отвора за винта
направи лоста уникално точен и самофиксиращ се. Тук може да има коментари, но на мен лично така по- ми се нрави.
На Реното съм имал случаи при слизане от Петрохан с висока скорост, лоста да се самоизключва при преминаване през
някоя дупка. А там такива въобще няма
А жената пък как търсеше предавките от лявото до дясното огледало...
Направих и 10 сек. клипче но вече е доста късно да го качвам в мрежата ,после във форума а не съм извършвал тези
действия досега и ще ми е нужна подкрепа и време
