Страница 1 от 1
Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 18 май 2011, 20:51
от bateguri
Кажете ми дали е нормално, защото един майстор ми обяснява, че за фордовете било нормално по време на движение при изключена предавка обортите да са на 1500, а аз съм имал три форда и винаги оборотите са ми заспивали на 900 при спускане или по инерция. Днес смених стъпковото моторче с ново и отново ми прави мизерий и аз казах на майстора за оборотите той вика било нормално да са такива и след като натиснеш спирачката да спаднат тогава на 900 както е в моя случай. Но това много дразни колата така и по голям разход би трябвало да даде.
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 18 май 2011, 21:01
от Nikola Iordanov
Нормално от 900 до 1000 оборота .Но причината може и да не е във стъпковото моторче а във датчика за движение от него излиза и жилото за километража .
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 18 май 2011, 21:12
от Дмитарчо
Не ми се вижда никак нормално колата да работи на ттакива обороти по енерция !!! Да си на скорост ... айде .... може ... ам по енерция .... Моята нафтова печка работи на 800-900 по енерция, на място ..... Колегата който споменава за жилото - моя форд поне няма жило, мисля, че и на Батегури няма жило. С една дума не мисля, че е нормално да работи на такива обороти колцата. Успехи с решаването на проблема

Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 19 май 2011, 01:31
от tropper
Не е нормално.
Нормално е да са около 1000-1100 - малко по-високи отколкото в спряло положение, за да се поддържа налягане в спирачките и в кормилната система. 1500 е много.
VSS сензора, за който говори колегата обикновено прави обратното - оборотите не се вдигат, а стоят каквито са били в спряло положение. Освен това той кат' мене е с жило на километража

и не отчита факта, че ако беше тоя сензор и скоростомер нямаше да имаш. Така че и това отпада.
Я се ослушай за свистене. Може да ти бяга отнякъде вакуума. А имаше една тема, в която при подобно поведение виновна май излезе спукана мембрана на сервото на спирачките.
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 19 май 2011, 10:21
от S_C
Държи малко над 1000.
1100 примерно,но 1500 е вече много.
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 19 май 2011, 10:35
от urgan
че за фордовете било нормално по време на движение при изключена предавка обортите да са на 1500
Ти що не го пита защо пък за форд е нормално а за мазда примерно не е нормално. Пълни глупости.
Може пък ВСС да дава некоректни данни на компа за това да вдига оборотите.
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 19 май 2011, 13:55
от bateguri
Всс датчика е сменяван преди 5 месеца във Форд сервиза. Не е от него
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 19 май 2011, 13:59
от Любо
Значи гълта въздух от някъде.
Прегледай много внимателно вакуумните линии.
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 19 май 2011, 21:42
от achod
Провери как е TPS-сензора / потенциометъра на дроселовата клапа /.Правих диагностика поради подобен проблем и се оказа точно това: P1125 = Throttle Position Sensor Intermittent
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 20 май 2011, 14:52
от mag_kiril
Aко има газовауредба и въздуха по инерция се набива - може да вдига обороти.- завърти въздуводода настрани и пробвай.
Обаче, ако колата е автоматик е нормално по инерция да е на 1500 - 2000 оборота.
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 21 май 2011, 15:51
от bateguri
Колеги оправи се колата сега мърка на бензин обаче, а на газ пак държи около 1400-1500 оборота, а на бензин се оправи и само докато е студена вдига малко повече оборотите и ги задържа може би наистина е TPS сензора, защото го показваше един път на диагностиката. Явно трябва да я карам на газаджия да я регулира или да престана да се цигания да извадя 1000 лв и да сложа ГИ. Майстора се оказа прав, че трябва малко да покарам новото стъпково моторче за да му раздвижи някакъв електромагнит.
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 27 май 2011, 22:15
от bateguri
Хора възможно ли е да е от TPS a, защото пак го прави дори и на бензин. Помня, че го показа като грешка на диагностиката в МП.
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 27 май 2011, 23:07
от HACKO
От някъде ти смуче въздух, огледай съединенията.
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 27 май 2011, 23:15
от pifivo1
Предполагам, че е от ТПС-а. И при мен така държеше -даже като изключех от скорост се вдигаха на 5000.

Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 28 май 2011, 01:11
от achod
Почти сигурно е виновен TPS-а.До скоро имах подобен проблем със същия Фокус като твоя.Смених сензора с оригинален /хич не е евтин/и сега всичко е ОК.Иначе се продават и аналози,които са с по-поносима цена.
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 28 май 2011, 18:25
от pifivo1
Ако откачиш буксата на ТПС-а оборотите ще се нормализират, но няма да може да разчиташ на мощност. А оригинален струва 146 лв и две седмици за доставка. Алтернативните са от 85 до около 95 лв. Аз си взех алтернативен и оборотите заспаха.

Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 29 май 2011, 18:18
от bateguri
pifivo1 написа:Ако откачиш буксата на ТПС-а оборотите ще се нормализират, но няма да може да разчиташ на мощност. А оригинален струва 146 лв и две седмици за доставка. Алтернативните са от 85 до около 95 лв. Аз си взех алтернативен и оборотите заспаха.

Откачих буксата временно докато от МП ми докарат новия датчик и оборотите малко спаднаха на 1200, но това няма ли да навреди по някакъв начин?
Re: Нормално ли е по инерция оборотите да са 1500?
Публикувано: 29 май 2011, 20:24
от pifivo1
Не, аз така се прибрах от 300 км., но много бавно ускорява и контри и затова се кара по-внимателно.
