СТРАШНО ЧУКАНЕ ОТ МОТОРА СЕ ОПРАВИ ЗА 1 ЛЕВ И ПЕТ МИНУТИ!!!
Публикувано: 27 май 2011, 11:37
Здравейте колеги,
Притежавам Форд Ескорт 1,8 TДИ. От една година ме мъчи страшно чукане, чуващо се от мотора. Чукането беше на метал.Чуваше се чукане, като аванса на бензинова кола. Колата беше обслужена на 100 % и това отхвърли всички запушени филтри и др. подобни. Чукането беше много страшно, но се появяваше при набиране на обороти, когато мотора е натоварен.
Обиколих 100 майстора и всеки вдига рамене. За тях просто не им се връзваха нещата, като им кажа, че колата пали на -20 С, върви с 200км/ч, държи прекрасни ниски, гори малко, работи много приятно за ухото и не бута масло.
Развиха се следните варианти:
- Продавай колата заминали са ти буталата
- Чукат сегменти
- Чука биела
- Чука бутален болт
- Чукат повдигачи
- Чукат хидравлични клапани
- Помпата губи центровката
- Заминал датчик на коляновия вал
- Гръмнал клапан авансатор
- Гръмнал коректор за турбината
И още куп глупости ... !!!
Регистрирах се във форума, за да реша проблема. Никой не ми писа и бях отчаян. Пуснах колата да се продава на части, защото всичко друго и беше ок. Реших да пиша ЛС на Наско, за да ми даде насоки. Наско вднага ми отговори и ме препрати към Специалиста от Ямбол (също от форума). Специалиста се зае сериозно с моя проблем, въпреки че описамия от мен проблем също го притесни и замисли... Специалиста ми даде насоки за решаване на проблема, като започна да изкючвам възможните причине една по една.Първото нещо, което трябваше да направя беше да затапя механично ЕГР клапана. И започнах да действам...
Откачих кулера и видях къде се намира ЕГР клапана. Намазах болтовете му със смазка за развиване и чаках 3 часа. Започнах развиването, с цел затапване на клапана. Ударих на камък с развиването - замазаха се болтовете. Отказах се от развиване. Пробвах клапана и разбрах, че работи. Тогава реших да пробвам да му махна вакуума.
ДРЪПНАХ МАРКУЧА НА ЕГР-А И ЧУКАНЕТО ИЗЧЕЗНА !!!
Оказа се, че съм открил проблема. Разбрах, че клапана работи, но изглежда че информацията, подадена към него, не се подава в подходящия момент. Та последователността е следната : 1. датчик на коляновия вал подава инфо към компа 2.компа подава инфо към регулатора за празен ход(намира се до левия фар) 3.регулатора за прасен ход създава вакуум и вакуума дърпа ЕГР клапана 4. ЕГР-а отваря и разделя част от изгорелите газове, като част от тях ги набива във входящия колектор 5. изгорелите газове зе обработват за 2-ри път
Аз си мисля, че проблема ми е че не се синхронизираха нещата при мен, поради някаква причина, това води до набиване на изгорели газове в цилиндъра в неподходящ момент.
Затапих маркуча на ЕГР-а с болтче. Вързах пластасов бензинов филтър за устройството за празен ход, за да не засмуква боклуци.
Та РАЗХОДА МИ Е ЕДИН ЛЕВ ЗА ПЛАСТМАСОВ БЕНЗИНОВ ФИЛТЪР!!!
Искам да благодаря, пред всички, на СПЕЦИАЛИСТА, ЗАЩОТО МИ ПОМОГНА МНОГО !!!
Ако има колега, който има подобен проблем, може да ме потърси за по-подробно обяснение!!!
Притежавам Форд Ескорт 1,8 TДИ. От една година ме мъчи страшно чукане, чуващо се от мотора. Чукането беше на метал.Чуваше се чукане, като аванса на бензинова кола. Колата беше обслужена на 100 % и това отхвърли всички запушени филтри и др. подобни. Чукането беше много страшно, но се появяваше при набиране на обороти, когато мотора е натоварен.
Обиколих 100 майстора и всеки вдига рамене. За тях просто не им се връзваха нещата, като им кажа, че колата пали на -20 С, върви с 200км/ч, държи прекрасни ниски, гори малко, работи много приятно за ухото и не бута масло.
Развиха се следните варианти:
- Продавай колата заминали са ти буталата
- Чукат сегменти
- Чука биела
- Чука бутален болт
- Чукат повдигачи
- Чукат хидравлични клапани
- Помпата губи центровката
- Заминал датчик на коляновия вал
- Гръмнал клапан авансатор
- Гръмнал коректор за турбината
И още куп глупости ... !!!
Регистрирах се във форума, за да реша проблема. Никой не ми писа и бях отчаян. Пуснах колата да се продава на части, защото всичко друго и беше ок. Реших да пиша ЛС на Наско, за да ми даде насоки. Наско вднага ми отговори и ме препрати към Специалиста от Ямбол (също от форума). Специалиста се зае сериозно с моя проблем, въпреки че описамия от мен проблем също го притесни и замисли... Специалиста ми даде насоки за решаване на проблема, като започна да изкючвам възможните причине една по една.Първото нещо, което трябваше да направя беше да затапя механично ЕГР клапана. И започнах да действам...
Откачих кулера и видях къде се намира ЕГР клапана. Намазах болтовете му със смазка за развиване и чаках 3 часа. Започнах развиването, с цел затапване на клапана. Ударих на камък с развиването - замазаха се болтовете. Отказах се от развиване. Пробвах клапана и разбрах, че работи. Тогава реших да пробвам да му махна вакуума.
ДРЪПНАХ МАРКУЧА НА ЕГР-А И ЧУКАНЕТО ИЗЧЕЗНА !!!
Оказа се, че съм открил проблема. Разбрах, че клапана работи, но изглежда че информацията, подадена към него, не се подава в подходящия момент. Та последователността е следната : 1. датчик на коляновия вал подава инфо към компа 2.компа подава инфо към регулатора за празен ход(намира се до левия фар) 3.регулатора за прасен ход създава вакуум и вакуума дърпа ЕГР клапана 4. ЕГР-а отваря и разделя част от изгорелите газове, като част от тях ги набива във входящия колектор 5. изгорелите газове зе обработват за 2-ри път
Аз си мисля, че проблема ми е че не се синхронизираха нещата при мен, поради някаква причина, това води до набиване на изгорели газове в цилиндъра в неподходящ момент.
Затапих маркуча на ЕГР-а с болтче. Вързах пластасов бензинов филтър за устройството за празен ход, за да не засмуква боклуци.
Та РАЗХОДА МИ Е ЕДИН ЛЕВ ЗА ПЛАСТМАСОВ БЕНЗИНОВ ФИЛТЪР!!!
Искам да благодаря, пред всички, на СПЕЦИАЛИСТА, ЗАЩОТО МИ ПОМОГНА МНОГО !!!
Ако има колега, който има подобен проблем, може да ме потърси за по-подробно обяснение!!!