FOCUS масло скоростна кутия
-
- потребител
- Мнения: 258
- Регистриран: 25 юли 2010, 12:31
- Модел на автомобила: focus 1.6TDCI 90HP '07
- Местоположение: Ловеч\Свищов
- Status: Извън линия
FOCUS масло скоростна кутия
Искам да попитам на колко километра се сменя това масло и какво да сложа колата е на 122к. Благодаря предварително на отзовалите се
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
По информация на производителя това масло не се сменя. Т.е. няма нужда да го мислиш и да се вкарваш в излишни филми и приключения:)
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Сменяй, по-сладко се кара с ново масълце. На мондеото го смених малко над 100к. Слагай 75W-90 И не се притеснявай като го източиш и видиш, че между старото и новото има разлика - едното е червено, другото жълто Малко под 2 литра ти събират скоростите...
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
на тия км най малкото трябва да се провери нивото ,но аз бих го сменил направо ( както и направих де)
-
- потребител
- Мнения: 642
- Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
- Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
- Местоположение: Велинград
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Аз карам 20 годишен Орион и наскоро смених маслото на скоростната кутия.Колата е на около 300 000км. Мисля, че сега е много-много по-добре. Много хора ми казваха да не го сменям, но...Какво ще е това масло, което след 15-20 год. ще си е съхранило качествата ? Не вярвам в такава магия. Колата ти е по-нова, така че решавай какво да правиш. Аз сипах SHAMPION 75W90.
. May the FORD be with you !
PANZERLIED https://www.youtube.com/watch?v=SndPb5XohYM
PANZERLIED https://www.youtube.com/watch?v=SndPb5XohYM
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Аз като го смених в мото-пфое и като си взех колата едвам влизаха скоростите.Сега за моя радост след 1000 км колата се върна като предишното положение и съм доволен Това в книжката че не трябва да се бара маслото не е много случайно.Моята сабира 2.8 литра
Последна промяна от Kostadin21 на 13 юни 2011, 15:52, променено общо 1 път.
Всеки който няма пари за кола,кара форд!
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Само да добавя, че каквото и масло да сложиш, то няма да е същото като първоначално налятото. Без значение откъде го купиш. Като качества също ще е доста назад.
Хората са написали, че не се сменя и съм склонен да им вярвам. Още повече на кола на само 100к км и няколко години.....
Хората са написали, че не се сменя и съм склонен да им вярвам. Още повече на кола на само 100к км и няколко години.....
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Какво се разбира под "същото"?didoya написа:Само да добавя, че каквото и масло да сложиш, то няма да е същото като първоначално налятото.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
напротив ,апсолютно същото ще е ..didoya написа:Само да добавя, че каквото и масло да сложиш, то няма да е същото като първоначално налятото.
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Сменяйте щом ви влече и същевременно нямате проблеми с кутията, всеки си знае.
Производителя казва, че не се сменя, мисля че докато няма никакви симптоми от кутията е безмислено да се правят подобни упражнения - склонен съм на му вярвам.
Тук говорим за няколко годишна кола на 100к км, за не за 15 годишна кола милионник, на която каквото и да се смени няма да е грешен ход.
Производителя казва, че не се сменя, мисля че докато няма никакви симптоми от кутията е безмислено да се правят подобни упражнения - склонен съм на му вярвам.
Тук говорим за няколко годишна кола на 100к км, за не за 15 годишна кола милионник, на която каквото и да се смени няма да е грешен ход.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Колега, дублираме темата, но другата е голяма и очевидно си пропуснал някои мнения.didoya написа: Тук говорим за няколко годишна кола на 100к км, за не за 15 годишна кола милионник, на която каквото и да се смени няма да е грешен ход.
Източи маслото на една кутия на 100000 смесено каране, или на 150-200000 извънградско, и разгледай утайките. Не говорим за кола на милион километра, а за обикновена на 100 - 200 - 300 хиляди.
Кола на 100000 не може да се каже, че ще е изправна, между другото. Не се знае.
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Това е като оня ИмпосъбълМен, дето си купил една нова Фиеста и обяснява, че всички останали коли са бараки.
Ако трябва да се следват предписанията на Форд трябваше до сега да съм сменил спирачна течност, антифриз и като сменям дюзите да сменя и тръбите към тях. Не им вярвайте толкова на тия производители... Има неща, за които трябва да се следват предписанията, има такива, които и не е най-удачното нещо.
Е и VAG-овци има разбирачи, дето карат на extended life масло и го сменят на по 30к км, щото компютъра на колата така им казва. Под погледа ми е една шкода 2010 година на 60к км карана по тоя начин и от смяна до смяна гори по 500 мл масло... И пак - а е 2010 година на 60к км...
Но все пак - супер интересно ми е, както попитах и по-горе, какво се разбира под "същото като първоначалното".
Ако трябва да се следват предписанията на Форд трябваше до сега да съм сменил спирачна течност, антифриз и като сменям дюзите да сменя и тръбите към тях. Не им вярвайте толкова на тия производители... Има неща, за които трябва да се следват предписанията, има такива, които и не е най-удачното нещо.
Е и VAG-овци има разбирачи, дето карат на extended life масло и го сменят на по 30к км, щото компютъра на колата така им казва. Под погледа ми е една шкода 2010 година на 60к км карана по тоя начин и от смяна до смяна гори по 500 мл масло... И пак - а е 2010 година на 60к км...
Но все пак - супер интересно ми е, както попитах и по-горе, какво се разбира под "същото като първоначалното".
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 10 дек 2009, 21:49
- Модел на автомобила: Focus 2008 1.6 Duratec
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Относно маслото на кутията - това ми е трета кола, предишните 2: едната беше над 300к, другата над 500к, не им бях сменял маслото на кутията и нямаха никакви драми - и за тях се казваше, че не се сменя.
Фокуса му сменям масло, филтри и всички консумативи по разписание както са го дали - досега нямам драми, масло НЕ харчи, нито и има каквото и да било.
Склонен съм да вярвам повече на производител отколкото на форумни легенди, колкото и странно да звучи. Макар, че в Бг все се мислим за по-умни и по-хитри от другите. Прост юзер съм, засега не съм се подвеждал и съжалявал като спазвам предписанията на производителите за всяка техника, която съм имал.
А относно спирачната течност - сменя се на 2 години, защото е хигроскопична, поема вода с времето, почва да кипи на ниска температура, става агресивна. Резултата е по-калпави спирачки в някой момент, в който няма да очакваш. Също така бавно и сигурно разяждане на спирачните пътища.
Пак казах - големи хора сме, колата си е на всеки, кой каквото и както иска да сменя:) Просто изказвам мнение, по някаква случайност същото с това на производителя.
Фокуса му сменям масло, филтри и всички консумативи по разписание както са го дали - досега нямам драми, масло НЕ харчи, нито и има каквото и да било.
Склонен съм да вярвам повече на производител отколкото на форумни легенди, колкото и странно да звучи. Макар, че в Бг все се мислим за по-умни и по-хитри от другите. Прост юзер съм, засега не съм се подвеждал и съжалявал като спазвам предписанията на производителите за всяка техника, която съм имал.
А относно спирачната течност - сменя се на 2 години, защото е хигроскопична, поема вода с времето, почва да кипи на ниска температура, става агресивна. Резултата е по-калпави спирачки в някой момент, в който няма да очакваш. Също така бавно и сигурно разяждане на спирачните пътища.
Пак казах - големи хора сме, колата си е на всеки, кой каквото и както иска да сменя:) Просто изказвам мнение, по някаква случайност същото с това на производителя.
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Подкрепям те напълно!И аз смятам,че препоръките на производителя са на първо място.Всичко друго са легенди.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Колко бавно е сигурното разяждане на сп пътища от несменена сп течност? Общо взето имам поглед на коли до над 50 годишна възраст и не забелязвам проблем... включително съм рязал тръбичките. Производителят нали казва да сменяме течността и че има проблеми?
За скоростните кутии - опитът на много собственици в реалния свят с Ескорт, по-рядко фиеста, и Мондео до Мк2 е че между 150000 и 300000 се появяват първи забележими признаци на износване на някои лагери и други неща в ск кутии. Това не е от форума. Повреждат се лагер на първичния вал, лагери на диференциала, лагер на междинен вал. Повредите с изклчение на част от случаите с диференциала са изключително поради замърсено масло, или налято неподходящо (гъсто при ниски темп). Споменатите други причини за диференциала са повредени карета, но това е само на теория - като историята за неизвестното "бавно" на спирачните пътища. Не е ясно, докато металните частици, плуващи из маслото на кутията ти са факт. Няма да стигнем толкова далече и да извадим няколко грама масло от колата ти, но ако вземехме да го направим много вероятно щеше да ти е интересно. Дори с просто око се вижда, да не говорим с микроскоп или какъвто и да е начин за разделяне на фракции или утаяване.
Също в реалния свят кола, която се кара нормално, за десет години навърта 200000 - 300000. Максимално първите собственици в Германия държат колите си до между 7 и 15 години. 8 години е популярен момент (лично мое мнение) да си шитнеш любимата кола. Та защо производителят да го е грижа за следгаранционна кола, преминала в ръцете на човек от пазара на препродадените коли?
Това вече го писахме, в темата за масло на ск кутия май. Има още, мързи ме да го пиша пак. А има и оригиналното масло на ниска цена и няма какво да мислим - поне който си кара колата повече от 50-100 ооо км.
За скоростните кутии - опитът на много собственици в реалния свят с Ескорт, по-рядко фиеста, и Мондео до Мк2 е че между 150000 и 300000 се появяват първи забележими признаци на износване на някои лагери и други неща в ск кутии. Това не е от форума. Повреждат се лагер на първичния вал, лагери на диференциала, лагер на междинен вал. Повредите с изклчение на част от случаите с диференциала са изключително поради замърсено масло, или налято неподходящо (гъсто при ниски темп). Споменатите други причини за диференциала са повредени карета, но това е само на теория - като историята за неизвестното "бавно" на спирачните пътища. Не е ясно, докато металните частици, плуващи из маслото на кутията ти са факт. Няма да стигнем толкова далече и да извадим няколко грама масло от колата ти, но ако вземехме да го направим много вероятно щеше да ти е интересно. Дори с просто око се вижда, да не говорим с микроскоп или какъвто и да е начин за разделяне на фракции или утаяване.
Също в реалния свят кола, която се кара нормално, за десет години навърта 200000 - 300000. Максимално първите собственици в Германия държат колите си до между 7 и 15 години. 8 години е популярен момент (лично мое мнение) да си шитнеш любимата кола. Та защо производителят да го е грижа за следгаранционна кола, преминала в ръцете на човек от пазара на препродадените коли?
Това вече го писахме, в темата за масло на ск кутия май. Има още, мързи ме да го пиша пак. А има и оригиналното масло на ниска цена и няма какво да мислим - поне който си кара колата повече от 50-100 ооо км.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
той производителя е писал че не се сменя маслото ама е писал и още нещо - максимален пробег 250к км ( ще ви снимам книжката на кънекта ,при мондеото не го видях това ).. та за тия км е възможно да не се смени ,и после хвърляш колата .. то това е идеята на производителя инак ще фалира .. еле пък при автоматите съм се начел на филми в бмв форума всеки 3ти е с проблем в необслужваемата кутия ръчката също страда от старо масло - първите жертви са синхронизаторите на 1 и 2 ,почват да влизат трудно .. следва лагер на първичния вал .. рядко се стига до тотален отказ на кутията но изобилства от недобре работещи кутии при коли около 200к + .. при условие че маслото е 2 литра и е по 30 лв а смяната е елементарна - аз избрах да го сменя на мондеото ,и да ви кажа има разлика в смяната на предавките въпреки че и моята кола е още далече от 200к пробег .. според производителя също така не се ремонтират инжекторите ,турбото ,помпата - сменят се
- Kostadin21
- потребител
- Мнения: 514
- Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
- Местоположение: Петрич,Благоевград
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Снимай книжката да видя,аз живея в БГ,докато не видя,не вярвамAlexi написа:той производителя е писал че не се сменя маслото ама е писал и още нещо - максимален пробег 250к км ( ще ви снимам книжката на кънекта ,при мондеото не го видях това ).. та за тия км е възможно да не се смени ,и после хвърляш колата .. то това е идеята на производителя инак ще фалира .. еле пък при автоматите съм се начел на филми в бмв форума всеки 3ти е с проблем в необслужваемата кутия ръчката също страда от старо масло - първите жертви са синхронизаторите на 1 и 2 ,почват да влизат трудно .. следва лагер на първичния вал .. рядко се стига до тотален отказ на кутията но изобилства от недобре работещи кутии при коли около 200к + .. при условие че маслото е 2 литра и е по 30 лв а смяната е елементарна - аз избрах да го сменя на мондеото ,и да ви кажа има разлика в смяната на предавките въпреки че и моята кола е още далече от 200к пробег .. според производителя също така не се ремонтират инжекторите ,турбото ,помпата - сменят се
Всеки който няма пари за кола,кара форд!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: FOCUS масло скоростна кутия
Замяната на спирачната течност се извършва най-вече заради поетата вода от въздуха,понеже при интензивна работа на спирачките има възможност от завиране на водата и от там образуване на парови мехури и "омекване" на течността и загуба на спирачно усилие.На мен ми се е случвало преди години с моя Wartburg 353 да ми заври спирачната течност при едно слизане от връх Шипка с много натоварена кола.Не пожелавам на никого да изпита подобни усещания и затова смятам,че е препоръчително течността да се сменя редовно.Просто за повече сигурност,а не заради ръждясването на спирачните пътища и цилиндри.Освен това изобщо не е скъпа и процедурата не е сложна.diesel1.6 написа:Колко бавно е сигурното разяждане на сп пътища от несменена сп течност?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] и 73 госта