Предавателното число на две кутиии?
- mugurdi4
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 23 фев 2005, 19:33
- Модел на автомобила: EX-Ford Escort 1.6L-80PS/5800rpm;125Nm/3000rpm LPG '84
Ford Fiesta 1.4LPG '11 - Местоположение: София,България
- Status: Извън линия
Предавателното число на две кутиии?
Ей Берилий, гледам че имаш инфо за ск. кутия...аз също я сменях моята преди време...та тогава още не знаех за форум-а и изобщо за този сайт и ме пре...ха едни пишман майстори та ми смениха скоростната кутия понеже решиха че от там бил проблема Тъпанари...както и да е значи сложиха ми пак 5 ск. , но от дизел...проблемите бяха от фтулките на скоростите понеже са тефлонови и се изтъркват и не влиза първа, задна въобще както трябва ! Изръсиха ме с един куп пари, та въпроса ми е... ИМА ЛИ, И КАКВА Е РАЗЛИКАТА в предавателното число на двете кутиии? И на какво би указала влияние една подобна разлика>?
P.S Не ми се искаше да пускам нова тема, ако се наложи моля модераторите да я преместят, ако е наложащо! [/u]
paci:Какво заглавие да ти измисля като я преместя ?
Сега да не се разсърдиш на заглавието.
P.S Не ми се искаше да пускам нова тема, ако се наложи моля модераторите да я преместят, ако е наложащо! [/u]
paci:Какво заглавие да ти измисля като я преместя ?
Сега да не се разсърдиш на заглавието.
Създаден да бъде
FORD!
FORD!
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Определено им разлика във предавателните числа на двете кутии - въпроса е каква точно?
Дизеловата кутия определено е "по-дълга", което ще ти даде по-голяма максимална скорост на пета предавка, съоветно когато караш със 100 км./ч. оборотите ще ти са по-ниски от колкото с предишната скоростна кутия. Това пряко ще се отрази на разхода на гориво - на пръв поглед изглежда, че това ще доведе до икономия на гориво (една и съща скорост но двигателя работи на по-ниско обороти), но може да бъде и нож с две остриета! Двигателя ти може да не достатъчно мощен в даден диапазон от обороти, което от своя страна ще доведе до това, че ще си принуден да караш на по-високи обороти за да може създаденият въртящ момент да се предадена на асфалта, което пък води до по-висок разход.
"Дизеловата" кутия е направена специално за дизеловият двигател и предавателните й числа може изобщо да не паснат на мощностната характеристика на мотора ти...
Немога да кажа какъв точно ще е резултата, но в интерес на истината аз си купих нарочно дизелова кутия за направя експеримент (когато ми бъде готов новият двигател) - дори съм готов да направя "микс" от 1-ва и 2-ра предавка от бензиновата (1.4 моно) ми кутия и 3та, 4-та и 5-та от дизеловата (1.8d) ми кутия.
Бензиновата ми е с мооого къси предавки и затова залагам на 1-ва и 2-ра - по-добро ускорение. А с дългите 3та, 4-та и 5-та от дизеловата ми кутия целя по-висока максимална скорост и по-нисък разход съответно (може би , но разхода не е толкова на дневен ред като се има предвид мощността на двигателя). Дали експеримента ми ще е успешен ще покаже само времето! Но опредлено ще има достатъчно въртящ момент за ползвам дори и само "дизеловата" .
Дано съм бил полезен
Дизеловата кутия определено е "по-дълга", което ще ти даде по-голяма максимална скорост на пета предавка, съоветно когато караш със 100 км./ч. оборотите ще ти са по-ниски от колкото с предишната скоростна кутия. Това пряко ще се отрази на разхода на гориво - на пръв поглед изглежда, че това ще доведе до икономия на гориво (една и съща скорост но двигателя работи на по-ниско обороти), но може да бъде и нож с две остриета! Двигателя ти може да не достатъчно мощен в даден диапазон от обороти, което от своя страна ще доведе до това, че ще си принуден да караш на по-високи обороти за да може създаденият въртящ момент да се предадена на асфалта, което пък води до по-висок разход.
"Дизеловата" кутия е направена специално за дизеловият двигател и предавателните й числа може изобщо да не паснат на мощностната характеристика на мотора ти...
Немога да кажа какъв точно ще е резултата, но в интерес на истината аз си купих нарочно дизелова кутия за направя експеримент (когато ми бъде готов новият двигател) - дори съм готов да направя "микс" от 1-ва и 2-ра предавка от бензиновата (1.4 моно) ми кутия и 3та, 4-та и 5-та от дизеловата (1.8d) ми кутия.
Бензиновата ми е с мооого къси предавки и затова залагам на 1-ва и 2-ра - по-добро ускорение. А с дългите 3та, 4-та и 5-та от дизеловата ми кутия целя по-висока максимална скорост и по-нисък разход съответно (може би , но разхода не е толкова на дневен ред като се има предвид мощността на двигателя). Дали експеримента ми ще е успешен ще покаже само времето! Но опредлено ще има достатъчно въртящ момент за ползвам дори и само "дизеловата" .
Дано съм бил полезен
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Точно така ск.кутия за дизелите е предвидена за бавнооборотни мотори с голям въртящ момент още в ниските обороти /голяма част от дизеларките разполагат с ~ 80% от въртящия си момент още след 1500 об/мин., но поради тежките им част, по-дългия ход на буталата и завишения вибрационнен фон започват да изпитват трудности след 4500об., докато бенз. двг. започва да се чувства добре след 2500об./ При директна замяна на б. двг да се сложи ск. кутия от дизел се получава ефект горе-долу кат, че постоянно си возиш двама човека на задната седалка /абе мъчи си се моторчето/.
Това горе описаното е проверено нагледно на един МБ 200Е, видял младостта си в Италия, където бая е пилил гуми и ск. му кутия беше абсолютно мъртва. Та disс бих те посъветвал и трета скорост да ти е от бензиновия модел, защото предполагам, че ако си 1.4 ще изпитваш трудности по наклон на 3-та.
Иначевероятно ще рализираш икономия, но едвали ще е повече от 1л., а колкото до въпроса за макс. скорост предполагам, че ще се увеличи, но не много защото съпротивлението след 180км/ч. нараства много, а двг. ти все пак не е много мощен.
Това горе описаното е проверено нагледно на един МБ 200Е, видял младостта си в Италия, където бая е пилил гуми и ск. му кутия беше абсолютно мъртва. Та disс бих те посъветвал и трета скорост да ти е от бензиновия модел, защото предполагам, че ако си 1.4 ще изпитваш трудности по наклон на 3-та.
Иначевероятно ще рализираш икономия, но едвали ще е повече от 1л., а колкото до въпроса за макс. скорост предполагам, че ще се увеличи, но не много защото съпротивлението след 180км/ч. нараства много, а двг. ти все пак не е много мощен.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Предполагам, че са различни - все пак колите са с различна маса и би трябвало предвките така да се подберат, че да осигуряват максимално оптимално съотношение между тежестта и въртящият момент на двг. за да се получи динамично движение и нисък разход. Поне за фиестата сигурно е различна тя нали е чист дизел, а и двг. отсег е доста по-малък и ще трябва да е доста по компактна като конструкция.
Но предполагам, че на ескорт ТДИ след `94г. и на мондеото са еднакви, но не съм сигурен.
Но предполагам, че на ескорт ТДИ след `94г. и на мондеото са еднакви, но не съм сигурен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 109 госта