ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
nikolaicm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 05 мар 2007, 18:54
Модел на автомобила: ford mondeo
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Мнение от nikolaicm » 15 юли 2011, 21:48

Здравейте,притежавам мондео 1,6 бензин.Днес установих,че имам теч от дупчицата на водната помпа,какъв ти теч направо ручи и аз започнах полека да разглабям.Оказа се,че всичко трябва да се разглоби включително и ангренажа,но както всеки един който не е пипал и аз направих грешка и завъртях разпределителните валове без ремъка и без да бележа.Въпросът ми е следния:може ли някой да ми каже как да намеря ГМТ на разрледелителните валове, на шайбата на коляновия вал разбрах,но на тях немога да се ориентирам.Може ли да го направя без да свалям капака.Предварително благодаря!!!

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Мнение от иво г. иванов » 15 юли 2011, 23:22

Първо се запознай с белезите на зъбните колела на двата разпределителни вала. Няма да стане без да сваляш
капака на главата. Ако не греша/някой да ме поправи/ те интересува ГМТ на първи цилиндър, при такт-
сгъстяване/нагнетяване/ и запалване, при което всички клапани на този цилиндър са затворени.
Хода на буталото можеш да си контролираш с шублер през отвора за свещта.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Мнение от baro » 15 юли 2011, 23:53

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=44169" onclick="window.open(this.href);return false; Ето тука е писано как става ,даже има и снимков материал .Без да махнеш капака на клапаните не става.

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Мнение от иво г. иванов » 16 юли 2011, 00:21

В напомнената тема става въпрос за ролки и ремъци и от графиката се вижда само как са фиксирани разпр.
валове за затягане на зъбното колело към тях, при евентуален демонтаж на валове. А колегата от Плевен
иска да си направи центровка на работата на двигателя.
Ники, спомних си че за тази работа ще ти е нужно и специално приспособление- дорник за фиксиране на
шайбата на коляновия вал.


P. S. И не разбрах защо темата бе променена на" ГМТ на разпр. валове". Нали търсим края на хода на бутало?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

nikolaicm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 05 мар 2007, 18:54
Модел на автомобила: ford mondeo
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Мнение от nikolaicm » 16 юли 2011, 08:12

Благодаря много колеги!

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Мнение от baro » 16 юли 2011, 14:47

иво г. иванов написа:В напомнената тема става въпрос за ролки и ремъци и от графиката се вижда само как са фиксирани разпр.
валове за затягане на зъбното колело към тях, при евентуален демонтаж на валове. А колегата от Плевен
иска да си направи центровка на работата на двигателя.
Ники, спомних си че за тази работа ще ти е нужно и специално приспособление- дорник за фиксиране на
шайбата на коляновия вал.


P. S. И не разбрах защо темата бе променена на" ГМТ на разпр. валове". Нали търсим края на хода на бутало?
Не искам да се заяждам но нали това пита човека и аз му показвам нагледно как трябва да си зацепи разпределителните валове ,защото ги е разбутал след като е снел ремъка.И такова ГМТ на разпределителни валове няма ,но става ясно ,че човека пита как да си зацепи ремъка. _friends_

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Мнение от specialista » 16 юли 2011, 20:46

Обяснете му го по разбираемо на човека! На колелетата на валовете няма белези! Те се блокират със планка след като се свали капака на клапаните.Коляновия вал на белег валовете блокирани и болтовете които стягат колелетата към валовете охлабени така че да може да се движат.Слага се новия ремък обтяга се и тогава се стягат болтовете на колелетата към валовете.
Мисля че е ясно вече!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

nikolaicm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 05 мар 2007, 18:54
Модел на автомобила: ford mondeo
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Мнение от nikolaicm » 15 сеп 2011, 13:40

Малко късно,но все пак БЛАГОДАРЯ колеги!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта