Страница 1 от 1

ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Публикувано: 15 юли 2011, 21:48
от nikolaicm
Здравейте,притежавам мондео 1,6 бензин.Днес установих,че имам теч от дупчицата на водната помпа,какъв ти теч направо ручи и аз започнах полека да разглабям.Оказа се,че всичко трябва да се разглоби включително и ангренажа,но както всеки един който не е пипал и аз направих грешка и завъртях разпределителните валове без ремъка и без да бележа.Въпросът ми е следния:може ли някой да ми каже как да намеря ГМТ на разрледелителните валове, на шайбата на коляновия вал разбрах,но на тях немога да се ориентирам.Може ли да го направя без да свалям капака.Предварително благодаря!!!

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Публикувано: 15 юли 2011, 23:22
от иво г. иванов
Първо се запознай с белезите на зъбните колела на двата разпределителни вала. Няма да стане без да сваляш
капака на главата. Ако не греша/някой да ме поправи/ те интересува ГМТ на първи цилиндър, при такт-
сгъстяване/нагнетяване/ и запалване, при което всички клапани на този цилиндър са затворени.
Хода на буталото можеш да си контролираш с шублер през отвора за свещта.

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Публикувано: 15 юли 2011, 23:53
от baro
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=44169" onclick="window.open(this.href);return false; Ето тука е писано как става ,даже има и снимков материал .Без да махнеш капака на клапаните не става.

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Публикувано: 16 юли 2011, 00:21
от иво г. иванов
В напомнената тема става въпрос за ролки и ремъци и от графиката се вижда само как са фиксирани разпр.
валове за затягане на зъбното колело към тях, при евентуален демонтаж на валове. А колегата от Плевен
иска да си направи центровка на работата на двигателя.
Ники, спомних си че за тази работа ще ти е нужно и специално приспособление- дорник за фиксиране на
шайбата на коляновия вал.


P. S. И не разбрах защо темата бе променена на" ГМТ на разпр. валове". Нали търсим края на хода на бутало?

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Публикувано: 16 юли 2011, 08:12
от nikolaicm
Благодаря много колеги!

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Публикувано: 16 юли 2011, 14:47
от baro
иво г. иванов написа:В напомнената тема става въпрос за ролки и ремъци и от графиката се вижда само как са фиксирани разпр.
валове за затягане на зъбното колело към тях, при евентуален демонтаж на валове. А колегата от Плевен
иска да си направи центровка на работата на двигателя.
Ники, спомних си че за тази работа ще ти е нужно и специално приспособление- дорник за фиксиране на
шайбата на коляновия вал.


P. S. И не разбрах защо темата бе променена на" ГМТ на разпр. валове". Нали търсим края на хода на бутало?
Не искам да се заяждам но нали това пита човека и аз му показвам нагледно как трябва да си зацепи разпределителните валове ,защото ги е разбутал след като е снел ремъка.И такова ГМТ на разпределителни валове няма ,но става ясно ,че човека пита как да си зацепи ремъка. _friends_

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Публикувано: 16 юли 2011, 20:46
от specialista
Обяснете му го по разбираемо на човека! На колелетата на валовете няма белези! Те се блокират със планка след като се свали капака на клапаните.Коляновия вал на белег валовете блокирани и болтовете които стягат колелетата към валовете охлабени така че да може да се движат.Слага се новия ремък обтяга се и тогава се стягат болтовете на колелетата към валовете.
Мисля че е ясно вече!

Re: ГМТ на разпределителните валове ПОМОЩ!!!

Публикувано: 15 сеп 2011, 13:40
от nikolaicm
Малко късно,но все пак БЛАГОДАРЯ колеги!