Страница 1 от 2
Много лошо придръпва
Публикувано: 05 юли 2006, 00:10
от веден
Колеги, от няколко дена не мога да си намеря място - нещо много лошо става - при съвсем малко подадена газ двигателя изпада в някакво объркано състояние, ако съм в движение придръпва, ако е на място се дави. Когато вдигна по-високи обороти (разбирай подадена поевече газ) нещата плавно се оправят, но това не е решение защото в преходен режим е много зле. Смених въздушен филтър - никакъв ефект, бензиновия също не е много стар. Ако някой има мнение , чакам го с нетърпение . Предварително благодаря.
Публикувано: 05 юли 2006, 01:16
от kotyo
Много е вероятно да смуче въздух след MAF сензора,съответно той не го отчита , сместа е бедна и двигателя се държи по описания идиотски начин. Най-осезателно е на студено и до 2000-2500 об., по-нагоре количеството на неотчетения въздух става пренебрежимо малко спрямо основното и поведението му се нормализира. Малко гресчица по снадките на въздуховода и внимателното притягане на скобите направиха чудеса в моя случай. Не вреди и да си почистиш MAF-а, ако не е чистен скоро. За съжаление същите симптоми са и при скапани свещи или кабели, а там пролема се решава по-лесно, но и доста по-скъпичко... На мен ми се размина, добре че бях по-упорит в експериментите.
Успех!

Публикувано: 05 юли 2006, 01:30
от snaiperisto
Taka става при кофти кабели , ако можеш вземи други за проба...аз ги оправям тия работи като ги раздърпвам насам-натам...и много тиксо .
Публикувано: 05 юли 2006, 09:18
от Манияка
То као са му сгъбясали кабелите изобщо няма да работи както трябва.Ще му прекъсва все едно са му отишли свещи.Нещо друго ше е.
Публикувано: 06 юли 2006, 15:31
от веден
Колеги благодаря за мненията, ще търся паразитен въздух. Проблема ми обаче се разширява - преди като изключех от скорост в движение оборотите падаха на 1000 , а сега започнаха да стоят на 1500, чак след като спра и изминат още 10-15 сек. падат под 1000. Това може ли да е също от паразитен въздух. Мисля си и друго - може ли да влиза въздух по оста на дроселовата клапа(разбито гнездо), едно време при карбураторите това беше популярен проблем. Очаквам мнения.
Публикувано: 06 юли 2006, 16:11
от buhap
Огледаи и за сцепен маркуч.Незнам защо, но на моята колесница се цепи маркуча от клапана за вентилациа на резервоара до смукателниа колектор
Публикувано: 06 юли 2006, 16:25
от chains
Така значи,ако от някъде системата ти не е добре херметизирана и влиза въздух, който не е отчетен от дебетомера компа направо се шашка и не може да изчисли точна смес и се получават описаните от теб симптоми. Също така те може да си получат и ако самия дебитомер е тръгнал да умира.
Може и проблема да се корени в свещите и/или кабелите, но тогава колата проявява тези проблеми най-вече докато е студена или е влажно, а после като загрее те поотшумяват /обаче разхода на гориво се вдига и то доста/.
Провери си и електронния смукач - той има датчик който следи за достигнатата тмпература от двг. и контролира колко да е отворена клапата - при описаните от теб симптоми дори бих казал, ч най-вероятно дори проблема да се корени в смукача. Датчика му с времето започвада губи чувствителността си и в един момнт започва да дава грешни показания и да поддържа клапата не докрай отворена и по този начин да се получава леко богата смес, която да дави мотора; а може и самия смукач, да се езамърсили и/или амортизирал и да не връща докрай - обърни внимание как ти работи колата сутрин, ако студена е по-добре и със загряването проблемите започват да се влошавт - значи това е проблема със сигурност. Характеризира се с лоша и неравномерна работа на двг. /отзад аспуха става черен от сажди/ , липса на мощност и динамика и завишен разход.
Публикувано: 06 юли 2006, 16:42
от веден
Благодсаря Chains, но би ли казал при моя двигател кое точно е електронния смукач и къде има за почистване по него.
Публикувано: 06 юли 2006, 18:17
от chains
Точно при твоя не съм сигурен къде е /този проблем го имах с един голф/, но предполагам, че е някъде около инжекциона, но за това трябва да попиташ някой от колегите с бенз двг.
Публикувано: 06 юли 2006, 20:48
от kotyo
Ролята на смукач играе стъпковото моторче за ниските обороти. То подава допълнителния въздух, а сместа се регулира от компа според данните получени от датчика за температурата на охлаждащата течност (един единствен за всичко,освен за уреда на таблото-той си има собствен). Ако той лъже, сместа ще е нередовна при всички режими. Естествено при преходните е най-зле. Провери цвета на свещите - черни ли са ,работата е ясна. Моите са си белички дори и при студен двигател, работил половин минута.
Все пак провери първо за утечки по смукателния колектор, моя правеше абсолютно същите глупости и малко профилактика реши проблема тотално.

Публикувано: 06 юли 2006, 21:47
от jordan_1
Колега и аз имах подобен проблем. Прекъсваше при преминаване от малки на високи обороти. Проблема бе 250 мл. вода около свещите. Беше се напълнил при едно миене, малко почистване подсушаване и всичко е ОК.
Публикувано: 06 юли 2006, 23:19
от веден
Благодаря на Всички за отзивите. А бе то това прословуто стъпково моторче за ниските обороти не е никакво моторче, аз съм го отварял, то си е един нищо и никакъв електромагнитен клапан , и съм го пръсксал и съм го почиствал и все тая. А колкото до варянта с водата около свещите - това го преживях в началото след първото и последно миене на двигателя с вода. Проблема е , че проблема ми продължава, нещо повече - не ми дава да изфорсирам след като съм премитнал от първа на втора например - забива и плавно и бавно се съвзема . Изобщо давайте мнения , че е много гадно. Предварително благодаря.
Публикувано: 06 юли 2006, 23:40
от Манияка
Виж под въздушния филтър ,точно преди клапата за въздуха.Той е отделно от клапана.Махнеш ли филтъра и се вижда,но е труден за ремонт.
Публикувано: 06 юли 2006, 23:55
от веден
Колега Манияка, почти не разбирам за какво говориш - аз при въздушния филтър нямам клапа, там е само МАF-а и нищо друго. Да не би пък нещо да не съм догледал, кажи пак.
Re: Много лошо придръпва
Публикувано: 07 юли 2006, 09:30
от kEFi
веден написа:Колеги, от няколко дена не мога да си намеря място - нещо много лошо става - при съвсем малко подадена газ двигателя изпада в някакво объркано състояние, ако съм в движение придръпва, ако е на място се дави. Когато вдигна по-високи обороти (разбирай подадена поевече газ) нещата плавно се оправят, но това не е решение защото в преходен режим е много зле. Смених въздушен филтър - никакъв ефект, бензиновия също не е много стар. Ако някой има мнение , чакам го с нетърпение . Предварително благодаря.
Колега, преди да почне да се държи така - как беше?
Какво е пипнато - ако се сещаш и можеш да го свържеш е промяната?
Имаше ли АГУ?
Кога последно си минавал диагностика и как са били инжекторите+състояние на датчиците (отчитат и дебитомер, и ланбда...)
...изведнъж ли почна или малко по малко?
Питам, защото причините може да са от различно естество и всеки, който ти даде отговор може и да е прав, но пък да не ти е в помощ (само ортак на джоб)...
Публикувано: 07 юли 2006, 10:33
от buhap
Сещам се за още нещо -остаряла ламбда(бавна)сонда подаваща данни с закъснение
Публикувано: 07 юли 2006, 12:32
от веден
kEFi на бензин съм ; диагностика не съм минавал много отдавна защото последния път нищо не ми откри компютъра ; преди да започне да ми прави тези проблеми беше общо взето добре, но от време на време ми забиваше при подаване на газ след изфорсирване (напр. при преминаване от първа на втора). Сипвал съм Лику Моли за почистване на дюзите и то преди около 1000 км. Свещите ми са Бош на около 17000 км. Ръба на ауспуха е чер. Откачах акумулатора да се изтрие паметта и после като го закачих ми направи впечатлени е , че докато го чаках да работи на място на 2-3 пъти оборотите пропадаха.
Ще ти бъда благодарен ако дадеш мнение .
Публикувано: 07 юли 2006, 14:42
от ikov_vr
на мен лично ми беше така под скоросната кутия имаше некво амортисиорче като го махнах спря да придръпва
Публикувано: 07 юли 2006, 20:22
от kEFi
Уффф, колега...сложно е така...
Според мен е добре да си направиш една пълна диагностика в МП - комп, запалителна система (вкл.датчици, отваряне на инжектори, ламбда, CPS датчик....), компресия, свещи, кабели, форивна система-налягане... и каквото се сетиш! Ама упорствай и питай! Дръж да си до колата, а не в кафето. Струваше около 35-45лв....
Най-малкото ще отхвърлим доста неща!
Публикувано: 07 юли 2006, 22:27
от muko
Няма никаква полза от диагностиката в МП - правих си на Мондеото - седях до "майстора", който се бореше с техниката, но тя победи. Накрая каза, че трябва да ми пише още нещо, защото е загубил много време и малко пари ще платя, та ми писа почистване на МАФ-а - без ефект. Говоря за МП - Люлин. За успокоение до мене беше Волвото на Холандската посланичка със същия проблем и пак без ефект, та шофьора му каза , че ще ходи в сервиза в Солун!

Горчивата истина е, че сам трябва да елиминираш една по една причините / МАФ-а, ламбда сондата, инжекторите и пр./
