Страница 1 от 1

Нестабилни обороти.

Публикувано: 05 авг 2011, 09:17
от bodurov
Здравейте!Вече няколко пъти ми се появява следния проблем.При изключване от скорост,нормално е оборотите да са около 1000 и при пълното спиране на колата да се понижат до нормалните 800,но при мен в момента падат до 300-400об/мин/ а понякога дори и гасне/ и после ги вдига до 700- 800.Това го прави вече за 3-4 път,оправя се и след месец-два пак.Някакви идеи от какво може да е,или да отивам на тест на мотора при специалисти.Лошото е,че като отида може да не го покаже.Мотора е zetec 1600/101ps

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 05 авг 2011, 10:39
от bmitev
Прилича на проблем с въздушно-горивната смес. При газифицираните коли е признак за разцентрована газова. Ако караш на бензин - може някой датчик да му е време за смяна (провери ламбда сондата)

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 05 авг 2011, 15:43
от Любо
Ако ти го прави на бензин:
Почисти и клапана за празния ход и му почисти и напръскай буксата с контактен спрей.
Друг евентуален виновник MAF сензиора - за него има изписано много във форума!
Въздушен филтър скоро сменял ли си? Ако не си смени го.
При фокуса не съм сигурен че има, но провери VSS - датчик да скорост - буксата му почисти и напръскай с контактен спрей, а може и да провериш стойностите, все пак да е сигурно, че работи.
Ако ти го праи на газ - освен горните, мембраните на изпарителя от колко време не са сменяни? Ако са на няколко години е твърде вероятно да са за смяна.

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 05 авг 2011, 18:21
от bodurov
Благодаря за отговорите.Карам само на бензин.Мафа го знам,но другите датчици не знам къде са.Ще отворя сервизното ръководство да почета малко.Въздушния съм го сменял,ама то на тия прашуляци,знае ли човек.

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 15 авг 2011, 10:48
от bodurov
Здравейте отново.Само искам да споделя,че проблема си остава.Вчера като ходихме на плаж,на всяко изкл.от скорост и каране по инерция колата угасваше или оставаше на не повече от 400 об/мин.Днес почистих клапана за въздуха и го изпробвах с 12в,като че ли работи нормално.Сега нещата се пооправиха,но мисля,че не е нормално всичко.Четох теми за подобни проблеми и някъде се споменаваше за смукване на въздух.Като се заслушах,чувам някакво съскане,а при подаване рязко на гас се чува ясно смучене на въздух някъде около дроселова клапа или там някъде,но не мога да определя.При рязко подаване се чува и двигателя леко се зачудва какво да прави.Моля някой решил този проблем за помощ./мотора е 1,6 16v 100p.s./

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 16 авг 2011, 13:36
от Любо
Значи вероятно си открил проблема - нерагламентирано смуче въздух.
Огледай всички вакуумни маркучи и намери виновника. Виж откъде е излязъл или го затапи го са нещо (болт), или го прегъни на две и го овържи стегнато с нещо (тел, премерно би свършил работа)

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 16 авг 2011, 14:59
от bodurov
Днес пак се ослушвах и като че ли се чува от един маркуч.по-точно от съединението на регулатора за налягане за излишното гориво ама по този маркуч тече бензин,а вакума е от другата страна.

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 17 авг 2011, 09:23
от Revell
Маркуча между всмукателния колектор и клапана за налягането трябва да е сух. Ако има бензин в него, значи е пробил клапана. При мен се беше случило това. В резултат хвърляше бензин в колектора и обохатяваше сместа.

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 17 авг 2011, 09:41
от bodurov
Благодаря.Това поне е лесно за проверка.

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 21 фев 2012, 18:54
от hr_georgiev
Колега оправи ли проблема? Кажи какво откри че и аз имам подобен проблем, но не мога да намеря не регламентирано засмукване на въздух. Беше писал че: "Като се заслушах,чувам някакво съскане,а при подаване рязко на гас се чува ясно смучене на въздух някъде около дроселова клапа или там някъде,но не мога да определя" и при мен е така, но мои познати казват, че това е нормално. Моля и други колеги да кажат дали при тях се чуват такива звуци т.е. засмуквания или да разглобявам и да гледам по от близо :(

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 22 фев 2012, 16:02
от bodurov
В крайна сметка при мен проблема е бил в клапана за празен ход.Отново го свалих и накиснах в АМВ,после с WD40 и след процедурата проблеми вече няма нито лято нито зима.Успех!

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 22 фев 2012, 20:19
от b1r1b1ty
В момента карам с извадена букса на ВСС датчика за скороста и нямам проблеми с гаснене.
Извади си буксата и покарай може да е от него.

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 23 фев 2012, 20:05
от sharky_ssm
Колеги това на форда да има нестабилни обороти май е редовен проблем. Моят е почти същия, работеше добре на бензин и се колебаеше на газ(докато е студена или загрее малко повече), но миналата седмица свалях акумулатора да помогна на колега в беда насред снежните пътища, и след това щом махна крака от педала на газта падат долу и често гасне. При огледа се беше прекъснала едната жичка на сензора отдолу след маf-a, свързах я пак но промяна няма, всички вакуми са здрави та ще чакам да се позатопли и ще се разглобява всичко. :wink:

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 24 фев 2012, 10:12
от bodurov
sharky_ssm написа:Колеги това на форда да има нестабилни обороти май е редовен проблем. Моят е почти същия, работеше добре на бензин и се колебаеше на газ(докато е студена или загрее малко повече), но миналата седмица свалях акумулатора да помогна на колега в беда насред снежните пътища, и след това щом махна крака от педала на газта падат долу и често гасне. При огледа се беше прекъснала едната жичка на сензора отдолу след маf-a, свързах я пак но промяна няма, всички вакуми са здрави та ще чакам да се позатопли и ще се разглобява всичко. :wink:
Това при теб мисля,че не е проблем,защото след сваляне на акумулатора се губят настройки на компа и после се обучава.Има теми за това в форума.Мисля,че след запалване колата трябва да е загряла после се подържаха около 1250 об/мин за 2-3 минути и после каране около 20 км в различни режими/градско,извънградско.Моля да ме извините ако греша цитирам по памет.

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 24 фев 2012, 19:40
от b1r1b1ty
sharky_ssm написа:Колеги това на форда да има нестабилни обороти май е редовен проблем. Моят е почти същия, работеше добре на бензин и се колебаеше на газ(докато е студена или загрее малко повече), но миналата седмица свалях акумулатора да помогна на колега в беда насред снежните пътища, и след това щом махна крака от педала на газта падат долу и често гасне. При огледа се беше прекъснала едната жичка на сензора отдолу след маf-a, свързах я пак но промяна няма, всички вакуми са здрави та ще чакам да се позатопли и ще се разглобява всичко. :wink:
Дръж 30 секунди на контакт,след това 2-3 мин. на 1200 оборота на празен ход и понавърти 8-10 километра в различн режим на работа,ще се оправи както ти е била преди да смъкнеш акумолатора.А ако пак ти гасне дръпни буксата на ВСС датчика да видиш как върви тогава,при мен си пролича веднага разликата.

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 24 фев 2012, 21:30
от sharky_ssm
Благодаря, още утре ще го пробвам _friends_

Re: Нестабилни обороти.

Публикувано: 25 мар 2015, 20:40
от s_toshkov
И аз като че ли откривам подобен проблем ......Не ми е гаснала досега на празен ход нито на газ нито на бензин, но леко ме дразни >всъшност промяната на обороти е едва доловима....

Форд Фокус 1,6 ,101 к.с., 2000г

След като загрее на свободен ход усещам как оборотите се вдигат да кажем от 800 до 830 (840) и пак на надолу до 800 , все едно е синосуида , нагоре-надолу-нагоре -надолу

Един път ми се случи на студен двигател да запали с тресене ....

Свещите съм ги сменил с нови .Това моторче или клапа ли е IAC което е от пред пред мотора го почистих и измих много добре с обезмаслител - що чернилка и гадория изтече от там....След това изплакнах с топла вода, но не смазах вътре със смазка , следвах инструкциите от тази тема
http://fordbg.com/forum/dvigatel-skoros ... -valve%29/

Някъде четох че се накисвало в разредител и се държало цяла нощ.Така ли е ?

Като работи на празен ход май ми се счува някакво съвсем леко съскане ...., но дали е така или си внушавам не знам

Къде са точно тези вакум маркучи за да ги проверя , колко общо са ?

Възможно ли е да е от това ? Какво друго да проверя или за такъв дребен проблем да не се занимавам

Малко перфекционист си падам и такива дребни нещица могат да ме побъркат....