Страница 1 от 1
Луфт в задвижващия механизъм в скоростната кутия
Публикувано: 21 авг 2011, 06:58
от emilio24
Здравейте,колеги и колежки Фордаджии.На скоро станах горд собственик на Мондео 1.8 тд 2000 година .Още при покупката констатирах луфт в скоростния лост повече от обичайното,а именно при движение на лоста от 3 към 4-та скорост,както и при 1 и 5-та ,а също така и задна.Луфта се основава във надлъжна посока ,като скоростите вкл.нормално,но като ,че ли не им достига малко ,особено на 1-та.При вкл.на задна скорост,която вкл.нормално и връщане на лоста в обратна посока констатирах,че изгасват светлините за задна скорост ,като същата си остава редовно зацепена и колата си върви.Скоростния лост задвижва с жила 2-е на брой механизма в скоростната кутия,като същите нямат луфт.Луфта идва от вертикалното лост че намиращо се на кожуха на скоростната кутия с нещо,като противотежест на него в горния край,намиращо се точно под въздушния филтър.Моля за вашите съвети,Благодаря.
Re: Луфт в задвижващия механизъм в скоростната кутия
Публикувано: 21 авг 2011, 10:30
от ЯЛТА
Има износване някъде по превключващия механизъм-увеличени луфтове.
Re: Луфт в задвижващия механизъм в скоростната кутия
Публикувано: 21 авг 2011, 12:36
от emilio24
От наблюденията ми до момента извода е ,че това е от лоста на скоростната кутия,който задвижва от 4-та към трета ,респективно от свободна към 1-а и 5-а скорост,като задна и 4-та вкл.без проблем но при вкл.задна и обиране на луфта в посока на изкл.на задната скорост светлините и изгасват,а скороста си остава зацепена,което говори,че луфта не е в самите синхронизатори ,а предимно в задвижващият ги механизъм и то за 1-а 3-а и 5-а скорост.Задна и 4-та нямат проблем!!!

Ако някой разполага със снимков материал или чертежи на самият механизъм ще му бъда благодарен ако ми предостави такива.
Re: Луфт в задвижващия механизъм в скоростната кутия
Публикувано: 21 авг 2011, 14:52
от emilio24
Колеги,открих проблема.Състои се в следното-там,където е края на едното от двете жила , по-конкретно горната ос със жилото влизаща в скоростната кутия или по-скоро в механизма за задействане на светлините за заден ход ,а от там на долу и към скоростната кутия самата осичка завършва с шестограм (6) на който има лостче с пвц втулка,която служи,като плъзгач и която е част от механизма.Та именно това лостче с (6) шестограма се е появил луфт между оста и лостчето от който съответно произлиза и този луфт.Днес не спях да довърша начинанието поради леко усложнена обстановка с времето ми но през идващите дни ще го довърша и ще пиша за резултата!!!Не се плашете от тези ремонти,хора са измислили колите ни и пак хора ги ремонтират!!!