Пак се скъса жилото на съединителя! Причнини и как се сменя?
Публикувано: 01 сеп 2011, 02:10
Здравейте, колеги!
Пак се случи - за 3-ти път оставам на пътя с Escort 1.8 TD 96' заради жилото на съединителя!
Миналото лято скъса жило и счупи тресчотка (отвратително трудна за смяна).
Зимата се откачи жилото, заедно с инерционната тежест на вилката на скоростната кутия (отново го закачих - фасулска работа).
Днес закъсах със скъсано на около 15-20 см от края към педала жило.
От 2-3 седмици скоростите все по-трудно влизат и периодично ми се налагаше да донатягам тресчотката на съединителя. Само така успявах да компенсирам късащото се и разтягащо жило... Първоначално си мислех, че жилото се откача заедно с "тупуза" (маховика), който е на вилката на скоростната кутия. Изобщо не ми хрумна идеята, че може би се къса...
Пък хем го гледах, суках, умувах миналия уикенд - и не го видях (заподозрях)
Понеже жилото се скъса точно на смрачаване, изтиках колата на един паркинг и я зарязах там.
Сега следват проблемите:
1. В Германия съм, с Български номера.
2. Колата е на 6-7 км. от вкъщи.
3. Болен съм (на антибиотици, с темепература, в болнични) и изобщо не съм в състояние да я ремонтирам в близките дни.
4. Не съм точно сигурен дали само жилото е заминало или имам и тресчотка за смяна (в тъмното не я огледах).
5. Нямам никаква идея как да я докарам пред вкъщи на собствен ход.
Малко пояснение: на запален двигател и играейки си с газта се опитах да вкарам първа, втора (неуспешно) и трета. Когато натисках лоста леко към 3-тата (без изобщо да подавам газ) колата почваше едва-едва да пъпли с 5-10 км/ч. Колкото повече бутах лоста към третата, толкова повече автомобила се ускоряваше. При това никакви патологични шумове на се чуваха. Така се паркирах на близкия паркинг. Гаджето обясняваше, че при тази маневра излизал черен дим от ауспуха - нормално ли е?
Кажете ми има ли някакъв шанс и как точно да успея да я вкарам на 2-ра или 3-та и да я довлека до вкъщи? Ще стане ли на собствен ход без да скапя скоростна кутия, съединител или изроня зъби?
Или да хващам тукашната българска чета и да ме теглят?
Относно смяната на жилото: Четох в книгата на H. R. Ethold "So wird's gemacht" (Ремонт, Екплоатация и Поддръжка на Ескортите след 1990), има я из форума, .pdf 62 МВ, че не би трябвало да е трудно:
- изтеглям старото жило
- гресирам и прекарвам новото откъм двигателя, т.е. от скоростната кутия започвам да вкарвам края, който се закача на педала
- отпускам тресчотката и закачам жилото за нея
- закачам другия край на скоростната кутия
- регулирам тресчотката
Обаче, тъй като веднъж съм сглобявал тресчотка с "домашния" механик, ми е понятно следното: Тя може да заклини; Освен това над скоростната кутия жилото тръгва в "маркуч" - ОК; После обаче се появява една права 15-20 см метална тръба, която превежда жилото през преградата двигател-купе. И май точно там някъде ми се къса жилото, т.е. там има някакво съпротивление...
Така ли се прекарва жилото? Къде може да блокира? Ще се справя ли сам?
Съвсем естествено идва въпроса: Защо жилото се къса?
Майсторите характеризират съединителя като тежък и твърд - оригиналния е, на 15 год. и 190 000 км. От няколко години, когато в задръстванията я пусна да пъпли на 1-ва или 2-ра , чувам как пружите, притискателя и каквото там друго има трака и шуми. Така е съединителя и на стария Ескорт от профила. Извод: тръгнал е, обаче все още не заминал съвсем - не приплъзва, даже на 3-та върти гуми.
Из форума четох, че тежкия съединител може да бъде причината за скъсаните жила, а именно прекалено голямото усилие когато натискаме педала и триенето някъде по хода на жилото му.
Какво ще ме посъветвате? Сам ли да се захващам със смяната на жилото?
Някакви идеи защо в рамките на една година (22 000 км.) се къса за втори път?
Поздрави
Светльо
Пак се случи - за 3-ти път оставам на пътя с Escort 1.8 TD 96' заради жилото на съединителя!
Миналото лято скъса жило и счупи тресчотка (отвратително трудна за смяна).
Зимата се откачи жилото, заедно с инерционната тежест на вилката на скоростната кутия (отново го закачих - фасулска работа).
Днес закъсах със скъсано на около 15-20 см от края към педала жило.
От 2-3 седмици скоростите все по-трудно влизат и периодично ми се налагаше да донатягам тресчотката на съединителя. Само така успявах да компенсирам късащото се и разтягащо жило... Първоначално си мислех, че жилото се откача заедно с "тупуза" (маховика), който е на вилката на скоростната кутия. Изобщо не ми хрумна идеята, че може би се къса...


Понеже жилото се скъса точно на смрачаване, изтиках колата на един паркинг и я зарязах там.
Сега следват проблемите:
1. В Германия съм, с Български номера.
2. Колата е на 6-7 км. от вкъщи.
3. Болен съм (на антибиотици, с темепература, в болнични) и изобщо не съм в състояние да я ремонтирам в близките дни.
4. Не съм точно сигурен дали само жилото е заминало или имам и тресчотка за смяна (в тъмното не я огледах).
5. Нямам никаква идея как да я докарам пред вкъщи на собствен ход.
Малко пояснение: на запален двигател и играейки си с газта се опитах да вкарам първа, втора (неуспешно) и трета. Когато натисках лоста леко към 3-тата (без изобщо да подавам газ) колата почваше едва-едва да пъпли с 5-10 км/ч. Колкото повече бутах лоста към третата, толкова повече автомобила се ускоряваше. При това никакви патологични шумове на се чуваха. Така се паркирах на близкия паркинг. Гаджето обясняваше, че при тази маневра излизал черен дим от ауспуха - нормално ли е?
Кажете ми има ли някакъв шанс и как точно да успея да я вкарам на 2-ра или 3-та и да я довлека до вкъщи? Ще стане ли на собствен ход без да скапя скоростна кутия, съединител или изроня зъби?
Или да хващам тукашната българска чета и да ме теглят?
Относно смяната на жилото: Четох в книгата на H. R. Ethold "So wird's gemacht" (Ремонт, Екплоатация и Поддръжка на Ескортите след 1990), има я из форума, .pdf 62 МВ, че не би трябвало да е трудно:
- изтеглям старото жило
- гресирам и прекарвам новото откъм двигателя, т.е. от скоростната кутия започвам да вкарвам края, който се закача на педала
- отпускам тресчотката и закачам жилото за нея
- закачам другия край на скоростната кутия
- регулирам тресчотката
Обаче, тъй като веднъж съм сглобявал тресчотка с "домашния" механик, ми е понятно следното: Тя може да заклини; Освен това над скоростната кутия жилото тръгва в "маркуч" - ОК; После обаче се появява една права 15-20 см метална тръба, която превежда жилото през преградата двигател-купе. И май точно там някъде ми се къса жилото, т.е. там има някакво съпротивление...
Така ли се прекарва жилото? Къде може да блокира? Ще се справя ли сам?
Съвсем естествено идва въпроса: Защо жилото се къса?
Майсторите характеризират съединителя като тежък и твърд - оригиналния е, на 15 год. и 190 000 км. От няколко години, когато в задръстванията я пусна да пъпли на 1-ва или 2-ра , чувам как пружите, притискателя и каквото там друго има трака и шуми. Така е съединителя и на стария Ескорт от профила. Извод: тръгнал е, обаче все още не заминал съвсем - не приплъзва, даже на 3-та върти гуми.
Из форума четох, че тежкия съединител може да бъде причината за скъсаните жила, а именно прекалено голямото усилие когато натискаме педала и триенето някъде по хода на жилото му.
Какво ще ме посъветвате? Сам ли да се захващам със смяната на жилото?
Някакви идеи защо в рамките на една година (22 000 км.) се къса за втори път?
Поздрави
Светльо