Страница 1 от 2

Обороти на празен ход

Публикувано: 08 сеп 2011, 14:33
от pepovas
Понеже не ми е попадал друг Фокус, като моя задавам един елементарен въпрос. Само по време на движение на празен ход (по енерция) колата подържа 1500 об. това нормално ли е? Ако не е, каква може да бъде причината. Колата е Фокус 1 1800 с.с. 1998 бензин.
Благодаря предварително.

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 08 сеп 2011, 16:19
от urgan
Не е нормално, проблемите може да са всякакви. Датчика на скорстната кутия на първо време :)

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 13 сеп 2011, 16:31
от pepovas
До колкото разбирам само двама сме собственици на такъв автомобил.
Задавам този въпрос, защото в един сервиз ми казаха, че това е нормално.

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 13 сеп 2011, 16:49
от cockyhotty
VSS датчика както ти е казал вече колегата е най-често срещания дефект при този модел Фокус. Провери първо него.

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 14 сеп 2011, 19:49
от pepovas
cockyhotty написа:VSS датчика както ти е казал вече колегата е най-често срещания дефект при този модел Фокус. Провери първо него.
Благодаря, но датчика е сменен с чисто нов, защото не работеше.

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 01 окт 2011, 19:43
от OgiDogi
pepovas написа:
cockyhotty написа:VSS датчика както ти е казал вече колегата е най-често срещания дефект при този модел Фокус. Провери първо него.
Благодаря, но датчика е сменен с чисто нов, защото не работеше.
А колата минала ли е диагностика за чистене на грешките? Ако не са изчистени, може ECU-то още да си мисли, че караш с дефектен датчик и да прави някакви компенсации.

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 02 окт 2011, 10:56
от KOss
Колега нормално е по време на движение и по инерция колата да държи по-високи обороти, това си е зададено в ЕКУ-то и сигнал за тази операция се взима от VSS, да не изпадам в подробности защо. Въпреки това 1500 ми се виждат множко, обикновено са около 1100 до 1200. :wink:

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 02 окт 2011, 14:43
от malhi4o
Провери ключето над педала на съединителя. Аз като освободя фокуса и като видя оборотите, че са над 1000 натискам отново педала на съединитела и така си идват на мястото. От май месец направих 9000 км и май това забелезах, че компа не обича движението на свободен ход. FOCUS 1.6 SE бензин без газова уредба 2002 год.

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 07 окт 2011, 13:12
от Kostadin21
Инерция-1000-1200,като спреш моментално трябва да паднат под 1000.Това е нормалното!

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 07 окт 2011, 14:18
от urgan
Над 1200 не е нормално. Водих един спор в опел форума по този въпрос. Пича там ме убеждаваше че е нормално колата да поддържа 1800 об в движение при изключена предавка :D

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 03 апр 2015, 16:37
от s_toshkov
И аз като че ли откривам подобен проблем ......Не ми е гаснала досега на празен ход нито на газ нито на бензин, но леко ме дразни >всъшност промяната на обороти след като загрее е едва доловима....

Форд Фокус 1,6 ,101 к.с., 2000г

След като загрее на свободен ход усещам как оборотите се вдигат да кажем от 800 до 830 (850) и пак на надолу до 800 , все едно е синосуида , нагоре-надолу-нагоре -надолу

Един път ми се случи на студен двигател да запали с тресене ....Друг път пак единичен случай при по-студено време , запалва , предполагам автоматичния смукач вдига оборотите като за студен мотор и при потегляне изведнъж рязко падат оборотите , не успява да изгасне , но пак не е приятно

Свещите съм ги сменил с нови .Това моторче или клапа ли е IAC което е от пред пред мотора го почистих и измих много добре с обезмаслител - що чернилка и гадория изтече от там....След това изплакнах с топла вода, но не смазах вътре със смазка , следвах инструкциите от тази тема
http://fordbg.com/forum/dvigatel-skoros ... -valve%29/

Някъде четох че се накисвало в разредител и се държало цяла нощ.Така ли е ?

Като работи на празен ход май ми се счува някакво съвсем леко съскане ...., но дали е така или си внушавам не знам

Къде са точно тези вакум маркучи за да ги проверя , колко общо са ?

Възможно ли е да е от това ? Какво друго да проверя или за такъв дребен проблем да не се занимавам

Малко перфекционист си падам и такива дребни нещица могат да ме побъркат....

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 27 авг 2015, 23:37
от adis_78
и аз да си помрънкам в темата за съвет ;)

Моят фокусник със zetec-se 1.6, при освобождаване от скорост заковава на около 800 оборота, независимо от скоростта, консуматори, серво на спирачки. В момента на окончателното спиране за момент качва на около 1100 и после пак надолу. На страни от това колата е във форма - лесно пали, върви, харчи прилично и ниските обороти са стабилни.

Импровизирах едно видео макар че повече си гледах пътя та не е много качествено: https://youtu.be/ABM0311BaBI

Пояснение: при скока на оборотите когато се чува на фон прелитащ голф, аз не участвам с подаване на газ

Смених свещи, ламбда сонда, махнах Кат., чистих ICV, дросел, клапан за картерните газове, прегледах за спукани маркучи.

Чуденките ми сега са ...
... ако vss сензор се шегува това би трябвало да се отрази и на скоростомера на таблото или той от друго място взима данни ?

... ако е зацапан датчика за коляновия вал със стружки дали той не дава грешно данни на ecu. На първо четене не го видях къде се намира

... оборотомера на таблото дали е надежден при ниски показания. Хванах го че когато внимателно задигам обороти стрелката дреме в началото.

Всякакви идеи и споделен опит са добре дошли ! smiley-transport03

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 28 авг 2015, 11:08
от aspasia
Колега и аз се блъскам със същият проблем при мене VSS e сменен даже и не работещ не оказваше проблем на оборотите. Като загрее двигателя до работна температура оборотите падат до 700-800 и са постоянни преди бяха около 900. Проверил съм всички маркучи даже на и PCV клапана съм ги сменил с нови и самият клапан съм сменил с ново уплътнение. Ходих на диагностика там показа че всички сензори работят и са в норма върви си нормално и нямам увеличен разход на бензин като кабелите и свещите са ми нови от МП бобината също е сменена преди седмица. Единствено имах един спукан маркуч който е вързан отзад на дросела до purge valve solenoid но след смяната пак си е същото положение. Като пръсках със спрей за почистване за карбуратори за теч на вакум колата почна да мени оборотите надолу и видях че на сгъвката има пукнатина. Смених с работещ на мой познат байпасният клапан няма разлика в оборотите на празен ход това е моят клип качеството не е добре но се виждат до колко ми падат оборотите. Изчетох почти всички Английски и Руски форуми и никой не се справил.
https://www.youtube.com/watch?v=HkV1VYy ... e=youtu.be

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 28 авг 2015, 12:05
от adis_78
Добре и аз имам тези показания в които се съмнявам че са верни - на 800 оборота двигателя не трябва да се тресе и да се опитва да гасне. Ще пиша ако открия проблем или ако открия че след смяна на нещо не се оправят нещата :)

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 28 авг 2015, 16:48
от aspasia
adis_78 написа:Добре и аз имам тези показания в които се съмнявам че са верни - на 800 оборота двигателя не трябва да се тресе и да се опитва да гасне. Ще пиша ако открия проблем или ако открия че след смяна на нещо не се оправят нещата :)
При мене леко работи неравномерно на празен ход и падат до 700 оборота.

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 02 сеп 2015, 18:18
от adis_78
Заръчах нов клапан за ниските, да видим сега с какво ще се оправдае :)

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 30 сеп 2015, 12:43
от adis_78
Греда, не е от клапана ;)
Всякакви идеи продължавам да приемам

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 30 сеп 2015, 13:05
от madboy
Лампата check engine ти свети, каква грешка показва?

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 30 сеп 2015, 14:19
от adis_78
За катализатора е, но вече не свети. Днес си играх пак с четеца - няма нито logged, нито pending грешки

Re: Обороти на празен ход

Публикувано: 30 сеп 2015, 16:10
от madboy
Да си сменял ангренажния ремък преди проблемите?

Един пич с подобен проблем е сменил:
- changed TPA (4 times)
- changed IACV (4 times)
- changed MAP sensor
- changed water temperature sensor
- changed PCV valve
- changed the whole alternator
- there is no false air intake
- the wiring is good
- no computer errors
- other checks, everything is fine

Накрая се оказва, че ремъка не е зацепен точно.
http://www.fordforums.com/f166/high-rev ... em-178238/