Страница 1 от 2

Над 130 км/h стрелката за тепмературата е червено!(оправено)

Публикувано: 24 сеп 2011, 15:45
от bateguri
Колата е на газ(изпарител) Форд Фокус 1,8 115 коня. На какво може да се дължи. След като пусна газта стрелката веднага заковава на средата на normal.

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 24 сеп 2011, 15:49
от MapTo_D
Погледни си нивото на антифриза, 99% е някъде около минимума...

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 24 сеп 2011, 22:27
от sierr4otoo
Ако след пускане на педала на газта стрелката почти веднага застава на нормалното си положение най вероятно е ел. проблем ако връщането става за няколко минути може и да са клапани на двигателя за регулиране.Не искам да те плаша просто предполагам и ако обясниш по подробно ще е по добре.

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 24 сеп 2011, 22:27
от paci
катализатор

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 25 сеп 2011, 08:47
от specialista
За да не изляза лош пророк поразпитай има ли някой от тези химии дето се слагат в антифриза и се оцветяват когато има наличие на изгорели газове.
За мен си за гарнитура,но трябва да се докаже преди това.
Успех!

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 27 сеп 2011, 17:03
от bateguri
Наистина нямах антифриз и казанчето събра 1 литър, сега обаче прави пак същото на 160 км/h влиза в червеното и веднага щом пусна газта стрелката се връща на средата. Трябва да пробвам на бензин дали ще го направи тоя проблем.

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 27 сеп 2011, 22:08
от sierr4otoo
Наистина пробвай на бензин да видим как е.И пиши да видим как е ....

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 30 сеп 2011, 14:34
от bateguri
И на бензин пак загрява. Утре ще я карам на диагностика, че много рядко чувам перката да върти, а и де да знам може да покаже нещо. Ако не в МФ Благоевград.

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 30 сеп 2011, 19:41
от OgiDogi
bateguri написа:И на бензин пак загрява. Утре ще я карам на диагностика, че много рядко чувам перката да върти, а и де да знам може да покаже нещо. Ако не в МФ Благоевград.
От прочетеното и от практиката ми идва на ум намачкани от камъчета ламаринки или много мръсотия по радиатора. Прегледай го отпред през маската и една пароструйка на радиатора от вътре навън няма да навреди.

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 30 сеп 2011, 23:18
от gazetto
Да има скъсани тампони по ДВГ.Същата дяволия ни мъчи скоро с брат ми.Имаше нагоряла жичка и при поклащане на мотора замасява.С малко термошлаух и няма проблеми.

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 21 дек 2011, 16:10
от bateguri
Карах я къде ли не, но никой не успя да ми каже защо при 130 колата загрява и всеки ми казва изчакай да видиш какво ще стане, защото засега нищо не показва на диагностиката. Мен ме притеснява да не е заминала гарнитурата на главата защото от ауспуха пуши бял дим все едно в горивната камерата влиза антифриз ли де да знам и там се възмламенява. Не смея да я карам да отварят и да сменят гарнитурата, че знаете как е а и май трябва да се шлаифа след това и ако не е гарнитурата едни излишни 200 лв ще заминат.

Какво ще ме посъветвате?

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 21 дек 2011, 16:35
от ЯЛТА
От първия ти пост до сега предполагам си изминал не малко километри и ако е гарнитура на главата проблема щеше да ескалира, и да ти "изчезват" сериозни количества антифриз. Може да е запушен или затлачен радиатора, може и водната помпа да не е в ред, може перката да работи само на малки обороти, може и термостата да не затваря плътно, може да не е оригинален радиатора евентуално. Въобще си трябва обстойно наблюдение с изключване на възможните причини една по една, до локализирането на съществената причина. Трудно е. Пробвай и да пускаш парното точно когато започне да загрява, но не климатика а само парно, и ако само от него пада температурата на антифриза значи нещо по охлаждането, а не електрически проблем, и пак тръгваш по веригата да търсиш.
И ако сутрин при първото палене и веднага след запалването изпуши бял пушек- то това е сигнал за антифриз в цилиндрите.

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 01 фев 2012, 23:22
от izolkov
Имам подобен проблем ама мойто е малко по различно съмнявам се и при теб да е същото. Може да не е обезвъздушен, щом си му сипал 1л., макар че трябва да се самообезвъздушава /мойта има проблем с обезвъздушаването/, така че опитай да го обезвъздушиш все пак няма да е зле. След като вдигне градуси спри и отвърти СЪВСЕМ ЛЕКО капачката на водата и виж дали издува нивото доста и излиза въздух от маркучите за обезвъздушаване, защото мойта все изкарва въздух откъде го взима незнам след като се насилих да и правя ремонт на главата /ама това е друга тема/, след това тръгни и ако пак така прави идваш на мойта /на което все още не съм намерил решение/. Сетих се и още нещо можеш да го пуснеш в тестов режим /предполагам че и ти имаш такъв/ да видиш градусите там, защото при мен стрелката стои изправена от някъде 80С до 110С и на 111С почва вдясно, така че уреда за водата не е много точен на стъпки е /аз преди моя проблем си виках егати и колата кове по средата и на баир като за световно няма зима няма лете/. Пробвал ли си пак на същите обороти но на друга скорост да задържиш /мисълта ми е да не е при високи обороти да се е***** водната помпа, да не я завърта хубаво ремъка или да превърта турбината вътре в нея/. Пипал ли си маркучите на големия кръг дали са отворени /спри и ги провери като ти го направи този номер/.Не съм майстор но давам съвети и аз, но мисля че поне няма да ти навредят!!! Ще те помоля само ако си решил проблема да ми кажеш как защото си нямаш на идея отколко време ме мъчи моя и мисля че намерих решение, но докато не го изпитам няма да споделя!

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 02 фев 2012, 06:56
от OgiDogi
izolkov написа:Имам подобен проблем ама мойто е малко по различно съмнявам се и при теб да е същото. Може да не е обезвъздушен, щом си му сипал 1л., макар че трябва да се самообезвъздушава /мойта има проблем с обезвъздушаването/, така че опитай да го обезвъздушиш все пак няма да е зле. След като вдигне градуси спри и отвърти СЪВСЕМ ЛЕКО капачката на водата и виж дали издува нивото доста и излиза въздух от маркучите за обезвъздушаване, защото мойта все изкарва въздух откъде го взима незнам след като се насилих да и правя ремонт на главата /ама това е друга тема/, след това тръгни и ако пак така прави идваш на мойта /на което все още не съм намерил решение/. Сетих се и още нещо можеш да го пуснеш в тестов режим /предполагам че и ти имаш такъв/ да видиш градусите там, защото при мен стрелката стои изправена от някъде 80С до 110С и на 111С почва вдясно, така че уреда за водата не е много точен на стъпки е /аз преди моя проблем си виках егати и колата кове по средата и на баир като за световно няма зима няма лете/. Пробвал ли си пак на същите обороти но на друга скорост да задържиш /мисълта ми е да не е при високи обороти да се е***** водната помпа, да не я завърта хубаво ремъка или да превърта турбината вътре в нея/. Пипал ли си маркучите на големия кръг дали са отворени /спри и ги провери като ти го направи този номер/.Не съм майстор но давам съвети и аз, но мисля че поне няма да ти навредят!!! Ще те помоля само ако си решил проблема да ми кажеш как защото си нямаш на идея отколко време ме мъчи моя и мисля че намерих решение, но докато не го изпитам няма да споделя!
А защо реши, че "гълта въздух", който изкарваш с развиване на капачката? На загрял двигател, развитата капачка води до понижаване на налягането в охладителната система и от там - кипене на охладителната течност, която в главата на двигателя е с температура примерно 110°, а при кипене течността минава в газообразна фаза (която ти мислиш за въздух).
И това ме навежда на мисълта - ти пробвал ли си с друга капачка? Да не тази да ти изпуска на по-ниско налягане и да ти кипи охладителната течност.

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 04 фев 2012, 14:26
от izolkov
Смених капачката с чисто нова, и пак така си прави, но май разбрах откъде идва проблем - термостата при мен е на входа на двигателя, а не на изхода и нещо непостъпва вода до него за да отвори големия кръг (така е фабрично направено) и действително има въздух от загряването и отварянето от мен след това (тук си прав откъде идва въздуха, защото му правих ремонт на главата, пък и по друг начин след това го разбрах че не е от главата). Та има няколко решения:
1 Правиш байпас - маркуча който излиза от главата и влиза в радиатора го свързваш със студения на парното /този метод е пробван и съм разбрал за него от колегата cvetan.cenkov;
2 Който ще пробвам е да преместя термостата на изхода от блока /но тепърва ще го правя и ще кажа дали има ефект/;
3 Мислех да монтирам електронен термостат, който да взима показанията от компа /писах запитване тук във форума как може да стане, но никой не ми отговори - http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=54156" onclick="window.open(this.href);return false;

А относно стрелката запали колата в тестов режим и там пише какво вижда компа - показва точна информация колко ти е загрял БЛОКА (не водата, не е мокър датчика, това пак го разбрах от cvetan.cenkov) до градус и стрелката седи изправена някаде от 80С до 110С чак след това мърда в дясно, и ако непадаш по 100С най-вероятно не ти отваря големия кръг (или го отваря по-късно поради мястото на термостата на входа на блока, което може би ще рече че имаш шанс да сложиш само 74С термостат за да компенсира закъснението).
Но доколкото пък разбрах колите от 2001 го нямали този дефект така че може и просто само да не е обезвъздушена, но виж дали ти е на входа или на изхода от блока термостата и дали като ти загрее ти отваря големия кръг (ако е отворен най-вероятно въздух в системата и/или може би и водната помпа трябва да се погледне).
Относно главата невярвам да е прецакана защото имат много защити и почти е невъзможно, но може пък гарнитурата (при мен я разбрах че недуха главата като без термостат системата работеше перфектно, с изключение на това че неможеше да отлепи стрелката на водата, но ненадуваше)!!!
И не на последно място не съм майстор, просто давам мнение
Ако бъркам в нещо търпя критики, човек се учи докато е жив!!!

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата влиза в червено!!!

Публикувано: 07 фев 2012, 19:08
от bateguri
Оправиха ми проблема най накрая в МФ оказа се че ми е изгоряла някаква пътека на перката за по голяма скорост и те са направили баипас със кабел от първата пътека и термостата ми е бил за смяна и сега днеска я пробвах заковах отново стрелката в края, но не този път на водата а на км. Така че вярвайте повече на момчетата в МФ не ги хулете само.

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата е червено!(оправено)

Публикувано: 07 фев 2012, 21:09
от izolkov
Ясно, радвам се че си оправил проблема, но ми е любопитно колко градуса държи, но не се доверявай много на стрелката от 80 од 110С е все изправена право нагоре!!! Пусни я в тестов режим (като пъхнеш ключа преди да го завъртиш задръж копчето дето нулира километрите даваш контакт палиш и непускаш копчето на километража докато на дисплея с километража не изпише TEST и пускаш копчето на километража веднага като го видиш този надпис, после го натискаш пак него копче докато невидиш първите числа дето завършват със "С" - това са градусите ти на датчика за водата) и ми кажи колко градуса вдига най-много, защото аз имам друг проблем и ми е любопитно за сравнение!!!

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата е червено!(оправено)

Публикувано: 25 фев 2012, 14:45
от bateguri
след хубаво загряване на двигателя спрях и направих теста показа ми 74 градуса

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата е червено!(оправено)

Публикувано: 25 фев 2012, 15:37
от opex
Аз ще съм благодарен ако кажеш в кой сервиз на МФ са ти я оправили, защото неслучайно масово са пропищяли от тях, а и те ще са доволни от добър фийдбек.

Re: Над 130 км/h стрелката за тепмературата е червено!(оправено)

Публикувано: 26 фев 2012, 20:58
от bailidko
Здравейте,колеги! Както беше написал един фен, проблемът е доста елементарен. Просто намалете вискозитета на охлаждащата течност. С вода. За сега работи! Успех!