Страница 1 от 1

КАТАЛИЗАТОРА

Публикувано: 25 юли 2006, 20:44
от NikiNew
Повишава ли се мощността/тягата на двигателя, ако се демонтира катализатора ?

Публикувано: 25 юли 2006, 22:20
от jordj
категорично не.
Аз не забелязах никаква разлика. :D

Re: КАТАЛИЗАТОРА

Публикувано: 26 юли 2006, 02:19
от BadAngel
NikiNew написа:Повишава ли се мощността/тягата на двигателя, ако се демонтира катализатора ?
повишава се да, също както, когато махнеш въздушния филтър примерно... но къде се повишава чувствително, къде не.. в повечето случаи не е особено чувствителна мощността, като съм гледал по автокаталози колите с катализатор са с 2-3 коня по-слаби от тези без, което на фона на 100-110 коня не е нещо особено.. като цяло не очаквай кой знае какво..

Публикувано: 26 юли 2006, 03:09
от cossy
Ако е бил запушен-да, иначе има минимален ефект ;)

Публикувано: 26 юли 2006, 09:34
от NikiNew
Явно не си струва да го демонтирам, а и без това съм го декларирал в данъчното...

Публикувано: 26 юли 2006, 10:39
от demiro
cossy написа:Ако е бил запушен-да, иначе има минимален ефект ;)
Имаме участник,познал верният отговор :lol: :lol: :lol:

Публикувано: 26 юли 2006, 13:12
от cossy
Ако си мислиш, че някой ти гледа за катализатора-много се лъжеш. Дори да нямаше пак можеше да си декларираш колата с катализатор, хич не ги грее. А ако колата ти не върви във високите обороти, значи си за махане/смяна :wink:

Публикувано: 26 юли 2006, 21:47
от chains
Значи да да се разбереме предварително - говориме за коли с изправни катализатори, за запушени не коментираме!

Принципно се смята, че катализатора убива 5-10 коня, което е и така и не така - това значи че веднъж конструиран двг за работа с катализатор, то при него освен монтирането на този агрегат има и промяна в софтуера и хардуера /с цел оптимизиране на количеството вредни вещества в изгорелите газове има промени във фазите на газоразпределението, ъгъла на изпреварването и електронния мениджмънт/ - най-екологичния режим на работа съвсем не е и най-производителния /някой да е чул да се правят замервания на изгорелите газове на Ф1 и рали колите с цел екология/, тъй че в този случай самото механично премахване на катализатора няма да направи чудеса. За да си ги извоюваш гореописаните кончета ще ти се наложи да направиш още промени, което не съм сигурен, че е добра идея и си заслужава.

Освен това много важно е, че освен тази екологична ф-ция, той има и значително антишумова ф-ция - при коли на мой приятели съм установил, че след замяната му с тръба в купето се е повишил шума - получава се един не много приятен резонанс!

Ако желаеш подобрение на динамичните качества по-добре се замисли за чип-тунинг - при него има реално увеличение в границите на 10-15 коня и около 20-30 нютона, като по-важното в случая е че не толкова се повишава мощността, колкото че се оптимизира кривата на въртящия момент /тоест разполагаш с повече мощност в ниските и средните обороти/ и освен това горепосоченото ще доведе до икономия на гориво /0.5-1л./, което при тези цени на горивата си е добра инвестиция!

Публикувано: 27 юли 2006, 10:23
от BadAngel
според мен обаче не е добра инвестиция чип тунинг на атмосверна кола без нищо друго(сток дето се вика),но както и да е, това е отделна тема, при турбо колите прираста на мощността е до 30-35%, което е нещо и си струва да се дадат 700 лв., но за 10-15% при атмосверна, които няма да можеш да ги усетиш :)

Публикувано: 27 юли 2006, 10:59
от mrdds
ебати инвестицията-2лв на 100км.Чипа струва около 300лв+50лв за монтаж и настройка=350лв,трябва да минеш 17500км за да се избие инвестицията и да започнеш да печелиш.

Публикувано: 27 юли 2006, 22:22
от BadAngel
къде са тези чипове по 300 лв., аз знам за двойно по-високи цени...
paci:
Готин няма ми се сърдиш
:wink:
За всички се отнася !!!
Питането е :
""Повишава ли се мощността/тягата на двигателя, ако се демонтира катализатора ?"

Публикувано: 27 юли 2006, 22:38
от paci
mrdds написа:...
+ една газова уредба и като я избиеш и нея и вече караш без пари :D

Публикувано: 31 юли 2006, 07:07
от methodboy
Въпрос към chains. А при дизела какво правим(ако може малко повече информация)? Понеже там не се следят парамери и си мисля че електрониката няма пръст в цялата работа.

Публикувано: 31 юли 2006, 12:00
от chains
Доколкото знам следят, или поне имаме и доста датчици. При проведения от мен разговор с момчетата от Проспиид те ми заявиха, че с един чип и спортен филтър ще нарастне мощността с до 30 коня, въртящия момент с 50Нм при запазен разход на гориво!