Страница 1 от 2

Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 25 окт 2011, 02:19
от kaligula
Здравейте колеги, извинявам се предварително ако е имало подобна тема, но информацията е толкова обширна и необятна, че не успях да открия точно това, в което се изразява моята болка. Та проблемът при моето Мондео се състои в това, че когато колата работи на празни обороти (обикновено на светофар), без никаква намеса от моя страна оборотите се качват до 2000 и нагоре, държи така няколко секунди, след което падат на 1500, отново държи за няколко секунди, след което се нормализират на 750 - 800. Имал съм и случаи, в които не успяват да се нормализират, докато не потегля. Забелязал съм, че когато възникне този проблем с оборотите и натоваря двигателя на по ниска предавка и изключа от скорост, оборотите се нормализират отново. Първото, което помислих е, че може жилото на газта да засяда някъде, защото горивната помпа е механична и е с жило, проверих уви не е това. Някъде по темите бях чел, че когато се махнат клемите на акумулатора, колата има нещо, като "обучителен" период след това, но не съм свалял акумулатора от 2 месеца може би, би трябвало, ако има нещо подобно да се е "научила вече". Дали работата е за диагностика, механичен или електронен е проблема по скоро. Отворен съм за всякакви предложения. Благодаря!

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 25 окт 2011, 07:34
от OgiDogi
kaligula написа:Здравейте колеги, извинявам се предварително ако е имало подобна тема, но информацията е толкова обширна и необятна, че не успях да открия точно това, в което се изразява моята болка. Та проблемът при моето Мондео се състои в това, че когато колата работи на празни обороти (обикновено на светофар), без никаква намеса от моя страна оборотите се качват до 2000 и нагоре, държи така няколко секунди, след което падат на 1500, отново държи за няколко секунди, след което се нормализират на 750 - 800. Имал съм и случаи, в които не успяват да се нормализират, докато не потегля. Забелязал съм, че когато възникне този проблем с оборотите и натоваря двигателя на по ниска предавка и изключа от скорост, оборотите се нормализират отново. Първото, което помислих е, че може жилото на газта да засяда някъде, защото горивната помпа е механична и е с жило, проверих уви не е това. Някъде по темите бях чел, че когато се махнат клемите на акумулатора, колата има нещо, като "обучителен" период след това, но не съм свалял акумулатора от 2 месеца може би, би трябвало, ако има нещо подобно да се е "научила вече". Дали работата е за диагностика, механичен или електронен е проблема по скоро. Отворен съм за всякакви предложения. Благодаря!
Измъкваш маркучето, което тръгва от клапана в предния край на помпата и гледаш, дали от там не прокапва нафта. Ако има - търси из форума теми за ремонт на турбо компенсатор или в краен случай по моргите.

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 25 окт 2011, 13:38
от kaligula
Благодаря за бързия отговор колега, искам да попитам дали въпросният маркуч е този обозначен с "1" на снимките и може ли електрическия компонент "2"(поне на такова ми прилича) да има някаква отговорност за проблема. Качвам и други сними на помпата ако маркуча, който трябва да проверя е друг и ако е възможно да го отбележиш :)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 25 окт 2011, 17:59
от gazetto
точно номер 1

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 27 окт 2011, 13:59
от kaligula
Колега, проверих маркучето, нафта не капе нито от помпата, нито от него, нито при угасен, нито при запален двигател. Намерих и стари теми по този въпрос: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 80#p214933" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 80#p245479" onclick="window.open(this.href);return false;
Възможно ли е да е от този турбо компенсатор, след като не капе нафта от маркучето? Жило и рейка не са. Ще има ли смисъл да слагам възвратен клапан, както е споделил друг колега в темите. Или помпата си заминава и трябва нова?

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 27 окт 2011, 19:04
от diesel1.6
Откачи маркуча и покарай без него няколко дена и докладвай какво става.

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 28 окт 2011, 02:33
от kaligula
Утре сутринта това ще ми е първата работа. Предстои ми градско и извънградско каране през уикенда, така че ще мога да кажа дали има ефект. Днес отново ми направи същия номер и направо ме побърква вече :evil: В неделя или понеделник ще докладвам :)

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 28 окт 2011, 10:26
от kaligula
Първа сутрин с откачен маркуч, по - малко от 2 км до работа, на светофара всичко ок, 300м по надолу в движение при изключване от скорост проблема остава (само дето ги задържа по ниски около 1300 и бързо паднаха). Имам и чувството, че колата не е толкова мощна (не се изтрелва така след 2500, вярно че е и студена, но все пак). Обеден тест, с откачен маркуч, колата е убедително по тромава все едно карам чист дизел, нооооо проблема с оборотите го нямаше, ряз 80 90, изключване от скорост, висене по светофари, оборотите са си нормални :) Съответно веднага след това реших да опитам с забоден маркуч, силата и се върна има си мощност, стрелка се, обаче проблема се появи отново, като я сръчкам 80, 90 и изключа от скорост ги държи към 2300 и след 2 3 секунди ги сваля. Ха сега съвет :)

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 28 окт 2011, 15:47
от Shooter
Най вероятно засмуква въздух с горивото. затегни маркучите около и след горивния филтър и помпата, особено ако си пипал там тези дни.

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 28 окт 2011, 19:24
от OgiDogi
kaligula написа:Първа сутрин с откачен маркуч, по - малко от 2 км до работа, на светофара всичко ок, 300м по надолу в движение при изключване от скорост проблема остава (само дето ги задържа по ниски около 1300 и бързо паднаха). Имам и чувството, че колата не е толкова мощна (не се изтрелва така след 2500, вярно че е и студена, но все пак). Обеден тест, с откачен маркуч, колата е убедително по тромава все едно карам чист дизел, нооооо проблема с оборотите го нямаше, ряз 80 90, изключване от скорост, висене по светофари, оборотите са си нормални :) Съответно веднага след това реших да опитам с забоден маркуч, силата и се върна има си мощност, стрелка се, обаче проблема се появи отново, като я сръчкам 80, 90 и изключа от скорост ги държи към 2300 и след 2 3 секунди ги сваля. Ха сега съвет :)
Нормално е да няма "ряз" - откачаш маркуча на турбо компенсатора, при което няма кой да подаде допълнително гориво в нужният момент. За мен, клапанът ти е за ремонт/смяна (както и въздушният ти филтър). При ниски обороти, когато турбото не е развъртяло, имаш подналягане в колектора и се засмуква гориво през някоя пролука в клапана. С повишаване на оборотите, турбото развърта и налягането започва да се покачва и в определен момент, след изчерпване на горивото по тръбата, се получава баланс - дърпа си толкова, колкото да поддържа 1500 оборота.
Пробвай първо да си смениш въздушният филтър и да сложиш маркучето на мястото му.

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 28 окт 2011, 21:08
от diesel1.6
kaligula написа:Първа сутрин с откачен маркуч, по - малко от 2 км до работа, на светофара всичко ок, 300м по надолу в движение при изключване от скорост проблема остава (само дето ги задържа по ниски около 1300 и бързо паднаха).
Ако откачиш ей това жило в средата на снимката, може да изчезне задържането на високи обороти след изключване от скорост по време на движение. Опитай. Остави го откачено завинаги. Май не влияе на колата.
Изображение

Относно проблемът - карай с откачен маркуч, но на неговото място към този турбокоректор закачи един метър най-обикновен прозрачен навит някъте там по удобен начин. Ако имаш теч на нафта и форсиране от нея, въпросното гориво ще се събира в прозрачния маркуч и ще го видиш. Единият край на прозрачния маркуч в коректора, другият свободен.
Ако проблемът не е този с нафтата, може да е теч на масло от турбото в смукателния колектор. Това може да се влияе от смяната на маслото, налюдавай за дефекта ако сменяш.
Трета възможност, за която не съм сигурен, е да имаш смукане на въздух с горивото. Но не знам колко високи обороти се получават. Помпата лукас имала навика да повишава оборотите при наличие на въздух в горивото - но това при мен не се получава и нямам опит. Тук ще се изкаже някой друг.

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 29 окт 2011, 15:53
от gazetto
При мен от въздух по системата само не палеше.Нямаше проблеми с оборотите.Пробвай да го "побългариш" с едно възвратно клапанче на мъркучето за турбокомпенсатора,слагаш го, така че да пропуска към помпата и да спира към турбото.Колеги го правят уж за временно, но така си остават после.Явно върши работа ;):

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 29 окт 2011, 20:45
от kaligula
Здравейте колеги, благодаря на всички за съветите. От всички възможни предложения, реших да опитам първо варианта с възвратния клапан. Въздушен филтър съм сменял няма и преди месец. Та взех, монтирах, пропуска в посоката показана на снимката. По пътя на логиката, трябва въздушната струя да духне откъм турбото и да отвори този компенсатор за да даде по голям приток на гориво, а аз си мислех че трябва да смукне и тогава го отваря. Само това имам като неяснота и съмнение дали е така, ако може да споделите мнение.
Изображение
Иначе направих тест драйв в рамките на километър някъде, яко тумбене на кочината, всичко изглежда нормално, оборотите падат при изключване от скорост, разбира се ще я карам така още, за да видя как се държи по светофари и т.н. Но това утре! Благодаря отново на всички и като натрупам данни ще пиша пак :)

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 30 окт 2011, 14:58
от gazetto
Така трябва да е.Ако е на обратно няма да има турбо.

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 31 окт 2011, 02:15
от kaligula
След инсталацията на възвратния клапан, карах колата извънградско около 200км, нямаше никакви проблеми, дори нарочно я пусках по инерция за да видя дали ще ги качи. Само както влезнах в града пак се започна, по светофари и при изключване от скорост, като съм я карал 1ва, 2ра, 3та, проблемът си остава. Мисълта ми е, дали след като вече има сложен възвратен клапан е възможно проблемът да е в турбо компенсатора, за да зная да се насочвам ли към оставащите ми вариантите със смяна на въздушен филтър, проверка на всички горивни маркучи и връзки, откачване на второто жило и да сваля колера, за да погледна да няма масло по турбото, въпреки че на пръчката не съм забелязал да ми гори.

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 01 ное 2011, 00:34
от diesel1.6
Второто жило се откача лесно и сам с ръце, и без последствия за колата. То може да ти пречи да разбереш кое повишава оборотите, пробвай и после пак си го сложи ако искаш.

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 01 ное 2011, 09:27
от kaligula
Да колега вчера го откачих, покарах така, но проблемът остава. Днес ще го закача отново, ще проверя маркучите и връзките и вече ако не е и това се замислям за вариант с турбо компенсатор или помпа втора ръка. Искам да попитам дали монтирания възвратен клапан изключва проблем с компенсатора?

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 01 ное 2011, 10:12
от escorttd1
Да, щом възвратния клапан не решава проблема значи той не е в компенсатора. Откаченото жило пък излкючва проблем в електрониката.
Остават 2 варианта:
1.Ако оборотите са високи, но постоянни -за 2-3...10 секунди задържа 2000об. проблемът е механичен в помпата.
2.Ако оборотите са високи, но постоянно се менят -1000 - 2000- 1500 - 900.... може да е от въздух в помпата.

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 01 ное 2011, 18:52
от diesel1.6
За ремонт си май. Свържи се със сервиз вече, не е за форума.
Но пък се замислям, че форсирането до не повече от 2000 оборота не е болка за умиране и може да покараш така.

Re: Проблем с оборотите на Мондео 1.8TDI 1998. Помагайте!

Публикувано: 01 ное 2011, 22:12
от escorttd1
Сложи някаква добавка в нафтата, Castrol, STP или каквато си харесаш и покарай така. Може да се разкара, ако е клеясала в разумни граници. Ако е като клапана на снимката нищо не става от нея.
[URL=http://alfa.kachi-snimka.info/view ... .JPG[/img][/url]