Ангренажен ремък и ролка(и)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от eekset » 31 мар 2008, 13:16

за 1.8 дизел:
ремъци GOODYEAR, като ролките бяха в същата кутия.
На един друг ескорт сложихме същите, кара вече 30 000км с тях, мойте са отскоро(5 000).
цена: 180 лв (януари т.г.)
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от vvasilev » 01 апр 2008, 21:39

Аз съм с ремъци DAYCO (2 бр.-ангренажен и за помпата) и 3 бр. ролки INA. Цената на комплекта беше 200 лева. За смяна май дадох 50 лв. На колегата от Асеновград мога да кажа, че просто не са му центровали ремъка като хората и има разминаване с 1-2 зъба на ремъка на помпата на-вероятно.

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re:

Мнение от vvasilev » 01 апр 2008, 21:43

gicho_fiesta написа:Моите два ангренажни ремъка са FLENOR - 58лв. общо и
ролки за тях ИНА - 33+42+43 лв.
смяна - 35лв.
След смяната, двигателя стана по шумен:
Нещо вие - можело да са ментета ролките или предполагат че водната помпа била се натегнала от смяната на ремъка и виела?! Та сега отново трябва да се свалят всички ремъци и да сменям и помпа.

Пистов ремък докато намеря такъв размер - голям зор - има само на Гейц 5PK1545 - 27лв. + 10лв за смяна, обаче след смяната му:
сутрин-задължително или ако пусна фарове, ако пусна климатик или въртя волана /сервото/, или ако е изстинала през деня отначало просвирва на интервали и пука силно за около 5 минути - все едно излиза от пистите и пак се връща, а е стегнат добре. Казаха ми да покарам така и можело да се оправи.

И така 250лв. дотук и като добавя още 100 за водна помпа и смяна = 350лв. за обслужване на предвателния механизъм! Смяната е правена в сервиза на СБА в Асеновград.

И си представете комбинацията от шума на мотора + виене на водна помпа или ролка менте + свирене и пукане, като от строшен лагер :x
А като я купих преди месец жена ми ме пита "Сигурен ли си, че е дизел...?!?!", а сега "Каква е тая фуражомелка?!?!

Помагайте ако имате идеи!
99.9% си попаднал на калпави и пишман майстори. Просто не са ти зацепили както трябва ремъка на помпата и затова трака повече колата. Най-вероятно това е от малкия ремък на помпата. Отиди при някои кадърен и знаещ човек да ти оправи колцата. На старата ми фиеста така не беше зацепен правилно ремъка и като отидох да я взема тракаше като трактор, но майстора три пъти слага и маха ремъка на помпата докато заработи като часовник. Успех. Аман от некадърници!!!

Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Re:

Мнение от eekset » 02 апр 2008, 09:27

gicho_fiesta написа:Моите два ангренажни ремъка са FLENOR - 58лв. общо и
ролки за тях ИНА - 33+42+43 лв.
смяна - 35лв.
След смяната, двигателя стана по шумен:
Нещо вие - можело да са ментета ролките или предполагат че водната помпа била се натегнала от смяната на ремъка и виела?! Та сега отново трябва да се свалят всички ремъци и да сменям и помпа.

Пистов ремък докато намеря такъв размер - голям зор - има само на Гейц 5PK1545 - 27лв. + 10лв за смяна, обаче след смяната му:
сутрин-задължително или ако пусна фарове, ако пусна климатик или въртя волана /сервото/, или ако е изстинала през деня отначало просвирва на интервали и пука силно за около 5 минути - все едно излиза от пистите и пак се връща, а е стегнат добре. Казаха ми да покарам така и можело да се оправи.

И така 250лв. дотук и като добавя още 100 за водна помпа и смяна = 350лв. за обслужване на предвателния механизъм! Смяната е правена в сервиза на СБА в Асеновград.

И си представете комбинацията от шума на мотора + виене на водна помпа или ролка менте + свирене и пукане, като от строшен лагер :x
А като я купих преди месец жена ми ме пита "Сигурен ли си, че е дизел...?!?!", а сега "Каква е тая фуражомелка?!?!

Помагайте ако имате идеи!

по въпроса със смяната на ролките и водната помпа: ако имате пари сменяйте си и помпата с ангренажа(освен ако не е сменяна преждевременно), защото натоварването на лагера на водната помпа по нищо не се различава от това на лагерите на ролките. Пример: ескорт 1.4 - смяна на ангренаж, като поради липса на средства не се сменя леко стържещата водна помпа. 2000-3000км по-късно тотален срив на помпата, довел до прескачане на ремъка... и пак ремонт. В крайна сметка всеки сам си решава.
По отношение на самооправящия се ремък...хммм, звучи странно. Ако на някой му се е случвало колата сама да му се оправи - нека каже
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

BaiLamarin
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 20 сеп 2008, 18:43
Модел на автомобила: Мондео
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от BaiLamarin » 28 дек 2008, 13:51

Хайде да допълня и аз нещо. Първо колегата с ролки "Бреда"- боклуци, както оптимал и темподобни. Най- добрите марки- СКФ и Ина /японските няма да ги споменаваме тука/. Но вече съм виждал и оригинална китайска ина- качеството и ще проличи след време. Няма да изреждам многото "метро" марки със съмнителен произход, както и ментетата. Ремъци- аз лично ползвам Гейтс, защото го вземам от вносителя и съм сигурен за поризхода. Цената на всички ремъци е близка, но ако попаднете на менте си е за Ваша сметка... :) Иначе има доста добри марки- производството на такъв ремък не е голяма философия, но трябва да е от качествени материали. А относно смяна на ролките- как се познавали... :) Е, колеги, като Ви ги сменя майстор- никак! Но сериозно- карате колата си на някакъв сервиз, искате и някаква гаранция? Тогава е редно да се съобразите с това което Ви казва майстора, за да имате и съответните основателни претенции после за качествен ремонт! Дали са били за смяна или не- преценява човека извършващ ремонта! При различните коли ролките имат различен пробег съобразно колко са натоварени. Установява се от опит- говорим за максималния пробег. Но повече от два ремъка с едни ролки не е препоръчително /говорим само за истински ролки от посочените от мене марки- за бреди, оптимали, испански разни това не важи- ако доживеят до смяна на ремъка за тях е добре... :) /.И въпреки това при самята смяна се проверява всяка ролка и се преценява- може да се наложи смяна и при първия ремък. Производителите на коли препоръчват прекалено дълъг интервал за смяна на ремъка, като съответно се презапасяват със смяна на ролките к-т..Но само при нов двигател важи това!
За стари коли максимума е 60- 80 000 км. и то ако ремъка не е омаслен! Омаслен ремък се сменя веднага. Нищо, че се води устойчив на масло якостта му пада много и се разтяга! За това е много важно да се сменят навреме семерингите откъм ремъка и то с качествени. Аз ако са минали 150 000 км дори и да не текат ги сменям профилактично, ако е свален ремъка. За счупената водна помпа- е, колега, защо сте я оставили, като сте видели, че е разбита? Това обикновенно се получава от каране с вода- иначе оригинална помпа, ако се кара с антифриз издържа много! И не е вярно, че е натоварена колкото обтяжните ролки- обикновенно се слага така, че не е натоварена много. Пък и лагера и е двуредов и доста здрав- виж, ако има вода в уравнението, резултата е ясен. Но и тя естествено се преглежда при смяна на ремъка, а и нормално е преди да се разбие тотално доста време преди това да почне да сълзи, после протича и... Явно не и е обърнато внимание на време. Всичко казано до тука важи за коли с ясна история и пробег. Ако се сдобиете с нова такава последна употреба желателно е при първа възможност да смените ремъка и поне обстойно да прегледате всичко. За да не съжалявате после- при дизела няма вариант да се скъса ремък без много тежки последици за двигателя. Дано съм бил полезен на хората които не са на ти с материята. Тези които се занимават с това си знаят, а и е редно да носят някаква отговорност за решенията и преценките си при даден ремонт. :)
Това е колеги, безаварийно и весело посрещане на новогодишните празници!

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1217
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от Яким » 27 ное 2009, 15:38

BaiLamarin написа: ...Ако се сдобиете с нова такава последна употреба желателно е при първа възможност да смените ремъка и поне обстойно да прегледате всичко. За да не съжалявате после- при дизела няма вариант да се скъса ремък без много тежки последици за двигателя. Дано съм бил полезен на хората които не са на ти с материята. Тези които се занимават с това си знаят, а и е редно да носят някаква отговорност за решенията и преценките си при даден ремонт. :)
Това е колеги, безаварийно и весело посрещане на новогодишните празници!
Много благодаря за подробното разяснение. Помогна ми да си изясня един въпрос, по повод колата на старо дето си купих - а именно : Дали да рискувам да карам колата дори на малки разстояния преди да и сменя ремъците и ролките. Е ще почакам седмица, две (и повече ако се наложи) - да мина през сервиза и после ще карам.

Безаварийно и весело посрещане на празниците и от мен :)

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от orlinm » 27 ное 2009, 16:27

Е, за 1-2 седмици и кратки растояния може да си я караш разбира се. Но все пак и за твое собствено успокоение - колкото по-скоро и смениш ремъка толкова по-добре.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
Яким
потребител
потребител
Мнения: 1217
Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
Местоположение: гр. София - Люлин
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от Яким » 27 ное 2009, 16:57

orlinm написа:Е, за 1-2 седмици и кратки растояния може да си я караш разбира се. Но все пак и за твое собствено успокоение - колкото по-скоро и смениш ремъка толкова по-добре.
В неделя ще ходя до ОМВ Люлин (дано има там някой от клуба ) там ако мога нещо повече да науча. иначе остава варианта в понеделник се обаждам в "Питстоп" и си записвам час за когато може и така. Таман да ми е мирна главата.
п.п. да ма прощавате че съм пълен лаик по въпроса но едва от два месеца се интересувам от коли. Но един приятел ме запали като ми показа снимките на един Фокус и ми обясни малко за колата и така съм се запалил вече, че искам да науча колкото мога повече. А от тоя форум по-добро място в нета нема :)

07.12.09
Смених си (в петък) и маслата и филтрите и ангренажния комплект в МП. Верно ме изръсиха ама поне колата вече е готова за път :D (647лв. общо- комплект ангренажен -207лв. смяна -140лв.; филтри масла и смяната им - 300лв.)
засега само в София но от догодина като си зема винетката - и на други места (живи и здрави да сме) :D

devoi4eto
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 13 сеп 2010, 22:01
Модел на автомобила: ford puma 1.4 16v
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от devoi4eto » 13 сеп 2010, 23:05

Здравейте
Карам форд пума 1.4 16 винтилка края на 99г.,купих я преди 1 седмица ,казаха ми ,че окачването е от форд мондео!Колата е на 139 000 км и не е сменен ангренажният ремък,в един сервиз ми казаха ,че може да се смени при 160 000 км,но аз се притеснявам да не сескъса и да ми направи ядския проблем после!Не е скъпа смяната и покупката,просто не знам какво да правя сега ли да го сменя или да изчакам поне колата да мине 150 000 км??????????

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от vvasilev » 14 сеп 2010, 08:23

Колега, сменяй го веднага, за да не ти белее после косата. Смени ремъка заедно с ролките. Аз ползвам комплект на DAYKO и съм доволен.

vermeer
потребител
потребител
Мнения: 85
Регистриран: 14 авг 2008, 00:49
Модел на автомобила: escort TD
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от vermeer » 30 сеп 2010, 15:29

днес питах за смяна на ангр. ремък и ролки за ескорт тд 98 - 240 лв за двата ремъка и 3-те ролки /Гейтс/ + 80 лв труд
Нормално ли е като цена?

vvasilev
потребител
потребител
Мнения: 517
Регистриран: 25 юли 2005, 17:33
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.8 дизел-1998 г.
Местоположение: В. Търново
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от vvasilev » 30 сеп 2010, 20:48

Ами нормално е,но може да ти чупят 20 лева от труда.

Sleepwalker
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 21 юли 2008, 21:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1800 115 к.с
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от Sleepwalker » 02 окт 2010, 21:54

Добър вечер бихте ли ми казали колко са паразитните ролки на Форд Мондео 1800 115 16 V бензин.Колегите от Варна също ако могат да препоръчат грамотен сервиз за смяна на ремъци и ролки.Мерси предварително.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от S_C » 03 окт 2010, 00:13

Изображение
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от ЯЛТА » 03 окт 2010, 16:06

Бензиновите двигатели , имат горивна камера , и късането на ангренажен ремък не носи тежки последствия , като при дизеловите двигатели , които нямат горивна камера , а предкамерно запалване ! >:D<:
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от иво г. иванов » 05 яну 2011, 18:57

Колеги , май никой не спомена "Motorcraft". Има ли въобще ремъци и ролки на тази фирма ?
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от Pyrhel » 05 яну 2011, 22:56

иво г. иванов написа:Колеги , май никой не спомена "Motorcraft". Има ли въобще ремъци и ролки на тази фирма ?
Моторкрафт е официалният дистрибутор на оригинални Форд и Линкълн части :) Те не произвеждат, а само брандират след определени тестове (уж)...

Потребителски аватар
supernatural
потребител
потребител
Мнения: 150
Регистриран: 26 юли 2009, 17:16
Модел на автомобила: ford eskort 1.8 tdi rfk
Местоположение: vraca
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от supernatural » 10 яну 2011, 14:12

здравейте колега да се включа и аз!
имам ескорт 1.8тд, колата като дойде от австрия по документи ремъците бяха за смяна след 5000км на нея бяха дайко като 2ролки бяха ина а едната кнс нещо такова, та още преди да ги сменя колата работеше перфектно мн добре мъркаше, поедно време на обороти след като загрее започна да вие нещо като на вакуум, купих нови ремъци единя флейнор и гейц за помпата понеже продавача неме намери еднакви, ролките бяха бреда, още като ги взех имаха лек лувт, отивам да ги връщам продавача ме уверява че тва е напълно нормално и ми дава гаранция за тях, при монтажа проверих водната помпа нямаше луфт, монтирах ремъците, колата си работи но пак вие нещо, мин зима поради замръзнала нафта теглих колата и ремъка на помпата прескочи с 2 заба ремъка беше гейц, добре че беше тя наместих си го вс е ок, вече 30000хил карам така, а си ми вие отпред или ролките са причината или нещо др незнам, но мисля че се минах с тези ролки, дано ме изкарат поне още 20000, забелязвал сам тва виене и при др фордове дизел, случайно някои ако знае от какво е точно ше сам му благодарен да сподели, поздрави, иначе ремъци и ролки ми излезнаха 160лв като аз си ги смених

Потребителски аватар
GAZ66
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от GAZ66 » 12 яну 2011, 22:50

как се наемате сами да сменяте ремъци.аз не рискувам с тези белези даваш помпата на 12 часа после връщаш на 11 часа слагаш разни щифтове (аз свредла).може ли някои да го обясни целия процес при смяна на ангренажен ремък и помпа на фиеста 1.8 дизел.подробно и по разбираемо (като за тъпаци)
Няма утре,всичко е днес.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от ЯЛТА » 13 яну 2011, 10:01

Ами рисковано е , ако объркаш нещо, или не се получи, пак се навеждаш при майстор, и той ти дере кожата при това, без гаранция ! Ако ремъците не са ти скъсани, слагаш щифтовете,- / обикновенно бургии- 6 мм. /, сваляш стария ремък, слагаш новия, като гледаш да е опънат, а там където е обтегача-хлабав, и освобождаваш обтегача, да го опъне. Ако всичко ти изглежда наред, превърташ коляновия вал на 360 градуса- цял оборот,- на РЪКА, трябва да се превърти без затруднение, задържа ли, значи някой клапан опира в бутало,-объркал си нещо ! И ако всичко е минало гладко,- палиш, и ако запали,- майстор си си ! Щифтовете мисля бяха -3 бр.,-вал-колянов, вал-разпределителен, ГНП . Процедурата хич не е лесна, ако ти е за първи,- втори път, при факта, че нищо не се вижда нормално, в предвид напречно разположения двигател !
Дерзай, и успех .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта