Ангренажен ремък и ролка(и)

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12337
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 03 окт 2006, 18:00

Ако погледнеш всички коментари са за коли около възраста на твоята че има и по-стари така че всичко е актуално. Чети и вземай решение няма смисъл да развиваме темата отново.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 03 окт 2006, 19:40

Споко и при другите марки автомобили смяната на ангренажа е поне толкова скъпа /за екотек 1.4 на опел от средата на `90те. излиза 170лв без труда/!

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 04 окт 2006, 15:06

chains имам питане към теб. моя 94 1.8 tdi има два ангренажни ремъка така ли? понеже по-напред в темата беше написал че при теб са 2, което значи че и при мен са два. това само за tdi ли важи понеже мен ми казаха че е само един ремък?

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 04 окт 2006, 15:23

При вс. 1.8 дизел на форд има два ангр. ремъка - къс /стандартен/ и дълъг, който задвижва и ГНП - целта на това изпълнение, е че на теория този ремък, който задвижва повече детайли /повече се трие/ ще се износи по-бързо и в този случай като се скъса колата просто да изгасне и да спаси мотора, но дали това ще се случи в реалност не знам /не смея да го проверя, а и никой от форума не е споделил да го е изпитал/

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 04 окт 2006, 16:20

да разбирам че направо ме съветваш да сменя и двата?
и би ли ми препоръчал от къде да ги купя, аз съм от софия и много не познавам каде има магазини за части на форд?

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 04 окт 2006, 22:30

Задължително и двата и вс. ролки. При смяната си взех Бош /бяха си комплект/ - дали са ориг.? засега 40 000 държат!

Предполагам, че ремъците и ролките ги има във вс. специализиран магазин за авточасти, защото това е доста разпространен мотор и едва ли ще срещнеш трудности при намирането им - чул съм и добри отзиви за Гейтс /не си взимай само Гудиър - на баща ми на сиерата 1.6 ОНС се скъса за по малко от 12 000/.

пп: Кофтито при нас е, че двг. е разположен напречно и честно казано като чуят в сервиза, че искаш да сменяш ангренажа направо те намразват ама няма как; на старата ми сиера 1.8.тд двг. е разположен надлъжно и ремонта е много по-лесен!

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 06 окт 2006, 22:43

ок взех си ремъците и ролките. обещах да дам данните и ето сега пиша обаче има проблем. значи аз съм в софия а едно приятелче се знаимава с колата ми. тои е закарал форда на ремонт и е купил ремъците и ролките ремъците са dayko а ролките до колкото помнел били da.... нещо си. всичко ми струва 170 лв + 40лв монтиране, масло esso + филтър 50лв.

agril
потребител
потребител
Мнения: 26
Регистриран: 13 сеп 2006, 17:34
Модел на автомобила: Mondeo 1.8i 16V 115hp 1994
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от agril » 22 окт 2006, 15:15

Баща ми 20 и кусур години си изкарва хляба с ремонт на автомобили(и то доста фордове) и каза, че НЯМА ДА МИ СМЕНИ РЕМЪКА БЕЗ РОЛКИТЕ. Каза, че дори и да са здрави ролките щом са минали пробега и трябва да се сменят.
Та така миналата седмица ми ги смени - зъбен и плосък ремък, 3-те ролки на зъбния и лагери за ролките на плоския - 170 лв(за частите). Цената е такава щото ги купува с некво намаление от негови хора. А иначе марките не ги и погледнах - треа да ги видя.

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 24 окт 2006, 02:22

Явно баща ти е добър щом толко години си изкарва хляба с това. Можеш да ни опътиш към него:) така или иначе мен ще ми се налага да го правя :)

adores
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 15 ное 2006, 07:30
Модел на автомобила: ford escort turbodiesel
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Мнение от adores » 17 ное 2006, 07:32

Imam Ford Escort 94 TDi, iskam sam da si smenq remucite i rolkite. nqkoi moje li da mi kaje centrovkite i murtvite tochki ili puk site v koito da gi vidq!
*****
**бг**


Имам Ford Escort 94 TDi, искам сам да си сменя ремъците и ролките. Някой може ли да ми каже центровките и мъртвите точки или пък сайт в които да ги видя!

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 17 ное 2006, 08:18

Трябва ти специално приспособление за блокиране на коляновия вал. Т.е. или си чукаш белези и каквото сабя покаже или отиваш при такъв който има такова и го сменяте. За разпределителния вал и помпата става и с опашки на свредла.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 17 ное 2006, 08:51

adores написа: ...
В книжката от ТАЯ ТЕМА имаше някакво описание. И гледай да пишеш на кирилица, щото шефовете ще се карат. :wink: Пък и българският език с латински букви изглежда грозно.
Изображение

csteffanov
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 08 ное 2005, 16:37
Модел на автомобила: Orion 1.8 Diesel
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Ангренажен ремък за Дизел

Мнение от csteffanov » 22 ное 2006, 09:41

Ами аз от има няма 3 години вече караm Орион 1.8 92 г. класически дизел. Смених ролките и ремъците веднага след като купих колата с Gates и сега 55 000 километра по късно отново ги сменям (пак с Gates). Не знам какво са препоръчали на вас но от много хора които си изкарват хляба с това съм разбрал следните неща:
1. Ангренажен ремък на дизел се сменя на около 50 000 км
2. По добре вземете хубави ремъци защото при скъсване (особено за този модел форд) двигателя може да счупи колянов вал и още куп глупости
3 Внаги сменяйте всички ремъци и ролки наведнъж иначе не важи гаранцията на анг. ремък а както казах ремонта може да ви излезе доста солен!

Вярно че финансовата инжекция е убийствена (около 250 лв за всичко) но пък дизела ви е спестил тези пари 5 пъти само от горивото за 50 000 км.

Потребителски аватар
zaprqn
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 12 сеп 2006, 20:58
Модел на автомобила: ford mondeo 1.6 16v 88к.с. 96
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от zaprqn » 26 фев 2007, 10:40

какво ви е мнението за дайко наскоро смених ремък с ролки двигателят ми е зетек 16 кл. това ми струваше105лв
mondeo

fordfen
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 26 май 2006, 10:39
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от fordfen » 25 май 2007, 10:20

Вчера си взех "Гудиър" комплект ролки и ремък.В комплекта ролките са ИНА,а ремъка Гудиър.От форума видях,че повече се уважават ремъците Гейтс.В магазина помолих да заменим ремъка от комплекта с такъв и се навиха.Та всичко ми струваше - 130 лв,от които ремъка-30лв.Направи ми впечатление че в други магазини само ролките купувани по отделно излизат около 120лв.

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

Мнение от gicho_fiesta » 10 юни 2007, 18:27

Моите два ангренажни ремъка са FLENOR - 58лв. общо и
ролки за тях ИНА - 33+42+43 лв.
смяна - 35лв.
След смяната, двигателя стана по шумен:
Нещо вие - можело да са ментета ролките или предполагат че водната помпа била се натегнала от смяната на ремъка и виела?! Та сега отново трябва да се свалят всички ремъци и да сменям и помпа.

Пистов ремък докато намеря такъв размер - голям зор - има само на Гейц 5PK1545 - 27лв. + 10лв за смяна, обаче след смяната му:
сутрин-задължително или ако пусна фарове, ако пусна климатик или въртя волана /сервото/, или ако е изстинала през деня отначало просвирва на интервали и пука силно за около 5 минути - все едно излиза от пистите и пак се връща, а е стегнат добре. Казаха ми да покарам така и можело да се оправи.

И така 250лв. дотук и като добавя още 100 за водна помпа и смяна = 350лв. за обслужване на предвателния механизъм! Смяната е правена в сервиза на СБА в Асеновград.

И си представете комбинацията от шума на мотора + виене на водна помпа или ролка менте + свирене и пукане, като от строшен лагер :x
А като я купих преди месец жена ми ме пита "Сигурен ли си, че е дизел...?!?!", а сега "Каква е тая фуражомелка?!?!

Помагайте ако имате идеи!
Последна промяна от gicho_fiesta на 10 юни 2007, 22:41, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от TURBOTO » 10 юни 2007, 19:54

Ами да ви кажа когато аз сменявах моите всички ми препоръчаха Gates и си сложих такъв не си спомням какви пари беше.Маистора в сервиза ми каза че ролките не били за смяна тъи като били почти нови и аз го послушах но сега вече маи съжалявам за това не че има някакъв проблем но все пак това са едни от наи важните консумативи дано да няма проблем на следваща смяна всичко минава под ножа :D.Иначе ако сега трябваше да ги сменям със сигурност ще го направя във Форд може да е по скъпо но все пак е по сигурно пък и гаранцията от една година която дават е доста добра оферта

Vulture
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 15 сеп 2007, 11:23
Модел на автомобила: Ford Focus 1.4i 2001
Status: Извън линия

Мнение от Vulture » 15 сеп 2007, 15:58

И аз не сам от разбирачите и затова да попитам...някъде чух, че по-новите модели имат някакви блокировки, които при късане на ангренажа да защитат двигателя...Това така ли е...има ли някой представа?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12337
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 15 сеп 2007, 18:13

А представяш ли си, както си караш със 100км ако двигателя спре изведнъж, какво ще стане със останалите компоненти от задвижващия трак, пътниците в автомобила и тези отзад.
Много от съвременните бензинови двигатели имат специално издълбани вдлъбнатини в буталата с цел при скъсване на агренажа буталата да не ударят клапаните, обаче експериментите не са препоръчителни. При Дизелите в повечето случаи няма.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

ikov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 10 мар 2008, 22:09
Модел на автомобила: Escort 1.8 TD 96г.
Status: Извън линия

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Мнение от ikov » 30 мар 2008, 17:47

Някой карал ли е с ролки Breda и какво е мнението ви за тази марка. Аз си взех такива и ремъци Гейтс за 150 лева. В магазина ми казаха, че са добри, но ако някой има впечатления да пише.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 14 госта