Страница 3 от 6

Публикувано: 03 окт 2006, 18:00
от HACKO
Ако погледнеш всички коментари са за коли около възраста на твоята че има и по-стари така че всичко е актуално. Чети и вземай решение няма смисъл да развиваме темата отново.

Публикувано: 03 окт 2006, 19:40
от chains
Споко и при другите марки автомобили смяната на ангренажа е поне толкова скъпа /за екотек 1.4 на опел от средата на `90те. излиза 170лв без труда/!

Публикувано: 04 окт 2006, 15:06
от mistyrain
chains имам питане към теб. моя 94 1.8 tdi има два ангренажни ремъка така ли? понеже по-напред в темата беше написал че при теб са 2, което значи че и при мен са два. това само за tdi ли важи понеже мен ми казаха че е само един ремък?

Публикувано: 04 окт 2006, 15:23
от chains
При вс. 1.8 дизел на форд има два ангр. ремъка - къс /стандартен/ и дълъг, който задвижва и ГНП - целта на това изпълнение, е че на теория този ремък, който задвижва повече детайли /повече се трие/ ще се износи по-бързо и в този случай като се скъса колата просто да изгасне и да спаси мотора, но дали това ще се случи в реалност не знам /не смея да го проверя, а и никой от форума не е споделил да го е изпитал/

Публикувано: 04 окт 2006, 16:20
от mistyrain
да разбирам че направо ме съветваш да сменя и двата?
и би ли ми препоръчал от къде да ги купя, аз съм от софия и много не познавам каде има магазини за части на форд?

Публикувано: 04 окт 2006, 22:30
от chains
Задължително и двата и вс. ролки. При смяната си взех Бош /бяха си комплект/ - дали са ориг.? засега 40 000 държат!

Предполагам, че ремъците и ролките ги има във вс. специализиран магазин за авточасти, защото това е доста разпространен мотор и едва ли ще срещнеш трудности при намирането им - чул съм и добри отзиви за Гейтс /не си взимай само Гудиър - на баща ми на сиерата 1.6 ОНС се скъса за по малко от 12 000/.

пп: Кофтито при нас е, че двг. е разположен напречно и честно казано като чуят в сервиза, че искаш да сменяш ангренажа направо те намразват ама няма как; на старата ми сиера 1.8.тд двг. е разположен надлъжно и ремонта е много по-лесен!

Публикувано: 06 окт 2006, 22:43
от mistyrain
ок взех си ремъците и ролките. обещах да дам данните и ето сега пиша обаче има проблем. значи аз съм в софия а едно приятелче се знаимава с колата ми. тои е закарал форда на ремонт и е купил ремъците и ролките ремъците са dayko а ролките до колкото помнел били da.... нещо си. всичко ми струва 170 лв + 40лв монтиране, масло esso + филтър 50лв.

Публикувано: 22 окт 2006, 15:15
от agril
Баща ми 20 и кусур години си изкарва хляба с ремонт на автомобили(и то доста фордове) и каза, че НЯМА ДА МИ СМЕНИ РЕМЪКА БЕЗ РОЛКИТЕ. Каза, че дори и да са здрави ролките щом са минали пробега и трябва да се сменят.
Та така миналата седмица ми ги смени - зъбен и плосък ремък, 3-те ролки на зъбния и лагери за ролките на плоския - 170 лв(за частите). Цената е такава щото ги купува с некво намаление от негови хора. А иначе марките не ги и погледнах - треа да ги видя.

Публикувано: 24 окт 2006, 02:22
от mistyrain
Явно баща ти е добър щом толко години си изкарва хляба с това. Можеш да ни опътиш към него:) така или иначе мен ще ми се налага да го правя :)

Публикувано: 17 ное 2006, 07:32
от adores
Imam Ford Escort 94 TDi, iskam sam da si smenq remucite i rolkite. nqkoi moje li da mi kaje centrovkite i murtvite tochki ili puk site v koito da gi vidq!
*****
**бг**


Имам Ford Escort 94 TDi, искам сам да си сменя ремъците и ролките. Някой може ли да ми каже центровките и мъртвите точки или пък сайт в които да ги видя!

Публикувано: 17 ное 2006, 08:18
от Vaklin
Трябва ти специално приспособление за блокиране на коляновия вал. Т.е. или си чукаш белези и каквото сабя покаже или отиваш при такъв който има такова и го сменяте. За разпределителния вал и помпата става и с опашки на свредла.

Публикувано: 17 ное 2006, 08:51
от Dundee
adores написа: ...
В книжката от ТАЯ ТЕМА имаше някакво описание. И гледай да пишеш на кирилица, щото шефовете ще се карат. :wink: Пък и българският език с латински букви изглежда грозно.

Ангренажен ремък за Дизел

Публикувано: 22 ное 2006, 09:41
от csteffanov
Ами аз от има няма 3 години вече караm Орион 1.8 92 г. класически дизел. Смених ролките и ремъците веднага след като купих колата с Gates и сега 55 000 километра по късно отново ги сменям (пак с Gates). Не знам какво са препоръчали на вас но от много хора които си изкарват хляба с това съм разбрал следните неща:
1. Ангренажен ремък на дизел се сменя на около 50 000 км
2. По добре вземете хубави ремъци защото при скъсване (особено за този модел форд) двигателя може да счупи колянов вал и още куп глупости
3 Внаги сменяйте всички ремъци и ролки наведнъж иначе не важи гаранцията на анг. ремък а както казах ремонта може да ви излезе доста солен!

Вярно че финансовата инжекция е убийствена (около 250 лв за всичко) но пък дизела ви е спестил тези пари 5 пъти само от горивото за 50 000 км.

Публикувано: 26 фев 2007, 10:40
от zaprqn
какво ви е мнението за дайко наскоро смених ремък с ролки двигателят ми е зетек 16 кл. това ми струваше105лв

Публикувано: 25 май 2007, 10:20
от fordfen
Вчера си взех "Гудиър" комплект ролки и ремък.В комплекта ролките са ИНА,а ремъка Гудиър.От форума видях,че повече се уважават ремъците Гейтс.В магазина помолих да заменим ремъка от комплекта с такъв и се навиха.Та всичко ми струваше - 130 лв,от които ремъка-30лв.Направи ми впечатление че в други магазини само ролките купувани по отделно излизат около 120лв.

Публикувано: 10 юни 2007, 18:27
от gicho_fiesta
Моите два ангренажни ремъка са FLENOR - 58лв. общо и
ролки за тях ИНА - 33+42+43 лв.
смяна - 35лв.
След смяната, двигателя стана по шумен:
Нещо вие - можело да са ментета ролките или предполагат че водната помпа била се натегнала от смяната на ремъка и виела?! Та сега отново трябва да се свалят всички ремъци и да сменям и помпа.

Пистов ремък докато намеря такъв размер - голям зор - има само на Гейц 5PK1545 - 27лв. + 10лв за смяна, обаче след смяната му:
сутрин-задължително или ако пусна фарове, ако пусна климатик или въртя волана /сервото/, или ако е изстинала през деня отначало просвирва на интервали и пука силно за около 5 минути - все едно излиза от пистите и пак се връща, а е стегнат добре. Казаха ми да покарам така и можело да се оправи.

И така 250лв. дотук и като добавя още 100 за водна помпа и смяна = 350лв. за обслужване на предвателния механизъм! Смяната е правена в сервиза на СБА в Асеновград.

И си представете комбинацията от шума на мотора + виене на водна помпа или ролка менте + свирене и пукане, като от строшен лагер :x
А като я купих преди месец жена ми ме пита "Сигурен ли си, че е дизел...?!?!", а сега "Каква е тая фуражомелка?!?!

Помагайте ако имате идеи!

Публикувано: 10 юни 2007, 19:54
от TURBOTO
Ами да ви кажа когато аз сменявах моите всички ми препоръчаха Gates и си сложих такъв не си спомням какви пари беше.Маистора в сервиза ми каза че ролките не били за смяна тъи като били почти нови и аз го послушах но сега вече маи съжалявам за това не че има някакъв проблем но все пак това са едни от наи важните консумативи дано да няма проблем на следваща смяна всичко минава под ножа :D.Иначе ако сега трябваше да ги сменям със сигурност ще го направя във Форд може да е по скъпо но все пак е по сигурно пък и гаранцията от една година която дават е доста добра оферта

Публикувано: 15 сеп 2007, 15:58
от Vulture
И аз не сам от разбирачите и затова да попитам...някъде чух, че по-новите модели имат някакви блокировки, които при късане на ангренажа да защитат двигателя...Това така ли е...има ли някой представа?

Публикувано: 15 сеп 2007, 18:13
от HACKO
А представяш ли си, както си караш със 100км ако двигателя спре изведнъж, какво ще стане със останалите компоненти от задвижващия трак, пътниците в автомобила и тези отзад.
Много от съвременните бензинови двигатели имат специално издълбани вдлъбнатини в буталата с цел при скъсване на агренажа буталата да не ударят клапаните, обаче експериментите не са препоръчителни. При Дизелите в повечето случаи няма.

Re: Ангренажен ремък и ролка(и)

Публикувано: 30 мар 2008, 17:47
от ikov
Някой карал ли е с ролки Breda и какво е мнението ви за тази марка. Аз си взех такива и ремъци Гейтс за 150 лева. В магазина ми казаха, че са добри, но ако някой има впечатления да пише.