Страница 1 от 1

Проблем с оборотите,климатика и еърбега

Публикувано: 02 авг 2006, 09:54
от jameshet
Здравейте колеги,
Значи имам аз един Ескорт 98г, 1.6, 16V - няма АГУ. Та проблема ми е следния - като я запаля студена прави следното нещо(но не винаги): вдига оборотите до 2000, 2 и нещо и после веднага пада до 1000 даже някой път и под 1000, но колата не гасне - просто прихърква като да изгасне. после пак хайде на 2000 и така докато позагрее, след което няма грижи. Есента хората в МП ми казаха, че ламбда сондата ми е за смяна, но не ми се вярва да е от това проблема. Иначе ги питах от какво може да прави това нещо не можаха да ми отговорят. Имам и друг проблем - понякога(пак не е постоянно) докато работи климатика се появява мирис на бензин в колата(не на изгорели газове,които влизат отвън, а на бензин). Въздушният филтър е сменян преди по-малко от 2 години и е на около 20000км. Трети проблем - лампата на еърбега ми ми мига 4 пъти последователно - това също не е постоянно явление, но примерно ако я запаля и не свети след известно каране започва да свети. Изчетох всичко що пише във форума по въпроса - не помага. Хората в МП щяха да ми правят диагностика, но за късмет точно тогава лампата не се обади и те казаха няма какво да ти тестваме в такъв случай, но иначе си платих за теста в крайна сметка?! Моля Ви ако някой се е сблъсквал с подобни проблеми да помогне ако може. Благодаря предварително!

Публикувано: 02 авг 2006, 10:40
от demiro
На база опита си с Мондео мога да ти отговоря следното:
1.По първият проблем,често срещан между другото,след почистване на датчика за масата на постъпнащият въздух/МАФ/ с контактен спрей,при мен не е правило вече така от близо година.Понякога може да се появи при рязка промяна във влажността на въздуха.
2.По втория,чудна работа,само при вкл.климатик ли се усеща този мирис!?При мен понякога се усеща мирис на изгоряло масло и след проучване установих,че има лек теч от хидравликата на волана/помпата/ на масло и то попада върху колекторните тръби и от там мириса на изгоряло,но чак пък на бензин,незнам.
3.По третия,при мондео/а предполагам и при теб/,това е индикация за нарушен контакт под седалките на шофьора или пътника. Влез от задните врати и разедини щекерите под седалките,пръсни ги с примерно ВД40 и пак ги надени,проблема изчезва :wink:
Успех :!:

Публикувано: 02 авг 2006, 10:56
от jameshet
Благодаря demiro за изчерпателния отговор. Така относно климатика мисля, че само при това положение, но това не е често явление или се получава при доста голяма жега по скоро може би поне аз така си го обяснявам. За еърбега правих го това нещо. Под седалките има едни жълти куплунги, които разкачих и напръсках стабилно с ВД40, но проблема си остана. Освен да пробвам пак :?: А за оборотите ще прегледам из форума как става почистване на въпросния МАФ сензор.

Публикувано: 03 авг 2006, 00:33
от disc
Колега jameshet,
Виж какво е написал pepy1 във следната тема относно проблема за оборотите (на празен ход)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=4863

Публикувано: 03 авг 2006, 16:06
от jameshet
Мда. Благодаря, но не съм сигурен, че проблема е от моторчето за празния ход. На всичкото отгоре по Микрокат не успях да го открия за моя модел. Вчера си почистих МАФ сензора и засега след една проба само не искам да давам впечатления. Ще го видим по-нататък. Проблема с лампата за еърбега си остава обаче. Прочетох, че евентуално проблема може да е в кабел във волана. Хубаво де ама как да го разглобя този волан така и не разбрах. Да не вземе да ми се изплеска възглавницата в лицето??? И къде по-точно се намира това кабелче???

Публикувано: 03 авг 2006, 22:49
от Dundee
За лампичката на еърбега: след като напръска куплунзите със спрея, пробва ли да откачиш акумулатора за известно време. При мен това свърши работа. Имало някакво натрупване на грешки в компютъра, които така май се изчистват.

Публикувано: 04 авг 2006, 16:41
от jameshet
А вярно ли е, че като ресетнеш компа чрез изключване на акумулатора има вероятност после при закачането да се отвори еърбега?

Публикувано: 05 авг 2006, 20:51
от Трол
jameshet написа:А вярно ли е, че като ресетнеш компа чрез изключване на акумулатора има вероятност после при закачането да се отвори еърбега?
не

Публикувано: 05 авг 2006, 21:38
от ikov_vr
а неговия явно вече е отваран иначе няма да му свети лампата

Публикувано: 05 авг 2006, 22:47
от chains
Еърбега е много прицизна система и за да се задейства е необходимо да са налице първо удар и то доста силен - повечето системи се задействат след удар поне с 50км/ч. и второ ако е затворен кръга - тост на седалката да има пасажер . Това последното всъщност е много интересно, значи на вс. коли с преден десен еърбег има лепенки да не се монтира детско столче на предна дясна седалка, но при направени проучвания се установило, че много майки пренебрегват това и самонадеяно мислейки се много добри зад волана когато са сами с детето слагат столчето на предната седалка - така им било по-лесно /направо да им се чуди човек/ , но интересното в случая е, че автомобилните производители /явно и там работят доста жени/ са предвидили това и така са калибровали системата, че за да е активирина е необходимо минимално тегло 20кг. , но зо до не стане фал, а и за да не ги съдят евентуално слагат тези лепенки /тоест всеки да се оправя на собствен риск/

Публикувано: 07 авг 2006, 15:44
от jameshet
Колата не е удряна(да чукам на дърво), така че не се е отварял!!! Освен това освен да се свалят клемите на акумулатора трябва ли да се вади някой от бушоните за ресетване на компа???

Публикувано: 07 авг 2006, 18:10
от chains
като го оставиш без ток за няколко минути е достатъчно за рестарт!

Публикувано: 08 авг 2006, 12:19
от jameshet
Колеги,
Прочетох, че проблема с лампата може да е от прекъснат кабел на волана. Понеже с клемите и с рестарт на компа не стана, дали някой има схема как да достигна до това кабелче та да го проверя дали е от него проблема???