Страница 1 от 1
Датчика за температурата или ...
Публикувано: 02 авг 2006, 13:10
от pelinkov
Здравейте не ми работи уреда които показва температурата на водата и не мога да разбера от датчика ли е или от самия уред. Мерих съпротивлението на датчика и показва 5.15 килоома при топъл двигател (това нормално ли е?) мерих и напрежението на клемите при откачен датчик показва 4V. Интересното е че като дам на контакт има леко изменение на показанието на стрелката но повече от това не мърда
Публикувано: 02 авг 2006, 13:37
от Любо
Ето какво изрових от форума, ползвайки търсачката:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%F3%F0%E0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... E0&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%F3%F0%E0" onclick="window.open(this.href);return false;
има и още, можеш да прочетеш ако в тези теми не намериш отговор.
Успех
Публикувано: 02 авг 2006, 13:45
от PlamenJ
Здравей и добре дошъл във форума.
По въпроса с температурните датчици има няколко теми във форума. Потърси с търсачката и ще излезе доста информация!!!
Ако си мерил датчика който е над термостата, то той подава данни за температурата към компютъра. Стойностите му трябва да са следните:
Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
Този датчик много често е причина за неработещ вентилатор на радиатора и загряващ двигател.
За показанията на уреда на таблото отговаря втори датчик (Coolant temperature gauge sender), който е отдолу на термостата, вижда се долу отляво на горния. За неговото показание можеш да съдиш по положението на стрелката на таблото.
Успех!
Публикувано: 03 авг 2006, 00:29
от disc
PlamenJ написа:Ако си мерил датчика който е над термостата, то той подава данни за температурата към компютъра.
...
Този датчик много често е причина за неработещ вентилатор на радиатора и загряващ двигател.
....
Колега PlamenJ,
датчиците които вършат описаните от теб неща са два, отделни. Не ги събирай в едно!
За Zetec двигателя температурният датчик, който включва вентилатора на радиатора се намира на маркуча от термостата до радиатора (горният голям, в дясно) - буксата му е кажи-речи кръгла. Температурният датчик, който подава информация за температурата на двигателя към компютъра се намира на върха на термостата - буксата му е кажи-речи кръгла.
И пак са същият двигател, нужният датчик на колегата с проблема - температурният датчик за приборният панел (таблото) се намира на термостата от лявата му, долна страна, леко извит към изпускателните колектори. Буксата му е четвъртита, с 2 кабела и стоманено телче което трябва да натиснеш за да я изключиш.
Колега pelinkov,
Най-вероятно според мен повредата е в таблото, или инсталацията до таблото. това може да го проследиш по схемата на ел. инсталацията (виж в друг раздел от къде да си свалиш нужната литература), като откачиш таблото и замериш клемата която се вклюва в таблото.
Публикувано: 03 авг 2006, 10:14
от PlamenJ
Колега
disc,
Мерси за "уточненията", но мисля че са напълно излишни!
Тъй като имам Мондео и съм се занимавал да сменям въпросните датчици под и над термостата знам точно за какво говоря. Ако прочетеш внимателно поста ми, ще видиш, че говоря за два датчика и нищо не събирам в едно.
Четейки обаче твоя пост по-горе, човек остава с впечатлението, че говориш за три датчика - (един за компютъра, един за вентилатора и един за таблото)!
Нека да не объркваме човека с излишни доуточнения!
Ей тука на тоя линк има пост с една хубава картинка от
Любо, където се виждат тия два датчика - No9 и No.10, а след това и аз съм писал точно кой датчик за какво е и как точно се казва!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0&start=45
Мерси!
Публикувано: 03 авг 2006, 10:53
от disc
Точно така!
Говориш за два датчика, като за първия споменаваш две неща - че подава инфо към компютъра и включва вентилатора! А това реално се прави от два различни датчика (при Ескорт-а!)!
Правилно оставаш с впечатление, че говоря за 3, защото точно това съм написал!
Картинката във поста я знам, както и датчиците. Не мисля, че уточненият са излишни - написаното от мен е точно за Ескорт (за каквато кола пита колегата), при Мондео-то датчик за вентилатора няма и е така както си го описал, но при Ескорт-а не е така!
Кратка Haynes справка:
Публикувано: 03 авг 2006, 10:56
от disc
Чест и почитания!
Поднасям извинения на колегата PlamenJ!
Още от снощи съм се объркал, че въпросът се отняся за Ескорт!
Публикувано: 03 авг 2006, 12:52
от PlamenJ
еее, за нищо!
важното е, че всъщност то било просто недоразумение!

Еи не се карайте
Публикувано: 07 авг 2006, 20:57
от pelinkov
Еи не се карайте все пак разбрах и при ескорта как е и се разбра че двама човека мислят еднакво за мондеото. Много благодаря !!!
Защо спряхте ????
Публикувано: 16 авг 2006, 19:59
от pelinkov
Казвайте какво мислите, гледах и има такав датчик но е труден достапа до него дайте идей как най лесно да се провери. Аз в събота или неделя ще ви кажа до къде съм стигнал. Маи трябва да се свалят маркучите които са пред датчика