Пръска от кулера на 1,8ТД
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Пръска от кулера на 1,8ТД
Здраейте,
значи като сваля маркуча, който свързва кулера с всмукателния колектор и при работещ двигател от кулера пръска някаква прозрачна мазна течност... като увелича оборотите на двигателя съответно започва да пръска повече!!! Мисля, че не е масло, защото има бистър цвят, а маслото ми е чернилка.
Безпокоя се, защото на едното ми Мондео го няма това пръскане, а на другото го има...т.е. едното има проблем , но дали е нещо сериозно?!?!?
значи като сваля маркуча, който свързва кулера с всмукателния колектор и при работещ двигател от кулера пръска някаква прозрачна мазна течност... като увелича оборотите на двигателя съответно започва да пръска повече!!! Мисля, че не е масло, защото има бистър цвят, а маслото ми е чернилка.
Безпокоя се, защото на едното ми Мондео го няма това пръскане, а на другото го има...т.е. едното има проблем , но дали е нещо сериозно?!?!?
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Може да е нафта? На какво мирише?
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Нафта от къде??? Това са въздуховоди... Смесването на въздуха с нафтата става след кулера и всм.колектори...escorttd1 написа:Може да е нафта? На какво мирише?
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
От "Т"-то на 1.8ТД и по-точно от клапана, който то управлява за подаване на допълнително гориво.msotiroff написа:Нафта от къде??? Това са въздуховоди... Смесването на въздуха с нафтата става след кулера и всм.колектори...escorttd1 написа:Може да е нафта? На какво мирише?
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Хмм, мислех, че маркучето от ГНП към турбото е някакъв вакуум... Дали е възможно от там да пробива нафтица... Скоро не съм си мерил разхода на горивоOgiDogi написа:От "Т"-то на 1.8ТД и по-точно от клапана, който то управлява за подаване на допълнително гориво.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Вакуум, ако е преди турбото, а то е на изхода му, където налягането е по-високо. Обаче налягането в корпуса на помпата е още по-високо и ако клапанът протече - получаваш гориво във всмукателният колектор.msotiroff написа:Хмм, мислех, че маркучето от ГНП към турбото е някакъв вакуум... Дали е възможно от там да пробива нафтица... Скоро не съм си мерил разхода на горивоOgiDogi написа:От "Т"-то на 1.8ТД и по-точно от клапана, който то управлява за подаване на допълнително гориво.
Потърси из форума темите за дизели, които сами си вдигат оборотите/форсират и ще схванеш, за какво става дума. Например тази.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Разходът няма да се вдигне, даже пада при наличната нафта с ниско цетаново число. Даже ми идва някаква идея за впръскване на нафта .... и ще пробвам.
Колегата монтьор specialista може да ни каже колко е налягането в ГНП. След турбото е до 1 атмосфера, без натоварване е до 0,5, а на празен ход е под 0,05. А в ГНП си представям да започва от 0,2 - 0,3 поне и да стига до над 1.
Колегата монтьор specialista може да ни каже колко е налягането в ГНП. След турбото е до 1 атмосфера, без натоварване е до 0,5, а на празен ход е под 0,05. А в ГНП си представям да започва от 0,2 - 0,3 поне и да стига до над 1.
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Налягането във ГНП-е далеч по-високо и се променя със повишаване на оборотите на помпата.
Цифрите са излишни,но ако кажа че може да достигне 7-8 бара няма да ви излъжа.
Цифрите са излишни,но ако кажа че може да достигне 7-8 бара няма да ви излъжа.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
В крайна сметка опасно ли е това? Мога ли да си карам така или да търся решение?
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Както го описваш - чиста проба двигателно масло! То нафта няма как да стигне там.
Ако е това - караш и свиркаш, проверяваш/доливаш масълце редовно. Иначе- ремона на турбината.
Ако ти се занимава- разглоби долният маркуч към кулера и виж какви "утайки" има вътре
Налягането след ГНП на е около 180-200, на по-новите модели достига до 400 бара (заради пулсовото впръскване). Зависи си от философията на мотора.
Ако е това - караш и свиркаш, проверяваш/доливаш масълце редовно. Иначе- ремона на турбината.
Ако ти се занимава- разглоби долният маркуч към кулера и виж какви "утайки" има вътре
Налягането след ГНП на е около 180-200, на по-новите модели достига до 400 бара (заради пулсовото впръскване). Зависи си от философията на мотора.
Карам бавно.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Ако е нафта, е опасно. Бъди готов ако вземе двигателят сам да си дава газ, да го спреш със спирачките. Ако е масло, си карай спокойно и нищо не пипай. Турбото като ще се чупи, ще се счупи - сигурен съм, че заради цените на ремонта няма да се хванеш да го праавиш.msotiroff написа:В крайна сметка опасно ли е това? Мога ли да си карам така или да търся решение?
За наляганията в ГНП и други подобни - говорим за налягането вътре в помпата, не за налягането в горивопроводите за високо налягане. То е известно и е 130 атмосфери, и не ни интересува.
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Ок, масло, ама защо е бистро?!?!?! Двигателното масло ми е чернилка, което мисля че е съвсем нормално за дизелов мотор.mag_kiril написа:Както го описваш - чиста проба двигателно масло! То нафта няма как да стигне там.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Виж в темите за форсиране, клапани по ГНП и течове на нафта за да се ориентираш кое маркуче да извадиш и да се разбере тече ли нафта и дали ще се сцепи двигателя скоро.
Накратко - отгоре се вижда маркучето, свързано към метална тръбичка към турбото. Тръгва от кръглото стърчащо нещо от ГНП към радиатора и върви към лявата страна на колата покрай блока. Ако го разединиш отнякъде, и караш така, ще се разбере тече ли.
Накратко - отгоре се вижда маркучето, свързано към метална тръбичка към турбото. Тръгва от кръглото стърчащо нещо от ГНП към радиатора и върви към лявата страна на колата покрай блока. Ако го разединиш отнякъде, и караш така, ще се разбере тече ли.
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Установи се каква е прозрачната течност - НАФТА... Като извадих маркучето за което говори колегата "diesel1.6" от там сълзи нафтичка...
Следващия въпрос по темата е следния: Да търся помпаджия да оправя клапичката, която пропуска или да запушвам маркучето и "газ до дупка"
Следващия въпрос по темата е следния: Да търся помпаджия да оправя клапичката, която пропуска или да запушвам маркучето и "газ до дупка"
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Ако вникнеш в написаното от мен още в началото, ще се сетиш колко ще е "до дупка" при запушен маркуч - няма да има кой да даде на двигателя допълнително нафта, като напомпи турбото. Затова - при "помпаджия", да ти оправи клапана или нов от магазина и пак при помпаджията (само да не е пишман-помпаджия), защото точно този клапан има нужда от по-специално отношение и настройки при сваляне и поставяне.msotiroff написа:Установи се каква е прозрачната течност - НАФТА... Като извадих маркучето за което говори колегата "diesel1.6" от там сълзи нафтичка...
Следващия въпрос по темата е следния: Да търся помпаджия да оправя клапичката, която пропуска или да запушвам маркучето и "газ до дупка"
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
А с еднопосочно клапанче дали мога да реша временно проблема???
Ако в бъдеще ми се наложи по - сериозна профилактика на помпата ще се оправя и това, но сега да се заминавам с тежки майстори(каквито няма в родния ми град) за тази дреболия някакси ми се иска да го избегна...
Ако в бъдеще ми се наложи по - сериозна профилактика на помпата ще се оправя и това, но сега да се заминавам с тежки майстори(каквито няма в родния ми град) за тази дреболия някакси ми се иска да го избегна...
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
С клапанче или без все ще върви. Ако клапанчето е еднопосочно и изправно, няма смисъл от него - нафтата като го напъне, то все ще е блокирано и колкото и да помпи турбото, няма да се усеща нищо в ГНП. Излиза най-добре да му сложиш една тапа и така.
Консултирай се с някой специалист дали може да ти поправи само този турбо детайл, ако си го свалиш сам да му го изпратиш... изглежда най-добре е да идеш в сервиз. Питай, ако ще ходиш, да пишем кой какво е ползвал.
Консултирай се с някой специалист дали може да ти поправи само този турбо детайл, ако си го свалиш сам да му го изпратиш... изглежда най-добре е да идеш в сервиз. Питай, ако ще ходиш, да пишем кой какво е ползвал.
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Честно да се изкажа не съм съгласен с горното мнение. Уважавам много колегата diesel1.6 . Минал съм през филма с теча, който описва колегата msotiroff. Ми докато разбера, че в кулера има нафта сигурно мина половин година яко возене или поне 4- 5 хил. км. После сложих клапанче за 5 лв и вървежа на колата по никакъв начин не се промени. Вече карам така над 10 хил. км. Може би това е правилното решение, предвид скъпата инвестиция за нов клапан....diesel1.6 написа:С клапанче или без все ще върви. Ако клапанчето е еднопосочно и изправно, няма смисъл от него - нафтата като го напъне, то все ще е блокирано и колкото и да помпи турбото, няма да се усеща нищо в ГНП. Излиза най-добре да му сложиш една тапа и така.
Be happy
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
Потвърждавам, че възвратния клапан върши работа. Даже и при изправен турбо компенсатор е хубаво да се сложи, за да няма неприятни изненади когато неочаквано се пробие мембраната.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
- specialista
- потребител
- Мнения: 1393
- Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
- Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
- Местоположение: Гр.Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Пръска от кулера на 1,8ТД
escorttd1 написа:Потвърждавам, че възвратния клапан върши работа. Даже и при изправен турбо компенсатор е хубаво да се сложи, за да няма неприятни изненади когато неочаквано се пробие мембраната.
Имам лека забележка!Ако всичко е изправно и сложите такъв клапан,при надуване на турбото той ще пропусне и турбо коректора ще направи това което се иска от него,но когато вече няма товар налягането след клапана няма да падне защото не може да се върне въздуха назад,и такаще остане със повишена порция гориво,и ще се чудиш защо тази кола е почнала да пуши черно в повече от обичайното.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 93 госта