Пръска от кулера на 1,8ТД

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от msotiroff » 18 ное 2011, 11:21

Здраейте,
значи като сваля маркуча, който свързва кулера с всмукателния колектор и при работещ двигател от кулера пръска някаква прозрачна мазна течност... като увелича оборотите на двигателя съответно започва да пръска повече!!! Мисля, че не е масло, защото има бистър цвят, а маслото ми е чернилка.
Безпокоя се, защото на едното ми Мондео го няма това пръскане, а на другото го има...т.е. едното има проблем :D: , но дали е нещо сериозно?!?!?
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от escorttd1 » 18 ное 2011, 12:14

Може да е нафта? На какво мирише?
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от msotiroff » 18 ное 2011, 18:56

escorttd1 написа:Може да е нафта? На какво мирише?
Нафта от къде??? Това са въздуховоди... Смесването на въздуха с нафтата става след кулера и всм.колектори...
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от OgiDogi » 19 ное 2011, 20:14

msotiroff написа:
escorttd1 написа:Може да е нафта? На какво мирише?
Нафта от къде??? Това са въздуховоди... Смесването на въздуха с нафтата става след кулера и всм.колектори...
От "Т"-то на 1.8ТД и по-точно от клапана, който то управлява за подаване на допълнително гориво.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от msotiroff » 19 ное 2011, 23:08

OgiDogi написа:От "Т"-то на 1.8ТД и по-точно от клапана, който то управлява за подаване на допълнително гориво.
Хмм, мислех, че маркучето от ГНП към турбото е някакъв вакуум... Дали е възможно от там да пробива нафтица... Скоро не съм си мерил разхода на гориво :!: :!: :!:
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от OgiDogi » 20 ное 2011, 10:28

msotiroff написа:
OgiDogi написа:От "Т"-то на 1.8ТД и по-точно от клапана, който то управлява за подаване на допълнително гориво.
Хмм, мислех, че маркучето от ГНП към турбото е някакъв вакуум... Дали е възможно от там да пробива нафтица... Скоро не съм си мерил разхода на гориво :!: :!: :!:
Вакуум, ако е преди турбото, а то е на изхода му, където налягането е по-високо. Обаче налягането в корпуса на помпата е още по-високо и ако клапанът протече - получаваш гориво във всмукателният колектор.
Потърси из форума темите за дизели, които сами си вдигат оборотите/форсират и ще схванеш, за какво става дума. Например тази.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от diesel1.6 » 20 ное 2011, 12:33

Разходът няма да се вдигне, даже пада при наличната нафта с ниско цетаново число. Даже ми идва някаква идея за впръскване на нафта .... и ще пробвам.
Колегата монтьор specialista може да ни каже колко е налягането в ГНП. След турбото е до 1 атмосфера, без натоварване е до 0,5, а на празен ход е под 0,05. А в ГНП си представям да започва от 0,2 - 0,3 поне и да стига до над 1.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от specialista » 25 ное 2011, 23:56

Налягането във ГНП-е далеч по-високо и се променя със повишаване на оборотите на помпата.
Цифрите са излишни,но ако кажа че може да достигне 7-8 бара няма да ви излъжа.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от msotiroff » 26 ное 2011, 10:49

В крайна сметка опасно ли е това? Мога ли да си карам така или да търся решение?
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

mag_kiril
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
Модел на автомобила: Focus
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от mag_kiril » 26 ное 2011, 22:35

Както го описваш - чиста проба двигателно масло! То нафта няма как да стигне там.
Ако е това - караш и свиркаш, проверяваш/доливаш масълце редовно. Иначе- ремона на турбината.
Ако ти се занимава- разглоби долният маркуч към кулера и виж какви "утайки" има вътре :)
Налягането след ГНП на е около 180-200, на по-новите модели достига до 400 бара (заради пулсовото впръскване). Зависи си от философията на мотора.
Карам бавно.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от diesel1.6 » 26 ное 2011, 23:44

msotiroff написа:В крайна сметка опасно ли е това? Мога ли да си карам така или да търся решение?
Ако е нафта, е опасно. Бъди готов ако вземе двигателят сам да си дава газ, да го спреш със спирачките. Ако е масло, си карай спокойно и нищо не пипай. Турбото като ще се чупи, ще се счупи - сигурен съм, че заради цените на ремонта няма да се хванеш да го праавиш.

За наляганията в ГНП и други подобни - говорим за налягането вътре в помпата, не за налягането в горивопроводите за високо налягане. То е известно и е 130 атмосфери, и не ни интересува.

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от msotiroff » 27 ное 2011, 16:30

mag_kiril написа:Както го описваш - чиста проба двигателно масло! То нафта няма как да стигне там.
Ок, масло, ама защо е бистро?!?!?! Двигателното масло ми е чернилка, което мисля че е съвсем нормално за дизелов мотор.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от diesel1.6 » 27 ное 2011, 18:07

Виж в темите за форсиране, клапани по ГНП и течове на нафта за да се ориентираш кое маркуче да извадиш и да се разбере тече ли нафта и дали ще се сцепи двигателя скоро.
Накратко - отгоре се вижда маркучето, свързано към метална тръбичка към турбото. Тръгва от кръглото стърчащо нещо от ГНП към радиатора и върви към лявата страна на колата покрай блока. Ако го разединиш отнякъде, и караш така, ще се разбере тече ли.

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от msotiroff » 03 дек 2011, 23:01

Установи се каква е прозрачната течност - НАФТА... Като извадих маркучето за което говори колегата "diesel1.6" от там сълзи нафтичка...

Следващия въпрос по темата е следния: Да търся помпаджия да оправя клапичката, която пропуска или да запушвам маркучето и "газ до дупка" :D:
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от OgiDogi » 04 дек 2011, 09:49

msotiroff написа:Установи се каква е прозрачната течност - НАФТА... Като извадих маркучето за което говори колегата "diesel1.6" от там сълзи нафтичка...

Следващия въпрос по темата е следния: Да търся помпаджия да оправя клапичката, която пропуска или да запушвам маркучето и "газ до дупка" :D:
Ако вникнеш в написаното от мен още в началото, ще се сетиш колко ще е "до дупка" при запушен маркуч - няма да има кой да даде на двигателя допълнително нафта, като напомпи турбото. Затова - при "помпаджия", да ти оправи клапана или нов от магазина и пак при помпаджията (само да не е пишман-помпаджия), защото точно този клапан има нужда от по-специално отношение и настройки при сваляне и поставяне.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от msotiroff » 04 дек 2011, 22:05

А с еднопосочно клапанче дали мога да реша временно проблема???
Ако в бъдеще ми се наложи по - сериозна профилактика на помпата ще се оправя и това, но сега да се заминавам с тежки майстори(каквито няма в родния ми град) за тази дреболия някакси ми се иска да го избегна...
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от diesel1.6 » 04 дек 2011, 23:07

С клапанче или без все ще върви. Ако клапанчето е еднопосочно и изправно, няма смисъл от него - нафтата като го напъне, то все ще е блокирано и колкото и да помпи турбото, няма да се усеща нищо в ГНП. Излиза най-добре да му сложиш една тапа и така.
Консултирай се с някой специалист дали може да ти поправи само този турбо детайл, ако си го свалиш сам да му го изпратиш... изглежда най-добре е да идеш в сервиз. Питай, ако ще ходиш, да пишем кой какво е ползвал.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от форд мк2 » 05 дек 2011, 12:09

diesel1.6 написа:С клапанче или без все ще върви. Ако клапанчето е еднопосочно и изправно, няма смисъл от него - нафтата като го напъне, то все ще е блокирано и колкото и да помпи турбото, няма да се усеща нищо в ГНП. Излиза най-добре да му сложиш една тапа и така.
Честно да се изкажа не съм съгласен с горното мнение. Уважавам много колегата diesel1.6 . Минал съм през филма с теча, който описва колегата msotiroff. Ми докато разбера, че в кулера има нафта сигурно мина половин година яко возене или поне 4- 5 хил. км. После сложих клапанче за 5 лв и вървежа на колата по никакъв начин не се промени. Вече карам така над 10 хил. км. Може би това е правилното решение, предвид скъпата инвестиция за нов клапан....
_friends_
Be happy

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от escorttd1 » 05 дек 2011, 13:13

Потвърждавам, че възвратния клапан върши работа. Даже и при изправен турбо компенсатор е хубаво да се сложи, за да няма неприятни изненади когато неочаквано се пробие мембраната.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: Пръска от кулера на 1,8ТД

Мнение от specialista » 06 дек 2011, 23:29

escorttd1 написа:Потвърждавам, че възвратния клапан върши работа. Даже и при изправен турбо компенсатор е хубаво да се сложи, за да няма неприятни изненади когато неочаквано се пробие мембраната.

Имам лека забележка!Ако всичко е изправно и сложите такъв клапан,при надуване на турбото той ще пропусне и турбо коректора ще направи това което се иска от него,но когато вече няма товар налягането след клапана няма да падне защото не може да се върне въздуха назад,и такаще остане със повишена порция гориво,и ще се чудиш защо тази кола е почнала да пуши черно в повече от обичайното.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 60 госта