Страница 1 от 3
Турбото си замина :(
Публикувано: 08 дек 2011, 22:58
от mivanov86
Скръбна вест!
След няма и 2 месеца, откакто си купих Фокусника, турбото може да се каже, че почти се счупи. В момента колата е в Мото Пфое Люлин в Сф.
От както взех колата съм навъртял около 2500-3000км, нямаше някви признаци. Колата си вървеше. Като я взех минах два сервиза, където уж провериха всичко и казаха "Добре е, само карай!"

И така решихме да тръгнем малко на разходка до Германия. Но вчера вечерта докато пътувахме от Варна за София при скорост около 140, взеха да се чуват разни странни звуци. Спряхме, чуваше се едва доловимо стържене от към турбото. Продължихме. След всеки 30-40км шума се усилваше. Стигнахме Сф. Отложихме ранното тръгване за Германия и решихме да посетим сервиз (не Мото Пфое). Докато отидохме, във всичките тея задръствания шума се засили доста, чак някой хора се обръщаха. Взе да вие като няква линейка, да стърже. Дори на 1100 оборота когато уж турбината не бачка. Закарахме я. Механика провери, разкачи маркучите. Каза, че всичко е омаслено, а там трябвало само въздух да минава. Стигнахме до турбото. Имаше луфт и 2те равнини, до такава степен, че лопатките му се допираха в тръбата (охлюва). Интересното е, че колата има мощност, не пуши и маслото за тея 2500км не е мръднало по щеката.
После поразпитахме тук там за цени. Бях се спрял на два варианта: да продавам колата с рециклирана или 2ра ръка турбина, да си взема нова и да карам. Като чели най-изгодно излезе в Мото Пфое. Казаха ми около 1500лв с монтажа - нова с 1год гаранция.
Утре ще видим кво са направили.
Според вас цената нормална ли е?
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 08 дек 2011, 23:22
от diesel1.6
Както описваш нещата има някаква причина турбото да направи така. Трябва да се намери каква е за да не пострада и новото по същия начин.
Може ли да си карал с ремонтирано в гараж турбо някъде из Варна? В този град често се случва този номер с бързо повреждащото се турбо, сигурно много хора пипат без да знаят какво са хванали. Този вариант е най-добър за теб - причината е в старите части и ще ги смениш и си готов.
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 08 дек 2011, 23:37
от cockyhotty
Много лошо се получило с колата ти наистина. Никой никога нищо не може да ти гарантира какво, кога и защо е правено по кола, която е от пазараза втора ръка... Цената от 1500 лв. ми се вижда малка за чисто ново турбо, за рециклирана такава по върви. Не им вярвай много там, да не вземе после се окаже, че не може да се разплатите накрая.

Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 08 дек 2011, 23:49
от иво г. иванов
Направо ми се реве. Даже вече имам буца на гърлото.

Да тръгнеш за Германия и да те спре някаква си
турбина
mivanov86 написа: Като чели най-изгодно излезе в Мото Пфое. Казаха ми около 1500лв с монтажа - нова с 1год гаранция.
За чисто нова/само турбина/ цената е приблизително приемлива, но за смяна на инсталация, тръбопроводи, ел.
компоненти и др.ще трябва да се замислиш.
Поинтересувай се и за алтернативни решения на Мото Пфое, както и за задължителната търговска отстъпка.
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 09 дек 2011, 00:01
от mivanov86
иво г. иванов написа:Направо ми се реве. Даже вече имам буца на гърлото.

Да тръгнеш за Германия и да те спре някаква си
турбина
mivanov86 написа: Като чели най-изгодно излезе в Мото Пфое. Казаха ми около 1500лв с монтажа - нова с 1год гаранция.
За чисто нова/само турбина/ цената е приблизително приемлива, но за смяна на инсталация, тръбопроводи, ел.
компоненти и др.ще трябва да се замислиш.
Поинтересувай се и за алтернативни решения на Мото Пфое, както и за задължителната търговска отстъпка.
Дам, доста кофти се получи!
С старата кола Рено 19 сме ходили къде ли не, включително на доста дълъг път и сме нямали никакви проблеми. Тая още на отсечката до Сф се у*ра. Дано след този ремонт, който струва повече от самото Рено, нямам проблеми. Цената е ориентировъчна и е с отстъпка и смяна на гарнитури някви. Нзм точно кво. Казаха, че ако искам гаранция, частите се сменяли по няква програма, дето всичко наоколо се сменяло. Ще ми вземат и старата турбина. Предполагам, затова цената е такава. Е все пак 1500лв са си много пари. Един приятел си взе перфектна Fiat Marea '98, full extri (повече от форда), с газ за 1300

Утре, ако до 13-14 е готова колата мислим да продължим пътешествието

Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 09 дек 2011, 08:33
от synthez 3D
На този двигател се задръства цедката в тръбата,която смазва турбото и това намалява притока на масло към турбината.В повечето случаи това е причината за да се повреди.

На снимката съм отбелязал въпросната тръба с червено.
Тръбата също се задръства с нагар и не пропуска достатъчно масло.Препоръчвам ти да попиташ,дали са и проверили състоянието и дали са я сменили,защото ако не са,отново ще имаш същия проблем.
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 09 дек 2011, 10:34
от mivanov86
МП се изметнаха нещо и казаха, че цената с гаранция ще е към 2500лв. Без гаранция оставала старата..
Имали няква програма, дето пишело, че квото се разглобява при сглобката трябвало да се сменя с ново. Булшитс.
И така, аз отидох в МП, за да имам гаранция, а то стана така че ще дам повече пари, отколко бих дал на др. място и пак няма да имам гаранция!
Вече съм в кюпа с другите излъгани от МП. Те като нищо могат да ми сложат няква стара или рециклирана турбина, вместо нова. (тъй както вземата старата ми).
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 09 дек 2011, 10:40
от Doin
Сериозна, стабилна фирма, официален представител... а се държат като квартално гаражче.
Разбирам да е скъпо, но човек да знае предварително и ако реши, че си заслужава - да я дава, но да ти променят цени след като са взели колата.... си е извиване на ръце.
Ето защо толкоз малко хора тук си караме колите в МП освен за диагностика или за покупка на части.
Че то на моя Фокус ако трябва да му сменя турбото за 2500, по-добре да си взема още един за резервен да седи пред блока.
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 09 дек 2011, 12:08
от diesel1.6
synthez 3D написа:На този двигател се задръства цедката в тръбата,която смазва турбото и това намалява притока на масло към турбината.В повечето случаи това е причината за да се повреди.
На снимката съм отбелязал въпросната тръба с червено.
Тръбата също се задръства с нагар и не пропуска достатъчно масло.Препоръчвам ти да попиташ,дали са и проверили състоянието и дали са я сменили,защото ако не са,отново ще имаш същия проблем.
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 09 дек 2011, 15:13
от ЯЛТА
Мисля че въпроса опира до неоригинално-без гаранция, или оригинално с гаранция. Иначе едно турбо е от порядъка на 1200-1400 лв., гадна работа, но и послушай колегата
Sinthez-3 D.
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 11 дек 2011, 09:34
от Conan_1
колега ако не бързаше толкова и бешюе проверил ще видиш че рециклирана турбина за твоя двигател от 100% позитивен потребител в и-бей е около 300 паунда или 670 кинта с еконта доставката ти е 30-40 лева и после сервиз

Повярвай ми в и-бей ако си с 100% feedback неможед да си позволиш компромиси с обслужване и качество!!! а 700 лв неса 2000 нали , така че търсене му е майката
http://www.ebay.co.uk/itm/FOCUS-TURBO-T ... em3a6c3ff7" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ето чисто нова е - коментара е излишен как ни дерат тука
ето и само частите за турбинката :
http://www.ebay.co.uk/itm/FOCUS-TURBO-T ... 3a6d69c2a8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 11 дек 2011, 10:29
от didoya
Турбина от ebay - по-добре недей....
От Ауди клуба (преди карах А4 турбо) няколко човека изгоряха с такива.
Знам, че боли, ама турбина само оригинална.
Иначе относно запушванията по тръбите и цедката, за които спомена колегата по-горе е абсолютно прав. Образува се нагар и други гадости, които с времето ги задръстват. При А4-ките имаше същите болежки и там също това беше основната причина турбото да се чупи. Ако ще сменяш турбото смени и всички тръбички, че иначе и новата турбина може да си отиде бързо.
Ето заради това не исках да вземам съвременен дизел на старо - дюзи, турбина, демпферен маховик (На А4-ката последните 2 ги сменях). Дизел само ако го извадиш нов от магазина, иначе излиза много, много скъпо.
Успех и пиши какво е станало!
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 11 дек 2011, 14:50
от Conan_1
знаеш ти пък че е оригинална дето тука ще шибнат както е писал по горе човекът опасенията си а не ги доставят от там колега?

и двете са Гаррет и за по стандарт на производителя с 12 месеца гаранция просто трябва да гледаш от кого купуваш - дюзи ,дискове помпичка за съединителя вс си ми бачка 2-ра година вече в норми
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 11 дек 2011, 15:19
от S_C
Според мен,просто разкарай тая кочина и си вземи нормална бензинова кола.Сега е заминала турбина,чиято цена е колкото половината кола.Утре започват свещи,помпа...и така в тоя списък абсолютно всички идиотщини,вложени от производителите с едничката идея да направят дизелов двигател,достатъчно малък за да може да се сложи в кола.Правят го от сума години с ясното съзнание,че нафтата не е гориво за автомобили.Ми няма как да стане...това е гориво за камион ,дето е с десет литра двигател,турбината му е с размер колкото целия двигател на Фокуса,работи на зверски налягания...ама и издържа,защото механиката му е много по-груба.В колата всички размери на детайли трябва да се намалят три-четири пъти,като с спазят същите изисквания за луфтове и разширения на материала.Ми няма как да стане...икономията от гориво на печката я изсипваш после при майстора за труд и части.Сега новите пък имат електроника като бензиновите.И къде е ползата от цялата работа?
Фърляй и си вземи нормална кола,преди да си си усмърдял живота за месеци напред с тая нафа.
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 11 дек 2011, 15:41
от cockyhotty
S_C написа:Според мен,просто разкарай тая кочина и си вземи нормална бензинова кола.Сега е заминала турбина,чиято цена е колкото половината кола.Утре започват свещи,помпа...и така в тоя списък абсолютно всички идиотщини,вложени от производителите с едничката идея да направят дизелов двигател,достатъчно малък за да може да се сложи в кола.Правят го от сума години с ясното съзнание,че нафтата не е гориво за автомобили.Ми няма как да стане...това е гориво за камион ,дето е с десет литра двигател,турбината му е с размер колкото целия двигател на Фокуса,работи на зверски налягания...ама и издържа,защото механиката му е много по-груба.В колата всички размери на детайли трябва да се намалят три-четири пъти,като с спазят същите изисквания за луфтове и разширения на материала.Ми няма как да стане...икономията от гориво на печката я изсипваш после при майстора за труд и части.Сега новите пък имат електроника като бензиновите.И къде е ползата от цялата работа?
Фърляй и си вземи нормална кола,преди да си си усмърдял живота за месеци напред с тая нафа.
Брутално казано, но е ФАКТ!!!

Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 11 дек 2011, 19:00
от DSS
Conan_1 написа:колега ако не бързаше толкова и бешюе проверил ще видиш че рециклирана турбина за твоя двигател от 100% позитивен потребител в и-бей е около 300 паунда или 670 кинта с еконта доставката ти е 30-40 лева и после сервиз

Повярвай ми в и-бей ако си с 100% feedback неможед да си позволиш компромиси с обслужване и качество!!! а 700 лв неса 2000 нали , така че търсене му е майката
http://www.ebay.co.uk/itm/FOCUS-TURBO-T ... em3a6c3ff7" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
ето чисто нова е - коментара е излишен как ни дерат тука
ето и само частите за турбинката :
http://www.ebay.co.uk/itm/FOCUS-TURBO-T ... 3a6d69c2a8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
То всичко хубаво, но тази турбина не е за колегата, защото тази турбина няма шипинг до България.
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 11 дек 2011, 20:00
от Peet
S_C написа:Според мен,просто разкарай тая кочина и си вземи нормална бензинова кола.Сега е заминала турбина,чиято цена е колкото половината кола.Утре започват свещи,помпа...и така в тоя списък абсолютно всички идиотщини,вложени от производителите с едничката идея да направят дизелов двигател,достатъчно малък за да може да се сложи в кола.Правят го от сума години с ясното съзнание,че нафтата не е гориво за автомобили.Ми няма как да стане...това е гориво за камион ,дето е с десет литра двигател,турбината му е с размер колкото целия двигател на Фокуса,работи на зверски налягания...ама и издържа,защото механиката му е много по-груба.В колата всички размери на детайли трябва да се намалят три-четири пъти,като с спазят същите изисквания за луфтове и разширения на материала.Ми няма как да стане...икономията от гориво на печката я изсипваш после при майстора за труд и части.Сега новите пък имат електроника като бензиновите.И къде е ползата от цялата работа?
Фърляй и си вземи нормална кола,преди да си си усмърдял живота за месеци напред с тая нафа.
Възможно ли е технически да се замени целия двигател с бензинов, например? Някой има ли представа за какви пари става дума?
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 11 дек 2011, 21:04
от diesel1.6
Ами в една съседна тема някой колега искаше да си сложи на бензиновата кочина дизел, а тука опираме на дизеловата кочина бензин.. да се съберем да ни почерпят колегите и това да е!

И нещо по темата - от всички краища на света има хора за доставка на нещата, за Англия е евтино и достъпно. Качеството поне е известно, но който няма опит с това да мери пет пъти преди да плати. Капани има скрити в мъничките връзчици на ибей за разни подробности.
На мястото на колегата бих потърсил сервиз за турбото. Сервизът на Илия Царски някъде около Плевен ми изглежда достатъчно добър. Поне преди много години човекът си е разбирал от работата. Сега ще ни кажат как е станало с фордовото обслужване в Бг, колата сигурно вече пътува по пътя си..
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 13 дек 2011, 01:04
от mivanov86
Абе понеже така и така се бяхме настроили да ходим из Европата

Поседяхме 1 ден и половина в Сф, докато оправят колата и пак тръгнахме.
Смених турбината с нова, с някви гарнитурки към нея пише. Общо 1500лв. Уж има гаранция, с фактурата, но гаранционна карта няма, та така.. Ако нещо голямо се счупи в рамките на 1 година - сменям колата .. Дано не се случи
Пиша ви от Залцбург. (около 1500км навъртяни с новото турбо). Интересно е, че като купих колата беше с това свистене, което мислих за нормално. Сега шума е едва доловим, а ускорението малко по-добро. Явно съм взел колата с позаминала турбина и за 2-3к км се е скапала съвсем.
Навръщане през Сф мисля да напиша един отзив до Мото Пфое..
Мерси за съветите.
Re: Турбото си замина :(
Публикувано: 14 дек 2011, 13:46
от Conan_1
То всичко хубаво, но тази турбина не е за колегата, защото тази турбина няма шипинг до България.[/quote]
Какво значи няма шипинг като по горе писах че доставката с еконта е 30 и нещо лева, а може и да се поръча през тях
