ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
чарли74
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2009, 13:59
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
Местоположение: ИСПАНИЯ
Status: Извън линия

ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от чарли74 » 20 дек 2011, 19:44

;Здравейте колеги!Имам проблем от известно време с оборотите на мондеото.Пали лесно ,не мени обороти ,ама на студен двг.държи 800 оборота докато не му подам малко газ,след коетоси идват на 850.преди да запаля ,моторчето си издръпва жилото .след като загрее оптимално,оборотите се качват на 1100 ,моторчето не връща жилото и като подавам газ,преди опъваше за момент леко жилото и го връщаше на 1 2 мм.от плъстината.Повтарям обороти не мени и няма нафта в тръбичката отиваща към турбото.клапана си зърка преди да запаля.от какво може да еhttp://charli74.snimka.bg/automobiles/ford-mondeo.604220.24103967

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от specialista » 22 дек 2011, 20:24

чарли74 написа:;Здравейте колеги!Имам проблем от известно време с оборотите на мондеото.Пали лесно ,не мени обороти ,ама на студен двг.държи 800 оборота докато не му подам малко газ,след коетоси идват на 850.преди да запаля ,моторчето си издръпва жилото .след като загрее оптимално,оборотите се качват на 1100 ,моторчето не връща жилото и като подавам газ,преди опъваше за момент леко жилото и го връщаше на 1 2 мм.от плъстината.Повтарям обороти не мени и няма нафта в тръбичката отиваща към турбото.клапана си зърка преди да запаля.от какво може да еhttp://charli74.snimka.bg/automobiles/ford-mondeo.604220.24103967
Трябва да се регулира дължината на жилото което управлява празния ход!!!(има опция за това)
Трябва да се регулират и оборотите!!!(това се прави само от втората рейка)
Когато са наред при студено оборотите са малко по-високи и като загрее спадат!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
чарли74
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2009, 13:59
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
Местоположение: ИСПАНИЯ
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от чарли74 » 26 дек 2011, 10:21

Това добре.Но при мен се получава точно обратното,а бях забравил да спомена ,че когато включа климатика,оборотите също падат,а не прябва да е така.Моторчето под акумулатора за студен старт си работи ,защото като дам на контакт си изтегля жилото,но като се включи климатика не регулира оборотите.Едното с другото имат ли връзка?Може би не работи релето р11 или има нагар по котактите му.Ще го сваля и почистя ,та дано се включва после пущината.И последно при подаване на газ рейката за оборотите на празен ход се изтегляше от моторчето за момент и след товасе връщаше в изходно положение ,а сега не ебава.Това е и извинете ако съм се повторил в нещо,но го правя за да стане ясен проблема. Видях ,че в горния пост съм писал,че моторчето не връща жилото,което е грешка и може за това да съм подвел специалиста,за което моля да ме извини.ПОЗДРАВИ И ЧЕСТИТА КОЛЕДА НА ВСИЧКИ И ВЕСЕЛА И ПРОСПЕРИРАЩА НОВА ГОДИНА!

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от specialista » 26 дек 2011, 15:31

До тук стана ясно че има проблем със управлението на принудителния повишен празен ход!
Причината за сега не е ясна,но според мен това моторче е отказало тотално.Дали заради въпросното реле(няма схема пред мен в момента) или просто се е скапало то самото нямам идея.
Успех!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от diesel1.6 » 27 дек 2011, 00:40

Моторчето се повреждало, казват. Вътре в него контактите няколко на брой се замърсявали и се шашва.
А може помпата да има проблем, разбира се - но с толкова инфо - толкова отговор може да се измисли. Трябва да се пипне и премери за да се разбере кое не е в ред.

Потребителски аватар
чарли74
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2009, 13:59
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
Местоположение: ИСПАНИЯ
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от чарли74 » 27 дек 2011, 09:10

Моторчето го отварях и почистих.Има две контактни пластини и едната не даваше контакт.Но това го правих ,когато не изтегляше жилото.Сега забелязах,че има нафта в тръбичката за турбото и ще го сменя днес този клапан .Иначе колата не се изфорсира,но държи 1000/1100 на загрял мотор.Гледах и реле11,но то е като контактор и пуска ток до клапана и екуто за да издърпа жилото на моторчето и функцията му свършва до там.Азада ме разберете ще кача видео във феисбук .

Потребителски аватар
vanko
потребител
потребител
Мнения: 315
Регистриран: 23 юни 2007, 21:10
Модел на автомобила: Ford Galaxy-1.9 TDI- 90hp "98;KiA c'eed 1.6 CRDi
Местоположение: pleven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от vanko » 28 дек 2011, 00:18

Колега има една пружинка която постоянно връща малката рейка да не се е счупила? Аз преди имах проблем с високи обороти и това беше проблема.
Изображение

Потребителски аватар
чарли74
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2009, 13:59
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
Местоположение: ИСПАНИЯ
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от чарли74 » 28 дек 2011, 13:13

Днес смених клапана който пускаше нафта.Беше се скъсала малката мембрана около гайката.Изглежда че оборотите си дойдоха на мястото когато двигателя достигне работна температура.Сега пропушва малко повече от преди като и смачкам газта,защото трябва да завия още малко регулироващия болт разположен на въпросния клапан,но няма нищо общо с умрялото магаре от преди.Но проблема с мо
торчето остава при включен климатик.Работи пущината му преди да стартирам ,но после нанай бате .При студен двигател дърпа жилото но след подаване на газ и връщането и не ебава да го държи опънато докато загрее.Не го опъва и на включен климатик.

Потребителски аватар
чарли74
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2009, 13:59
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
Местоположение: ИСПАНИЯ
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от чарли74 » 28 дек 2011, 13:15

vanko написа:Колега има една пружинка която постоянно връща малката рейка да не се е счупила? Аз преди имах проблем с високи обороти и това беше проблема.
На пружината нищо и няма.

Потребителски аватар
чарли74
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2009, 13:59
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
Местоположение: ИСПАНИЯ
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от чарли74 » 29 дек 2011, 10:58

Здравейте отново.Направих видео на моторчето и неговото действие на студен старт и включен климатик но не зная къде да го кача ,че да го видите и дадете мнение.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от nikolovvd » 29 дек 2011, 11:34

http://vbox7.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com" onclick="window.open(this.href);return false;
са най-популярните според мен!

Потребителски аватар
чарли74
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2009, 13:59
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
Местоположение: ИСПАНИЯ
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от чарли74 » 29 дек 2011, 15:01

ето и видеото.на него включвам и климатика ,но се вижда че не опъва жилото в сравнение като дам контакт.при първото форсиране също придърпва малко жилото но после колкото и да форсирам не мърда,а преди не беше така.http://youtu.be/YyRsizqyxZI" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от escorttd1 » 29 дек 2011, 16:48

Прави ми впечетление, че моторчето е опънало докрай, а оборотите са ниски. Провери му жилото да не се е откачило от помпата. Ако е наред просто го регулирай - скъси го от винта който е на бронята на жилото по средата някъде се пада.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

Потребителски аватар
чарли74
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2009, 13:59
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
Местоположение: ИСПАНИЯ
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от чарли74 » 29 дек 2011, 22:44

http://charli74.snimka.bg/automobiles/f ... 0.25954374" onclick="window.open(this.href);return false;
днес свалих и моторчето.разглобих го и забелязах ,че не настроено добре.на снимката се вижда как една гърбица на оста ,изключва контактче ,когато е в начално положение.на другия край в същото време има друго контактче което е включено в този момент.то изключва ,като се придвижи оста напред,демек когато отъне въпросното жило за студен старт.утре ще разуча как се регулира и ще пусна едно клипче.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от diesel1.6 » 30 дек 2011, 00:05

Контактите отчитат крайно положение и опъване на жилото. В руския форум бях намерил схема и описание. Обикновено се поврежда някой контакт.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от OgiDogi » 30 дек 2011, 08:34

чарли74 написа:http://charli74.snimka.bg/automobiles/f ... 0.25954374" onclick="window.open(this.href);return false;
днес свалих и моторчето.разглобих го и забелязах ,че не настроено добре.на снимката се вижда как една гърбица на оста ,изключва контактче ,когато е в начално положение.на другия край в същото време има друго контактче което е включено в този момент.то изключва ,като се придвижи оста напред,демек когато отъне въпросното жило за студен старт.утре ще разуча как се регулира и ще пусна едно клипче.
Моторчето ти работи (според видеото), трябва да си регулираш положението на втората рейка и дължината на жилото (по-точно - на бронята му), както вече ти е казал специалистът, към който си отправил въпроса си.
За целта, разхлабваш контрата на винтчето, което подпира палеца на втората рейка и го навиваш на 5-6 оборота (да отпусне палеца). Законтряш пак и палиш. Оборотите трябва да се вдигнат примерно около 1000-1100. При това положение, моторчето трябва да се върне в крайно положение и да отпусне максимално жилото, в стремежа си да намали оборотите. Намираш регулатора за дължината - пластмасова шестоъгълна джиджавка, някъде между вентилатора и дебелия маркуч. Изтегляш ключалката в посока към моторчето и развиваш, докато започне да се опъва жилото. Заключваш и се връщаш пак на винтчето, като го развиваш бавно и гледаш кога жилото ще започне да дърпа лоста. Отлепи ли се лоста от ограничителя на 1 mm, законтряш с гайката и това трябва да е работното положение.
Ако и при това настройване оборотите ти са ниски, търсиш сервиз за диагностика - да го закачат на компютър, да премерят компресия и каквото там се сетиш извън помпата. Евентуално, можеш да пробваш с някакви маладжи за чистене на дюзи.
При мен също нямаше регулиране, но при разглобяване на моторчето установих, че на паразитното зъбно колело (от пластмаса, да таковам конструкторите...) му е отчупена пъпката от едната страна и от ходене настрани е станало на конус. Като му помогна да опъне, после си връща на стъпки, до достигане на оборотите. Колега от форума ми продаде работещо и сега всичко е наред.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от diesel1.6 » 30 дек 2011, 14:10

Диагностиката е лесна - ръчкаш рейката докрай и оборотите трябва да се повишат. В това време рейката за подаване на газ трябва да е отпусната, разбира се.

Потребителски аватар
чарли74
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2009, 13:59
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
Местоположение: ИСПАНИЯ
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от чарли74 » 30 дек 2011, 14:15

Оборотите ги регулирах според описанието за ремонт и поддръжка по книгата на германеца Ертзолт.Според мене е неправилното регулиране на самата осчица която избутва пластината и жилото,когато го чистех.Мисля ,че трябва да се намери положението ,в което да включва и изключва двете пластини,защото до момента не се връщаше и по този начин ме принуди да охлабя жилото,а може би и затова не действа когато включа климатика,защото няма как по напред да иде буталцето на моторчето.Между другото имам инструкции със снимков материал,за смяна на о-пръстенчетата,на втората рейка за гнп лукас.Помпата се монтира на доста мотори и тази е от ситроен,като има промяна само във формата на лостчетата,но като корпус и устройство мисля,че е същата,да каже със сигурност специалиста.Та не зная къде да кача документацията ,като я преведа ,за да е достъпна за всички.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от diesel1.6 » 30 дек 2011, 18:20

Направи тема "Домашен ремонт на ГНП Лукас" :)
За моторчето ти трябва описанието му. Там пише как се наглася и проверява, лесно е. За да изключва датчикът за опъване на жилото се регулира дължината на последното. Трябва да е хлабаво, когато не се опъва заради климатик или друго. Погледни в темата за електрическия авансатор на 1,8тд, някъде към края на първото мнение може и да има линк към руския форум за нагласяне на моторчето. Ще ти трябва малко търпение, не е добре подредено там (първото мнение и темата).

Потребителски аватар
чарли74
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2009, 13:59
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td ghia,98
Местоположение: ИСПАНИЯ
Status: Извън линия

Re: ВЪПРОС КЪМ СПЕЦИАЛИСТА

Мнение от чарли74 » 30 дек 2011, 21:00

Diesel1.6 ,къде е тази тема?Пиша ел.авансатор и ми излиза "има или няма комп.1.8тд.".Ако можеш пусни линка

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта