Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
deni_metodiev
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 07 юли 2011, 10:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.1, 1989г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от deni_metodiev » 30 дек 2011, 00:22

Здравейте колеги, проблемите са няколко, ще се опитам да бъда кратък. В студено време паля фиестата без смукач - след запалване работи 2 сек. и гасне. Упражнението се повтаря 6-7 пъти и след като заработи нормално (с леко натиснат педал на газта) чакам да загрее и потеглям. Когато я запаля на смукач (опънат почти до край) пак гасне 2-3 пъти, после заработва нормално, изчаквам да паднат оборотите и постепенно прибирам смукача докато загрее и пак потеглям. Когато е топло гасне само по 1 път, после е като часовник. Идва момента с потеглянето. подавам газ, отпускам плавно съединителя, колата започва да се тресе и да прави опити да гасне (в някои случаи успява) и след силно форсиране придружено с припомпване на съединителя успявам да я задържа да не гасне, но тръгва като спъната до един момент в който сякаш се отпушва и без промяна на положението на педала на газта се изстрелва (нещо като инжекцион :) ) Това е само на 1-ва скорост, от 2-ра нагоре този проблем липсва. След 3-тия светофар (вече съвсем загряла) колата върви, спира, потегля, все едно никога не е имала проблеми...
Втори проблем - карам извън града, види ли баир стрелката на километража пада, както и да натискам педала на газта двигателя не реагира(оборотите продължават да падат), а аз започвам да свалям предавка по предавка, до момента в който ако баира е по-дълъг стигам до 30км/ч на 2-ра, натиснал педала на газта до ламарината а хората зад мен ме псуват ли псуват... Ужасно е, и лошото е че ако някой ми каже, че двигателя ми е заминал бих му повярвал, ако от време на време не ми показва че е жив и не опровергава всичко, което изписах досега - иначе казано - прави го в 90% от случаите, но когато иска колата си върви и същите баири ги качвам с 80 на 4-та... (Пример за колегите от Варна и региона - След Аксаково в баира в посока Добрич влизам на 4-та с 90, излизам на 2-ра с 30, но 2 пъти успях да го кача на 4-та с 60 без да сменям предавките)
Трети проблем - периодично усещам странно почукване в педала на газта, което е рядко, но ме плаши, и от време на време педала на съединителя ми пропада придружен със силно пукане, след припомпване се оправя... Не знам едното дали е свързано с другото...
След много ровене по форумите се спрях на 2 варианта - (1)електронния блок на отсека на чистачките е за смяна; (2)карбуратора е за центровка.
Моля и за вашето мнение колеги, знам че всеки би казал - по-добре не се занимавай и си купи нещо ново/съвременно, но колата е бонбон, гледана е като бебе и ми служи вярно, дори да взема автомобил нов внос няма да има толкова нови части по него, колкото по моята кола и то не сменени от неотложност а просто от преданост към колицата. Също моля да обяснявате кое къде се намира и как изглежда, защото може да съм сръчен, но не съм технически грамотен, бих се радвал и на препоръка за достъпен сервиз за карбуратори във Варна.
Благодаря предварително колеги и весело посрещане на новата година!
Ако късмета ти обърне гръб... Изчакай го да се наведе...
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от HACKO » 30 дек 2011, 09:34

На първо време смени свещите. После разглоби почисти и регулирай карбуратора (тука може да ти трябва помощ, но по мрежата не става), ето тука има описание на твоя карбуратор, може да се пробваш, но съвета ми е да потърсиш помощ (може и от приятел).
Чукането на педала на газта е прекъсване на мотора, усещаш вибрацията, което отново насочва към свещи и кабелите им.
Щракането на съединителя е признак за износена тресчотка на съединителя. Може да пробваш един трик, сложи някаква подложка на жилото, до вилката на ск.кутия, по този начин ще промениш мястото където зацепват зъбите на трешчотката и може да попадне на не износено място.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

deni_metodiev
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 07 юли 2011, 10:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.1, 1989г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от deni_metodiev » 30 дек 2011, 18:25

Благодаря колега, свещите са NGK, кабелите -Tesla и ги смених преди месец, по повод карбуратора със сигурност няма да се оправя сам, препоръчайте достъпен сервиз във Варна или някой колега от форума, който разбира, мерси предварително!
Ако късмета ти обърне гръб... Изчакай го да се наведе...
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от HACKO » 30 дек 2011, 21:39

А преди да смениш кабели и свещи, как се държеше?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

deni_metodiev
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 07 юли 2011, 10:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.1, 1989г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от deni_metodiev » 30 дек 2011, 23:01

Държеше се по същия начин, в допълнение от време на време падаха оборотите и тресеше(единия цилиндър сработваше когато иска), а при теста със сапунената вода по кабелите светеше като коледна елха от всеки кабел, сега вече поне този проблем го няма.
Ако късмета ти обърне гръб... Изчакай го да се наведе...
Изображение

Mr.StealboY
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 21 фев 2008, 21:54
Модел на автомобила: RS1600
Местоположение: Bourgas
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от Mr.StealboY » 31 дек 2011, 08:50

Колега за проблема с карбуратора и запалителната система в Варна може да отидеш на бензиностанция ШЕЛ която се намира на бул.Владислав малко преди "Двете Кули" (сещаш се нали) на самата бензиностанция на паркинга и има сервиз който се занимава с диагностика и ремонт на карбуратори.Мисля че още са там.Търсиш Вальо или Дончо. Едни от първите са в Варна който се занимават с карбуратори.Ще ти свършат работа гарантирам. Ако не са там (са се преместили) пиши ми ще ти намеря телефона им и ще ти го дам.

Успех!

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от carrot » 31 дек 2011, 09:35

HACKO написа:...Щракането на съединителя е признак за износена тресчотка на съединителя. Може да пробваш един трик, сложи някаква подложка на жилото, до вилката на ск.кутия, по този начин ще промениш мястото където зацепват зъбите на трешчотката и може да попадне на не износено място.
Само да вметна, че щракането е възможно да е и от закъсано жило на съединителя, а не от тресчотката.
Отделни телчета се зацепват за момент в оплетката и задържат жилото. При натискане на педала жилото е хлабаво, тресчотката прескача за да обере луфта.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от HACKO » 31 дек 2011, 16:11

carrot написа:
HACKO написа:...Щракането на съединителя е признак за износена тресчотка на съединителя. Може да пробваш един трик, сложи някаква подложка на жилото, до вилката на ск.кутия, по този начин ще промениш мястото където зацепват зъбите на трешчотката и може да попадне на не износено място.
Само да вметна, че щракането е възможно да е и от закъсано жило на съединителя, а не от тресчотката.
Отделни телчета се зацепват за момент в оплетката и задържат жилото. При натискане на педала жилото е хлабаво, тресчотката прескача за да обере луфта.
Добре описано, само дето тресчотката работи без да издава звук, щтрака когато изтърве.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

deni_metodiev
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 07 юли 2011, 10:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.1, 1989г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от deni_metodiev » 17 апр 2012, 20:46

Реших да взема нещата в свои ръце (не защото много разбирам, а понеже симптомите са много и ако отида в сервиз ще ме накарат да сменя цялата горивна система барабар с карбуратора, а нямам финансовата възможност), затова ще ви помоля ако някой има същия модел да пише къде се намира горивния филтър, за да започна от него, след това ще сменя горивната помпа и така докато не стигна до разковничето. Вече колата мени оборотите постоянно и топла и студена, забива предницата и няма тяга. Баирите изкачва с 30 на 2-ра, на равно с лек наклон надолу - 100-110км/ч трудно ги вдига, ако се наложи да изпреварвам преди това си казвам молитвата, а ако съм на светофар и светне зелено шанса да изгасне като подам газ е 50/50... Ходих в един сервиз в Добрич, измериха компресията на цилиндрите, казаха че е добре и ме пратиха на диагностика, а аз излишни пари за пръскане нямам... Благодаря предварително!
Ако късмета ти обърне гръб... Изчакай го да се наведе...
Изображение

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от peterdi_bg » 22 апр 2012, 22:52

Надявам се да мога да съм ти от помощ, понеже моя двигател си е май баш същия.

Горивният филтър трябва да не е сменян бая време че да докара до там нещата (намира се под карбуратора), търсиш това
Изображение

Аз лично гледам да го сменям през 2-3-4 месеца.

Бензиновата помпа е точно след филтъра, там където тръбичката свършва.
Не знам при теб какво делко има, но е хубаво да се провери и то. Навремето се бях видял в чудо, накрая вдянах че при мен е проблема от него, ходих при един майстор (обаче в София) и го оправи за 15лв, колата направо полетя

Успех и пиши като си решиш проблема, как е станало.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

deni_metodiev
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 07 юли 2011, 10:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.1, 1989г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от deni_metodiev » 28 апр 2012, 19:32

Здравей колега и благодаря за съвета! Аз проследих тръбичките на горивото от резервоара до карбуратора - те са 2, по едната горивото отива, по другата излишното се връща, след това минават в маркучета, които влизат в механична бензинова помпа, от която има маркуче, което влиза директно в карбуратора и горивен филтър няма... Не знам защо или са го махнали или заводски не е сложен, но няма. След много ровене в нета и съвети стигнах до извода че карба трябва да се свали, да се разглоби и почисти основно, да се сменят мембрани и уплътнения и би трябвало да се оправи. Наскоро го пръсках (работещ) със спрей за почистване, но ефекта беше малотраен. Сега чакам да взема пари и да закарам колата при познат, който ще помогне с почистването. Надявам се да е от това. След почистването ще сложа и филтър, но може би ще го сложа преди помпата, за да нямам проблеми и с нея. После ще пиша. Приятни почивни дни :)
Ако късмета ти обърне гръб... Изчакай го да се наведе...
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от HACKO » 28 апр 2012, 20:47

Оргинално няма филтър, има цедка на входа на карбуратора. Този филтър, на снимката се слага допълнително (добре е да го има в България). Слага се преди помпата, защото не всички издържат на високо налягане.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

deni_metodiev
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 07 юли 2011, 10:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.1, 1989г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от deni_metodiev » 29 апр 2012, 14:50

Хубаво е да го знам, защото вече мислех че аз нещо недовиждам :) Благодаря за съвета и приятни почивни дни!
Ако късмета ти обърне гръб... Изчакай го да се наведе...
Изображение

deni_metodiev
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 07 юли 2011, 10:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.1, 1989г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от deni_metodiev » 09 авг 2012, 11:16

Поставих горивен филтър преди бензиновата помпа, както колегата НАСКО обясни. След много ровене из форумите стигнах до заключението, че проблема не е и в карбуратора, защото много колеги с моно инжекции имат същия проблем. Минали са през смяна на свещи и кабели, ламбда сонда, МАФ сензор и почистване на дроселова клапа, но проблема и при тях остава нерешен:( Това, което забелязах е, че непосредствено след зареждане колата върви добре, малко по-късно пак започва кихането, забиването на нос и прекъсването в оборотите, водещо в редки случаи и до гаснене. Това ме наведе на мисълта, че проблема може да започва още от резервоара. Пробвах докато я карам след известно кихане и загуба на мощност да спра и да развия капачката на резервоара, след което пак да я завия. Проблема пак изчезва временно. Капачката в повечето случаи съска при отваряне, което означава както че уплътнява добре, така и че би трябвало да има "отдушник"(ако така се казва), който явно е запушен. Проблема е, че на Нисана примерно е една малка дупчица под капачката за резервоара, а на фиестата такава не виждам. От капачката към резервоара вървят 2 успоредни тръби, на едната има нещо като цилиндърче с маркучета. Понеже не знам дали това играе някаква роля, моля който е запознат да помогне.
Ако късмета ти обърне гръб... Изчакай го да се наведе...
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от HACKO » 09 авг 2012, 15:18

Принципно при Форд е така, в САЩ има изискване за 0 изпарения и затова резервоара е херметизиран. Опитай да покараш с отворена капачка, но не вярвам да има подобрение, проблема е в карбуратора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от dreadx » 20 авг 2012, 02:17

Я пробвай да не ти прави проблеми ускорителната помпа - затъкни лостчето й с някакъв дебел тел с формата на S и покарай така. Или го задръж с ръка натиснато, и пробвай като подаваш газ дали има разлика. Аз докато карах на бензин редовно оливах карбуратора с коресилин и имаше ефект, като обаче тази операция няма как да прочисти разни калибровани отвори и каналчета вътре и най-добре е карбураторът да се разглоби и почисти както си му е редът. Другото за което е добре да провериш дали няма от някъде да смуче въздух и да нарушава вакуума във всмукателния колектор. Също ми правеше проблеми датчикът за температурата на антифриза (влияе на аванса - колегата essex чак си сложил делко, предполагам заради проблеми със същия датчик). И може би е добре да опиташ с настройка на сместа - отзад на карбуратора се бърка с един шестограм и се върти един винт. Виж във форума на ЛАДА как се настройва, и те са с карбуратори Weber. Колкото до налягането в резервоара не съм имал проблеми, въпреки че след като сложих газова уредба смених два бензинови клапана и все имам чувството, че не затварят добре или някаква част от бензина успява да премине през тях - и взех да се чудя дали има нещо общо с въпросното налягане. Иглата на карбуратора, която затваря бензина не би трябвало да има проблеми с това.
Между другото защо не й сложиш газова уредба - с нищо не вреди на колата, а този двигател си харчи малко повече от съвременните. Но при правилна настройка няма да харчи много повече литри на газ, а е двойно по-евтино. И може и по-добре да върви от сега.

Ако двигателят при натоварване първо аха-да угасне и после тръгва да върви - значи е богата сместа и се дави. Ако бръмчи повече, отколкото върви - значи е бедна. Също при бедна смес след кратко подаване на газ двигателят върти продължително на високи обороти, а при богата падат бързо след отпускане педала на газта.

deni_metodiev
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 07 юли 2011, 10:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.1, 1989г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от deni_metodiev » 03 сеп 2012, 09:26

Благодаря за съветите колеги, проблема е частично решен! Ходих до Добрич в събота и на 5км преди града колата реши че съвсем няма да върви. Както горе-долу я бях закрепил с 90-100 изведнъж започна да тресе и без значение колко газ и давам не вървеше с повече от 50- на 3-та. В неделя се свързах с един "майстор" който я погледна и установи, че е за смяна на свещ на 3-ти цилиндър. Наистина това се оказа, но докато го установяваше скъса кабела (сега трябва да сложа от старите, а тези ги сменях скоро). Та както и да е, важното е, че свещ на 1500км NGK издаде багажа... Не съм наясно дали е възможно да е прекъсвала (или спират да работят отведнъж), защото отдавна тресе така, но само на моменти, и се чуваше нещо като кихане като подам газ, но това вече изчезна. Остана само проблема с ниската мощност(липсата на тяга). Прибрах се във Варна с равномерно работещ (мъркащ:)) двигател, но пак не вдига повече от 110 на равен прав път, ускорява мнооого мудно и в баира губи обороти и скорост. Като пример - Аспаруховия мост има лек наклон и в посока Аспарухово колата не вдига повече от 70 на 4-та колкото и да и се моля. Предстои почистването на карбуратора, което постоянно отлагам защото все нещо и става на тая кола и парите отиват за друго. Говорих с Гошо Карбуратора от Добрич, човека беше любезен и изяви готовност да го оправи за 25-30лв, този който ми оправи свещта ми каза цитирам "20-30-40лв то не може да е 100 лв трябва да е според колата", и във Варна около Шел на зеленчуковата борса имало човек, но това само по форумите го четох, ще погледна дали все още е там и ще видя и той какво ще каже.
Иначе колега dreadx, при подаване на газ реакцията е почти никаква - бавно ускорява и бавно се вдигат оборотите; в баир - подавам повече газ, колата бавно намалява и бавно падат оборотите, свалям предавките една след друга и под 50 на 3-та трудно пада (трябва баира да е много стръмен), на Аксаковския ми се е налагало най-горе и 2-ра да включа за малко..., но както си го описал нито на бедна нито на богата смес има симптоми... не знам ако се окаже че не е и от карба ще се разделям с нея че взе да ми писва...
Ако късмета ти обърне гръб... Изчакай го да се наведе...
Изображение

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от dreadx » 04 сеп 2012, 02:12

При мен от запушен въздушен филтър се получаваше на равно като подам газ и тръъъгва едно плавно като лодка - преобогатена смес. И от запушена генерация може също - пипни ауспуха дали се нагрява, ако не - виж преди гърнето, после по-напред. И пробвай дето ти казах да затъкнеш ускорителната помпа с някакъв тел (на карбуратора едно лостче отзад вдясно, което се натиска при подаване на газ), че правят проблеми при този карбуратор - да видиш ако без нея работи по-добре, значи е за профилактика. На баир и аз не мога да ускорявам на 5-та скорост, а на 4-та до към 100 км/ч. и много зависи от настройките на сместа.

deni_metodiev
потребител
потребител
Мнения: 37
Регистриран: 07 юли 2011, 10:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.1, 1989г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от deni_metodiev » 11 сеп 2012, 22:59

dreadx написа:При мен от запушен въздушен филтър се получаваше на равно като подам газ и тръъъгва едно плавно като лодка - преобогатена смес. И от запушена генерация може също - пипни ауспуха дали се нагрява, ако не - виж преди гърнето, после по-напред. И пробвай дето ти казах да затъкнеш ускорителната помпа с някакъв тел (на карбуратора едно лостче отзад вдясно, което се натиска при подаване на газ), че правят проблеми при този карбуратор - да видиш ако без нея работи по-добре, значи е за профилактика. На баир и аз не мога да ускорявам на 5-та скорост, а на 4-та до към 100 км/ч. и много зависи от настройките на сместа.
Благодаря за съвета колега, това с лостчето ще го пробвам, стига само да открия правилното лостче и да го фиксирам в правилното положение, защото не съм достатъчно компетентен на тема коли за жалост. Колкото до смучене на въздух - единственото място от където мисля че е възможно, защото маркучето на вид и на пипане е здраво, е долната част на кутията на въздушния филтър, защото няма уплътнение в частта, в която е прихваната към карбуратора, и ако има и малка деформация може и от там да влиза допълнително въздух. Проблема сега е, че след сменената свещ двигателя пак "претриса" и студен и топъл, все едно за секунда работи на 3 цилиндъра и после пак на 4, цикъла се повтаря през 10-15 сек.. Необяснимо ми е и много ме дразни. Не съм сигурен в тока ли е проблема или в горивото. И като работи трака като дизел, когато ми мериха компресията на цилиндрите ми казаха, че няма проблем, да си карам така, ама така я и взех колата. Факт е обаче, че независимо от претрисането (в спряло положение на свободна се усеща само, на високи обороти не се усеща), върви по-добре от преди да сменя свещта. Ако просто олея карбуратора както си писал с коресилин и форсирам малко двигателя за да го "продухам" има ли шанс да увредя гумени уплътнения и мембрани (опасения на колеги от форумите), защото искам да видя поне малък ефект, за да съм сигурен че е от това и да отида да го изчистят и ремонтират? Иначе за настройката четох, но мисля че само "на ухо" няма да мога да го регулирам, най-много да направя някоя беля и да не запали повече, а нямам и с какво да меря концентрацията на СО по време на реглажа. Въздушния ми филтър не е сменян, не изглежда кой знае колко зле, изтупах го 2-3 пъти, но съм почти сигурен, че не уплътнява в горния капак на кутията, това може ли да е проблем? И самия филтър е уширен на едно място а в кутията не виждам неравности или място, където да влезе по-широката част, при теб такъв ли е?
Ако късмета ти обърне гръб... Изчакай го да се наведе...
Изображение

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Fiesta 1.1 карбуратор 89г. няма мощност

Мнение от dreadx » 11 сеп 2012, 23:45

Когато взех колата въздушният филтър беше толкова затъкнат, че само като го изтръсках и изпопада от него някаква ужасна чернилка взе да върви малко по-добре. Обаче не можеш да разчиташ, че ще се оправи с изтупване, продухване и др., трябва да се сменя на 10000-15000 км. При мен филтъра е кръгъл, еднакво широк е навсякъде. Ако твоят е нещо изкривен може да е бил затиснат накриво с капака на кутията и да се е деформирал. Виж отвътре дали е чисто, или е смукало някакви боклуци. Не е желателно да влизат в двигателя.

За настройката на карбуратора и в Haynes пише същото - при липса на газ-анализатор може да се настрои и на слух. Не знам за поливането с коресилин дали е опасно за карбуратора - на моя не се е отразило зле. Не може да се почисти напълно, както с разглобяване и измиване, но ми се е оправял по този начин.

Двигателят наистина трака като дизел, това е от повдигачите.
Човек, който не знае (понеже малко бензинови двигатели звучат така) мисли първо, че нещо не му е наред. Много здрав двигател е това.

Не знам дали и другите ти свещи не са за смяна, но може да претриса така от лошо запалване. Може и от некоректна смес.

На мен ми смучеше въздух от един маркуч, дето излиза отпред/отдолу на филтърната кутия и отива най-отзад към всмукателния колектор. Беше си хванат със скоби - всичко. Само дето се беше разхлабила скобата (такава пружинна скоба, не с винтче). Аз обаче си го карах така седмици наред, като си коригирах сместа от карбуратора и си мислех как трябва да го сваля и разглобя и почистя, щом през 3 дена трябва да го регулирам. Един ден взе съвсем да смуче въздух и да не иска да работи нормално на ниски обороти - и тъкмо се бях набутал в някакво задръстване. Държах над 3000 об. за да не загасне докато изляза и после като разбутах и развъртях маркучите намерих 'виновника'. Има и едно малко маркуче, което отива до един вакуум за прибиране на смукача. Маркучето си е на самия карбуратор и не ходи до други части на колата - но много хора се оплакват, че като се прокъса мембраната на този вакуум започва да смуче въздух оттам и да бърка сместа. Аз моето го бях извадил и го бях затъкнал с някакъв чеп.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта